Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet lapset kassajonossa ARGH!

Vierailija
31.07.2014 |

Äidit ja isät siis vaikka se on todella kivaa että lapsi opetetaan osallistumaan arkiaskareisiin niin onko ihan pakko ruuhka-aikaan kun kaupan kassalla on kymmenien ihmisten jono antaa se kaksivuotias taapero latoa tavarat kauppahihnalle? Sen voi tehdä silloin kun ei ole muita ihmisiä takana odottamassa vuoroansa. Minullakin on neljä lasta ja kaikki niistä on myöskin ollut siinä iässä milloin se on tärkeää olla äidille ja isille avuksi, olen silti ollut niin kohtelias että en ole viitsinyt lapsineni jäädä maleksimaan muiden ihmisten edessä. Siis silloin kun kaupassa on ruuhkaa jokainen voisi yrittää ottaa muut huomioon ja välttää toimintaa mikä hidastaa koko jonon etenemistä.

Kommentit (195)

Vierailija
141/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa (jossa asuimme aiemmin kolmessa eri kaupungissa ja jossa lomailemme edelleen pari kertaa vuodessa) vanhemmat eivät ota lapsia edes mukaan ruokakauppaan ainakaan työpäivän päätteeksi, ja jos lapselle ei löydä kaitsijaa siksi aikaa niin toinen vanhemmista käy tekemässä ostokset. Jos joku sattuu viemään lapsen kauppaan ja se alkaa vielä huutamaan siinä niin voi olla varma että saa niin vihaiset katseet niskaansa ettei tosikaan, ja joku voi vielä tulla sanomaan sinulle miten lapsesi tulisi kasvattaa. Kun palasimme Suomeen niin jatkoimme kaupassa käyntiä aikuisten kesken, ja sain migreenin lähes joka kerta koska jonkun lapsi alkoi aina huutamaan kuin syötävä. Kuten ranskalaiset tuttavat sanoivat että lapset kauppaan vasta sitten kun osaavat olla ihmisiksi eli kouluikäisinä, koska ei se ole mikään käytöskoulu. Eikä puhettakaan että lapset määräisivät Ranskassa mitä koko perhe tekee ruuaksi, Suomessa se näyttää olevan aika yleistä että lapset päättävät mitä syödään?

Vierailija
142/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmetyttää miten voi olla niin kiire, miksi on parista minuutista kiinni... Kuljen bussilla. Joskus on tosiaan kiire ehtiä bussipysäkille. Silloin ei toivoisi että joku alkaa todella hidastelemaan... En silti huomauttele asiasta, yritän minimoida riskin joutua sellaisen asiakkaan taakse jonoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään varsinainen lasten ystävä ja olen vela, mutta näin niin mainion pikkutytön (ehkä 4-5v) kaupassa eräänä päivänä että hymy nousee vieläkin naamalle :D Äitinsä keräsi vihanneksia ja kysyi tytöltä että mitäs siihen kastikkeeseen laitettaisi, että olisiko ehdottaa jotain niin tyttö sanoi että "no lihaa siihen olisi ainakin mukava saada" ja sitten lähtivät valitsemaan lihapalaa. Satuimme samalle kassalle ja äiti ja tytär olivat, niin tytär meni topakasti hihnan viereen ja sanoin että "jospa minä laitan nämä ruuat tähän liukumaan, koska olen nopea ja jos pakkaan kuitenkin väärin pusseihin niin että äiti sinun on vaikea kantaa niitä" eli ilmeisesti tarkoitti sitä että tavarat menevät epätasapainoon kahteen pussiin hänen jäljiltä, joten äiti meni keräämään niitä ja maksoi :DD Tyttö nosti ruuat todella nopeasti ja kompaktisti siihen hihnalle, paremmin kuin moni aikuinen joka jättää kamalasti väliä niihin omiin ostoksiinsa ettei seuraavan henkilön ostokset mahdu jatkoksi siihen hihnalle. Teki kyllä mieli sanoa äidille että erinomaisesti olet reippaan ja fiksun tyttäresi kasvattanut kun moni aikuinenkaan ei tuohon pysty, mutta en viitsinyt tai kehdannut koska viereisellä kassalla oli perhe jonka kaksi suurinpiirtein samanikäistä (4-5v) lasta tappeli ja repi toisiaan hiuksista kiljuen, johon perheen isä ei reagoinut mitenkään vaikka lapset oli lopulta lattialla.....

Vierailija
144/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikö tilannetajua ole myös se, että kiireiset valitsee lyhyimmän kassajonon? Valitkaa myös sellainen missä ei ole lapsia.

Tilannetajua saa vaatia myös näiltä lapsettomilta valittajilta!

Vierailija
145/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

134 jatkaa:

Yksi juttu jäi mainitsematta vielä.
Yritän oikeasti parhaani lapseni kanssa ja siihen kuuluu myös se, että toisia ihmisiä ajatellaan. Annan itsestäni lapselle esimerkin, kuinka maailmassa - myös siinä kassajonossa - tulee toimia. Jos itselläni on huomattavasti enemmän ostoksia kuin takanaolevallani, päästän hänet edelleni. Lapsi näkee, että näin niitä toisia huomioidaan. Opetan lapselleni myös kärsivällisyyttä: tavarat ovat nyt hihnalla, mutta edessä on vanha mummu vielä maksamassa. Annetaan mummulle tilaa ja odotetaan rauhassa omaa vuoroamme - yhtälailla sillä mummulla on oikeus laskea niitä pennejä kassalla kukkarostaan kuin minullakin.
Opetan lapselle myös ajanhallintaa: kauppaan ei mennä, jos on kiire. Sinne ehtii rauhallisin mielin myöhemminkin. Jos tarvitaan pelkkää maitoa, on vaihtoehtona käydä huoltoasemalla, jossa jonot sujuvat joutuisammin.
Koska, vaikka minulla olisi kuinka kiire tahansa, ihan mihin tahansa, ei minulla yksinkertaisesti ole oikeutta puuttua toisten kasvatustapoihin, asioimistapoihin, elämään tai mihinkään muuhunkaan. Sekin on huomioonottamista, että antaa toisten rauhassa asioida kaupassa niin kuin haluavat ilman, että kukaan hengittää niskassa.

Olen kuitenkin iloinen, että lapsenvihaajiakin maailmasta löytyy. Ne ovat yhtenä esimerkkinä lapselleni siitä, minkälaiseksi ei pidä tulla.

Vierailija
146/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan lapsia, mutta en ihmettele lapsivihamielisyyttä näitä kommentteja lukiessani. Lapsiperheiden ei tarvitse opettaa tilannetajua lapsille, koska MINUN lapset, mutta muiden ihmisten pitää opetella tilannetajua välttelemällä lapsiperheitä? Ihanko oikeasti? Kannattaisiko joskus katsoa sinne peiliin, kysyä itseltä, että olenko vanhempana kasvattanut lapsia kunnolla, vai olenko antanut itsekkäästi rellestää, möykätä ja hidastella välittämättä muista kanssaihmisistä ollenkaan? Ja tällä tavalla edistänyt lapsivihamielisyyttä. On näiden vapaan kasvatuksen helmien vanhempien syy, että lapsivihamielisyys kasvaa, kun niitä lapsia ei kasvateta ottamaan toisia huomioon, koska vanhemmat ovat itsekin itsekkäitä pipipäitä, koska minä ja minun lapset ja meillä on oikeus. Ihan turha itkeä, jos tuntemattomat eivät pidä teidän huonosti kasvatetuista ja itsekkäistä lapsista!

Vierailija
147/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska minulla ja lapsellani on oikeus- hidastelijoille tiedoksi. Se kamala kiire voi johtua myös huonosta olosta. Jos on ollut pitkään kipeänä niin, ettei ole päässyt kauppaan eikä ole saanut ruokaa siksi, kun ei ole päässyt kauppaan, kun siitä huonosta olosta tokenee sen verran, että pääsee vihdoinkin ostamaan ruokaa, niin toivoisi, että se jono menisi joutuisasti ilman turhaa (huom. turhaa) kuhnimista. Monen ihmisen hapan ilme ei välttämättä johdu vittumaisesta luonteesta, vaan fyysisestä sairaudesta ja pahasta olosta. Kauppaan tarvittais kyllä enemmän ripeitä kassoja, ettei sairaiden ja huonokuntoisten tarvitsisi turhaan odotella, kun 7 henkinen perhe opettelee kaupassa käyntiä...

Vierailija
148/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:23"]Rakastan lapsia, mutta en ihmettele lapsivihamielisyyttä näitä kommentteja lukiessani. Lapsiperheiden ei tarvitse opettaa tilannetajua lapsille, koska MINUN lapset, mutta muiden ihmisten pitää opetella tilannetajua välttelemällä lapsiperheitä? Ihanko oikeasti? Kannattaisiko joskus katsoa sinne peiliin, kysyä itseltä, että olenko vanhempana kasvattanut lapsia kunnolla, vai olenko antanut itsekkäästi rellestää, möykätä ja hidastella välittämättä muista kanssaihmisistä ollenkaan? Ja tällä tavalla edistänyt lapsivihamielisyyttä. On näiden vapaan kasvatuksen helmien vanhempien syy, että lapsivihamielisyys kasvaa, kun niitä lapsia ei kasvateta ottamaan toisia huomioon, koska vanhemmat ovat itsekin itsekkäitä pipipäitä, koska minä ja minun lapset ja meillä on oikeus. Ihan turha itkeä, jos tuntemattomat eivät pidä teidän huonosti kasvatetuista ja itsekkäistä lapsista!

[/quote]

Nyt sinäkin painotat tätä että lapsiperheiden tulisi huomioida kaikki muut. Niin tietty pitääkin, mutta normaalin rajoissa. Pitäisikö jokapaikassa missä lasten kanssa on niin vain huomioida lapsettomia? Eikö kaikki sujuisi jouhevammin jos MYÖS ne lapsettomat huomioisivat muita?

Vierailija
149/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:29"]Ja koska minulla ja lapsellani on oikeus- hidastelijoille tiedoksi. Se kamala kiire voi johtua myös huonosta olosta. Jos on ollut pitkään kipeänä niin, ettei ole päässyt kauppaan eikä ole saanut ruokaa siksi, kun ei ole päässyt kauppaan, kun siitä huonosta olosta tokenee sen verran, että pääsee vihdoinkin ostamaan ruokaa, niin toivoisi, että se jono menisi joutuisasti ilman turhaa (huom. turhaa) kuhnimista. Monen ihmisen hapan ilme ei välttämättä johdu vittumaisesta luonteesta, vaan fyysisestä sairaudesta ja pahasta olosta. Kauppaan tarvittais kyllä enemmän ripeitä kassoja, ettei sairaiden ja huonokuntoisten tarvitsisi turhaan odotella, kun 7 henkinen perhe opettelee kaupassa käyntiä...

[/quote]

Pistä serkkus käymään kaupassa jos niin huonosti voit. Ei tartte tulla kauppoihin sairastuttamaan muita.

Vierailija
150/195 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin mennä ruokakauppaan klo 19-20 välillä koska ajattelin että ne lapsiperheet joissa nälkäiset lapset kiukuttelee joka asiasta, niin ne käyvät siellä kuitenkin 18 mennessä joten saa ostella rauhassa ja hoitaa koko homman nopeasti, mutta väärin meni! Tuohon aikaan siellä oli vielä entistä enemmän lapsiperheitä joilla entistä kiukkuisemmat ja nälkäisemmät lapset ja kaikki oli heille niin vaikeaa ja jonot takkuili vartin ajan, ja sain siinä huudossa ja metelissä lopulta päänsäryn. Ihmettelen että kuka käy pienten lasten kanssa marketissa ja alkaa tehdä ruokaa pienille lapsille vasta tuon kaupassa käynnin jälkeen? Meneekö ne taaperot nukkumaan vatsat täynnä vasta 22 jälkeen?

Vierailija
151/195 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli teinejä kassajonossa, harvinaisen töykeitä vieläpä

Vierailija
152/195 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
153/195 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:31"]

On meillä kyllä kiva maa kun ruuhka-aikaan kaupassakin saa toimia hädässä ja kiireellä ettei vaan takana oleva ala huutamaan tai tönimään pois edestä kun olen muka hidas. Jos sun elämäs oikeasti on kiinni siitä viidestä minuutista mikä ylimäärästä sulla max menee kaupassa sen takia että jonkun lapsi laittaa ostoksia hihnalle niin tee asialle jotain, mene muualle kauppaan tai käy vasta iltalenkin varrella kaupassa. 

[/quote] Ne minuutit menevät sekä kassaneidiltä että kaikilta muilta ihmisiltä, jotka jonottavat. Eikä ole mitenkään harvinaista, että jollakin jonottavalla sattuu olemaan kiire. Ainakin itselläni usein on ihan minuuttiaikataulu kun olen kaupassa töiden jälkeen. 

Lapsi saa latoa niitä ostoksia: a. silloin kun niitä on vain muuutama tai b. silloin kun ei ole jonoa takana tai c. muilta jonottajilta on varmistettu, että sopiiko että tehdään näin. Joidenkin vanhempien mielestä vain mulla ja mun lapsillani on väliä, ihan sama mitä muut ajattelevat, tuntevat ja sattuuko jollain jonossa takana olevalla olemaan kiire jonnekin.

Vierailija
154/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kauanko tämän vuoksi sun kauppareissu kestää pidempään? Miksi itse painelet sinne ruuhka-aikaan?

Vierailija
155/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heko heko!

Vierailija
156/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:01"]

Ja kauanko tämän vuoksi sun kauppareissu kestää pidempään? Miksi itse painelet sinne ruuhka-aikaan?

[/quote]

Koska pääsin silloin töistä ja illalla ei ollut aikaa. Ja kesti kyllä kun jokaista tavaraa piti ensin antaa kärrystä taaperolle ja sitten auttaa nostamaan hihnalle. asia on ihan ok mun mielestä mutta ei silloin kun on pitkä jono takana, silloin hoidetaan omat asioinnit nopeasti ilman turhaa viivyttelyä, vai onko ongelma siinä että nykyään ei osata sanoa lapselle ei, ja että pelätään että lapsi saa itkupotkuraivarin?

Vierailija
157/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:01"]

[/quote]

Koska pääsin silloin töistä ja illalla ei ollut aikaa. Ja kesti kyllä kun jokaista tavaraa piti ensin antaa kärrystä taaperolle ja sitten auttaa nostamaan hihnalle. asia on ihan ok mun mielestä mutta ei silloin kun on pitkä jono takana, silloin hoidetaan omat asioinnit nopeasti ilman turhaa viivyttelyä, vai onko ongelma siinä että nykyään ei osata sanoa lapselle ei, ja että pelätään että lapsi saa itkupotkuraivarin?

[/quote]

Moni lapsiperhe pääsee sampihin aikoihin töistä, tarhasta... ja käyvät kaupassa, ihan normaalia. Koeta kestää, ei niitä ole joka päivä varmasti sua ärsyttämässä!

Vierailija
158/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kassaneitikin joutui odottamaan niitä ruokia siihen hihnalle?

Vierailija
159/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan hyvin voit mennä tossa tilanteessa edellä ja sillä kapula tehdä tilaa ostoksillesi. Mutta muista sanoa vaikka "Anteeksi kun teilä nyt kestää"

Vierailija
160/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en näe mitään tarvetta sille, että se kullannuppu saa maksaa sen tikkarinsa ihan omilla rahoilla, kun jonoa on kymmenen metriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi