Frendit (tv sarja) mysteerit.
Sinkkuelämää ketjun innoittamana.
Näitä on paljon, mutta nyt kun miettimällä mietin niin tulee mieleen vaan se että viimeisillä kausilla Rossin poikaa Benia ei näytetä eikä mainita juuri lainkaan.
Katso lähetysajat : Frendit - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Phoeben hiukset! Miksi ne oli ekassa jaksossa (ja sarjan tunnaripätkässä) ihan kiharat ja myöhemmin jaksojen edetessä pikku hiljaa muuttuivat suoremmiksi? Lisa Kudrowillahan näyttäisi olevan ihan luonnostaan suorat hiukset. Oliko permanentti? Haluttiinko Phoeben hahmon olevan kiharatukkainen, mutta Lisan hiuksia ei jostain syystä jaksettukaan enää kihartaa? Aloin katsomaan frendejä taas ja tämä pisti silmään.
Minun silmääni taas näyttää siltä, että Kudrowlla on luonnostaan taipuisat (ja tummat) hiukset, joita alettiin suoristamaan ja stailaamaan ensimmäisten kausien jälkeen. Tämä on pelkkää spekulaatiota, mutta oma arvaukseni syyksi on ulkonäkö. Piikkisuora tukka oli muodissa ja koska Kydrow ei ole yhtä kaunis ja laiha (toinen tuon ajan megatrendi) kuin Aniston ja Cox, joten hänen hiuksiinsa ja niiden tyylikkyyteen panostettiin. Sääli, sillä ekan tuotantokauden kullanblondit kiharat on ihanat ja sopivat mielestäni hahmolle paremmin kuin myöhempi tyyli.
Mitä ihmettä horiset? Lisa Kudrow oli pitkä ja hoikka koko Friendien ajan. Lisäksi minusta kauniimpi ja naisellisempi kuin paksunenäinen ja isoleukainen Aniston ja pallinaamainen perusnätti Cox.
Joo joo, Kudrow on hoikka, mutta kertoo itse kärsineensä vartalonsa suhteen epävarmuudesta, koska oli kaikin tavoin isompi kuin langanlaihat Cox ja Aniston. Et ehkä muista, mutta ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa ihanteena oli aivan järkyttävä laihuus. Ei hoikkuus tai urheilullisuus, vaan sellainen nälkiintynyt laihuus. Kudrow ei ollut koskaan langanlaiha, vaikka aina oli hoikka.
Voit olla itse mitä mieltä hyvänsä, mutta "yleinen" käsitys oli, että Aniston oli sarjan hottis ja Cox kaunotar (hän ei todellakaan ole mikään pallinaama!) ja Kudrow ei kumpaakaan. Miten on noin vaikeaa erottaa oma mielipide muiden mielipiteestä? Ja tajuta, että hahmoja on tekoaikaan arvosteltu sen aikaisten ihanteiden mukaan?
Itse pidän Kudrowta viehättävänä ja Phoebe on ehkä lempihahmoni, mutta oma mielipiteeni eroaa siitä, mitä sarjaa tehneet ja sitä katsoneet massat ovat ajatelleet. Voi pyhä yksinkertaisuus.
(Nais)näyttelijät ovat biologisesti miehiä. Katsokaa
https://i1.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/06/SEI_74010029.j…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Subtv meinaa näyttää 3. kautta ja siitä eteenpäin ollenkaan, kun 1. ja 2. tuotantokausi pyörii tänä kesänä jo toistamiseen.
Minä muistelen nähneeni mainoksen, että sarjan 25v juhlan kunniaksi sarja esitetään kokonaan. Ihmettelin suuresti, kun alkoi toisen kerran alusta.
Muistaakseni 3.kausi alkaa subilla 26.8. Heti 2 uusinnan loputtua ma-to 19-20. Kyllä näyttää kaikki kaudet ajallaan.
Mietin sitä jaksoa jossa talkkari uhkasi kertovansa Monican vuokranantajalle että Rachel asuu kämpässä vaikka ei ole kirjoilla. Miksi Monica edes välitti uhkauksesta kun itse muistelen että se oli sukulaisen kämppä, ehkä sen nyt saisi anteeksi?
Ja Rachel oli kyllä surkein tarjoilija ikinä. Tuollainen ei ikinä pärjäisi oikeassa elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Phoeben hiukset! Miksi ne oli ekassa jaksossa (ja sarjan tunnaripätkässä) ihan kiharat ja myöhemmin jaksojen edetessä pikku hiljaa muuttuivat suoremmiksi? Lisa Kudrowillahan näyttäisi olevan ihan luonnostaan suorat hiukset. Oliko permanentti? Haluttiinko Phoeben hahmon olevan kiharatukkainen, mutta Lisan hiuksia ei jostain syystä jaksettukaan enää kihartaa? Aloin katsomaan frendejä taas ja tämä pisti silmään.
Minun silmääni taas näyttää siltä, että Kudrowlla on luonnostaan taipuisat (ja tummat) hiukset, joita alettiin suoristamaan ja stailaamaan ensimmäisten kausien jälkeen. Tämä on pelkkää spekulaatiota, mutta oma arvaukseni syyksi on ulkonäkö. Piikkisuora tukka oli muodissa ja koska Kydrow ei ole yhtä kaunis ja laiha (toinen tuon ajan megatrendi) kuin Aniston ja Cox, joten hänen hiuksiinsa ja niiden tyylikkyyteen panostettiin. Sääli, sillä ekan tuotantokauden kullanblondit kiharat on ihanat ja sopivat mielestäni hahmolle paremmin kuin myöhempi tyyli.
Mitä ihmettä horiset? Lisa Kudrow oli pitkä ja hoikka koko Friendien ajan. Lisäksi minusta kauniimpi ja naisellisempi kuin paksunenäinen ja isoleukainen Aniston ja pallinaamainen perusnätti Cox.
Joo joo, Kudrow on hoikka, mutta kertoo itse kärsineensä vartalonsa suhteen epävarmuudesta, koska oli kaikin tavoin isompi kuin langanlaihat Cox ja Aniston. Et ehkä muista, mutta ysärillä ja vuosituhannen vaihteessa ihanteena oli aivan järkyttävä laihuus. Ei hoikkuus tai urheilullisuus, vaan sellainen nälkiintynyt laihuus. Kudrow ei ollut koskaan langanlaiha, vaikka aina oli hoikka.
Voit olla itse mitä mieltä hyvänsä, mutta "yleinen" käsitys oli, että Aniston oli sarjan hottis ja Cox kaunotar (hän ei todellakaan ole mikään pallinaama!) ja Kudrow ei kumpaakaan. Miten on noin vaikeaa erottaa oma mielipide muiden mielipiteestä? Ja tajuta, että hahmoja on tekoaikaan arvosteltu sen aikaisten ihanteiden mukaan?
Itse pidän Kudrowta viehättävänä ja Phoebe on ehkä lempihahmoni, mutta oma mielipiteeni eroaa siitä, mitä sarjaa tehneet ja sitä katsoneet massat ovat ajatelleet. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Mielestäni on epäreilua verrata Kudrowia muihin naisnäyttelihöihin, sillä hänhän on heitä kymmenisen vuotta vanhempi. Alkuvuosina eroa ei huomannut mutta myöhemmin ikäero alkoi näkyä selkeästi.
T.eri, kommentoin vain sivusta
Vierailija kirjoitti:
Siksi niillä ei ole biologisia lapsia!
Salaliittoteoriat on parhaita
Tää on jo varmaan käsitelty täällä, mutta miksi Monican asunnon parvekkeelle ei ole ovea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on epäreilua verrata Kudrowia muihin naisnäyttelihöihin, sillä hänhän on heitä kymmenisen vuotta vanhempi. Alkuvuosina eroa ei huomannut mutta myöhemmin ikäero alkoi näkyä selkeästi.
T.eri, kommentoin vain sivusta
Ei ole. Kudrow on syntynyt - 63, Cox - 64 ja Aniston - 69. Eli sarjan alkaessa olivat 31, 30 ja 25- vuotiaita, sarjan päättyessä 41, 40 ja 35- vuotiaita. Kudrow vanhenee paljon voimakkaammin kuin Cox, mutta tänä päivänä on itse asiassa freesimpi kuin epäonnistuneita kauneusoperaatioita tehnyt Cox. Aniston on yhä upea.
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä jaksoa jossa talkkari uhkasi kertovansa Monican vuokranantajalle että Rachel asuu kämpässä vaikka ei ole kirjoilla. Miksi Monica edes välitti uhkauksesta kun itse muistelen että se oli sukulaisen kämppä, ehkä sen nyt saisi anteeksi?
Ja Rachel oli kyllä surkein tarjoilija ikinä. Tuollainen ei ikinä pärjäisi oikeassa elämässä.
Eikös se ollut jonkun edesmenneen sukulaisen asunto? Olen käsittänyt, että saivat kämpän aikanaan sukulaisen kautta, mutta joku muu sen omistaisi. Hehän löysivät muuttaessa jotain vanhoja (pervoja?) valokuvia siitä sukulaisesta. Ja viimeisessä(?) jaksossa jättävät avaimet pöydälle ja Chandler puhuu vuokrasääntelystä, jonka vuoksi vuokra oli todella halpa.
Jälleen yhdellä uusintakierroksella aloin miettiä sitä jaksoa, jossa Chandlerin ja Joeyn kämppä ryöstetään. Joeyn tekemää viihdeyksikköä ostamaan tullut heppu houkuttelee tämän kaappiin ja putsaa kämpän. Ryöstäjän on täytynyt kulkea rakennuksessa eestaas, hakea jokin paku tms. saadakseen poikien jättituolit kyytiin jne., ollut varmaan aikamoinen operaatio siinä ahtaassa portaikossa ja käytävässä ja vienyt aikaa. Tyypeistä aina joku on kotosalla, esim. Monica sanoo jossain jaksossa olevansa iltatöissä ravintolassa jne., jolloin olisi loogisesti päivällä kotona. Ja talonmies Treeger tuntee hyvin tyypit ja tietää, onko talosta joku muuttamassa tms. Silti kukaan ei ole pysäyttänyt ryöstäjää eikä ihmetellyt, miksi poikien tavaroita kannetaan pois heidän asunnostaan. Luulisi myös Joeyn huutaneen apua pitkään kestäneen ryöstön aikana tms. Pikkujuttu, mutta alkoi noin kahdeksannella katselukerralla mietityttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan Kudrow ainakin raskaana, siksi keksittiin kirjoittaa hänet raskaaksi veljelleen. Pelättiin, etteivät konservatiivit hyväksy naimattoman raskautta muuten. Mutta raskaana veljelleen, sen konservatiivit hyväksyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan Kudrow ainakin raskaana, siksi keksittiin kirjoittaa hänet raskaaksi veljelleen. Pelättiin, etteivät konservatiivit hyväksy naimattoman raskautta muuten. Mutta raskaana veljelleen, sen konservatiivit hyväksyivät.
:D
Tekijät olivat olleet alussa myös huolissaan, että Monican hahmon irtosuhde, josta ensimmäisessä kohtauksessa puhutaan, on yleisölle liikaa ja Monican hahmoa pidettäisiin liian lutkahtavana. Testiyleisöltä oli ilmeisesti kysytty mielipidettä asiasta.
RIP, nostalgiaketju.
Joo, on kauheasti erilaisia huolimattomuuksia sarjassa, joita ei "selitetty mitenkään".
Valtaosa katsojista seuraa kuitenkin sarjaa, dialogia hahmojen välillä eikä piittaa niin paljoa selittämättömästä oven avautumisesta.
Sitten on nämä ihmiset jotka eivät saa nukuttua öisin kun eivät tiedä mitä tapahtui.
Miksi Rachelin nännit todella usein törröttävät paidan läpi? Eikö hän käyttänyt rintaliivejä vai oliko paidan alla jotkut tekonännit? En tiedä, oliko tuo joku muotijuttu silloin, mutta omasta mielestäni näyttää tyylittömältä.
Yhdessä jaksossa Monica hierotuttaa itseään asunnossaan ja Phoebe suuttuu siitä ettei hän ole ikinä saanut hieroa Monicaa, Monican mielestä siis hieronta ystävältä olisi omituista.
Kuitenkin aiemman tuottarin jaksossa on kohta jossa Phoebe valittaa että hänellä on ollut alkuvuodesta vain kaksi huonosti tippiä antanutta asiakasta, johon Monica vastaa "ne olivat minä ja Ross".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Tekijät olivat olleet alussa myös huolissaan, että Monican hahmon irtosuhde, josta ensimmäisessä kohtauksessa puhutaan, on yleisölle liikaa ja Monican hahmoa pidettäisiin liian lutkahtavana. Testiyleisöltä oli ilmeisesti kysytty mielipidettä asiasta.
Nää tuntuu jälkeenpäin hassulta mutta aikoinaan kuukautisista piti puhua kiertoilmaisuin, ja ensimmäinen henkilö, joka sanoi Amerikan tv:ssä ihan suoraan sanan "kuukautiset" (mainoksessa) oli Courtney Cox.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt sentään ole Robbie Williams vaan Robin Williams, joka esiintyi yhdessä jaksossa.
Miten niin sentään? Kyllähän noista nimenomaan Robin on (oli) isompi tähti.
Eikös jossain jaksossa vierailleet George Clooney ja Noah Wyle ja esittivät lääkäreitä? Ovatko Teho-osasto ja Frendit siis samaa universumia?
Minä muistelen nähneeni mainoksen, että sarjan 25v juhlan kunniaksi sarja esitetään kokonaan. Ihmettelin suuresti, kun alkoi toisen kerran alusta.