Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa nyt joku mua, elatusasiaa

Vierailija
04.08.2014 |

Muutettiin erillemme puoli vuotta sitten hyvissä merkeissä, tarkoitus oli pitää taukoa ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kävimme lastenvalvojalla sopimassa että mies on joka toinen viikonloppu lapsien kanssa ja muutoin aina silloin kun sopii ja mies lupasi että viettää lasten kanssa aikaa. Elarit sovittiin minimiksi ja muutoin sovittiin että isä osallistuu lasten kuluihin 50% siis harrastukset, kesälomareissut, vaatteet, pyörät jne..

puolen vuoden aikana selvisi että miehellä on sivusuhde ollut jo vuosia ja myös lapsi tästä suhteesta! Toinen nainen ei ollut tietoinen asiasta vaan luuli että miehen eRo on astunut voimaan, kun sain kuulla tästä kerroin naiselle miten asiat on ja molemmat heitimme ukon ulos.

siihen loppui "hyvä ero" mies ei suostu maksamaan elareita eikä mitään muutakaan, ei ota lapsia luokseen, antaa tyhjiä lupauksia lapsille eikä kuitenkaan pidä niitä.

soitin tänään lastenvalvojalle että haluan uuden sopimuksen koska mies ei noudata tätä sopimusta eikä maksa puolia lasten menoista vaikka tulot on isot! Lastenvalvoja sanoi että se on voi voi, teillä on voimassa oleva sopimus ja minun pitää itse sopia miehen kanssa asioista!!! Voiko mennä näin??? Olen aivan rikki ja mun on ihan turha pyytää mieheltä yhtään mitään. Mä en jaksa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit perintään.

Vierailija
2/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:17"]

Soitat takaisin lastenvalvojalle ja sanot että ei ole mitään voivoi:ta vaan vaatimus uuteen sopimukseen, sun tapauksessa mm. yksinhuoltajuus olisi oivallinen. Koska yhteishuoltajuus ei varmastikaan tule onnistumaan.

Käytännössä jokainen laadittu sopimus on voimassa koska harvemmin sopimuksia tehdään määräaikaisiksi, ja totta helkkarissa sulla on oikeus vaatia tarkistusta. 

[/quote]

ei ei suostunut antamaan mulle uutta aikaa!!! Nytkin miehen piti hakea lapset lomalle kun minä menen töihin, ei näkynyt eikä kuulunut mitään aamulla, joudun viemään lapset aamulla ystävälleni 70 kilometrin päähän että pääsen töihin!! 

Ja ja toisaalta en voi pyytää tänne varuiksi kaveria sitä varten että jos mies ei ostakkaan lapsia sovitusti, ja toisaalta mun on pakko odottaa että tuleeko vai ei koska siitä meteli nousee jos lapset eivät olekkaan täällä jos tulee!!

tää on ihan kamalaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kyllä neuvoa että huolehdi jatkossa itse lastesi elatuksesta, säästää kummasti hermoja kun ei tarvitse rahasta tapella miehen kanssa.

Ja valitse jatkossa miehesi paremmin.

Vierailija
4/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viet homman käräjille jos ei maksa elareita. Kun päätös tulee, maksaa kela sinulle elarit ja sitten ulosotto perii ne mieheltä. Vaadi samaan soppaan yksinhuoltajuus, jos mies on nyt jo noin hankala käytännön asioissa.

Vierailija
5/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:17"]

Soitat takaisin lastenvalvojalle ja sanot että ei ole mitään voivoi:ta vaan vaatimus uuteen sopimukseen, sun tapauksessa mm. yksinhuoltajuus olisi oivallinen. Koska yhteishuoltajuus ei varmastikaan tule onnistumaan.

Käytännössä jokainen laadittu sopimus on voimassa koska harvemmin sopimuksia tehdään määräaikaisiksi, ja totta helkkarissa sulla on oikeus vaatia tarkistusta. 

[/quote]

ei ei suostunut antamaan mulle uutta aikaa!!! Nytkin miehen piti hakea lapset lomalle kun minä menen töihin, ei näkynyt eikä kuulunut mitään aamulla, joudun viemään lapset aamulla ystävälleni 70 kilometrin päähän että pääsen töihin!! 

Ja ja toisaalta en voi pyytää tänne varuiksi kaveria sitä varten että jos mies ei ostakkaan lapsia sovitusti, ja toisaalta mun on pakko odottaa että tuleeko vai ei koska siitä meteli nousee jos lapset eivät olekkaan täällä jos tulee!!

tää on ihan kamalaa.

ap

[/quote]

ostakkaan= otakkaan

ap

Vierailija
6/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kelalta haet sitä elatustukea, joka perii ne sitten eksältä. Muuhun et välttämättä saakaan mitään muutoksia, sen verran tuore soppari teillä, eikä ilmeisesti isoja muutoksia taloudessa tms virallisesti.

Mitä sä oikeast nyt haluaisit? Enemmän elareita vai muutosta tapaamisiin?

Vierailija
7/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu yhteistyöhön niin oikea osoite hakea muutosta on käräjäoikeus. Lastenvalvojalla ei ole valtuuksiä määrätä elatusmaksuja, hän vain vahvistaa sinun ja miehesi tekemän sopimuksen. Elatusmaksut voi vaatia kelalta (joka sitten vaatii ne mieheltä).

Vierailija
8/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:24"]

Komppaan kyllä neuvoa että huolehdi jatkossa itse lastesi elatuksesta, säästää kummasti hermoja kun ei tarvitse rahasta tapella miehen kanssa.

Ja valitse jatkossa miehesi paremmin.

[/quote]

Valitettavasti olen sen verran pienipalkkaisessa työssä että se LAINMÄÄRÄÄMÄ 300 euroa tulee ihan tarpeeseen ennenkin saan sopivan pesämunan itselleni kerättyä.

lähinnä harmittaa tuo tapaamissopimus kun ei ole varaa ajella montaa sataa kilometriä päivässä vain sen takia että mies on luvannut tulla eikä tule!

ap

Vierailija
9/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaas nyt kunnolla. Ap saa normaalit elarit, mutta haluaisi SEN LISÄKSI että mies maksaisi puolet kaikista lapsen menoista, kuten hän on tähän asti jostakin kumman syystä tehnyt. Tämä tarkoittaisi, että kun otetaan mukaan lapsilisä, ap ei elättäisi lapsiaan käytännössä juuri ollenkaan. Lastenvalvoja oli siten täysin oikeassa.

Vierailija
10/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:29"]

Jos mies ei suostu yhteistyöhön niin oikea osoite hakea muutosta on käräjäoikeus. Lastenvalvojalla ei ole valtuuksiä määrätä elatusmaksuja, hän vain vahvistaa sinun ja miehesi tekemän sopimuksen. Elatusmaksut voi vaatia kelalta (joka sitten vaatii ne mieheltä).

[/quote]

oikeusapu maksaa  satasen tunti jos käräjäoikeuteen mennään eikä mulla ole rahaa!

ap

Vierailija
11/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan menetys ap:tä selvästikin risoo ja syystä kyllä, sillä aiemmin mies on ollut käsittämättömän avokätinen. Sen lisäksi, että mies on maksanut elarit ja 50% kuluista, hän on vielä elättänyt lapsia myös suoraan tapaamisten aikana. Ap:llä on tarkoitus kerätä itselleen pesämunaa miehen varoista, tai ainakin niistä, jotka häneltä säästyvät, kun ei tarvitse elättää lapsiaan. Oikeastihan molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus.

Vierailija
12/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:32"]

Lukekaas nyt kunnolla. Ap saa normaalit elarit, mutta haluaisi SEN LISÄKSI että mies maksaisi puolet kaikista lapsen menoista, kuten hän on tähän asti jostakin kumman syystä tehnyt. Tämä tarkoittaisi, että kun otetaan mukaan lapsilisä, ap ei elättäisi lapsiaan käytännössä juuri ollenkaan. Lastenvalvoja oli siten täysin oikeassa.

[/quote]

lue kuule itse kunnolla, kirjoitin että mies lopetti elareita maksamisen kun jäi kiinni sivusuhteesta!!!

minimi elari ei sitäpaitsi ole mikään normaali mutta se riittää minulle vaikka ukon kuuluisi oikeasti maksaa monta sataa, äläkä sinä ala sanomaan mitä minä maksan lasten elatuksesta, ihan tiedoksi sulle että mä maksan hoitomaksuja jo tuon 300 euroa!!!!!

Ap

Vierailija
13/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ap selvää ennen kuin puhut. Jos olet oikeasti varaton, saat oikeusaputoimistosta päätöksen, jonka mukaisesti sinun ei tarvitse itse maksaa oikeudenkäyntikulujasi. Silti voit valita asianajajan itse. Niin kauan kuin lapset ovat kirjoilla luonasi, yhteiskunta tukee sinua avokätisesti ja levein hartioin, mikäli sinulla on siihen oikea tarve. Mutta jos haluat vain säästellä varojasi pesämunan keräämseen etkä käyttää niitä lastesi hyväksi niin onhan se ihan eri juttu.

Vierailija
14/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kipin kapin Kelaan elatussopimuksen kanssa. Saat sen minimin Kelan kautta ja Kela perii aikanaan miehen palkasta. 

En tiedä, miten hyvätuloinen exäsi on, mutta voihan olla, ettei maksu nousisi tuosta, vaikka lastenvalvojalla kävisittekin. 

Suosittelen, että keskityt nyt lapseen ja elät sen mukaan, mitä sinulla rahaa on. Itse saan myös tuon minimin ja maksan lapsen harrastukset jne, joihin elatusmaksu ei todellakaan riitä. En odota exältä mitään, paska mikä paska. Sillä olen kuitenkin saavuttanut mielenrauhan, tiedän mihin rahani riittävät ja elän sen mukaan. Se tarkoittaa sitä, että pihístelen omista hankinnoistani, mutta sellaista elämä on.

Vierailija
15/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:35"]

Rahan menetys ap:tä selvästikin risoo ja syystä kyllä, sillä aiemmin mies on ollut käsittämättömän avokätinen. Sen lisäksi, että mies on maksanut elarit ja 50% kuluista, hän on vielä elättänyt lapsia myös suoraan tapaamisten aikana. Ap:llä on tarkoitus kerätä itselleen pesämunaa miehen varoista, tai ainakin niistä, jotka häneltä säästyvät, kun ei tarvitse elättää lapsiaan. Oikeastihan molemmilla vanhemmilla on elatusvelvollisuus.

[/quote]

sä olet vissiin itse persaukinen jos sun mielestä ap:n saama minimi elatusapu on sun mielestä avokätisiä!!

meillä mun ex- mies maksaa 300 euroa yhdestä lapsesta ja se on meidän ihan normaali elintaso. 

Jos kuukaudessa on 30pvää ja mies on niistä 6 päivää lapsen kanssa niin ap:lle jää maksettavaksi kaikki muu. 

Vierailija
16/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:35"]

[/quote]

sä olet vissiin itse persaukinen jos sun mielestä ap:n saama minimi elatusapu on sun mielestä avokätisiä!!

meillä mun ex- mies maksaa 300 euroa yhdestä lapsesta ja se on meidän ihan normaali elintaso. 

Jos kuukaudessa on 30pvää ja mies on niistä 6 päivää lapsen kanssa niin ap:lle jää maksettavaksi kaikki muu. 

[/quote]

"Elarit sovittiin minimiksi ja muutoin sovittiin että isä osallistuu lasten kuluihin 50% siis harrastukset, kesälomareissut, vaatteet, pyörät jne.." Näin kirjoitti ap. Erittäin avokätistä minusta.

Vierailija
17/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat siis kostaa miehellesi uuden suhteen iskemällä lompakkoon?

ja keräät itsellesi pesämunaa miehen varoista? mihin? jos mies on entinen, on se entinen. ei loputon rahasäiliö

Vierailija
18/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:29"]

[/quote]

oikeusapu maksaa  satasen tunti jos käräjäoikeuteen mennään eikä mulla ole rahaa!

ap

[/quote]

Se hinta on tuloista riipuvainen. Ei pienitulouselle tod maksa satasta tunti...

Vierailija
19/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkun ap ei taidakaan olla pienituloinen. Hän haluaa vain säästää rahansa koskemattomina eikä ymmärrä, että avioero on lähes aina taloudellinen katastrofi. Paree ottaa vain lusikka kauniiseen käteen ja hvyäksyä tilanne. Eron jälkeen ei elintaso ole ainakaan 20 vuoteen sama kuin ennen eroa. Yleensä kummallakaan.

Vierailija
20/43 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 15:38"]

Ota ap selvää ennen kuin puhut. Jos olet oikeasti varaton, saat oikeusaputoimistosta päätöksen, jonka mukaisesti sinun ei tarvitse itse maksaa oikeudenkäyntikulujasi. Silti voit valita asianajajan itse. Niin kauan kuin lapset ovat kirjoilla luonasi, yhteiskunta tukee sinua avokätisesti ja levein hartioin, mikäli sinulla on siihen oikea tarve. Mutta jos haluat vain säästellä varojasi pesämunan keräämseen etkä käyttää niitä lastesi hyväksi niin onhan se ihan eri juttu.

[/quote]

olen tällä hetkellä huonossa taloudellisessa jamassa koska kaikki säästöt menivät uuden asunnon hankkimiseen ja tavaroihin, jouduin myös ottamaan pari viikkoa palkatonta töistä koska minulla ei muutoin olisi ollut lomaa ja oli pakko saada asiat kuntoon.

oikeusaputoimistossa kävin ja juristi sanoi että tapaamisasiat on ilmaisia mutta muu maksaa,

Nyt joudun lopettamaan lapsien harrastukset ja lehtitilaukset sekä kesälomareissut jää haaveeksi.

harmittaa vain kun lastenvalvoja ei antanut sitä uutta aikaa. Elari asian vien sitten ulosottoon, kiitos siitä neuvosta.

ap