Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maha ei kestä alkoholia

Vierailija
01.08.2014 |

Olen nuori ihminen. Ikinä en ole alkoholia kauheasti kuluttanut. Silti muutama vuosi sitten alkoi vatsakivut ja ilmeisesti jotain happovaivoja, joihin lääkkeet auttoi. Alkoholi pahensi vatsakipuja selvästi ja oli varmasti osasyy niiden alkamiseen. Nyt sitten eilen illalla join yhden snapsin ja minulle tuli älyttömän huono olo. Alkoholi nousi päähän heti (tosin näin minulle käy aina, vaikkei muut usko eikä sen kai pitäisi olla mahdollistakaan, että alkoholi alkaa heti vaikuttaa). Minulle tuli pelkästään yhdestä ihan kauhean humalainen olo. Vatsaan alkoi koskea miltei heti (5-10 min) juoman nauttimisesta. Vatsa jotenkin sihisi kauheasti (se sihini oikein tuntui vatsassa). Enempää en juonut, mutta silti runsaan tunnin päästä tästä oksensin. Taitaa olla, ettei vatsani kestä ollenkaan alkoholia enää? Onkin todella kivaa elää ujona (alkoholi on auttanut runsaasti sosiaalisissa tilanteissa) absolutistina loppuelämän tässä alkoholikeskeisessä Suomen maassa :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele kuinka paljon rahaa säästät kun ei tarvitse kiskoa alkoholia kaksin käsin yökerhossa. Vatsan limakalvot kiittävät ja säästyt myöskin maksakirroosilta, haimatulehdukselta, veriseltä ripulilta, munuaispöhöltä, krapulavapinalta ja monelta muulta ikävältä vaivalta.

Vierailija
2/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi alkoholi ei ole missään määrin pakollinen elintarvike. Päinvastoin, se on myrkkyä, ja hyvä vain ettet voi sitä käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä ap ottaa lääkkeitä noihin happovaivoihin. Aloitat Somacin ottamisen muutama pv ennen aiottua juomista, ja otat pari päivää juomisen jälkeen. Toki usein ei voi juoda, jos siihen aina tarvii happosalpaajalääkkeet, mutta joskus voi. 

Itselläni on sama juttu muuten, paitsi että joudun refluksitaudin takia syömään muutenkin jatkuvasti happosalpaajia. Mutta silloinkin kun en vielä joutunut, alkoholia vatsa ei kestänyt yhtään ilman närästyslääkkeitä. Mutta niiden kanssa kyllä otin silloin tällöin.

Vierailija
4/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sun snapsissa oli?

Mä olen tullut tolkuttomaan tilaan parista siideristä. Oksennellut niiden jälkeen jne. Mulle ei sovi myöskään mikään salmiakkipohjainen ja kalja on kaikista pahin.

Mulle sopii parhaiten vodkaa ja Spriteä sekoitettuna. Ei tule pahaa oloa, en mene tolkuttomaan kuntoon muutamasta drinkistä eikä tule järjetöntä krapulaa.

Vierailija
5/5 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:54"]

Ajattele kuinka paljon rahaa säästät kun ei tarvitse kiskoa alkoholia kaksin käsin yökerhossa. Vatsan limakalvot kiittävät ja säästyt myöskin maksakirroosilta, haimatulehdukselta, veriseltä ripulilta, munuaispöhöltä, krapulavapinalta ja monelta muulta ikävältä vaivalta.

[/quote]

Eihän se alkoholi mitään hyvää kropalle teekään. Se on totta. Ainut syy minulla juoda alkoholia on nimenomaan olleet nuo sosiaaliset tilanteet, joissa muutkin juovat alkoholia. Olen niin ujo ja pidättyväinen normaalisti, että on kiva juhliessa päästää se "oma itsensä" sieltä kuoresta esiin ja uskaltaa antaa itseni jutella. Jollekin sosiaaliselle ihmiselle absolutismi ei ole haitta eikä mikään. En halua olla illanvietossa se tosikko, joka ei pysty rentoutumaan, kun muut nauttivat humalaansa. Pelkään myös, ettei minua enää haluta mukaan, jos en juo. Olin nuorempana absolutisti ja ainakin silloin sitä ihmeteltiin kovasti. Ärsytti olla koko ajan vastailemassa, miksi en juo. Ja kuulemani perusteella ne ajat eivät ole muuttuneet pätkääkään, vaan vieläkin absolutisteja katsotaan kieroon ja heidän seuransa ei ole haluttua.