Minkälainen käyttäytyminen kumppaniltasi vie halut viettää hänen kanssaan aikaa?
Kuinka usein tällaista käyttäytymistä ilmenee? Oletteko koettaneett muuttaa asiaa? Onko suhde vaarassa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vonkaaminen.
Mitä virkaa on naisella, jota ei seksi kiinnosta? Siis parisuhdemielessä. Vilpitön kysymys.
Vonkaaminen on painostusta ja nälvintää. Kuka kiihottuu sellaisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vonkaaminen.
Mitä virkaa on naisella, jota ei seksi kiinnosta? Siis parisuhdemielessä. Vilpitön kysymys.
Eikö vonkaaminen tarkoita mitä tahans aseksialoitetta, josta toinen ei pidä? Jos et halua seksiä, ystävällinen kysymyskin on "vonkaamista".
Se ettei auta lasten kanssa. Esim olemme lähdössä johonkin, minä ruokin ja kampaan lapset, pakkaan ja valmistan. Sitten kun lopulta alan laittaa itseäni huokailee eteisessä.. jos sanon tyyliin ”Maijan hampaat on vielä pesemättä.” Vastaa ”jaa.” Jos sanon ”voitko pestä Maijan hampaat?” Huokailee taas ja ottaa sen komenteluna.
Lapsista puhuminen ja heistä stressaaminen. Oletus, että tarjoan tukea aina, kun lasten isä tekee jotakin (minun mielestäni) vähäpätöisellä tavalla harmittavaa. Ylipäätään lapsiperhearjesta puhuminen, kun olemme yhdessä. Jos tuo kiinnostaisi minua, olisin itse hakkinut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erakkoluonne, ja ajan viettäminen pitkiä aikoja toisen seurassa on minulle kuormittavaa. Seksuaalinen kanssakäyminen on eräs niistä asioista, jotka auttavat jaksamaan toisen jatkuvaa seuraa. Joten jos emme harrasta seksiä koko viikkona, kiinnostukseni viettää aikaa yhdessä laskee huomattavasti ja alan kaivata yksinäisyyteen.
Olet väärän ihmisen kanssa. Jos tarvitset seksistä jotain ylimääräista "boostia" kestää sitä suhdetta nimittäin. On ihan ok haluta paljon aikaa yksin, mutta yhdessäolonkin pitäisi olla vaivatonta ilman mitään ylimääräistä tsemppiä.
Ei minulle ole yhdessäolo vaivatonta yhdenkään toisen ihmisen kanssa. Tämä ei ole mikään vain parisuhteita koskeva juttu vaan asia, joka on ollut osa minua ihan lapsesta saakka. Aloitin kommenttini toteamalla, että olen erakkoluonne, koska se kuvaa parhaiten tarpeitani. Ymmärrän kyllä, että useimmat ihmiset viihtyvät seurassa paljon minua paremmin.
Tätä eivät useimmat ihmiset tajua.
Jatkuva tunteista puhuminen, suhteen ylianalysointi, myötähäpeää herättävä psykologisointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin vonkaaminen.
Eikö vonkaaminen tarkoita mitä tahans aseksialoitetta, josta toinen ei pidä? Jos et halua seksiä, ystävällinen kysymyskin on "vonkaamista".
Ei, vaan vonkaaminen on nimenomaan vonkaamista, eli lapsellista vinkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen erakkoluonne, ja ajan viettäminen pitkiä aikoja toisen seurassa on minulle kuormittavaa. Seksuaalinen kanssakäyminen on eräs niistä asioista, jotka auttavat jaksamaan toisen jatkuvaa seuraa. Joten jos emme harrasta seksiä koko viikkona, kiinnostukseni viettää aikaa yhdessä laskee huomattavasti ja alan kaivata yksinäisyyteen.
Olet väärän ihmisen kanssa. Jos tarvitset seksistä jotain ylimääräista "boostia" kestää sitä suhdetta nimittäin. On ihan ok haluta paljon aikaa yksin, mutta yhdessäolonkin pitäisi olla vaivatonta ilman mitään ylimääräistä tsemppiä.
Ei minulle ole yhdessäolo vaivatonta yhdenkään toisen ihmisen kanssa. Tämä ei ole mikään vain parisuhteita koskeva juttu vaan asia, joka on ollut osa minua ihan lapsesta saakka. Aloitin kommenttini toteamalla, että olen erakkoluonne, koska se kuvaa parhaiten tarpeitani. Ymmärrän kyllä, että useimmat ihmiset viihtyvät seurassa paljon minua paremmin.
Kyllä tajusin mitä tarkoitit, olen itse samanlainen. Mutta meille erakoillekin on olemassa se joku toinen joka ymmärtää ja antaa tilaa, eikä siihen tarvi ylimääräistä seksiä paikkaamaan tilannetta.
Tai itse asiassa en ehkä ymmärrä miten se seksi kantaa sua yli jonkun tukalan seurallisuus-ajan? Mielestäni tilanne on vasta silloin ok kun mitään tällaista ei tarvi edes ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Ei siedä sitä, että elokuvien ja tv-sarjojen päälle puhutaan. Minulle se kommentointi ja etenkin huonoissa elokuvissa niiden riffaaminen on puolet koko huvista. Niinpä emme katso oikein mitään yhdessä.
Jos katson elokuvaa ekaa kertaa haluan katsoa sen yksin, koska en kestä tuota kommentointia. Yhdessä voin sitten katsoa elokuvia jotka olen jo kertaalleen nähnyt.
Pelailu "poikien" kanssa netissä pleikkarilla. Usein sit suuttuu ja mököttää kun paremmat tappaa, mutta ei myönnä sitä, vaan syyttää aina kaikkea muuta kuin itseään.
Jalkapallokisojen aikana piti päästä "poikien" kanssa baariin juomaan kaljaa ja katsomaan futista puoleen yöhön asti keskellä viikkoo, vaikka töihin on herätys aamulla klo 5!
Kännykän näplääminen. Esim. leffaa telkusta katsoessa ei voi edes mainoskatkoa olla ilman, että katsoo jotain puhelimeltaan. Ois kiva vaikka hiplailla toisiamme, mutta ilmeisesti siellä kännykässä on jotain kiinnostavampaa... Asiasta olen maininnut kerran, muutos kesti ehkä pari päivää, kunnes sama homma jatkui. Kaivan sitten itsekin puhelimen esiin nykyään 🤷♀️
Yleinen negatiivisuus kaikeen. Ei itse ehdota mitään tekemistä eikä minunkaan ehdotukset kelpaa. Kaikki on kuulemma syvältä.
Vierailija kirjoitti:
Kännykän näplääminen. Esim. leffaa telkusta katsoessa ei voi edes mainoskatkoa olla ilman, että katsoo jotain puhelimeltaan. Ois kiva vaikka hiplailla toisiamme, mutta ilmeisesti siellä kännykässä on jotain kiinnostavampaa... Asiasta olen maininnut kerran, muutos kesti ehkä pari päivää, kunnes sama homma jatkui. Kaivan sitten itsekin puhelimen esiin nykyään 🤷♀️
Meillä on tämä aivan täsmälleen sama. Just niin tuttua että mainoskatkon tullessa heti puhelin esille. Ja nykyään sit istutaan eri päissä sohvaakin, koska ei se puhelimen näplääminen vaadi sitä että toinen olisi vieressä… 😣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tämä aivan täsmälleen sama. Just niin tuttua että mainoskatkon tullessa heti puhelin esille. Ja nykyään sit istutaan eri päissä sohvaakin, koska ei se puhelimen näplääminen vaadi sitä että toinen olisi vieressä… 😣
Tiedän tunteen. En enää tiedä, miten tästä asiasta sanoisi niin etten kuulosta ihan nipottajalta miehen mielestä... toki, kännykkäriippuvuus on samaa luokkaa kuin esimerkiksi alkoholiriippuvuus, kohde suuttuu kun käytöstä huomauttaa. Kai se on vaan sanottava, että jatkaa parisuhdetta sen kännykän kanssa, jos se on se numero 1.
Kusipäisyys.