Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taidan olla pihi. Ajattelin mennä perheen kanssa ravintolaan syömään

Vierailija
02.08.2014 |

mutta näytti olevan ruuat noin 20e/nokka + juomat päälle.

Vaikka onkin varaa, niin tuntuu turhalta laittaa satanen yhden päivän sapuskaan.

Juujuu, tiedän että käytte monta kertaa kuussa puolison kanssa satojen eurojen illallisilla pitkän kaavan mukaan.

Mutta silti tuo satku ruuasta on minusta kallista. Miten pihiydestä pääsee eroon?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:56"]

Itselläni on ikävä kyllä se tilanne, että ruoka on lempiharrastukseni, ja kauppa- ja ravintolalasku on kuukaudessa kahden aikuisen taloudessa noin 2000 euroa. :p

Ilmeisesti teillä ei ole rahallisesti tiukkaa, olet vain pihi tämän suhteen? Mieti, miten mukava kokemus ravintolassa käyminen on lapsille ja tietysti sinullekin. Mä tykkäsin jo pentuna käydä ravintoloissa, ja parhaiten muistan esim. huvipuisto- tai ulkomaanreissuilta ravintolakäynnit, en huvipuistovempeleitä tai lentokoneessa istumista.

[/quote]

Hassua, miten ihmiset ovat erilaisia. Minulle syömälläni ruualla ei ole paljon merkitystä.Ihan sama mitä se on, kunhan sillä lähtee nälkä.

Vierailija
2/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi juurikin tuo siedätyshoito. Ennen pihistelin kaikessa ja en raaskinut hankkia oikein mitään mitä olisin halunnut vaan tyydyin aina johonkin muka halvempaan kompromissiin ja ravintolassa käyminen oli kauhistus. Mutta kun tajusi n että ne rahat mitkä olevinaan säästyi kun jätti menemättä ravintolaan, kului kuitenkin johonkin todella turhaan mistä ei saanut mitään iloa.

Ei siellä ravintolassa tarvitse joka viikko käydä, silloin tällöin se on vaan piristävää ja kun ajattelee että saa mahdollisesti hyvää ruokaa ammattilaisen tekemänä ja säästyy itse kokkaamiselta, ei se hintakaan kirpaise. Ja mitä sitten jos silloin tällöin menee satanen ulkona syömiseen jos talous on muuten kunnossa ja siitä saa hyvän mielen. Rahaa se vain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:04"]Hassua, miten ihmiset ovat erilaisia. Minulle syömälläni ruualla ei ole paljon merkitystä.Ihan sama mitä se on, kunhan sillä lähtee nälkä.[/quote]

Niinpä. Luulin ennen, että te ette vain ole maistaneet hyvää ruokaa, mutta muutin mielipidettäni. Eräs työkaverini nimittäin aina syö vain mikropitsaa ja raejuustoa, joten roudasin hänet hyvään ravintolaan. Ei ilmekään värähtänyt, ja seuraavana maanantaina oli taas mikropitsat tulilla.

Vierailija
4/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki suomalaisten tuotteiden ja palveluiden hankkiminen työllistää muita suomalaisia ja pyörittää yhteiskuntaa. Jos sinulla on rahaa, teet hyvän teon menemällä kuluttamaan sen suomalaisessa ravintolassa. Jokaisen, joka pystyy ostamaan kotimaisia palveluja, pitäisi tehdä se. Jos taas pidät eurosi piironginlaatikossa, niistä ei hyödy kukaan mitenkään.

Vierailija
5/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että työllistät suomalaisia ja estät lamaa. 

Vierailija
6/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihisteletkö kaikessa muussakin vai pelkästään ravintolakäynneissä? Älä ajattele sitä satasta "päivän sapuskana" vaan kokonaiselämyksenä. Joku muu on hankkinut ne ruoka-aineet, valmistanut sen ruuan, tarjoilee sen sulle, ja itse voit vain olla ja nauttia. Voit saada lautaselle jotain sellaista, mitä et itse osaisi tai olisi tajunnut laittaakaan. Ja kyllähän lastenkin kuuluu ainakin silloin tällöin päästä syömään ravintolassa ja oppimaan sitä kautta ruoka- ja tapakulttuuria.

Vierailija
7/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi ap, olisiko mitään apua keinoista, joita täällä on ehdotettu?

Vierailija
8/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pihi olet. Pihiydestä kyllä pääsee eroon jos tahtoo mutta sä et taida edes tahtoa?

Vierailija
9/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hitsi, enhän mä täällä koko päivää ole päivystänyt :)

Taidan mä yleisestikin olla vähän pihi. Yritän usein päästä suurinpiirtein halvimmalla. Joskus saatan tehdä jonkun isomman heräteostoksen jos oikein villiksi heittäydyn. Mutta esim. vaatteisiin en törsää talvitakkiin 200 euroa, kun 80e:lläkin saa. Taloudessa on ihan normaalisti rahaa, ei tuota 2000e ylimääräistä ruokaan laitettavaa kuten jollain tässä ketjussa, mutta ylimääräistä jonkun verran.

En tiedä onko sillä asian kanssa tekemistä että olen tosi köyhästä yh-perheestä, missä ei aina ollut edes kunnolla rahaa ruokaan ja kaikkia ostoksia piti harkita tarkkaan onko oikeasti varaa vai ei.

Niin ja miten kävi tämän päivän ruuan kanssa? Kävin kaupassa, ostin pakasteesta kebab lihaa, keitin riisiä ja tein salaatin :) Oli ihan hyvää. Täytyy seuraavan kerran yrittää mennä syömään ulos kolmen viikon päästä kun on esikoisen synttärit :)

ap

Vierailija
10/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:04"]Hassua, miten ihmiset ovat erilaisia. Minulle syömälläni ruualla ei ole paljon merkitystä.Ihan sama mitä se on, kunhan sillä lähtee nälkä.[/quote]

Niinpä. Luulin ennen, että te ette vain ole maistaneet hyvää ruokaa, mutta muutin mielipidettäni. Eräs työkaverini nimittäin aina syö vain mikropitsaa ja raejuustoa, joten roudasin hänet hyvään ravintolaan. Ei ilmekään värähtänyt, ja seuraavana maanantaina oli taas mikropitsat tulilla.

[/quote]

Jos hyvää ruokaa haluaa, niin ei kyllä kannata mennä ravintolaan vaan tehdä itse. Jos taas haluaa päästä helpolla, niin sitten kannattaa mennä ravintolaan.

Vierailija
11/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käy juuri koskaan Suomessa syömässä ulkona, sillä säästän ne rahat matkusteluun. Mutta ulkomailla sitten syön joka päivä ulkona ja NAUTIN siitä, koska useimmissa maissa se on PALJON edullisempaa mitä Suomessa.

Keskitasoinen ravintola jossa syö alku- pää- ja jälkiruuan juomien kera ---> tuon kun jättää kerran kuussa väliin niin saa sen matkan+reissussa menevät rahat helposti kasaan vuodessa. Minulla ei ole ns. liikaa rahaa, pitää priorisoida mihin rahani käytän, siksi teen noin.

Vierailija
12/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:32"]Jos hyvää ruokaa haluaa, niin ei kyllä kannata mennä ravintolaan vaan tehdä itse. Jos taas haluaa päästä helpolla, niin sitten kannattaa mennä ravintolaan.[/quote]
En tiedä missä ravintoloissa käyt, mutta maailma on pullollaan hyvää ruokaa tarjoavia ravintoloita. Toki kotonakin saa hyvää, mutta monella ei ole käytössään sitä arsenaalia ammattitaitoa, välineitä ja erilaisia raaka-aineita (etenkin mausteita) kuin ravintolalla.

Siinä olen samaa mieltä, että jos "ravintola" on ABC tai Mäkkäri, niin kotona saa miljoona kertaa parempaa aikaan.

Vierailija
13/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on pihiydessä, kunhan se pysyy kohtuudessa? Jos ravintolassa syöminen ei ole sinusta ja perheestäsi mitenkään erityisen ihanaa, siihen tuskin kannattaa käyttää paljoa rahaa. Toisaalta jos rakastatte sitä, kannattaa säästää jossain muussa ja panostaa siihen.

Itse olen opetellut sellaista ajatusmaailmaa, että säästän turhissa ja yhdentekevissä asioissa mutta annan itselleni luvan käyttää jonkin verran rahaa sellaisiin asioihin, joista pidän.

Vierailija
14/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä piheys on välillä ihan hyvästä. :)

Vierailija
15/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa minunkin perheellä ollut varaa käydä ravintolassa. Emme käyneet koskaan, ja nykyisin kamppailen käytöstapoja miettiessä.. Oikeasti hankalaa kun ei tiedä millä haarukalla syödään jne. Vasta vuosi sitten ymmärsin, että lautasliina kuuluu laittaa syliin. Seuraan vaan vierestä kun muut tekee...

Vierailija
16/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:56"]

Olisipa minunkin perheellä ollut varaa käydä ravintolassa. Emme käyneet koskaan, ja nykyisin kamppailen käytöstapoja miettiessä.. Oikeasti hankalaa kun ei tiedä millä haarukalla syödään jne. Vasta vuosi sitten ymmärsin, että lautasliina kuuluu laittaa syliin. Seuraan vaan vierestä kun muut tekee...

[/quote]

käytöstavat voi opetella netistä tai kirjastakin. Meillä nuo opetettiin jo yläasteella.

Vierailija
17/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelisi sitä kasvatuksellisena tapahtumana. kyllä lasten on hyvä oppia miten ravintolassa käyttäydytään. Ja ehkä pihiyteen auttaa siedätyshoito, tilaat vaan kalleimman ruuan listalta ja nautit syömisestä.

Vierailija
18/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jokin sellainen ajatus, että etukäteen budjetoit jonkin tietyn summan käytettäväksi ravintolassa käymiseen, esim. 200 euroa/kk. Onhan ihmisillä paljon kalliimpiakin harrastuksia, joku objektiivi tai golfbägi voi maksaa paljon enemmän. Tai jos saat jotain ylimääräistä, veikkausvoiton, veronpalautuksen, perinnön tms. niin päätät että tämän rahan voi käyttää "turhuuteen".

Vierailija
19/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitkaa halvempi ravintola.

Vierailija
20/23 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ei siellä teidän ABC-ravintolassa ruat paljon maksa.Kipin kapin sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi