Nordean erikoinen hinnoittelukäytäntö
Kuukausipaketin hinta on kalliimpi, jos haluat käyttää pöytätietokonetta verkkopankkipalvelujesi hoitamiseen. Jos taas käytät samojen asioiden hoiteluun mobiiliversiota, on kuukausimaksu silloin pienempi. Mitä väliä sillä on, kumman noista valitsee?! Molemmissahan tapauksissa pysytään pois pankkikonttorin lattialta tuomasta sinne hiekkaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki haluaa jostain syystä saada asiakkaansa opettelemaan mobiilipankin käytön. En tiedä miksi. Mutta vaikka käyttääkin silloin tällöin mobiilipankkia, voi silti hoitaa suurimman osan pankkiasioistaan pöytätietokoneen verkkopankissa.
Minulle asia perusteltiin siten että pankki on aina mukana kun on mobiili ladattuna :) No onhan se jos puhelin on mukana, minulla aika harvoin on kun käyn vain kaupassa nykyään. Minä ihmettelin ihan samaa että mitä väliä sillä on pankille millä tavalla ne laskuni maksan ja miksi pitää rankaista asiakasta siitä (lisämaksulla) että haluaa käyttää pöytäkoneella verkkopankkia eikä mobiilia. Varmaankin kyseessä on kustannus eli mobiili on edullisempi ja jonain päivänä ei enää saakaan mitään muuta kuin mobiilipankin. Harvalla taitaa enää olla näitä tietokoneita vaan pelaavat pelkällä puhelimella enää. Haluavat siis toisen jättää pois.
Luultavasti totuttavat asiakkaita puhelimen käyttöön pankkiasioissa, niin siitä on pikku hiljaa helpompi siirtyä maksamaan puhelimella. Tulevaisuudessa ei tarvita enää pankkikortteja. Riittää kun vilauttaa kännykkää kassalla.
Arvosana Nordealla ja sen toimintaperiaatteille: 4-.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät halua ylläpitää lahta järjestelmää, vaan toivovat kaikkien asiakkaiden siirtyvän lopulta mobiiliin.
Tämä. Eiköhän suurin osa asiakkaista käytä jo mobiilipankkia niin turhan kallista pitää sitten yllä toista versiota niitä viimeisiä mohikaaneja varten jotka ei halua ottaa uutta tekniikkaa käyttöön.
Ootapas kun tulet siihen ikään että ikänäkö haittaa kaikkea tekemistä, silloin sinäkin toivot että olispa pöytätietokone ja iso näyttö :) Minullapa on. On myös mobiili eli en ole muutosvastarintainen.
Ikänäköä on minullakin, mutta oletko huomannut, että puhelimen näyttöäpä voi hyvin zoomata sormilla suuremmaksi. Mobiilipankkia voi käyttää myös tabletilta, jossa on isompi näyttö.
Kyllä pitää riittää pöytäkoneenkin käyttö. Siitä ei pidä rangaista. Ja kuten ap jo totesi, KUMPIKAAN näistä ei tuo hiekkaa pankkisalin lattialle.
Onneksi suljin Nordeasta tilin ja lopetin asiakkuuden jo monta vuotta sitten. Nostin kaikki rahat käteisellä pois ja kiikutin toiseen pankkiin
Törkeä pankki. Joutaisi mennä konkkaan. Jos niin onnellisesti joskus käy niin avaan heti samppanjapullon ja kilistelen siitä ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pitää riittää pöytäkoneenkin käyttö. Siitä ei pidä rangaista. Ja kuten ap jo totesi, KUMPIKAAN näistä ei tuo hiekkaa pankkisalin lattialle.
Ei kannata nitistä, lataa vaan nyt sen mobiiliappin, niin saa halvemmat palvelut. Se on sitten eri asia, paljonko sitä käyttää, vai tekeekö jatkossakin kaiken pöytäkoneella.
Veikkaisin, että puhelin on tulevaisuutta myös muilla pankeilla. Joku on vaan edelläkävijä.
KOP:in ja SYP:in aikoina toiminta oli vielä mallissaan. Meritasta alkoi taso tippua, Nordeasta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan yksityinen suostuu enää olemaan Nordean asiakas?
Antaa sjoitulainaa halvalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata nitistä, lataa vaan nyt sen mobiiliappin, niin saa halvemmat palvelut. Se on sitten eri asia, paljonko sitä käyttää, vai tekeekö jatkossakin kaiken pöytäkoneella.
Veikkaisin, että puhelin on tulevaisuutta myös muilla pankeilla. Joku on vaan edelläkävijä.
Taidat olla Nordean työntekijä.
En ole ikinä ollut Nordean asiakas enkä ole tainnut siinä mitään menettääkään.
Vanhempani olivat aikoinaan huomaamattaan maksaneet Nordeassa liian suurta kuukausimaksua pankkipalveluistaan (heidät oli jätetty pankin toimesta alemmalle asiakkuustasolle). Kun he sitten puolentoista vuoden jälkeen hoksasivat tämän, he menivät tietysti pankkiin reklamoimaan asiasta. Nordean ei palauttanut liikaa maksettua palvelumaksua eikä myöskään ollut halukas hyvittämään sitä tulevista palvelumaksuista. Pankkivirkailijan vastaus oli lyhyt ja ytimekäs: - Mutta ettehän te tässä mitään ole hävinnyt. (No, tämähän johti sitten siihen, että pankki meni hyvinkin pian vaihtoon, periaatesyistä.)
Itse olen ollut aina Nordean asiakas ja mielestäni palvelut vain paranee. En yhtään kaipaa osakkeiden merkitsemistä tai käteisen nostoa pankkitiskiltä. Oleellista on sijoittamisen helppous ja hinta pankissa, jossa saa kaikki muutkin asiat hoidettua. Tuo mobiilipankkikin on parantunut paljon viime aikoina.
Rahanpesupankki = Panamapankki (mm.) = roskapankki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät halua ylläpitää lahta järjestelmää, vaan toivovat kaikkien asiakkaiden siirtyvän lopulta mobiiliin.
Tämä. Eiköhän suurin osa asiakkaista käytä jo mobiilipankkia niin turhan kallista pitää sitten yllä toista versiota niitä viimeisiä mohikaaneja varten jotka ei halua ottaa uutta tekniikkaa käyttöön.
Ootapas kun tulet siihen ikään että ikänäkö haittaa kaikkea tekemistä, silloin sinäkin toivot että olispa pöytätietokone ja iso näyttö :) Minullapa on. On myös mobiili eli en ole muutosvastarintainen.
Ikänäköä on minullakin, mutta oletko huomannut, että puhelimen näyttöäpä voi hyvin zoomata sormilla suuremmaksi. Mobiilipankkia voi käyttää myös tabletilta, jossa on isompi näyttö.
Tuskin maltan odottaa, että työnantajat huomaavat saman. Mihin tarvitaan tietokonetta, kun voit kirjoittaa vaikka epikriisit puhelimella tai laatia oikeuteen vastineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai? Siis mitä hemmettiä? Mun täytyykin mennä heti tarkistamaan asia. Jumalauta jos olen joutunut maksamaan liikaa niin pankki menee vaihtoon saman tien. Mähän en ala millään kännykällä maksamaan laskuja: tihrustaa jotain pientä näyttöä. Ei sovi mun mentaliteetilleni. Pitää olla kunnon ruutu jota tiirata.
Ei mobiilipankilla tarvitse maksaa laskuja. Riittää kun ottaa sen appin käyttöön ja käy silloin tällöin puhelimelta katsomassa vaikka tilin saldoa. Voi sitä tietokoneversiota käyttää myös siinä rinnalla. Ja voihan sitä mobiilia toki tabletiltakin käyttää, jos haluaa isomman näytön.
Kannattaa ottaa se appi käyttöön, niin maksu pienenee.
Tämä on taas näitä palvelujuttuja, ei ole Nordean homma ainoastaan. Ensin vietiin pankista tuolit, että mummoparat joutuu seisomaan. Sitten muutettiin aukioloaikoja niin, että konttori on avoinna suunnilleen kerran vuodessa vartin, vuoden keskimmäisen täydenkuun jälkeisen maanantain iltapäivällä, jos paistaa aurinko.
Oma äitini ei osaa käyttää edes lukea tekstareita, netinkäytöstä puhumattakaan. Tässä isketään ja rahastetaan nyt niitä, joilla ei ole mahdollista edes mobiilipankin käyttöön. Ei ole reilua eikä tasapuolista eikä hyvää asiakaspalvelua.
Itse kyseenalaistan nyt Nordean arvot
"Haluamme edistää yhteiskuntaa, jossa monimuotoisuus on voimavara ja kaikilla on yhtäläiset oikeudet ja mahdollisuudet."
https://www.nordea.com/fi/tietoa-meista/keita-olemme/tarkoitus-ja-arvot
Älä koskaan hae sellaiseen työpaikkaan, jonka työntekijät käyvät hoidossa.
Paikkakuntani Nordea siirtyi avokonttorimalliin muutama vuosi sitten. Nyt joutuvat työntekijätkin seisomaan valtaosan työpäivästään, koska työtuolit hävisivät heidän työpisteidensä takaa. Olen monesti ihmetellyt tätä, että kun pitäisi jaksaa töissä entistä pidempään, mutta kuitenkin tulee kaikenlaisia, mm. selkä- ja jalkavaivoja, ihmiselle matkan varrella, että miten tämä tällainen tukee ja edistää etenkin ikääntyvän työntekijän hyvinvointia. Että et saa edes yhtään istua konttorityyppisissä töissä, joita pankinkin työt ovat.
Näyttäkää mulle pankki, jonka kehityksen keskiössä ovat vanhusten palvelut. S-Pankin konttoreissa saa kyllä istua odottamassa, jos se on se juttu, mitä pankilta kaipaa.