Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan työllisttnyt enää sen jälkeen kun pitkäaikiastyötön??

Vierailija
28.08.2026 |

miten sait työtä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle eläkkeelle päästivät lopulta.

Vierailija
2/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Kävin muutaman kuukauden kurssin johon sisältyi työharjoittelujakso. Tein sen verran hyvin töitä että palkattiin määräaikaisena vuoden loppuun. Eli oli ainakin vähäksi aikaa töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Onlyfans. Nyt teen 100-200e kuussa

Vierailija
4/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei pääse haastatteluihin. Ei mitään vastausta tai  " Kiitos mielenkiinnosta. " on kuin keskisormea näyttäisi.

Vierailija
5/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuurilla ja persoonallisella cv:llä.  Minusta tuntuu, että tuurissa on paljon arvoa aikataululla, eli tyyliin työhaastattelussa jo kysytään seuraavana päivänä töihin (kiire löytää joku) Tämän perusteella olisi ehkä ihan hyvä tapa vaikka soittaa hakuprosessin etenemisestä hakuajan jälkeen. 

Vierailija
6/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mutta muitten kissoja ja koiria olen hoitanut välillä. Pienellä palkalla. 50e 2kk kissan hoito esim oli. Olipa seuraa se 2kk

Vierailija
7/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 3 vuotta työttömänä ollut on jätettä työnantajalle.

Vierailija
8/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla ja persoonallisella cv:llä.  Minusta tuntuu, että tuurissa on paljon arvoa aikataululla, eli tyyliin työhaastattelussa jo kysytään seuraavana päivänä töihin (kiire löytää joku) Tämän perusteella olisi ehkä ihan hyvä tapa vaikka soittaa hakuprosessin etenemisestä hakuajan jälkeen. 

Niin nuo on paikkaamaan miehistöpulaa. Minulle joskus soitti vuokrafirmasta että kerkeänkö päivän varoajalla tulemaan töihin muutamaksi päiväksi. Tänä päivänä ei ole mitään järkeä ottaa edes pätkätöitä kun käteen ei jää mitään siitä työstä 

Vierailija
9/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 8v poissa työelämästä. Opiskelin välissä mutta se oli vain 3v ajasta. Sitten työkkärin kurssilta työkokeiluun, siitä palkkatuelle ja siitä työelämään.

Nyt hankalampaa kun on suurtyöttömyys ja palkkatuet yms työllisyyspalvelut kuristettu minimiin.

Vierailija
10/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 90 luvulla pitkäaikaistyötön. Sitten -94 sain työpaikan ja olen edelleen samassa paikassa töissä.

Vierailija
11/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnalle pääsin sattumalta kausityöntekijäksi 2016 ja samoissa hommissa edelleen

Vierailija
12/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Minulla oli taustalla hyödytön maisterin tutkinto ja käytännössä 10v työttömyyttä. Jotain työpätkiä ja palkatonta työtä sen 10v aikana. Pääsin opiskelemaan sossuksi ja työputkessa olen ollut heti ekasta harkasta lähtien. Nyt 6v virassa. 

Vierailija
13/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette varmaan usko, mutta työkkäristä ehdotettiin. Palkkatukipaikka, määräaikainen, mutta ihan koulutusta vastaava. Yhtä puolen vuoden pätkää lukuunottamatta olin 5 vuotta työttömänä.

Vierailija
14/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, missä pitkäaikaistyöttömän raja kulkee, mutta olin työttömänä 2 vuotta pätkissä, kun välissä olin pätkätöissä. Siitä  2 vuodesta olin 6 kk työkkärin kurssilla ja työharkassa. Osan ajasta autoin läheistäni. Oli 2 läheisen kuolemaa. Olen nyt opiskellut uutta ammattia. En ole vielä töissä. 

Vierailija
15/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatukipaikka minullakin reilu vuosi määräaikainen. 

Vierailija
16/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömäksi lasketaan yli vuoden työttömyys. Haet varmaan pidempää putkea.

Vanha tuttu ryyppäsi 12 vuotta elämässään. Ihastui, alkoi seurustella ja lopetti ryyppäämisen ja meni töihin. Nyt on ollut 10 vuotta töissä ja saman naisen kanssa.

Vierailija
17/17 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi 2012 ja ansiosidonnainen loppui 2014, jolloin tein pätkän.  Vuosi myöhemmin pääsin opiskelemaan. Töitä oli pätkissä. 2024 lopetin opinnot. Ehdinkö pitkäaikaistyöttömäksi ennen pätkää, en ole varma. Tänä vuonna tein 2 pätkää enkä enää ehdi pitkäaikaistyöttömäksi, koska eläke alkaa ensi vuonna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi