Onko kynttilä huonoin lahja ikinä?
Mielestäni kuin rätti silmille. Mieluummin ei mitään.
Kommentit (30)
Ihana lahja. Inhoan kalliita lahjoja, jotka pitää vastaavana roinana maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä on etiketti, joka pitäisi päivittää tähän päivään. Oli varmaan kiva tapa aikana jolloin oli niukkaa, mutta nyt ne on lähinnä rasite.
Tämäkin keskustelukin se jo kertoo että ihmistä on tullut laatutietoisia ja mikä tahansa esim kynttilä ei ”kelpaa”
Itse otan mielelläni lahjaksi kynttilöitä mutta ymmärrän että sellaiselle joka ei kynttilöitä polta niin aika turha lahja.
Itse poltan kynttilöitä usein (miltei joka ilta hieman) sillä minulla on ruokasalini pöydällä perinteinen ,kotiseutumuseon mallin mukaan taottu, viisihaarainen kynttelikkö.
Koska kynttilöitä kuluu paljon, niin ihan kiva lahja minulle sellainen ,vaikka sitten vain 10 kruunukynttilän pakkaus
( ei kuitenkaan maksa kuin n. 3 euroa)
...tai jos ihan kymppi on varaa lahjaan sijoittaa, niin sitten sellainen 30 kynttilän pakkaus.
Sellaisista paksuista kynttilöistä toki kiitän antajaa, mutta en sitten kuitenkaan itse myöhemmin halua niitä käyttää pöydälläni ,
koska :
1) ne yleensä sammuvat pian siihen omaan 'steariinilampeensa' (johon se niiden sydän helposti myös hukkuu alle sitten sen jäähdyttyä ja jähmetyttyä )
2) reunojen ohennuttua palamalla puhki lähtevät helposti valumaan (jopa joskus aluslautasensa reunan ylikin ja aina pöytäliinalle asti
3) eivät anna valoa kuin yhden kynttilän verran (mutta maksavat silti monen edestä)
Astmaatikkona en polta sisällä koskaan kynttilöitä.
Mutta poltan talvisin ulkona lyhdyissä kynttiöitä. Joten sellaiset kynttilät, jotka mahtuu lyhtyjen sisään, kyllä kelpaavat.
Isot ja paksut ovat ihan turhia.
Kynttilä kuluu ja palaessaan häviää pikkuhiljaa.. Sen sijaan kello tai aurinkolasit kestävät pitkän aikaa! Itse löysin edullisen mutta trendikkään kellon osoitteesta https://hemolex.co
Miksi 2020-luvulla pitäisi ostaa LAHJOJA? Lasten synttärilahjat ymmärrän, mutta aikuisilla on varaa ostaa itselleen mitä haluavat. Lahjat ovat täysin turhia ja noloja.
Meillä on mökki jossa ei ole sähköjä. Kynttilöitä kuluu paljon.
Vielä huonompi on tuikkukippo kynttilän seurana. Kynttilästä pääsee sentään eroon polttamalla sen, mutta kippo pitää hävittää erikseen.
Ehkä se jo kertoo jotakin, että kynttilä on yksi niistä harvoista lahjoista, jonka kehtaa päin naamaa kertoa polttaneensa.