Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirvein työ jota olet elämäsi aikana tehnyt?

Vierailija
03.08.2014 |

Missä elämäntilanteessa siihen jouduit (esim. opiskeluaikojen lisätienesti, kesätyö...), kauanko työskentelit ko. paikassa ja mikä teki työstä hirveää? Suostuisitko uudelleen?

Kommentit (601)

Vierailija
541/601 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivasiivoojana korjasin oksennuksia.... yööööööörrrrggghhhhhh... kiirettä piti. Joskus olin viemärijätteenkäsittelylaitoksella, lapioin sontaa. Pari kertaa haisevaa viemärisontaa myös putosi päälleni... haju ei lähtenyt kotonakaan, vaikka kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteet. Tosin kaikista pahinta on ollut Lidlin myymäläorjana.

Miksi se jätösten siivoominen kuuluu normipalkkaan. Hytin vieraasta on tiedot, jotta voisi lähettää laskun jonka siivooja saa tai porttikiellon.  Vaihtoehtona jää laivaan putsaamaan omat sotkunsa. 

Vierailija
542/601 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä pienessä perheyrityksessä, jossa toinen omistajista oli palkannut vaimonsa ja veljensä ja veljensä tyttöystävän töihin. Lisäksi oli meitä "ulkopuolisia". Vaimo ei puhunut minulle koko aikana koskaan sanaakaan, nyrpisteli vain nenäänsä. Veljen tyttöystävä oli oikein mukava ihmisenä, mutta valitettavasti ei osannut yhtään mitään. Veli yritti koko ajan saada delegoitua tyttöystävälleen kaikenlaisia töitä, joita tämä ei sitten osannutkaan tehdä. Alkuun yritin opettaa häntä, mutta sitten totesin, että siihen ei riitä aika kun työtkin on jonkun hoidettava. Nepotismi kukoisti ja sain paskat niskaan muiden virheistä koska olin ulkopuolinen

Minäkin olin tuommoisessa perhefirmassa. Pomon (omistaja) lisäksi siellä oli pomon äiti, vaimo, siskon mies ja sen poika ja saattoi siellä olla jotain muitakin suhteita, mistä en ollut tietoinen. Mutta ehdottomasti paras paikka missä olen ollut töissä. Työ oli mukavaa ja porukka hienoa. Harmi kun sitten alkoi myynti sakkaamaan ja tuli potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä. Ja menihän se sitten muutama vuosi sen jälkeen konkurssiin koko lafka.

Huonoin paikka on ollut  varastolla. Ei työtehtävien vaan paskan pomon takia. Reilun vuoden jaksoin ennen kuin sanoin itseni irti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/601 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isensä myyminen. Seksi oli pääsääntöjään surkeaa, varsinkin suomi-miesten kanssa, koska heillä oli surkean mitättömät kikulit. Onneksi välillä tuli m-muuttajia, joilla oli muhkea parru ja seksi taivaallista. Rahaa heillä ei tosin paljoa ollut, mutta heille saattoi antaa alennuksellakin.

Vierailija
544/601 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamodena av-palstalla.

Vierailija
545/601 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivous. Järkyttävä tahti repiä painavia mattoja ulos tuulettumaan, kökkiä imurin kanssa sohvan ja sängynaluset ahtaissa tiloissa peläten särkeväsi jotakin. Rampata rappuja edes takaisin, raahaten niitä mattoja ja imuria mukanasi. Siirrellä sohvan rakenteita päästäksesi imuroimaan sen ym. ym.

Sama kuin tekisi suursiivouksen kotonaan neljä jopa viisi kertaa päivässä, se viisi kertaa viikossa.

Puolitoista viikkoa jaksoin, sen jälkeen ei koskaan enää.

Jep. Samat kokemukset. Minuuttiaikataulu, kahvitaukoa ei lainkaan, jotkut asiakkaat oikein etsimällä etsivät työn jäljestä valitettavaa, osa kohteista oli mitoitettu niin ettei ehtinyt määrätyssä ajassa tehdä kunnolla....

Vierailija
546/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettaja... Sain jo vuoden jälkeen burnoutin. Huono työilmapiiri, työpaikka kiusaaminen, liian isot lapsiryhmät, ei sijaisia, kiukkuiset vanhemmat, kaiken maailman turhia lippu-lappuja, ja kunnan auditoijat jotka tulevat haukkumaan sekä kyykyttämään päiväkodinjohtajaa. Ei kiitos, ei ikinä enää.

Vierailija
547/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kesän nuorempana olin töissä tehtaassa, jossa pesin osia semmoisella isolla pesukoneella. Osat sisään -> odota -> osat ulos -> puhdista paineilmalla -> osat sisään... Levisi pää jo ekana päivänä, mutta pakkohan se määräaikainen soppari oli tehdä loppuun. Palkkakin oli jotain 10€ ja rapiat tunnilta. Kaikkein pahinta tuossa oli tylsyys, mutta ei sekään auttanut, että valehtelematta teollisuuskoneiden hönkiessä siellä oli kesällä pahimmillaan lähemmäs 40 astetta lämmintä.

Vierailija
548/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurlähettiläs = next to God, mikään laki tai käyttäytymisen koodisto ei sido, joten tu(r)paan tulee ihan mitä vaan. Seurana kukkoileva konsuli, joka luulee olevansa suurvisiiri suurvisiirin paikalla. Never again.

Vierailija
549/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous yrityksessä, grillikioski

Vierailija
550/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä myymälässä lihamyllyn pesu ja palvelulinjaston siivous. Ja kaikki muut työtehtävät siihen päälle.

Aikaa annettu ihan liian vähän, kovalla kiireellä piti kaikki tehdä. Silti piti tietysti olla todella huolellinen.

Ei koskaan enää!

Vaihtuvuus kyseisessä paikassa on todella suuri, enkä yhtään ihmettele.

Monet lopettavat jo ekan illan jälkeen.

Vierailija
551/601 |
09.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivasiivoojana korjasin oksennuksia.... yööööööörrrrggghhhhhh... kiirettä piti. Joskus olin viemärijätteenkäsittelylaitoksella, lapioin sontaa. Pari kertaa haisevaa viemärisontaa myös putosi päälleni... haju ei lähtenyt kotonakaan, vaikka kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteet. Tosin kaikista pahinta on ollut Lidlin myymäläorjana.

Lidl täälläkin.

Vierailija
552/601 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoonpanotyö ja kaikki tehdastyöt. Työkavereilla on ollut paljon vaikutusta, viimeisimmässä paikassa oli aivan kauhea yhteishenki. Kiusaamista ja toisten häpäisyä päivittäin. Tästälähin vältän perheyrityksiä, etenkin jos pomo on päivittäinen työkaveri! 

Vierailija
553/601 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun takia en halua hakea enää mihinkään, vahingossa pian päädyn kamalaan paikkaan.

Vierailija
554/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavustaja. Lapset olivat kyllä pääosin mukavia mutta koulun henkilökunta oli ylikuormittunut ja työympäristö oli siksi ikävä. Työkavereilla oli usein pinna kireällä ja he saattoivat huutaa kurkku suorana lapsille ja myös kollegat saivat välillä osansa huonosta tuulesta. Koska itse olin vain avustaja niin arvostusta ei kyllä paljon herunut. Resurssipulan takia jouduin kuitenkin usein toimimaan open ominaisuudessa (esim. iso hankala luokka jaettiin kahteen ja minä hoidin koko tunnin yhden puoliskon opetusta ja luokan virallinen ope toisen) saamatta tietenkään yhtään enempää palkkaa.

Vuoden olin koska sopparini oli sen pituinen mutta sen jälkeen en olisi kyllä jatkanut. Muistelen lämmöllä lapsia mutta työpaikan myrkyllistä ilmapiiriä ja palkkaan nähden liian suurta vastuuta en.

Kaikki kouluun ja opetukseen liittyvä työ on nykyään kammottavaa. Opettajat ovat pelkkiä kynnysmattoja ja sylkykuppeja. Kukkahattutähdit keksivät työkseen uusia oikeuksia ja joustoja koululaisille / opiskelijoille, opettajille tulee vain lisää opetukseen liittymättömiä velvollisuuksia ja turhaa paskanhämmennystä.

Vierailija
555/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

introvertti sos.alalla kirjoitti:

Olen sosiaalialalla. Toissapäivänä olin ihan valmis irtisanoutumaan koko alalta. Introvertille, herkälle ihmiselle tämä on välillä kuin pahin painajainen.

Tv:t ja radiot pauhaavat päällekkäin. Koko ajan jossakin piippaa känny tai hälytys. Työntekijät juoruavat ja kälättävät. Taukotilat ovat pienet ja ahtaat. Siellä sitten 10 ihmistä pitää keskenään raporttia/ruokataukoa, osa tekee kirjauksia ja tietysti jonkun omaisia laukkaa myös paikalle. Joku asiakkaista pitää jatkuvaa huutoa ja toinen paukuttaa jatkuvalla syötöllä ovea.

Osa työntekijöistä on nurjia ihmisiä. Antavat tylyjä vastauksia, käyttävät valtaa asiakkaisiin ja työntekijöihin, ovat epäempaattisia ja kylmiä.

Jatkuva ärsykekuorma, tyly ilmapiiri, vuorotyö, jatkuvasti muuttuvat sos.tilanteet ja vaatimukset ovat tehdä hulluksi.

Aikamoinen virhevalinta introvertille, herkälle ihmiselle lähteä tämmöiselle alalle. Eikö opinto-ohjaus toimi ollenkaan? Itse tiedän erään tapauksen, jossa ns. mutisti (ei suostu puhumaan ollenkaan) halusi palavasti matkailualalle. Varmaan mököttää puhumattomana jossain lomakohteessa oppaana nyt sitten, keneltäkäänhän ei saa mennä unelmaa kieltämään...

Vierailija
556/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa tästä jo on, mutta puhelinmyynti tosiaan. Piti lopettaa kun orastavat pirunsarvet eivät enää mahtuneet pipon alle.

Toinen teurastamon navettahoitajana. Kivoilta eläimiltä tylysti nirri vek, ja haju ei lähtenyt saunomallakaan. Lisäksi lähestyvän kuoleman  vaistoavat eläimet saattoivat olla hyvinkin vaarallisia, että pelätäkin sai.

Toki sivari, jossa esimiehet militaarihenkisiä ja päättäneet että se hiton hippi ei ole töissä vaan rangaistavana.

Vierailija
557/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

introvertti sos.alalla kirjoitti:

Olen sosiaalialalla. Toissapäivänä olin ihan valmis irtisanoutumaan koko alalta. Introvertille, herkälle ihmiselle tämä on välillä kuin pahin painajainen.

Tv:t ja radiot pauhaavat päällekkäin. Koko ajan jossakin piippaa känny tai hälytys. Työntekijät juoruavat ja kälättävät. Taukotilat ovat pienet ja ahtaat. Siellä sitten 10 ihmistä pitää keskenään raporttia/ruokataukoa, osa tekee kirjauksia ja tietysti jonkun omaisia laukkaa myös paikalle. Joku asiakkaista pitää jatkuvaa huutoa ja toinen paukuttaa jatkuvalla syötöllä ovea.

Osa työntekijöistä on nurjia ihmisiä. Antavat tylyjä vastauksia, käyttävät valtaa asiakkaisiin ja työntekijöihin, ovat epäempaattisia ja kylmiä.

Jatkuva ärsykekuorma, tyly ilmapiiri, vuorotyö, jatkuvasti muuttuvat sos.tilanteet ja vaatimukset ovat tehdä hulluksi.

Aikamoinen virhevalinta introvertille,

Introverttiuteen ei kuulu millään tavalla aistiyliherkkyys! 

Vierailija
558/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siivous oli. Työaika aikaisin aamulla, kun konttori oli täynnä porukkaa ja siivousalue mitoitettu aivan liian suureksi. Yksin jossain tyhjässä rakennuksessa illalla olis luultavasti paljon siedettävämpää. 

Vierailija
559/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulunkäyntiavustaja. Lapset olivat kyllä pääosin mukavia mutta koulun henkilökunta oli ylikuormittunut ja työympäristö oli siksi ikävä. Työkavereilla oli usein pinna kireällä ja he saattoivat huutaa kurkku suorana lapsille ja myös kollegat saivat välillä osansa huonosta tuulesta. Koska itse olin vain avustaja niin arvostusta ei kyllä paljon herunut. Resurssipulan takia jouduin kuitenkin usein toimimaan open ominaisuudessa (esim. iso hankala luokka jaettiin kahteen ja minä hoidin koko tunnin yhden puoliskon opetusta ja luokan virallinen ope toisen) saamatta tietenkään yhtään enempää palkkaa.

Vuoden olin koska sopparini oli sen pituinen mutta sen jälkeen en olisi kyllä jatkanut. Muistelen lämmöllä lapsia mutta työpaikan myrkyllistä ilmapiiriä ja palkkaan nähden liian suurta vastuuta en.

Kaikki kouluun ja opetukseen liittyvä työ on nykyään kammottavaa. Opettajat

Tämä niin totta.

Aloitin 12-V sitten lukion opettajana. Jos silloin ei joku opiskelija pärjännyt, hän siirtyi pois lukiosta. 

Meillä nykyään lukiossa kuraattori, psykologi, koulunkäynnin avustaja ja erkkaope kaikki vuorollaan käyvät vaatimassa, että koska Joni-Pirkko sai nelosen, on vaatimuksia pilkottava, jårjestettävä tukiopetusta ja tuettava sitä nuorta, vaikka nuori ei viitsi tulla tunneille tai jos tulee, pelaa siellä matopeliä ja hörppii ESää. Ja ne kokousten määrät

Vierailija
560/601 |
23.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle. Ymmärrän kumpaakin osapuolta. Työntekijät varmaan purkivat oman uupumuksensa sinuun, vaikka se on väärin. Eivät varmaan  pomolle uskaltaneet sanoa tai kokivat ettei pomot kuuntele tai välitä , että työnsä on liian raskasta  ja pomot säästävät eivätkä palkkaa riittävästi työntekijöitä.

Tämmönen oravanpyörä on monessa paikassa. Niin omassakin työpaikassa. Olen sairaalassa ja kokoajan hoitajille työnnetään töitä siivouksesta, opetuksesta ja lääkäreiltä. Se uuvuttaa ja saa aikaa tuommoista käytöstä, myös minulta vaikken haluaisikaan . Töissä on pakko käydä , on vielä alaikäisiä elätettäviä itseni lisäksi. 

Mun tilanne se, että sain huonoa suomea puhuvan nuoren opiskelijan ohjattavaksi. Opettajat eivät edes itse olleet varmoja kuinka paljon tuo tyttö ymmärtää mitä puhutaan. Opetappa kiireessä edes suomen kieltä osaavaa , saati tuommoista joka ei osaa! Kyllä kiukuttaa. Tietenkin tyttö se huomaa kun joudun tenttaamaan asioita, jotka on meidän työssä tärkeitä, ja hän pitää sitä ilkeilynä! 

Siivouksesta vähennettiin tiettyjen pisteiden puhdistamista ja siirrettiin hoitajille. 

Nirppanokka lääkärit yrittävät teettää hoitajilla itselleen kuuluvia töitä mm. eivät laita lääkkeitä lääkelistoille, vaan yrittävät jättää sen vahingossa hoitajille jne jne