Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienet lapset kassajonossa ARGH!

Vierailija
31.07.2014 |

Äidit ja isät siis vaikka se on todella kivaa että lapsi opetetaan osallistumaan arkiaskareisiin niin onko ihan pakko ruuhka-aikaan kun kaupan kassalla on kymmenien ihmisten jono antaa se kaksivuotias taapero latoa tavarat kauppahihnalle? Sen voi tehdä silloin kun ei ole muita ihmisiä takana odottamassa vuoroansa. Minullakin on neljä lasta ja kaikki niistä on myöskin ollut siinä iässä milloin se on tärkeää olla äidille ja isille avuksi, olen silti ollut niin kohtelias että en ole viitsinyt lapsineni jäädä maleksimaan muiden ihmisten edessä. Siis silloin kun kaupassa on ruuhkaa jokainen voisi yrittää ottaa muut huomioon ja välttää toimintaa mikä hidastaa koko jonon etenemistä.

Kommentit (195)

Vierailija
161/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ihmettelin, kun jono ei etene Tigerissä. Vein ostokseni takaisin hyllyyn, kun en voinut jäädä odottamaan. Kassalla asioi n. 4v. pikkuneiti, jolle äiti lupasi, että saa maksaa itse ostoksensa. Äiti opetti kolikoiden numeroita ja miten paljon on mikäkin. Ei katsonut kertaakaan taakseen, miten jono kasvoi. Olisikohan tuota kauppaleikkiä voitu käydä kotona kaikessa rauhassa?

Vierailija
162/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, ap! Mekin päästään usein vasta ruuhka-aikaan kauppaan. Taaperostamme on ihan huippua autella ostosten teossa. Voithan ap aina valita eri kassajonon, sellaisen jossa ei ole lapsia? Mitähän mahtaisit sillä 2-3 extra minuutilla tehdä jotka säästyy, jos valitsisit kassajonosi tarkemmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:21"]

Minäkään en näe mitään tarvetta sille, että se kullannuppu saa maksaa sen tikkarinsa ihan omilla rahoilla, kun jonoa on kymmenen metriä.

[/quote]

Ja siinä menee minuutti. Olet kiireinen tai todella kärsimätön.

Vierailija
164/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On meillä kyllä kiva maa kun ruuhka-aikaan kaupassakin saa toimia hädässä ja kiireellä ettei vaan takana oleva ala huutamaan tai tönimään pois edestä kun olen muka hidas. Jos sun elämäs oikeasti on kiinni siitä viidestä minuutista mikä ylimäärästä sulla max menee kaupassa sen takia että jonkun lapsi laittaa ostoksia hihnalle niin tee asialle jotain, mene muualle kauppaan tai käy vasta iltalenkin varrella kaupassa. 

Vierailija
165/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää niitä samoja ihmisiä joilla menee hermot kun joku maksaa kolikoilla, pankkikortti ei toimi tai pakkaaminen kestää? Kyllä on elämä pienestä kiinni jos ei kestä sitä että kassajono tavallisena perjantaina liikkuu hitaasti. Käy vaikka ärrällä. 

Vierailija
166/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen jonotusaikaan kertyy vähän turhan paljon niitä ylimääräisiä minuutteja hitaiden mummojen, juoppojen ym. matelijoiden ansiosta, joten edes te voisitte jättää ne kauppaleikit kotia. Jollakin voi oikeasti olla kiire...

Vierailija
167/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sitä tavaraa koko ajan riitti kassalle, niin turhaan valitat. Eihän sinä olisi kuitenkaan päässyt nopeammin kassan ohi.

Vierailija
168/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä niitä samoja hätähousuja, jotka puskee ostoskärryillään edessään olevan kantapäät vereslihalle? Tai niitä, jotka tunkee ostoksensa hihnalle, kun edellinenkään ei ole omiaan ehtinyt vielä nostaa kärrystään pois?

Vierailija
169/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voisiko ne lapset pitää erossa minun ostoksistani? Ei ole kerta eikä kaksi kun joku innokas ipana jonosta kiipeää katsomaan, mitä olen ostanut (ja maksanut). Äidit tai isät eivät mitenkään voi sanoa lapselleen, että ne eivät ole meidän ostoksia, mutta ei hätää, minä sanon sen itse ja erittäin selkeästi. Nappaan tavaran lapsen kädestä ja sanon kuuluvalla äänellä "Yritätkö sinä VARASTAA sen". Ja sitten totean kassalle, että "aikaisin nämä nykyisin aloittavat, tarkkana saa olla, ettei jo kaupassa napata muiden ostoksia".

Vierailija
170/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

C´mooooon, se hiekka nyt pois pyllystä, ei se vie paria minuuttia pidempään!

Vierailija
171/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten kun ei anneta lasten auttaa ja sitten ne kiukkuaa siinä milloin mitäkin, tänne tullaan kitisemään, että onko niitä lapsia pakko raahata kauppaan kun ne sitten sielä vaan kitisee ja kiukkuaa. mutta kun lapsi saa auttaa niin sitten menee paljon helpommin kauppareissut.

eikö ole meillä ainakaan kassa joutunut odottamaan vaikka lapsi laittaa tavaraa hihnalle. ja jonossa olevia se ei nopeuta, onko niitä minun tavaroita kassalla kaksi ja loput vielä kärryssä vai onko kymmenen tavaraa hihnalla odottamassa.

Vierailija
172/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että kun on niin kova KIIRE!

Minä alan aina juttelemaan kassatytön kanssa jos joku Tärkeä Kiireinen Ihminen puhisee siinä takana. Ja voi olla etten heti muista kortin pin-koodiakaan oikein. Paine katsokaas teettää sellaista.

Vierailija
173/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne pakkaustasot on kasseille, ei teidän 20kg jonijennoille istumiseen ja seisomiseen!!!

Vierailija
174/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, lpselle pitää sanoa että nyt ei saa auttaa kun muilla on kiire =D Koska eihän sille lapselle saa opettaa samanlaista minäminäminä-ajattelua kuin esim. ap harrastaa =D

Vierailija
175/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:42"]

Oi että kun on niin kova KIIRE! Minä alan aina juttelemaan kassatytön kanssa jos joku Tärkeä Kiireinen Ihminen puhisee siinä takana. Ja voi olla etten heti muista kortin pin-koodiakaan oikein. Paine katsokaas teettää sellaista.

[/quote]

Peukut!

Vierailija
176/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös niin hiekkapillu, että hermot meinaa revetä, kun Nico-petterille annetaan yksilöllistä kasvatusta tyyliin, minulla on oikeus. Kärry täynnä tavaraa ja jokainen erikseen annetaan lapselle ja selitetään, että "tässä on maitoa, että saat pikku pupuli illalla kaakaota". Arghhh. Tai tosiaan se pikku lelu maksetaan säästetyillä 5 senttisillä ja jokaisen jälkeen kysytään "no pikkunico, paljonkos on 5+5"

Itselläkin on lapsia ja lappoivat tavaraa hihnalle, mutta samaan aikaan lapoin niitä itsekin, että päästään alta pois.

Lisäksi ne lapset, jotka roikkuu kassan pakkauspäässä, kun äiti pakkaa tavaroitaan ja lähmivät viereiseltä liukuhihnalta muiden tavaroita ja äiti ei sano mitään. Itse nykyään ärähdän kylmästi, että näpit irti minun ostoksistani, jos lapsen äiti vain hymistelee.

Vierailija
177/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:48"]

Minä olen myös niin hiekkapillu, että hermot meinaa revetä, kun Nico-petterille annetaan yksilöllistä kasvatusta tyyliin, minulla on oikeus. Kärry täynnä tavaraa ja jokainen erikseen annetaan lapselle ja selitetään, että "tässä on maitoa, että saat pikku pupuli illalla kaakaota". Arghhh. Tai tosiaan se pikku lelu maksetaan säästetyillä 5 senttisillä ja jokaisen jälkeen kysytään "no pikkunico, paljonkos on 5+5"

Itselläkin on lapsia ja lappoivat tavaraa hihnalle, mutta samaan aikaan lapoin niitä itsekin, että päästään alta pois.

Lisäksi ne lapset, jotka roikkuu kassan pakkauspäässä, kun äiti pakkaa tavaroitaan ja lähmivät viereiseltä liukuhihnalta muiden tavaroita ja äiti ei sano mitään. Itse nykyään ärähdän kylmästi, että näpit irti minun ostoksistani, jos lapsen äiti vain hymistelee.

[/quote] Sinulla on oikeus asioida nopeasti, mutta Nico-Petterillä ei ole oikeus käydä kaupassa.... 

Vierailija
178/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse ensi kerralla kassajono, jossa ei ole lapsia, ei niitä taaperoita joka jonoon riitä. Me olemme kyllä tehneet tuon auttamisen vähän toisin; lapsi saa laittaa tavaroita kassahihnalle, mutta samalla laitan itsekin niitä. Kassalla oleva henkilö ei pysty käsittelemään yhtään nopeammin tavaroita, jotka on kasattu puolen metrin röykkiöksi, vaikka te saattekin kärryn tai korin äkkiä tyhjäksi silä tavalla.

Vierailija
179/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka siellä kaupassa arvon palstalaisten mielestä sitten saa enää käydä? eilen haukuttiin mammat ja tänään lapsiperheet... kauhulla odotan mitä viellä keksitte haukkua. pysykää pois kaupasta, tsiisus kun ootte typeriä! 

Vierailija
180/195 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuo paapominen otti niin paljon päähän, että ryhdyin ojentamaan mukanani olleelle 14v teinille (186 cm) yksi kerrallaan tavaroita selittäen, että "tässä on sokeri, laitetaan sitä aamulla puuroon" ja "tässä on herkkuherkkujuusto, siitä saadaan leivälle, laita varovasti hihnalle" jne. Ja joka hemmetin tavaran kanssa tehtiin sama, minkä juuri äsken oli isi ja äiti tehneet 2v Leevin kanssa. Siinä katsoi Leevin isä tavaroita pakatessaan suu auki, miten typerältä se heidän oma touhunsa vaikuttaa siinä vaiheessa, kun lapsi on äitiä pitempi ja yhä vaan yhdessä mietitään, onko kaksi kurkkua enemmän kuin yksi ja välillä kehutaan, miten hie-nos-ti lapsi laittaa tavarat hihnalle.

Meillä on onneksi huumorintajuinen teini. Tosin hän suuttui ihan vähän, kun en suostunut siihen, että saisi nousta seisomaan ostoskärryihin, kuten muut lapset tekivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi