Tahdotko kysyä lastenkodissa kasvaneelta jotain?
Kommentit (27)
Kuinka kauan asuit?
Kerro missä asioissa ohjaajat mielestäsi "onnistuivat" ja epäonnistuivat? Liittyen kasvatustehtäväänsä tai mihin tahansa.
Vanhemmat eivät osanneet pitää huolta. Mielenterveysongelmat, alkoholismi ja riitaisa ero taustalla...
ap
Olitko"tyytyväinen" kun muutit lastenkotiin?
Asuin n. 15 vuotta. Ohjaajat onnistuivat pitämään yllä perusrutiinit, oli ruokaa, puhtautta jne. Ohjaajat eivät onnistuneet kohtaamaan lapsia tunnetasolla, ei ollut turvallisuudentunnetta, luottamusta, rakkautta, ymmärrystä, aitoa mielenkiintoa, yksilöllisyyttä jne.
ap
oletko koskaan katkera hoitsuille?
En muista olleeni millään lailla tyytyväinen joutuessani lastenkotiin (toki olin kovin nuori, enkä muista kaikkea). Itkin iltaisin itseni uneen, kun oli ikävä äitiä. En ymmärtänyt, miksen saa olla kotona.
ap
Mulla menee nyt aika hyvin, mutta tie ei ole ollut helppo. Mulla on ollut kaikenlaisia ongelmia lastenkodissa ja lastenkotiajan jälkeen ja siinä on mennyt vuosikausia, kun olen yrittänyt niitä selvittää.
ap
Onko sinulla ollut paljon seksikumppaneita?
Miksi sinua ei sijoitettu perheeseen?
Olen ollut monesti katkera hoitajille.
ap
On mulla ollut useampia seksikumppaneita, lähinnä silloin lastenkotiaikoina.
ap
Ei ole kysyttävää, mutta kaikkea hyvää sulle!
Käsittääkseni mua ei sijoitettu perheeseen, koska mulla oli vanhemmat ja he vastustivat sitä tms. Joka tapauksessa se ei ollut vaihtoehto.
ap
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:53"]
Ei ole kysyttävää, mutta kaikkea hyvää sulle!
[/quote]
Kiitos! :)
ap
mä asuin kans 16 vuotta lastenkodissa ja oikeestaan mulla oo mitään ongelmia ollut koskaan teinivuosia lukuunottamatta mutta se kylmyys ja ylenkatsominen hoitsuilta oli jotain niin kylmäävää, vanhemmat sentään sanoivat rakastavansa, vaikkeivät pitäneet lupauksiaan koskaan... Mua inhottiin aika avoimesti.
Olen katkera ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sen katkerammaksi vaan käy...
Tsemppiä ap sulle ja onnea ja rakkautta elämääsi!
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:52"]
On mulla ollut useampia seksikumppaneita, lähinnä silloin lastenkotiaikoina.
ap
[/quote]
Tuo on todella tyypillistä lastenkotilapsilla. Tiedätkö mistä voisi johtua? Mistä omalla kohdallasi? Läheisyyden kaipuusta, hyväksynnän tarpeesta vai jostakin muusta?
Miten parisuhteesi ovat onnistuneet?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:59"]
mä asuin kans 16 vuotta lastenkodissa ja oikeestaan mulla oo mitään ongelmia ollut koskaan teinivuosia lukuunottamatta mutta se kylmyys ja ylenkatsominen hoitsuilta oli jotain niin kylmäävää, vanhemmat sentään sanoivat rakastavansa, vaikkeivät pitäneet lupauksiaan koskaan... Mua inhottiin aika avoimesti.
Olen katkera ja mitä vanhemmaksi olen tullut, sen katkerammaksi vaan käy...
Tsemppiä ap sulle ja onnea ja rakkautta elämääsi!
[/quote]
Samanlaisia tuntemuksia mullakin on ollut. En voi ymmärtää, kuinka heillä voi olla jopa kateutta lapsia kohtaan, siis LAPSIA, joista heidän pitäisi pitää huolta ja jotka kaikista eniten tarvitsivat rakkautta ja huolenpitoa.
Kaikkea hyvää myös sinulle! :)
ap
Miksi jouduit/pääsit lastenkotiin?