Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvein työ jota olet elämäsi aikana tehnyt?

Vierailija
03.08.2014 |

Missä elämäntilanteessa siihen jouduit (esim. opiskeluaikojen lisätienesti, kesätyö...), kauanko työskentelit ko. paikassa ja mikä teki työstä hirveää? Suostuisitko uudelleen?

Kommentit (601)

Vierailija
181/601 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissarina olin 2 päivää ja se riitti. Olo oli kuin kerjäläisellä!

Henkilökohtaisena avustajana päivän, ja työnantaja niin töykeä ja vaativa, aivan kuin hänen olisi täytynyt saada vähintäänkin kuu taivaalta koska on pyörätuolissa.

Vierailija
182/601 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin isossa siivousfirmassa vähän aikaa töissä. Kukaan ei tiennyt mistään mitään ja jos tiesi sitä ei kerrottu. Siivooja sai ottaa yksin niskoilleen kaiken paskan asiakkailta. Tein pisimmillään 19 päivän putken, jonka jälkeen sain ruhtinaallisen kolmen päivän vapaan. Teintöitä yleensä klo 02.30-9.00 ja satunnaisesti iltavuoroja. Työmatka oli suuntaansa yli 20 km eikä omalla autolla saanut kilometrikorvauksia. Enää en tuollaiseen pompotukseen minimipalkalla lähde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tasolla veemäisimmät kokemukset ovat erään kesän turvallisuusalan ulkotöistä. Jouduin heräämään aamulla klo 4-6 ja sen jälkeen oli varattava lähes tunti julkisilla kulkemiseen, toki vaihdon kera. Vuorot kestivät yleensä 10-16 h. 

Työvaatteet oli melkein pakko pukea jo kotoa lähdettäessä, koska perillä niiden vaihto oli erittäin hankalaa. Niistä piti myös huolehtia itse. Vaihtokappaleita ei ollut, joten pyykkikone huusi kotona jatkuvasti, ellei sitten halunnut haista ihan kuolemalta. Asu ei myöskään ole mikään helteeseen suunniteltu, joten lämpöisinä päivinä sai todella varoa nestehukkaa ja lämpöhalvausta.

Yhdessäkään kohteessa ei ollut minkäänlaisia sosiaali-/taukotiloja eikä jääkaappia eväiden säilytykseen. Oli todella perseestä raahata painavaa eväsreppua kylmäkalleineen koko päivä messissä ja kytätä sen perään kun sen joutui välillä laskemaan jonnekin lähettyville. Törkeyden huippu oli ettei parista kohteesta saanut mistään juomavettä vaan kaikki piti kantaa kotoa. Helteellä tuli sitten mukavat 4-5 kg lisää kannettavaa.

Syöminen ja juominen olivat todella ongelma. Olen iso ja nälkäisenä kiukkuinen mies. Oli aika sumpliminen että sai pidettyä itsensä asiakasystävällisessä moodissa koko päivän. KÄytännössä piti väkisin syödä aamiainen kukonlaulun aikaan ja lopun päivän mättää niitä kylmiä ja limaisia riisipiirakoita/voileipiä kitaan. 

Itse työ oli ihan jees (jopa mielenkiintoista ja mukavan haastavaa) ja työkaverit yleensä kivoja. Jäi paljon hyviä muistoja. Sen puolesta voisin tehdä tuota pidempäänkin, etenkin jos palkka olisi parempi. Mutta noi olosuhteet ja perusjuttujen kanssa säätäminen vituttivat huolella koko kolme kuukautta. Paluuta en ole tehnyt.

Vierailija
184/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siivoamassa rekkakuskien vessoja ja työskennellyt yksin rosvojen suosimassa myymälässä, mutta pahin työ oli alipalkattuna eräässä pienessä järjestössä. Työ vaati korkeakoulutusta. Tein töitä (omaa tyhmyyttäni) kellon ympäri, mutta silti tienasin paljon vähemmän kuin järjestön vapaaehtoiset. :D Järkyttävää savustamista ja huonoa johtamista.

Vierailija
185/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojana Citymarketin liha-ja kalatiskillä ja lihanleikkuuhuoneessa. Oli kesätyö.

Vierailija
186/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodin ohjaaja yläasteikäisille toivottomille tapauksille tarkoitetussa lastenkodissa. Seuraava osoite noille nuorille oli koulukoti tai nuorisovankila.

Vierailija
187/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 19:32"]Hei nro 79! Oliko kyseisen torimyyntityön pomo Tampereen seudulta? Itsellä vastaavat kokemukset torimyynnissä nääs. Irstas vanha äijä, joka löysi päivittäin tyhjästä aiheita, joista pääsi huutamaan. Irtisanouduin työkaverini kanssa n. kahden viikon työskentelyn jälkeen. 
[/quote]

Kerro lisää. Tunnen treen toripiirit. Tammelan- vai laukontori? Kerro yksityiskohtia..

Vierailija
188/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun tein kauan sitten kesällä piha- ja puutarhahommia eräässä koulu-/hoitolaitoksessa. Tontti oli iso, mutta hommia ei todellakaan riittänyt malliin kasista neljään. Rikkaruohot oli pian raaputeltu pois kiveysten väleistä eikä sitä nurtsiakaan voi joka päivä leikata.  

Hoidin kaikki asiaankuuluvat hommat viimeisen päälle enkä silti saanut päiviä kulumaan. Yritin kysellä lisätekemistä, mutta kukaan harvemmin vastasi puhelimeen loma-aikana ja jos vastasi niin tarjottiin eioota.

Tähän piti sitten sopeutua viettämällä mahdollisimman pitkät lounas-/kahvi-/röökitauot ja kuuntelemalla musaa mp3-soittimelta. Jos oli oikein paska keli saatoin vetäytyä kirjastohuoneeseen lueskelemaan tai vessaan runkkailemaan. Kukaan ei taatusti häirinnyt tai kaivannut.

Toimettomuus on yleisesti ottaen perseestä, mutta sitä voi sietää jos kukaan ei ole hengittämässä niskaan ja voi viihdyttää itseään jotenkin. Sekin auttaa kestämään jos tietää edessä olevan jotain mielekästä (opiskelu tai parempi duuni).

Vierailija
189/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä eräässä isossa siivousfirmassa, ja työhöni kuului eri kohteiden siivoamista ja autolla paikasta toiseen liikkumista. Jouduin ajamaan firman autolla keskustassa kohteiden välillä ja siirtymiseen oli varattu 5min. Oikeasti siirtymisiin meni n. 15min. tai enemmänkin jos kohteet olivat eri puolilla kaupunkia. Tämä lisäsi työaikaa, eikä ylimenevästä työstä tetenkään saanut palkkaa. Työn piti lisäksi olla osapäivätyötä, mutta ensimmäisenä työpäivänä selvisi että minulle oli nakitettu vielä 4h lisätöitä kolmelle päivälle viikossa. Työpäivien oli siis tarkoitus olla 8h, mutta käytännössä ne kestivät 10h, enkä saanyt ylitöistä palkkaa. Kaiken lisäksi silloin kovasti hellettä ja opiskelija-asuntoni oli kuuma kuin pätsi. En saanut öisin nukuttua kunnolla, ja olin koko ajan sellaisessa väsymyshorkassa. Yhtenäkin aamuna olin niin väsynyt että en herännyt kolmen herätyskellon soittoon - onneksi se oli kuitenkin sellainen lyhyempi päivä jolloin sain olla kaikissa kohteissa paikalla yksin, niin menin sinne sitten omia aikojani.

Vierailija
190/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti joskus lähes 15 vuotta sitten. Muistaakseni jaksoin 4 päivää. Muissa ns likaisissakin töissä olen ollut pitkiäkin aikoja opintojen ohessa, mutta tuo oli minulle liikaa.

Vierailija
191/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänikeräys S-ryhmän logistiikkakeskuksessa. Tylsistyttävää liukuhihna tyyppistä hommaa joka kuluttavaa sekä henkisesti että fyysisesti. Vuodesta toiseen pikkuhiljaa kiristetään työtahtia tekemällä suoritepalkkaukselle pääseminen vaikeammaksi. Lisäksi turhauttavaa huomata että pomoilla omat suosikkinsa joilla oikotie kevyempiin hommiin.

Vierailija
192/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteen opettajan työ.

Vierailija
193/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alallani olen liian käänteinen. Olin tai ei. Se on hirvein työ.

Vierailija
194/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu eräässä sähköfirmassa. Ja juu ei, mua ei vittu yhtään kiinnosta jos asiakas tilaa sähkönsä jostain muualta. Mä olin vaan töissä firmassa, joka nyt vaan oli ihan paska. Vihjeenä kaikille, huutaminen puhelimessa ei auta. Maanittelu ja avun pyytäminen toimii aina. Parilta tyypiltä karkasin hetkeksi sähköt kostoksi.

Vierailija
195/601 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firman nimi vaan rohkeesti esille! Ja muutkin julkaiskaa yritysten ja paikkojen nimiä, jos ei vaitiolovelvollisuus tai oma yksityisyydensuoja ole esteenä.

Vierailija
196/601 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana kesätöissä vanhainkodissa. Asukkaat olivat suurimmaksi osaksi ihania. Mutta ne työkaverit.. Ihan hirveitä akkoja. Juorusivat minkä ehtivät, vastentahtoisesti hoitivat asukkaita, kävivät tupakalla jatkuvasti ja puhuivat jostain hömppäreality -sarjoista, kettuilivat ja nauroivat jos en jotain vasta aloittaneena sattunut tietämään. Kun heille selvisi etten opiskelekaan hoitoalalla, vaan jatkan kesän jälkeen opintoja tekniikka/konepuolella, he olivat vielä happamampia minua kohtaan ja alkoivat höpöttämään kuinka hekin ovat hyviä matematiikassa ja oikeasti tosi älykkäitä jne. :D  Kohteliaasti kuitenkin kuuntelin ja myötäilin vaikka mielessäni huusin. 

Vierailija
197/601 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:13"]

Harjoittelu päiväkodissa. Äkäiset tädit pisti harjoittelijat tekemään kaiken likaisen ja vastenmielisen työn. Meidät saatettiin laittaa kylmään sulaneesta lumesta märkään eteiseen tekemään askarteluvalmisteluita kun itse lukivat satuja. Lelujakin pääsi pesemään oikein urakalla. Ruualla tehtävänä oli tiskaus, siivous ja ruuantähteiden kerääminen. Ainoa asia mitä lasten kanssa sai oikeastaan tehdä oli vaipanvaihto ja muu pyllyn peseminen ja pyyhkiminen, sekä ulkoilu 21 asteen pakkasessa. Itse tädit "ulkoilivat" kahvipöydässä sisätiloissa. Näihin tiloihin ei harjoittelijoilla ollut asiaa, joten saimme sitten oikein hiljaa ja nopeasti syödä lasten pöydässä. Mitään kiitosta ei mistään vaan aina uusia paskanakkeja.

Tuo ei ehkä työtehtävänä ole niin kamalaa, mutta jos otetaan huomioon että siitä ei makseta mitään, kukaan ei puutu tuohon kohteluun, eikä haastattelussa puhuttu sanallakaan siivoamisesta. Sääliksi käy lapsia.

[/quote]

Mitä harjoittelua olit suorittamassa? 

Vierailija
198/601 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalan synnytysosaston siivooja (tähän kuului siis käsin desinfiointiräteillä synnytyssalien siivoaminen yms). Ei tarvinne selventää, miksei niiden lattioiden ja sänkyjen siivoaminen lukeutunut parhaaseen aikaan elämässäni (ja olipa niitä roiskeita välillä jopa katossakin).

En päässyt lukion jälkeen ensimmäisellä yrityksellä haluamaani ammattikorkeaan, joten käytin välivuoden töitä tehden. Tuo synnärin siivous oli kyllä elämäni hirvein puoli vuotta, mutta olipahan rahaa kun aloitti ammattikorkean.

Vierailija
199/601 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni avomies lähetettiin 1980-luvulla lehtikuvaajana kuvaamaan Libanonin sotaa. Vaihteli kameran objektiiveja ties missä kransattikuopasss.

Vierailija
200/601 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi ykkönen löytyä :S Ei jumalauta mitä skeidaa