Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tyttäreni kinuaa iphonea

Vierailija
02.08.2014 |

12v tyttäreni on nyt jo vuoden verran halunnut iphonen. Hänellä on nyt käytössä samsung galaxy s2+. Olen alkanut pikkuhiljaa lämmetä ajatukselle, mutta mitä mieltä te olette? Pitäisikö hänelle sitten ostaa se iphone?

Rahaa kyllä olisi, mutta iphone 5s vai 5c?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerran rahaa, niin odota pari kuukautta ja osta uusin malli iPhone6.

Vierailija
22/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vanhassa puhelimessa joku vika vai miksi pitää ostaa uusi? Älä nyt ihan huvin vuoksi tuollaisia kalliita luureja ostele, opetat ihan vääriä arvoja lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:38"]Mieluummin iPhone kuin Android. Android on olemassa, jotta Google voisi kerätä kaiken mahdollisen tiedon lapsesi puhelimen ja netin käytöstä ja myydä sen tiedon mainostajille.

Esim. jos ostat Samsungin puhelimen, niin olet kyllä Samsungin asiakas, mutta samalla sinusta tulee Googlen renki.

[/quote]

iPhone se vasta stalkkaa iPhonen käyttäjiä :D Pikkusiskolla on iPhone ja mm Siri pyytelee kokoajan lisäilee henkilökohtaisia tietoja asetuksiin ja pienellä googlailulla huomaat, miten Aplle stalkkaa asiakkaitaan.

Mulla on Samsungin puhelin, muttei edes googlelle tiliä.

t. teini

[/quote]

Hienoa että olet huomannut tuon vakoilun. Seuranta vaan lisääntuu koko ajan. On aivan älytöntä "varakopioida" koko elämä jonnekin applen tai googlen pilveen.

t. tietokonenörtti

[/quote]

Jep, opiskelen itse it-alalla parhaallani ja olen oppinut ottamaan asioista selvää :)

t. teini

Vierailija
24/51 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus mitkä first world probleemat nykyajan länsimaisilla kersoilla. Pakko saada iphone, kun kaverillakin.

Vierailija
25/51 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:20"]itse sain iphonen kun olin 12 ja puhelin on ehjä ja olen nyt 14

[/quote]

Wow, iPhone on kestänyt kaksi vuotta :D Tosta pitäis saada jonkinsortin mitali.

[/quote]

Mikäs rähmäkäsi sinä olet? Mulla kesti ensimmäisen sukupolven Iphone neljä vuotta.

[/quote]

Tämä pisti silmään. Kesti "jopa" neljä vuotta. Nykyajan kertakäyttökulttuurissa kaikki elektroniikkapaska hajoaa samantien tai muuten vain saatava uusi malli kerran vuodessa, ja neljän vuoden käyttöikä on pitkä. Toista oli ennen, ostit jonkun vempeleen, ja se kesti vuosikymmeniä.

Vierailija
26/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä arvo ostaa kallis puhelin jos siihen on varaa? Miksi ei saisi?

Minä ainakin ostan itselleni hyviä puhelimia just ihan huvin vuoksi. Tosin en iphonen koska parempiakin kännyköitä löytyy.

Vierailija
27/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:37"]Onko vanhassa puhelimessa joku vika vai miksi pitää ostaa uusi? Älä nyt ihan huvin vuoksi tuollaisia kalliita luureja ostele, opetat ihan vääriä arvoja lapselle.

[/quote]

Vanha puhelin sammuilee itsekseen välillä mutta muuta vikaa ei ole. Puhelin on jo pari vuotta vanha joten siksikin olisi aika ostaa ehkä uusi. Iphone on toki kallis mutta sitä on kehuttu todella hyväksi puhelimeksi.

Vierailija
28/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti on siis ap:lta

Vierailija
29/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ehdottomasti on ostettava iPhone 6 ja ajeltava Ferrarilla. Eihän ne ipanat muuten opi, että miten muita kyykytetään.

Vierailija
30/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:40"]

Väärä arvo ostaa kallis puhelin jos siihen on varaa? Miksi ei saisi?

Minä ainakin ostan itselleni hyviä puhelimia just ihan huvin vuoksi. Tosin en iphonen koska parempiakin kännyköitä löytyy.

[/quote]

Kerskakulutusta ja tuhlausta. Rahoja voi käyttää järkevämminkin.

Vierailija
31/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin s3, tai s4, jos rahaakin löytyy. Vai iPhone, koska "kaikilla muillakin on"?

Vierailija
32/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa selvää Sonyn Xperia Z1 Compactista. Laadukas android mutta hinta sopiva. Parempi kuin iphone 5s jollainen työpuhelimena eli käytössä vertailtu.

Vierailija
33/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:43"]Mielummin s3, tai s4, jos rahaakin löytyy. Vai iPhone, koska "kaikilla muillakin on"?

[/quote]

Olen tyttärelleni puhunutkin juuri noista malleista, mutta tytär haluaisi sen iphonen...

Ap

Vierailija
34/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaako ap ettei lapsi oppisi rahan arvoa, jos hänelle ostaa jotain kallista "vastikkeetta"? Jos ajattelen omia lapsia, niin huolestuttaahan se, että lapset tottuvat kotona liian hyvään, ja pudotus on sitten aika iso kun muuttavat omilleen. Kun ei sitten välttämättä olekaan aina varaa siihen kalleimpaan ja parhaimpaan. Mutta tuskin se yhdestä puhelimesta on kiinni, joten itse varmaan ostaisin sen.

Vierailija
35/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi, mutta ei mulla kyllä ole rahaakaan kuin roskaa. Tekisi kyllä mieli lapsille ostaa paremmat puhelimet, nykyiset halvat kosketusmallit kun eivät ole edes älypuhelimia, eikä niihin enää oikein sovelluksia saa kun eivät ole edes androidilla. Luulen että lapset olisivat meillä ikionnellisia jostain satasen vehkeistä joilla tekisi edes jotain.

Ne mahtaa parissa vuodessa vanhentua/hajota kyllä hinnasta riippumatta keskivertokäyttäjällä, mahtaako kukaan käyttää sitä samaa iphoneakaan kovin montaa vuotta.

Vierailija
36/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:46"]Meinaako ap ettei lapsi oppisi rahan arvoa, jos hänelle ostaa jotain kallista "vastikkeetta"? Jos ajattelen omia lapsia, niin huolestuttaahan se, että lapset tottuvat kotona liian hyvään, ja pudotus on sitten aika iso kun muuttavat omilleen. Kun ei sitten välttämättä olekaan aina varaa siihen kalleimpaan ja parhaimpaan. Mutta tuskin se yhdestä puhelimesta on kiinni, joten itse varmaan ostaisin sen.

[/quote]

Tätä juuri pelkään. En haluaisi totuttaa lasta liian hyvään ja siihen että aina pitää saada se uusin ja parhain :/ Mutta alan jo hieman kallistua ostamisen puolelle.

Vierailija
37/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä

ap

Vierailija
38/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kersa varmaan säästää ja ostaa omilla rahoilla uuden! Jos siis vanhassa ei mitään vikaa ja haluaa uuden koska kavereillakin.

Vierailija
39/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:59"]Kersa varmaan säästää ja ostaa omilla rahoilla uuden! Jos siis vanhassa ei mitään vikaa ja haluaa uuden koska kavereillakin.

[/quote

Niin säästäminen voisi olla opettavaista..

AP

Vierailija
40/51 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on parempiakin puhelimia kuin iphone, mutta monille tuonikäisille on tärkeää saada juuri se iphone koska se on monien tuonikäisten suosiossa. Iphone on myös yksinkertaisempi ja pysyy taviksella paremmin puhtaana kun ei voi esim. asentaa app storen ulkopuolisia sovelluksia. Itse en vaihtaisi iphoneen vaikka saisin ilmaiseksi, tykkään androidista enemmän, mutta ymmärrän että tyttösi haluaa juuri iphonen.