Mikä on pahin väkivalta, jonka olet kohdistanut lapseen?
Oliko kyseessä oma vai vieras lapsi? Kasvatus vai kosto? Kenties itsepuolustus? Mitä teit ja mitä siitä seurasi?
Kommentit (206)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:23"]Jännä huomata, että "luunappi" ja "tukistaminen" kääntyy mammojen silmissä sanaksi "lyödä". Kauhea kaakatus ettei ketään saa lyödä, no ei saakaan, mutta eihän kukaan täysjärkinen rinnasta lyömistä luunappiin, eihän?
[/quote]
Pitääkin muistaa, että luunappi on sallittu jos vaikka kaupan kassa ei muista käyttäytyä kuten häntä on ohjeistettu :) tai jos työkaveri mäkättää mäkättämästä päästyään, mies ei ole siivonnut... kun sehän ei ole väkivaltaa vai kuin?!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:23"]Jännä huomata, että "luunappi" ja "tukistaminen" kääntyy mammojen silmissä sanaksi "lyödä". Kauhea kaakatus ettei ketään saa lyödä, no ei saakaan, mutta eihän kukaan täysjärkinen rinnasta lyömistä luunappiin, eihän?
[/quote]
Pitääkin muistaa, että luunappi on sallittu jos vaikka kaupan kassa ei muista käyttäytyä kuten häntä on ohjeistettu :) tai jos työkaveri mäkättää mäkättämästä päästyään, mies ei ole siivonnut... kun sehän ei ole väkivaltaa vai kuin?!
[/quote]
Miten kaupan kassa liittyy teidän lukutaidottomuuteenne? Aika ontuva vasta-argumentti sulla.
Potkaisin vatsaan. Puistossa jostain pölähti joku 5-vuotias hirviökersa ja PURI mua käsivarteen, siirsin kauemmas ja karjaisin EI. Hyökkäs taas joten monotin hirviökersaa mahaan kun yritti tulla puremaan.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:40"]Potkaisin vatsaan. Puistossa jostain pölähti joku 5-vuotias hirviökersa ja PURI mua käsivarteen, siirsin kauemmas ja karjaisin EI. Hyökkäs taas joten monotin hirviökersaa mahaan kun yritti tulla puremaan.
[/quote]
Lisätään vielä, että pyysin kyllä anteeksi ja lupasin äidilleen maksaa kulut jos nyt jotain murtui. Ei vaan yksinkertaisesti tullut mitään muuta mieleen kun hirviökersa juoksee kohti ja yrittää purra.
Kammennut 13-vuotiaan kehitysvammaisen lattialle. Seurauksena oli nenäverenvuoto.
Kyseinen lapsi kävi silmittömän raivon vallassa päälle ja uhkasi tappaa. Ei ollut muuta vaihtoehtoa. Itselleni tuli mustelmia ja raapimajälkiä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:23"]Jännä huomata, että "luunappi" ja "tukistaminen" kääntyy mammojen silmissä sanaksi "lyödä". Kauhea kaakatus ettei ketään saa lyödä, no ei saakaan, mutta eihän kukaan täysjärkinen rinnasta lyömistä luunappiin, eihän?
[/quote]
[/quote]
Miten kaupan kassa liittyy teidän lukutaidottomuuteenne? Aika ontuva vasta-argumentti sulla.
[/quote]
Sillä tavalla, että vanhemmat opettavat lapselle miten tilanteissa joissa menee hermot kuuluu toimia. Jos hyväksyt itse luunapin tai tukistaminen, hyväksyt myös sen että lapsi tekee samalla tavalla suuttuessaan, esimerkiksi sitten kaupan kassalla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]
Sirpa Laamaset liikkeellä :(
[/quote]
ei vaan av-palstan rakastavat , pullantuoksuiset äitylit =)
äidinrakkaus on niin söpöä, awww =)
samalla logiikalla hysteeristä naistakin saa vedellä pataan. onko tämä ok mammoille?
[/quote]
Varmasti ne rakastaa Mica-Nemoa ja Jessica-Britneytä, onhan väkivaltaisen siiderivalaan nahkaan tatskattu niiden nimetkin. <3<3
[/quote]
Haha tiedän yhden kakaroilleen ja muille jatkuvasti pimahtavan akan ja sillä on kunnon wt tyylin hakattu kullannuppujen nimet läskiin!!!!!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:23"]Jännä huomata, että "luunappi" ja "tukistaminen" kääntyy mammojen silmissä sanaksi "lyödä". Kauhea kaakatus ettei ketään saa lyödä, no ei saakaan, mutta eihän kukaan täysjärkinen rinnasta lyömistä luunappiin, eihän?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sillä tavalla, että vanhemmat opettavat lapselle miten tilanteissa joissa menee hermot kuuluu toimia. Jos hyväksyt itse luunapin tai tukistaminen, hyväksyt myös sen että lapsi tekee samalla tavalla suuttuessaan, esimerkiksi sitten kaupan kassalla.
[/quote]
Hienoa yleistystä. Miestäni on lapsena pahoinpidelty juoppojen vanhempien toimesta ja mä olen itse saanut luunappia, mutta olemme sen verran älykkäitä, että emme käy kaupan kassan kimppuun, jos rahastaa väärin, edes lapsena. Aika jännä, eikös?
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 06:12"]
Miten te lasten tukistelijat ja "pieksijät" olette lapsenne kasvattaneet? Hehän ovat teidän luomuksianne, eikö?Oletteko epäonnistuneet vanhempina? Miksi tarvitsee lasta ruumiillisesti kurittaa? Kannattaisiko katsoa peiliin? Miksi he käyttäytyvät kuten käyttäytyvät, esimerkki?
Minä olen se neljän äiti, jonka ei ole koskaan tarvinnut ruumiillisesti kajota lapsiin. Eikä minun vanhempieni tai isovanhempieni. Luen tätä ketjua suurella pöllämystyksellä.
[/quote]
no minäpä vastaan, sen 7-vuotiaan kerran tukistetun äiti. Olen kasvattanut rakkaudella ja hellyydellä. Joka päivä sanotaan että rakastetaan, pidetään sylissä, halitaan, paijataan. Meillä on erinomaiset välit ja todella rakastava perhe. Tämä poika on ollut aivan pienestä asti sellainen ilkikurinen että aina on keksimässä jotain kiellettyä, puskemaan rajoja ja kiertämässä sääntöjä. On sen luontoinen ja ehkäpä siitä "kekseliäisyydestä" voi joskus elämässä vielä olla hyötyä. Mutta pienempien kiusaamista en salli. Ja siis tukistin kun ei lopettanut, olin kyllä ilmoittanut selvästi että näin tapahtuu. Väkivaltaista idioottia minusta ette saa tekemälläkään. Tiedän varsin mainiosti mitä holding tarkoittaa. Sitä käytetään kun lapsi ei pysty itse rauhottumaan, ei silloin kun täysin itsensä halutessaan hallitseva lapsi ei viitsi totella.
Jäitä nyt kukkahattuun. Parempi se on että kotona opetetaan että rajansa kaikella, käy vielä hassusti jos luulee koulussakin voivansa kiusata toisia ihan huvikseen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hienoa yleistystä. Miestäni on lapsena pahoinpidelty juoppojen vanhempien toimesta ja mä olen itse saanut luunappia, mutta olemme sen verran älykkäitä, että emme käy kaupan kassan kimppuun, jos rahastaa väärin, edes lapsena. Aika jännä, eikös?
[/quote]
Todella älykkäitä kun tuommoisen hyväksytte. Siitä vaan, meillä ei ainakaan turvauduta edes tuollaisiin keinoihin lapsen kasvatuksessa. Ja itsekin olen lapsena kokenut väkivaltaa, luunappeja, tukistamista ja läpsäisyä, mutta sen verran siitä turvattomuuden tunteesta opin että en halua omien lapsieni sitä kokevan. Sinä ilmeisesti et.
187, mulla on ollut rakastava perhe, luunapeista huolimatta, ja lapsuuteni oli hyvä ja täynnä rakkautta. Minun lapseni ei tule kokemaan turvattomuutta, että sikäli voit nukkua yösi rauhassa. Jätän tämän turhan väittelyn tähän, olet niin syvällä tuossa ajatusmaailmassasi, että et ota vastaan yhtään järkevää vasta-argumenttia.
Löin pikkuveljeä poskelle. Olin todella kiihtynyt ja menetin malttini, kun olin ensin puoli tuntia jahdannut häntä pitkin metsää, raahannut kotiin, kun rimpuili ja huusi. Lopulta hississä hermot petti täydellisesti ja jokin napsahti. Pelästyin omaa käytöstäni ja kaduin heti.
Luunappi ja tukistaminen, missä Jukolassa te elätte? Eikö oma auktoriteetti ja kyvyt riitä lasten kasvattamiseen ILMAN väkivaltaa? Niitähän nuokin kaksi menneisyyden kurinpitokeinoa ovat.
Ei ole koskaan tarvinnut väkivaltaa käyttää, myöskään itseäni kohtaan ei ole käytetty. Minulla ikää 44v. ja lapseni ovat 16v., 13v., ja 6v. Vanhimmalla lapsella on asperger, joten haasteita on ollut:).
Sanoin kerran lapselleni että jos se ei lopeta riehumista niin mörkö tulee ja syö sen. Lapsiparka kasteli sänkynsä seuraavana yönä ja näki mörköpainajaisia :( ja oli tällöin 4v
Mua hakattiin, tönittiin, kaadettiin, tukistettiin lapsena ihan koko ajan, teini-ikään asti, jolloin aloin antaa itse pataan vanhemmilleni. En ole pitänyt vanhempiini enää yhteyttä sen jälkeen, kun lapsi täytti vuoden.
Niin, ja lasta en ole koskaan, ikinä, missän tilantessa lyönyt. Kahdesti tosin olen jännittänyt sormeni luunappi-asentoon. Lapsi on nyt 11-vuotias ja luojan kiitos eivät ole omat traumani siirtyneet häneen, onneksi mulla on mies, lapsen isä siis, tukena ollut koko ajan. Poika pärjää koulussa, harrastaa, on paljon kavereita, ei pyöri pahisten kanssa... Katsotaan, mitä murrosikä tuo tullessaan, mutta sen tiedän, että minä en silloinkaan tule lastani lyömään. En koskaan. Surullista luettavaa nämä muutamien äitien jutut, joilla väkivalta on arkipäivää "mutta ihan hyvä siitä on tullut". Joo tuli mustakin hyvä: neljän ällän ylioppilas, maisteri, vakiduuni hyvässä työpaikassa, ihana mies, kiva koti, järjestötyössä mukana... Näyttihän se hyvälle, vaikka samaan aikaan sairastin vaikeaa, toistuvaa masennusta, viiltelin itseäni mm. saksilla, veitsillä ja puhkoin käsivarsiani huovutusneuloilla (tykkään käsitöistä ja eri huovutustekniikoista). Kun tulin raskaaksi, jokin muuttui tyystin. Sairastuin vielä vakavammin ja kun poika oli vuoden ikäinen, jouduin Auroran päivystykseen. Siinä kohdassa sitten oli pakko kohdata menneisyyden kauhut, eikä mulla ollut enää mitään mahdollisuutta pitää yhteyttä vanhempiini, en olisi ikinä selvinnyt. Kun tein sen päätöksen, elämäni alkoi hitaasti parantua ja henkinen vointini kohentua.
Te äidit - haluatteko ottaa sen riskin, että tulevaisuudessa teillä on välit lapseenne niin ja näin tai jopa poikki? Tämäkin palsta on täynnä ketjuja, joissa aikuiset naiset kipuilevat omaa äitisuhdettaan ja moni on laittanut välit poikki. Tätäkö te haluatte? Usein viimeistään siinä vaiheessa kun tulee äidiksi / isäksi itse, se oma menneisyys käydään vielä kerran läpi, ja silloin voi käydä niin, että jäätte yksin. Menkää lukemaan vaikka suomi24-palstalle mummojen kirjoituksia, miten omat lapset ja lapsenlapset eivät pidä mitään yhteyttä ja kohtelevatkin pohjasakkaa. Mistä lie johtuu?
Selvästikään teitä ei kiinnosta lapsenne henkinen hyvinvointi mutta jos edes pelko mahdollisesta yksinäisestä vanhuudesta havahduttaisi teidät tajuamaan, että väkivalta ei koskaan ole oikein. Ei edes tukistaminen ja luunapit. Niistäkin saa nykyään rangaistuksen pahoinpitelystä, jos oikeuteen mennään. Oikeus on siis tätä mieltä, yhteiskunta on tätä mieltä, mutta ilmeisesti koette sen teidän "terveen järkenne" niin ylimaallisen parhaaksi ja ylivertaiseksi kaikkeen muuhun nähden? No, antaakaa mennä vaan mutta mitäpä jos tästä lähtien, joka kerta, joka kerta kun tukistat lastasi, mieleesi tuleekin se että sulla voi olla edessä yksinäinen vanhuus vanhainkodissa, jossa eivät lapsesi ja mahdolliset lapsenlapsesi vieraile koskaan tai kenties pakon sanelemana pari kertaa vuodessa.
Löin Niko-Petteriä vesurilla päähän niin, että irtosi, kun N-P ei syönyt maksalaatikkoa. Johan oppi. Tosin sen jälkeen en kyennyt syömään maksalaatikkoa eikä muutakaan laatikkoa, kun pää oli kainalossa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei saatana, se on kyllä tosi hyvä, että sun kaltaisilla aspergereilla on tosi tiukat säännöt, kun minkäänlaista tilannetajua tai harmaan eri sävyjen ymmärrystä ei löydy.
PS. Mä en usko hetkeäkään, että lapsi normaalissa perheessä verrastaa itseään aikuiseen. Ei lapsi kuvittele voivansa käsitellä isoja veitsiä, ajavansa autolla, juovansa viinaa tms. vaikka aikuiset voivatkin niin tehdä.
Kuten normaalit ihmiset eivät kuvittele voivansa pamputtaa muista tai ampua kumiluoteja ihmisiä päin tai päästää koiraa rikospaikalta karkaavan naapurin kimppuun, vaikka poliisi niin voikin tehdä. Eiks niin? Vai onko av-mammat todella näin helvetin tyhmiä ja yksioikoisia?
[/quote]
Anteeksi vaan, jos nyt jotenkin huonosti ilmaisin itseäni. Tarkoitin vaan, että en hyväksy tuollaisia kasvatuskeinoja missään tilanteessa. En edes niitä luunappeja tai tukistamista. Tehkää muut niinkuin teette.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 22:52"]
eli äidit , jotka pahoinpitelee lapsiaan , saavat ymmärrystä mamma-palstan korkeimmalta neuvostolta?
ihanat "Äitylit".
jos aloittaisin samantyyppisen ketjun, jossa mies tukistaa ja antaa luunappeja?
minkätyylisiä vastauksia luulisitte ruudun olevan täynnä hetkessä?
mutta pahoinpitely on tosi ok, koska nainen ?
[/quote]
Kuule Lösöperseäijä, tämä on naisten palsta. Täällä on varmaan ( toivottavasti ainakin) 95% vähintään kirjoittajista naisia.
Joten jos sä haluat mennä jonnekin äijäpalstalle tekemään tällaisen vastaavan avauksen, niin veikkaanpa, että saisit ihan samalla tavalla äijäporukalta samanlaista vertaistukea.
PS: Kerro nyt vässykkä vielä mitä kaikkien näiden lapsiinsa kajonneiden äitien pitäisi tehdä?? Mikä sun mielestä olisi oikein ja kohtuullista?
[/quote]
tämän palstan nimi on vauvalehden aihe-vapaa palsta, ei miesviha-feminsiti-lapsenhakkaajat-on-ok-palsta?
ja miehillä ei ole vauvoja? toki jos olet yh ja nostat niitä mahdollisimman suuria elareita ja tukia.
sinä siis hyväksyt väkivallan jos se kohdistuu puolustuskyvyttömiin lapsiin?
naisetkin sanovat aina olevansa alakynnessä miestä vastaan. pätkitään siis akkojakin surutta jatkossa pataan.
läppäisin reiteen kolmevuotiasta, joka temppuili kurvaatteita puettaessa
Jännä huomata, että "luunappi" ja "tukistaminen" kääntyy mammojen silmissä sanaksi "lyödä". Kauhea kaakatus ettei ketään saa lyödä, no ei saakaan, mutta eihän kukaan täysjärkinen rinnasta lyömistä luunappiin, eihän?