Äidin säilöntäpakkomielle, onko muilla samaa?
10 kiloa mansikoita pakastettu kokonaisena, viipaleina ja soseena. Ja nyt on viinimarjahelvetin vuoro, pitäisi muka mennä avuksi poimimaan. Omenasatoa odotellessa... :/ Kukaan niitä kaikkia mehuja ja hilloja ei ehdi syömään, mutta säilöä vaan pitää.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla että sinäkin alat arvostaa siinä vaiheessa kun itse alat maksamaan omat ruokasi.
Mistäköhän päättelet, ettei ap maksaisi omia ruokiaan?
Olipa jotenkin tosi lapsellinen aloitus.
Meilläkin kerätään ja pakastetaan. Mies oli käynyt hakemassa mansikat ja pannut pakkaeen. Nyt aletaan poimia viinimarjoja ja karviaisia.
Meidän äiti pysyy tuoreena ilman säilöntää.
Vierailija kirjoitti:
Voi se olla että sinäkin alat arvostaa siinä vaiheessa kun itse alat maksamaan omat ruokasi.
Kiitos huolenpidosta, maksan kyllä omat ja lasteni ruuat.
ap
Vierailija kirjoitti:
Jos se on vaan sen harrastus.
Harrastaisi sitten itsekseen eikä vaatisi osallistumaan.
ap
Mun äiti oli ihan samanlainen säilöjä, mutta jakoi soseet ympäri kylää.
Minulla tytär on tuollainen, mutta ei haittaa. Hyvähän se on, että on sitten mistä ottaa.
Ai 10 kg? 30-50 kg sitä pitää vähintään olla. Lisäksi 100 kg mustikkaa, vadelmat, viinimarjat, hapankaalit, kurkut, yrttien ja sienien kuivaus...
Varsinkin mansikan kokonaisena pakastaminen on tosi älytöntä. Ne on inhottavia löytöjä sulatettuina. Ja kaupan pakastimesta saa aina kotimaista mansikkaa hyvin kohtuulliseen hintaan.
Mulle tulee mieleen Sohvaperunoiden Jorma ja hänen vaimonsa. Eikö tällä vaimolla ollut 6 pakastinarkkua😁 Montako ap:n äidillä on? Mun muel3stäni tuo pakastimien lukumäärä kertoo säilöntähulluuden asteen.
Sama täällä. Sanoin, että jättää mehunkeiton väliin ja antaa lintujen syödä marjat. Kuitenkin tekee ja polttaa itsensä siinä hommassa.
10kg mansikoita?
Eikö tuo riitä mihinkään?
Meillä pakastettu nyt melkein 50kiloa.
(Tänä vuonna tulee huonosti mustikkaa)
Hillasormet syyhyää seuraavaksi.
laskin juuri, että noin 70 litraa tarvisen marjoja vuoden smoothie ja puurotarpeisiini.
Säilön kaikki ilman sokereita .
Se on normaaliälyinen . Normaali älyiset laittaa ruuat talteen ettei joka purkkia tarvi talvella kaupasta ostaa muiden hilloja vallankin jos dota tulee tai lakko ettei tavaraa tule kauppaan . Tyhmiä te olette jotka ette tajua säilöä . Kuolette nälkään jos tulee jotain poikkeusoloja ! Myös lapsille pitää säilöä talteen ja tutuille minkä ehtii sukulaisille. Venäläiset ja arabit on meidän kasvimaita vuokrannut putkittaa ruokaa ja varastaa työkaluja myös ravintoloitsijat tekee itse. Fazer kasvattaa ne kaikki marmeladit itse omassa maassa mitä te ostatte kaupasta.Raparperin voi säilöä talvella keittää hilloa tai piirakkaa. Omenahillo pullan päälle. Onpa järkeviä .
Mitä sitten pitäisi harrastaa? Viettää tuntikausia vauva palstalla, katsoa tiktok videoita vai ottaa itsestä töröhuulikuvia johonkin sosiaaliseen mediaan. Sun äitis harrastaa mitä haluaa ja mikä tekee hänet onnelliseksi.
Meillä oli tollanen mummu . Kun muutettiin meille tuli keripukki vitamiinin puutteesta .