Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tahdotko kysyä lastenkodissa kasvaneelta jotain?

Vierailija
01.08.2014 |

Vastailen vähän aikaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi ei edelliset tarinat. Onneksi on edes jossain rauhallisempi olla, jos ei sitten kotona. Läheisyyden tarve näillä hylätyillä lapsilla on suuri, mutta siihen ei vastata. Tää on tässä kaikista pahinta, tukemisen ja välittämisen puute :(

Vierailija
22/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:52"]

On mulla ollut useampia seksikumppaneita, lähinnä silloin lastenkotiaikoina.

ap

[/quote]

Tuo on todella tyypillistä lastenkotilapsilla. Tiedätkö mistä voisi johtua? Mistä omalla kohdallasi? Läheisyyden kaipuusta, hyväksynnän tarpeesta vai jostakin muusta?

[/quote]

Se oli sellaista rakkauden ja läheisyyden kaipuuta. Kukapa muukaan sellaista olisi antanut? Kaiken lisäksi nuorilla hormonit jyllää ja hoitajien kanta seksiin oli totaalinen ei ja asiasta ei puhuttu, joka tietenkin vaan yllytti nuoria sekstailemaan keskenään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteeni ovat ihan hyvin onnistuneet, mielestäni.

ap

Vierailija
24/27 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 23:09"]

Ei käy kateeksi ei edelliset tarinat. Onneksi on edes jossain rauhallisempi olla, jos ei sitten kotona. Läheisyyden tarve näillä hylätyillä lapsilla on suuri, mutta siihen ei vastata. Tää on tässä kaikista pahinta, tukemisen ja välittämisen puute :(

[/quote]

Sitä mä olen ihmetellyt, että ihan kuin ihmiset kuvittelisivat, että näillä lapsilla on heti kaikki hyvin, kun "pääsevät" laitokseen. Sittenhän se työ vasta alkaa, kun lapsen pitäisi päästä yli kodin aiheuttamista traumoista ja siitä, että on joutunut eroon vanhemmistaan (mulla ainakin oli kamala ikävä siitä huolimatta, että vanhemmat joskus huusivatkin). Mutta ei, lapsille aiheutetaan vaan lisää ongelmia lastenkodissa. Se on hyvä, että saa ruokaa ja saa nukkua, mutta se on lähinnä ensiapua. Sitten pitäisi pureutua muihin ongelmiin.

ap

Vierailija
25/27 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla koskaan ulkopuolinen olo ns. normaalissa perheessä kasvaneiden ihmisten kanssa? Oletko sitä mieltä, että vaikeudet tekee ihmisestä vahvemman? Mitä ajattelet "kultalusikka suussa" syntyneistä lapsista ja nuorista, joilla on kaikki asiat sekä henkisesti että aineellisesti hyvin?

Vierailija
26/27 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla joskus on vähän ulkopuolinen olo, mutta en mä tiedä, liittyykö se suoraan lastenkodissa asumiseen...

Vaikeudet ei todellakaan tee aina ihmisestä vahvempaa, vaan aiheuttavat monesti ongelmia ja jopa itsemurhia. :(

En mä paljoa ajattele "kultalusikka suussa" syntyneistä, kivaahan se on että jollain menee hyvin edes, mutta joskus jonkun ihmisen kohdalla tulee miettineeksi, että osaakohan se ollenkaan ajatella, että joillakin on todella huonot lähtökohdat elämässä ja joku voi oikeasti tarvita paljon apua...

Vierailija
27/27 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

27 on ap :)