Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan siinä hommaa, ja kuluja, kun lapsi kotoa muuttaa

Vierailija
24.07.2021 |

Onko totta?
Vielä muutama vuosi, todnäk, jäljellä ennen sitä.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Et sitten oo ite ikinä muuttanut vai?

Vierailija
2/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tulee kuluja.

Esim

Astiat

Peti

Petivaatteet

Pöytä

Valaisin/valaisimia

Takuuvuokra

Tv

Aterimet

Jne. Sitten muuttoauto jos kukaan ei suostu ilmaiseksi kuskaamaan kamoja opiskelija kämppään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen välivuoden pitämistä ja töihin menoa. Nuori voi säästää ja ostaa pikkuhiljaa tarvitsemiaan asioita, jollei kotoa löydy ylimääräisiä. Toki vanhemmat voivat avustaa, jos on varaa ostaa toinen huusholli.

Vierailija
4/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen välivuoden pitämistä ja töihin menoa. Nuori voi säästää ja ostaa pikkuhiljaa tarvitsemiaan asioita, jollei kotoa löydy ylimääräisiä. Toki vanhemmat voivat avustaa, jos on varaa ostaa toinen huusholli.

Meillä on sama ongelma. Nuori sai opiskelupaikan ja -asunnon. Nyt sitten ei muka kelpaa ensihätiin hänen oma kotona oleva sänkynsä, työpöytänsä, sohvansa jne. Sanoin, että älä nyt hukkaa säästöjäsi johonkin sisustamiseen.

Nykynuoret eivät ymmärrä sitä, että kuinka ankeasti opiskelijat elivät ennen.

Vierailija
5/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lautaset, valaisimet, kattilat... minkälaisessa eristyksessä te asutte, jos noita ei tule jo lahjaksi niin paljon kuin lapset ehtivät kotoa pois viedä?

Vierailija
6/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvulla sai sossusta 3000 markan kodinperustamisrahan. T. Ammattivalittaja

Vierailija
7/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lautaset, valaisimet, kattilat... minkälaisessa eristyksessä te asutte, jos noita ei tule jo lahjaksi niin paljon kuin lapset ehtivät kotoa pois viedä?

Nykyään tuo Instagram on itsensä paholaisen keksintö. Opiskelijakämppään pitäisi saada uutta ja hienoa kun kerran influencerillakin niin on. Nuoret eivät tajua sitä, että influencer saa sitä sisustustavaraa ihan ilmaiseksi sponsoreilta.

Vierailija
8/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten sen ottaa… mä en saanut kotoa lähtiessä ottaa mitään mukaan, mulla oli vain repullinen vaatteita. En saanut astioita, huonekaluja, en mitään rahaa tai apua tai tukea. Vain haukut ja huudot ja viimeiset sanat oli oven sulkeutuessa että ”takaisin ei s-tana ole tulemista koskaan ja missään ei auteta sua ikinä”

Uhkaus piti, missään eivät koskaan ole auttaneet enkä penniäkään ole koskaan saanut, en edes joululahjaa tai mitään muutakaan.

Tällaista on olla narsistin lapsi.

Omia autan todellakin, siinä vaiheessa kun muuttavat. On nimittän tuoreena muistissa miten näin nälkää ja varaa oli ostaa vain makaroonia… narsistivanhempi oli kieltänyt että mulle ei saa antaa penniäkään rahaa joten äitikin vaan voivotteli kun olin laiha ja surkea ja nälissäni.

Vierailija
9/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuluja muka, kannetaan täysi-ikäisen lapsen tavarat pihalle ja hoitakoot itse siitä sitten eteenpäin.

Vierailija
10/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajesta mikä neronleimaus.

Vierailija
11/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut paljon kuluja. Annoin osan omista ruokailuvälineistä. Mun vanhemmat ja sisko antoivat jotakin.

Vierailija
12/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemaanhan sitä muutetaan eikä Instaa päivittämään. Alkuun on tärkeintä, että voi nukkua, tehdä töitä, ruokaa, syödä ja mielellään myös pyykätä asunnossaan.

Ymmärtäisin uuden perään haikailun jos olisi menossa Tampereen some-influencerit linjalle opiskelemaan. Ei ennen teekkareilla asunto ollut mitenkään esittelyobjekti. Ei ainakaan tuntemillani teekkareilla.

Vierailija
13/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät kuulu kirkkoon tai suureen sukuun. Sen vuoksi kaikilla ei ole lahja-astiapakkauksia odottamassa koskemattomina muuttoa.

Vierailija
14/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurten ikäluokkien ihmisillä on osalla ihme fiksaatio pakottaa lapsi kärsimään ja kitumaan. Ei kaikilla, mutta osalla. Omat suur-ikäluokka vanhemmat tällaset. Olisivat voineet auttaa mutta periaatteesta eivät auta. Tätä mantraa hoetaan kaikkialla.

Eivät auttaneet asunnon hankinassa kun periaattesta emme auta.

Eivät auttaneet muutossa kun periaatteesta emme auta.

Eivät auttaneet hätätilanteessa jossa olisin tarvinnut majoitusta 2 päiväksi, kun periaatteesta eivät auta.

Eivät ole koskaan hoitaneet sekuntiakaan lapsiani, kun periaatteestakaan eivät auta

Eivät ole ostaneet koskaan mitään lahjaksi mulle saati lapsilleni, kun periaatteesta eivät osta mitään.

Sitten oikein salaa tyytyväisenä hykertelee kun mulla menee huonosti ja on vaikeaa ja vastoinkäymisiä.

Ja joo, en saanut yhtään mitään apua minäkään kotoa muuttoon, en mitään rahaa, en mitään takuuvuokraa, en edes muuttoapua.

Luojan kiitos asiat on nykyään erilailla ja ihmiset auttaa lapsiaan.

Vierailija
15/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat eivät saaneet. Kuulin, että kaupungit ja kunnat maksoivat mielellään muuton jos työtön muutti toiseen kuntaan tai kaupunkiin.

Vierailija
16/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon niistä tavaroista mitä on tarpeen hankkia, voi hankkia vasta opiskelupaikkakunnalta, jolloin ei tarvitse miettiä niiden kuskaamista. Tein aikanaan itse niin, että toivoin yo-lahjaksi kodin tavaroita. Sukulaiset sitten koordinoivat ostoksensa, ettei tule samoja, ja näin saatiin lautaset ja paistinpannut kasaan - ovat muuten edelleen käytössä toistakymmentä vuotta myöhemmin. Asiaa toki auttoi se, ettei mulla ole erityistä sisustusmakua, vaan kaikki käy. Ne mitä ei lahjaksi tullut esineenä, ostettiin sitten opiskelupaikkakunnalta niillä rahoilla ja lahjakorteilla joita tuli sellaisia antaneilta yo-lahjaksi. Näillä pääsin jo pitkälle.

Vierailija
17/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-auttaville ja kaupn päälle vielä ilkkuville vanhuksille voi sitten vanhana, heidän mankuessa vanhuudenapua, sanoa että voisin auttaa mutta periaatteesta en auta.

Vierailija
18/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin yhdessä reissu Ikeaan ennen muuttoa. Sieltä kaikki tarvittava, mitä ei vielä ollut. Kotoa annettiin toki sellaista mitä ei itse tarvittu, jos nuorelle kelpasi.

Vierailija
19/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä tullut kovinkaan kuluja, kun tytär muutti. Sängyn ja kirjoituspöydän sekä pikkutelkkarin sai viedä mukanaan. Astioita oli saanut lahjaksi jo teinistä lähtien. Sohva saatiin sukulaisilta. Takuuvuokrakin löytyi tytöltä itseltään, olihan säästöön laitettu yo-rahat ja muut lahjarahat lapsesta lähtien.

Keittiön pöydän ja tuolit ostimme sekä pieniä juttuja kuten siivoustarvikkeita ja jotain kattiloita.

Riippuu siis siitäkin, mitä jo on ja mitä voi käytettynä saada/ostaa.

Vierailija
20/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat eivät saaneet. Kuulin, että kaupungit ja kunnat maksoivat mielellään muuton jos työtön muutti toiseen kuntaan tai kaupunkiin.

Anoin 1990-luvulla tuollaista muuttoavustusta, mutta en saanut. Olisi pitänyt muuttaa sellaiseen kaupunkiin, mistä ei löydy työhön valmiiksi pätevää työntekijää, mutta muutin helsinkiin, niin sanottiin, että sieltä löytyy jo valmiiksi jokaiseen ammattiin tekijöitä, niin avustusta ei tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan