Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidin säilöntäpakkomielle, onko muilla samaa?

Vierailija
25.07.2021 |

10 kiloa mansikoita pakastettu kokonaisena, viipaleina ja soseena. Ja nyt on viinimarjahelvetin vuoro, pitäisi muka mennä avuksi poimimaan. Omenasatoa odotellessa... :/ Kukaan niitä kaikkia mehuja ja hilloja ei ehdi syömään, mutta säilöä vaan pitää.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se olla että sinäkin alat arvostaa siinä vaiheessa kun itse alat maksamaan omat ruokasi.

Vierailija
2/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on vaan sen harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se olla että sinäkin alat arvostaa siinä vaiheessa kun itse alat maksamaan omat ruokasi.

Mistäköhän päättelet, ettei ap maksaisi omia ruokiaan?

Vierailija
4/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa jotenkin tosi lapsellinen aloitus.

Vierailija
5/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kerätään ja pakastetaan. Mies oli käynyt hakemassa mansikat ja pannut pakkaeen. Nyt aletaan poimia viinimarjoja ja karviaisia.

Vierailija
6/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti pysyy tuoreena ilman säilöntää.

Vierailija
7/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos huolenpidosta, maksan kyllä omat ja lasteni ruuat.

ap

Vierailija
8/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on vaan sen harrastus.

Harrastaisi sitten itsekseen eikä vaatisi osallistumaan.

ap

Vierailija
9/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli ihan samanlainen säilöjä, mutta jakoi soseet ympäri kylää.

Vierailija
10/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tytär on tuollainen, mutta ei haittaa. Hyvähän se on, että on sitten mistä ottaa. 

Vierailija
11/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai 10 kg? 30-50 kg sitä pitää vähintään olla. Lisäksi 100 kg mustikkaa, vadelmat, viinimarjat, hapankaalit, kurkut, yrttien ja sienien kuivaus...

Vierailija
12/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin mansikan kokonaisena pakastaminen on tosi älytöntä. Ne on inhottavia löytöjä sulatettuina. Ja kaupan pakastimesta saa aina kotimaista mansikkaa hyvin kohtuulliseen hintaan.

Vierailija
13/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen Sohvaperunoiden Jorma ja hänen vaimonsa. Eikö tällä vaimolla ollut 6 pakastinarkkua😁 Montako ap:n äidillä on? Mun muel3stäni tuo pakastimien lukumäärä kertoo säilöntähulluuden asteen.

Vierailija
14/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lötköjä *

Vierailija
15/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Sanoin, että jättää mehunkeiton väliin ja antaa lintujen syödä marjat. Kuitenkin tekee ja polttaa itsensä siinä hommassa.

Vierailija
16/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10kg mansikoita?

Eikö tuo riitä mihinkään?

Meillä pakastettu nyt melkein 50kiloa.

(Tänä vuonna tulee huonosti mustikkaa)

Hillasormet syyhyää seuraavaksi.

Vierailija
17/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskin juuri, että noin 70 litraa tarvisen marjoja vuoden smoothie ja puurotarpeisiini.

Säilön kaikki ilman sokereita . 

Vierailija
18/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaaliälyinen . Normaali älyiset laittaa ruuat talteen ettei joka purkkia tarvi talvella kaupasta ostaa muiden hilloja vallankin jos dota tulee tai lakko ettei tavaraa tule kauppaan . Tyhmiä te olette jotka ette tajua säilöä . Kuolette nälkään jos tulee jotain poikkeusoloja ! Myös lapsille pitää säilöä talteen ja tutuille minkä ehtii sukulaisille. Venäläiset ja arabit on meidän kasvimaita vuokrannut putkittaa ruokaa ja varastaa työkaluja myös ravintoloitsijat tekee itse. Fazer kasvattaa ne kaikki marmeladit itse omassa maassa mitä te ostatte kaupasta.Raparperin voi säilöä talvella keittää hilloa tai piirakkaa. Omenahillo pullan päälle. Onpa järkeviä .

Vierailija
19/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten pitäisi harrastaa? Viettää tuntikausia vauva palstalla, katsoa tiktok videoita vai ottaa itsestä töröhuulikuvia johonkin sosiaaliseen mediaan. Sun äitis harrastaa mitä haluaa ja mikä tekee hänet onnelliseksi.

Vierailija
20/144 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tollanen mummu . Kun muutettiin meille tuli keripukki vitamiinin puutteesta .