Hirvein työ jota olet elämäsi aikana tehnyt?
Missä elämäntilanteessa siihen jouduit (esim. opiskeluaikojen lisätienesti, kesätyö...), kauanko työskentelit ko. paikassa ja mikä teki työstä hirveää? Suostuisitko uudelleen?
Kommentit (601)
En suosittele kenellekään HR-legal työtä eli juridiikka HR-ää, jos satut isoon teletaloon jossa saat pitää viidet YT:t vuodessa ja joudut itse myös irtisanomaan kun esimiehet ei osaa/uskalla/heiltä ei vaadita sitä. Kun kuuntelet sadannen kerran hu0rittelut ja t4ppouhkaukset niin tulee mieleen että voisi sitä muutakin tehdä. Palkka ei ollut surkea noin absoluuttisesti mitaten mutta työn sisältöön nähden todellakin oli!
Kokopäivätyö/vuorotyö huonolla palkalla.
Laivasiivoojana korjasin oksennuksia.... yööööööörrrrggghhhhhh... kiirettä piti. Joskus olin viemärijätteenkäsittelylaitoksella, lapioin sontaa. Pari kertaa haisevaa viemärisontaa myös putosi päälleni... haju ei lähtenyt kotonakaan, vaikka kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteet. Tosin kaikista pahinta on ollut Lidlin myymäläorjana.
Paskin oli messurakentaja. Itse työ oli ok, mutta luonnevikainen pomo pilasi kaiken.
Lihapullakoneenpesijänä, kotisiivoojana
Vierailija kirjoitti:
Olin patoligisella osastolla siivoamassa. Kestin yhden työvuoron, oksensin 6 kertaa.
Siis oksensit työvuoron aikana 6 kertaa??
Vierailija kirjoitti:
Laivasiivoojana korjasin oksennuksia.... yööööööörrrrggghhhhhh... kiirettä piti. Joskus olin viemärijätteenkäsittelylaitoksella, lapioin sontaa. Pari kertaa haisevaa viemärisontaa myös putosi päälleni... haju ei lähtenyt kotonakaan, vaikka kävin suihkussa ja vaihdoin vaatteet. Tosin kaikista pahinta on ollut Lidlin myymäläorjana.
Siis lidlin myymälässä pahempaa kuin oksennuksia siivoamassa??
Henkilökohtaisen avustajan työ. En olisi saanut edes vessaa käyttää vaan olisi pitänyt mennä läheisen huoltoaseman vessaan. Kestin kaksi kuukautta.
KylmäKalle kirjoitti:
Olin joskus sivutöissä sairaalavartijana Espoossa. Siellä oli kellarissa kylmiö, johon tuotiin vainajia muista Espoon sairaaloista. Yöllä jouduin usein jonkun toisen sairaalan lääkärin pyynnöstä käymään katsomassa kylmiössä, että onko se ja se vainaja tuotu sinne kylmiöön. Usein myös hautautoimistot hakivat sieltä vainajia omia aikojaan ja niistäkin piti hakea tietoja kylmiön vainajakirjasta.
Alussa varsinkin säpsähtelin siellä, kun kylmäkone yhtä äkkiä hurahti käyntiin hämärässä kylmiössa tai muuten vain kaapeista kuului rapsahtelua lämpötilan muutosten yms vuoksi. En suosittele.
Olen itse ollut huoltomiehenä sairaalassa ja tehtäviin kuului välillä viedä osastoilta vainajia kylmiöön. Yksin kyllä en haluaisi siellä pyöriä ei ole mikään mukavin paikka illalla ja yöllä partioida. Tiedän monta vartijaehdokasta jotka on lopettaneet hommat juuri sen takia että sairaalavartijoiden työnkuvaat kuuluu vainajat
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 16:28"]
Kaatopaikan siivoaminen oli turhauttavaa, epämiellyttävää ja oksettavaa.
Ruumiiden siivoaminen on vielä inhottavampaa vaikka kuolema onkin ihan luonnollinen asia. Olin ruumishuoneella kesätöissä 2008.
Millaisia olivat pahimmat siivoukset? Kyllä ruumiin avauksen jälkeen on sotkua
Olin töissä pienessä perheyrityksessä, jossa toinen omistajista oli palkannut vaimonsa ja veljensä ja veljensä tyttöystävän töihin. Lisäksi oli meitä "ulkopuolisia". Vaimo ei puhunut minulle koko aikana koskaan sanaakaan, nyrpisteli vain nenäänsä. Veljen tyttöystävä oli oikein mukava ihmisenä, mutta valitettavasti ei osannut yhtään mitään. Veli yritti koko ajan saada delegoitua tyttöystävälleen kaikenlaisia töitä, joita tämä ei sitten osannutkaan tehdä. Alkuun yritin opettaa häntä, mutta sitten totesin, että siihen ei riitä aika kun työtkin on jonkun hoidettava. Nepotismi kukoisti ja sain paskat niskaan muiden virheistä koska olin ulkopuolinen
Isoin tyä oli yhden hirsi rakennuksen remontointi. Se paloi tulipalossa pahasti ja omistaja palkkasin minut ja toisen kirvesmiehen.. No se piti remontoida hirsi kerrallaan takas samanlaiseksi. Hirret piti veistää käsin ja kirveellä että ne sopi yhteen ja seiniin vanhojen hirsien kanssa Palaneet hirret piti purkaa pois myös. Siinä meni aikaa 2 vuotta. Olin silloin nuori ja innokas mutta se työ otti koville. Piti vielä kehitellä nostolaite millä hirsiä nostettiin paikalle koska sen palaneen ulkorakennuksen vieressä oli toinen talo ja oli vain metri väliä. Ahtaat välit otti voimille ja työ oli hidasta. yli 100 vuotias rakennus saatiin kuitenkin entiseen loistoonsa. Mukava opettaja pariskunta omisti sen.
Lehtien myynti puhelimitse. Pomo karjui "rähinä päälle" ja tuli viereen kyttäämään että "asiakkaan" vastaväitteet käsitellään oikein eli tyrkytetään tarpeeksi.
Myös mainosten jako oli hirveää kun "palkka" oli jotain pari kolme euroa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Lehtien myynti puhelimitse. Pomo karjui "rähinä päälle" ja tuli viereen kyttäämään että "asiakkaan" vastaväitteet käsitellään oikein eli tyrkytetään tarpeeksi.
Myös mainosten jako oli hirveää kun "palkka" oli jotain pari kolme euroa tunnissa.
Mainosten myynti lehteen joka on olevinaan jotain muuta kuin niillä mainoksilla rahastamista varten olemassa on kyllä samaa paskaa. Ihan epärehellistä hommaa, ei sitä pää kestä kovin pitkään jos on normaali ihminen.
Henkilökohtainen avustaja naiselle, joka kärsi vakavista neurooseista.
Toinen melkein yhtä hullu oli eräs iso puutarha. Poimin liukuhihnalta tulppaaneja. Työilmapiiri oli kamala. Kuin zombien keskellä olisi ollut. Välillä sai huudot työnjohtajalta.
Kotisiivous. Järkyttävä tahti repiä painavia mattoja ulos tuulettumaan, kökkiä imurin kanssa sohvan ja sängynaluset ahtaissa tiloissa peläten särkeväsi jotakin. Rampata rappuja edes takaisin, raahaten niitä mattoja ja imuria mukanasi. Siirrellä sohvan rakenteita päästäksesi imuroimaan sen ym. ym.
Sama kuin tekisi suursiivouksen kotonaan neljä jopa viisi kertaa päivässä, se viisi kertaa viikossa.
Puolitoista viikkoa jaksoin, sen jälkeen ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
KylmäKalle kirjoitti:
Olin joskus sivutöissä sairaalavartijana Espoossa. Siellä oli kellarissa kylmiö, johon tuotiin vainajia muista Espoon sairaaloista. Yöllä jouduin usein jonkun toisen sairaalan lääkärin pyynnöstä käymään katsomassa kylmiössä, että onko se ja se vainaja tuotu sinne kylmiöön. Usein myös hautautoimistot hakivat sieltä vainajia omia aikojaan ja niistäkin piti hakea tietoja kylmiön vainajakirjasta.
Alussa varsinkin säpsähtelin siellä, kun kylmäkone yhtä äkkiä hurahti käyntiin hämärässä kylmiössa tai muuten vain kaapeista kuului rapsahtelua lämpötilan muutosten yms vuoksi. En suosittele.
Olen itse ollut huoltomiehenä sairaalassa ja tehtäviin kuului välillä viedä osastoilta vainajia kylmiöön. Yksin kyllä en haluaisi siellä pyöriä ei ole mikään mukavin paikka illalla ja yöllä partioida. Tiedän monta vartijaehdokasta jotka on lopettaneet hommat juuri sen takia että sairaalavartijoiden työnkuvaat kuuluu vainajat
Oliko levotontakin porukkaa kun vartijaa tarvittiin.
Sianpaskan levitys kuumana kesäpäivänä ja suunnilleen samoissa olosuhteissa ulkohuussin tyhjennys. Viimemainitussa hommassa kymmenkunta kaveriani istui nuotiolla tuulen yläpuolella nauttimassa monopoliliikkeen tuotteita!
Vai että ihan pakko. Olisiko pomo edes huomannut jos, nyt vahingossa olisitkin tehnyt "virheen" Sairas olet.