Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onhan siinä hommaa, ja kuluja, kun lapsi kotoa muuttaa

Vierailija
24.07.2021 |

Onko totta?
Vielä muutama vuosi, todnäk, jäljellä ennen sitä.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-auttaville ja kaupn päälle vielä ilkkuville vanhuksille voi sitten vanhana, heidän mankuessa vanhuudenapua, sanoa että voisin auttaa mutta periaatteesta en auta.

Etkö vieläkään ole kotoa pois muuttanut, eläkepäivilläkö ajattelit lähteä. Vanhempien hoitokodissa käyt sitten vinkumassa: "en auta"

Vierailija
82/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

perseaate kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei-auttaville ja kaupn päälle vielä ilkkuville vanhuksille voi sitten vanhana, heidän mankuessa vanhuudenapua, sanoa että voisin auttaa mutta periaatteesta en auta.

Etkö vieläkään ole kotoa pois muuttanut, eläkepäivilläkö ajattelit lähteä. Vanhempien hoitokodissa käyt sitten vinkumassa: "en auta"

Heh heh kun hauskaa. Olen muuttanut 18v iässä ja mulla samanlaiset tunnevammaiset ulosheittäjä-vanhemmat kuin monella muullakin tässä ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kotoa lähtiessäni päiväkirjani mukaani ja 1 lastulevyhyllyn huoneestani.

Mitään muuta tukea/apua saati rahallista apua en ikinä ole saanut. Ainiin, maksoin 15v iässä ekasta kesätyöpalkastani suuren osan vuokraa äidille ja sain hirveät haukut, kun kehtasin törsätä Levi's 501-farkkuihin. Edes kuukautissuojia en saanut vaan maksoin itse 12v lähtien ja muistan, että kaappini ylähyllyllä oli iso muovipussi jossa oli Nainen-yösiteitä, siis käytettyjä, koska käytin niitä moneen kertaan, kun ei ollut useinkaan rahaa ostaa uusia.

Lienee turha sanoa, että omani saavat tyystin päinvastaista kohtelua, esikoinen juuri muuttamassa kotoa.

N45

Vierailija
84/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta saa edullisesti kaikenlaista, voi myös tilata netin kautta jos ei lähellä ole Ikeaa. Itsekin tässä laskin että jos pitäisi tähän pieneen kaksioon ostaa nyt kaikki huonekalut ym. uutena niin Ikeasta saisi kaiken hiukan yli 1000 eurolla enkä edes valinnut kaikkein halvimpia vaihtoehtoja.

Juu näin tehtiin kun ei ollut omaa autoa ja peräkärryä. Satojen kilometrien muuttokuljetukset maksavat satasia. Opiskelujen jälkeen kaikki Ikea-huonekalut myytiin nettikirppiksellä ja päästiin niistä eroon.

Vierailija
85/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain kotoa lähtiessäni päiväkirjani mukaani ja 1 lastulevyhyllyn huoneestani.

Mitään muuta tukea/apua saati rahallista apua en ikinä ole saanut. Ainiin, maksoin 15v iässä ekasta kesätyöpalkastani suuren osan vuokraa äidille ja sain hirveät haukut, kun kehtasin törsätä Levi's 501-farkkuihin. Edes kuukautissuojia en saanut vaan maksoin itse 12v lähtien ja muistan, että kaappini ylähyllyllä oli iso muovipussi jossa oli Nainen-yösiteitä, siis käytettyjä, koska käytin niitä moneen kertaan, kun ei ollut useinkaan rahaa ostaa uusia.

Lienee turha sanoa, että omani saavat tyystin päinvastaista kohtelua, esikoinen juuri muuttamassa kotoa.

N45

Olen samanikäinen ja täysin saman kohtelun saanut. Ja ihan sama tuo että ei ostettu siteitä eikä annettu rahaa siteiden ostoon. Vessapperitaitoksilla piti pärjätä kunnes sai kesätöitä ja rahaa säästöön siteisiin.

Ei tarvi mennä paljoakaan taaksepäin - ihan vaan kasarille, ysärille - kun monia lapsia kohdeltiin tosi julmasti. Meillä oli jatkuvaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa.

Ei ole ollut kotiin ikävä enkä vanhempia juuri kaipaa… miksiköhän.

Vierailija
86/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on matkan varrella ostettu sellaiset kalusteet nuorelle, jotka voi ottaa omaan kotiinsa. Samoin astioita ja liinavaatteita. Sänky, verhot, lakanat, pyyheliinat, päiväpeitteet ym. Tv-taso, pari nojatuolia. Muuttoa varten oli säästänyt rahaa mattoon ja pesukoneeseen. Muuttoauto vuoķrattiin ja mies ajoi ja kantoi tavarat. Ei ollut iso satsaus.

Vierailija
87/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Olen samanikäinen ja täysin saman kohtelun saanut. Ja ihan sama tuo että ei ostettu siteitä eikä annettu rahaa siteiden ostoon. Vessapperitaitoksilla piti pärjätä kunnes sai kesätöitä ja rahaa säästöön siteisiin.

Ei tarvi mennä paljoakaan taaksepäin - ihan vaan kasarille, ysärille - kun monia lapsia kohdeltiin tosi julmasti. Meillä oli jatkuvaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa.

Omituista, tuntui jotenkin nololta mainita tuo yösideasia, mutta niin se oli, ilman omaa "syytäni".

Väkivaltaa, fyysistä ja psyykkistä, myös itselläni kokemusrepussa, myös sen jälkeen kun vanhempani erosivat isäni alkoholismin ja väkivaltaisuuden vuoksi.

Eräänkin kerran äitini kilahti, koska ensimmäinen poikaystäväni oli tehnyt fritsun kaulaani, sain sitten potkuja ja hengarilla hakkaamista osakseni.

Äitini oli nuori (vm58) eli luulisi että kuukautiset yms eivät olisi olleet sellainen peikko, mutta hälle oli, ei niistä asioista koskaan puhuttu.

Lähti hieman ap-aiheesta nyt tämä..

Vierailija
88/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tuo on, että opiskelijalle ostetaan oma pesukone?

Vierailija
89/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa joo mutta kuluista en tiedä. Itse en joutunut ostamaan juuri mitään kun muutin kotoa koska sukulaiset ja tuttavat oikein tyrkyttivät ilmaiseksi heille ylimääräistä tavaraa ja huonekaluja.

Vielä 10 vuotta myöhemminkin on osa sen aikaisista käytössä ja osa on vaihdettu uudempiin jälleen tuttavilta ja sukulaisilta saatuihin hyväkuntoisiin. Tällä hetkellä kun tulevaisuus näyttää siltä että tässä voi alkaa joutua muuttamaan työn perässä olen tyytyväinen että kaikki isompi irtain on niin vanhaa että sen voi huoletta kuskata kaatopaikalle jollei se kellekään kelpaa.

Vierailija
90/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ekaan asuntoon tuli sänky, matto, työpöytä ja tuoli. Kaikki paitsi patja oli käytettyinä, eli kuulemma 120e. En hankkinut omia astioita, kotoa otin vanhempien painostamana ylimääräisiä lautasia ja kattiloita jne. Sitten pikkuhiljaa itse ostin kaikkea omalta tuntuvaa.

Vierailija
91/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämänkin ketjun tarkoitus olla noiden 70-lukulaisten narsissilasten vinkumisketju. Niitä oppejako ne haluaa levittää.

Vierailija
92/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90-luvulla sai sossusta 3000 markan kodinperustamisrahan. T. Ammattivalittaja

Opiskelijat eivät saaneet. Kuulin, että kaupungit ja kunnat maksoivat mielellään muuton jos työtön muutti toiseen kuntaan tai kaupunkiin.

En minäkään saanut. Paikallisesta sossusta sai vain juopot, mm. virkailijoiden pimperoa.

Tämä on täysin totta. Ns. normaalit ihmiset joutuivat palauttamaan saamaansa tukea.

Vierailija
93/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika muutti pari kuukautta sitten pois. Tuli kuluja, koska halusimme ja oli mahdollisuus auttaa. Itse poika oli säästänyt takuuvuokran ja saanut kummiltaan lahjaksi astiaston. Ostimme uuden 140 cm sängyn, peiton, tyynyt, pesukoneen, lakanoita, pyyheliinoja, päiväpeiton, suihkuverhon, maton, verhot, valaisimen, siivoustarvikkeet ja joitain puuttuvia astioita (kattila, paistokasari, kulho jne.), hygienia- ja ruokatarvikkeita. Kotoa poika vei huoneestaan kirjoituspöydän ja nojatuolin. Lisäksi itse osti uuden TVn ja Tori.fi:sta TV-tason ja ruokailuryhmän.

Meillä samoin, mutta otti omat kalusteet ja 1 ostettiin uutena. Loput löytyi kierrätyskeskuksesta. Hyödynsimme alemyynnit ja nuorisosäätiö lahjoitti kuivaruokaa, pesuaineita ja siivousvälineet.

Varustin keittiön hyvin, koska tiedän miten ärsyttävää on hakea juuri sitä välinettä jota ei ole.

Pari viikkoa on nyt mennyt ja kaikki on ok.

Ja mikähän tässä on väärin, arvon alapeukuttaja?

Vierailija
94/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni kirjoittaa, että teini vie huoneestaan sängyn muuttaessaan. Missä se lapsi nukkuu kotona käydessään vai ostetaanko huoneeseen uusi sänky tai vuodesohva?

Eikös se koti ole siellä mihin nuori muuttaa?

Ehkä se nukkuu esim olkkarin sohvalla.

Meillä mies siirsi patjansa tyhjäksi jääneeseen huoneeseen, koska pystyy nukkumaan siellä paremmin.

Lähiaikoina on tarkoitus ostaa meille parempi parisänky ja laittaa minun irrotettava puolikkaani vierassängyksi. Tai sitten ostamme jonkun halvan runkopatjan.

Vierailija
95/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikeasta saa edullisesti kaikenlaista, voi myös tilata netin kautta jos ei lähellä ole Ikeaa. Itsekin tässä laskin että jos pitäisi tähän pieneen kaksioon ostaa nyt kaikki huonekalut ym. uutena niin Ikeasta saisi kaiken hiukan yli 1000 eurolla enkä edes valinnut kaikkein halvimpia vaihtoehtoja.

Vertailkaa! Ikea ei ole aina halvin.

Mistä löytyisi sellainen kantti kertaa kantti-mallinen pääasiassa yhden opiskelijan ruokapöytä edullisesti?

Vierailija
96/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lautaset, valaisimet, kattilat... minkälaisessa eristyksessä te asutte, jos noita ei tule jo lahjaksi niin paljon kuin lapset ehtivät kotoa pois viedä?

Kaikki eivät kuulu kirkkoon tai suureen sukuun. Sen vuoksi kaikilla ei ole lahja-astiapakkauksia odottamassa koskemattomina muuttoa.

Mitä kirkkoon kuuluminen tähän liittyy?

Ei ole rippijuhlia eikä myöskään lahjoja.

Vierailija
97/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu tuo on, että opiskelijalle ostetaan oma pesukone?

Voi olla esimerkiksi astma, hajuste- tai eläinallergia ja silloin on vaikeaa käyttää pyykkituvan pesukonetta, jonka hajut tarttuvat vaatteisiin vaikka pesisi kahdesti peräkkäin.

Vierailija
98/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertailkaa! Ikea ei ole aina halvin.

Mistä löytyisi sellainen kantti kertaa kantti-mallinen pääasiassa yhden opiskelijan ruokapöytä edullisesti?

https://www.masku.com/tuotteet/362387-saana-ruokapoyta-68x68-cm/

Vierailija
99/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Omituista, tuntui jotenkin nololta mainita tuo yösideasia, mutta niin se oli, ilman omaa "syytäni".

Väkivaltaa, fyysistä ja psyykkistä, myös itselläni kokemusrepussa, myös sen jälkeen kun vanhempani erosivat isäni alkoholismin ja väkivaltaisuuden vuoksi.

Eräänkin kerran äitini kilahti, koska ensimmäinen poikaystäväni oli tehnyt fritsun kaulaani, sain sitten potkuja ja hengarilla hakkaamista osakseni.

Äitini oli nuori (vm58) eli luulisi että kuukautiset yms eivät olisi olleet sellainen peikko, mutta hälle oli, ei niistä asioista koskaan puhuttu.

Lähti hieman ap-aiheesta nyt tämä..

Miun äitee ei ees tissiä antanu. Mut isi anto sen sijaan äkkilähön...........

Vierailija
100/101 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

ai niin, sorry, olenkin tuo sama

varhaisdementia lapsuuden anemian johdosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi