Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml
Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.
"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."
Kommentit (283)
Jotain rajaa arvosteluun, lukekaa hoitovirheet jotka tehtiin!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:46"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:33"]
En nyt jaksa lukea koko ketjua mutta olen synnyttänyt kolme lasta Naistenklinikalla ja yhden Hämeenlinnassa.
Ero oli kuin yöllä ja päivällä! Naistenklinikalla synnystä nopeutettiin kalvojen puhkomisella, oksitosiinilla ja epiduraali oli itsestäänselvyys. Hämeenlinnassa synnytys ei tahtonut lähteä kunnolla käyntiin mutta edellä olevia keinoja ei käytetty vaan minut pistettiin ulos pakkaseen kävelemään!
Synnytys kesti paljon pidempään kuin Naistenklinikalla ja nopeutuskeinoja sai vaatimalla vaatia ja minua katsottiin kuin hullua. Olin niin väsynyt, että vain itkin ja synnytyksen jälkeen en pysynyt enää pystyssä. Hirveä kokemus Hämeestä.
[/quote]
Tiedätkös, samankin naisen synnytykset eroavat toisistaan. Kävely on varsin hyvä synnytyksen edistäjä silloin, kun lapsivedet eivät ole menneet. Ja voi olla, että pienessä sairaalassa oli siinä vaiheessa ruuhkaa, joten synnytyssali oli varattu ja sinun olisi joko pitänyt odottaa vuodeosastolla (jossa ei kalvoja puhkaista eikä oksitosiinia anneta edes Naikkarilla) TAI tosiaan vähän jaloitella. Makoilu vuodeosastolla edistää synnytystä heikoiten noista, joten veikkaan, että Hämeenlinnan synnärin hoitaja teki aivan oikean ratkaisun.
Synnytysten kestoja ei kannata vertailla, kun ei tiedä tarkemmin eri yksityiskohtia eikä sitä, miten pitkälle avautumisesi oli edennyt siinä vaiheessa, kun Hämeenlinnassa menit synnärille ja tilanne tarkistettiin.
117, itse Naikkarilla synnyttänyt
[/quote]
Ai vähän jaloitella kun pistetään kahdeksi tunniksi ulos kävelemään! Ei ollut ruuhkaa. Naistenklinikalla puhkottiin samassa tilanteessa kalvot ja laitettiin oksitosiinitippa käteen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:42"]Ihan kamalan huono "aamupala"! Ja joku toinen saanut vain jogurtin!? Synnyttänyt nainen tarvitsee kunnon ravintoa, imettämisenkin takia, synnytys kuluttaa paljon kaloreita. Sitä paitsi potilas maksaa ruoasta, älkää unohtako. Kiva, jos on vaikka sänkypotilas tai yh, sukulaiset kaukana tms. Mistä silloin saa syötävää? Ja tuolla naisella oli tainnut olla vielä pahempaakin kuin laaduton ruoka. Surkeaa toimintaa sairaalalta. Ensimmäiset päivät vauvan kanssa ovat tärkeitä, kaikkien kuuluisi saada mukava alku.
[/quote]
No kanttiinista voi hakea jotain hiukopalaa jos muka jää nälkä
[/quote]
Jaa heti sektion jälkeen? Illalla leikattiin ja ei mua kyllä seuraavana aamuna päästetty yksin kanttiiniin kun olisin siellä muilla asioilla halunnut käydä.
Aamupalan sain kyllä talon puolesta ihan riittävänä ja kohtelu muutenkin hyvää, onneksi.
Osaatteko lukea, lääkkeiden annosteluvirheet ym.ym.
Välinpitämätöntä, onneksi tuli julkisuuteen.
Täältä oikein paikan päältä Kanta-Hämeen keskussairaalasta synnyttäneiden vuodeosastolta voin kommentoida,että hyvät on ruoat olleet ja riittävästi tarjolla.
24/7 on käytössä välipalahuone,jossa tarjolla leipää,leikkelettä,juustoa,jogurttia,hedelmiä jne. Ruoastakaan ei ole pula ollut,tänään aamupalaksi mm.puuroa iso lautasellinen,rieska,tomaattia,jogurtti,kahvi ja mehu.Jäikö nälkä?:D Samaa luokkaa ollut tarjoilu viime päivinä.Alakerrassa myös kanttiini,josta voi vapaasti itse käydä ostamassa lisää syötävää.
Ai niin ja aamulla kuulutettiin hauskasti,että "tarjolla _runsas_ aamiainen,olkaa hyvät". :D
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:55"]
Jotain rajaa arvosteluun, lukekaa hoitovirheet jotka tehtiin!
[/quote]
No se nyt olisikin jonkinlaisen hoitovirhekantelun aihe, mutta kaikki muu mussutus tuossa oli täysin turhaa narinaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:52"]
123 VIESTIN kirjoittaja,et lukenut juttua, naisen verenvuotoa ym.
Tuskin olet edes nainen ja synnyttänyt.
[/quote]
tarina oli yksipuolinen näkemys.
ja tiesitkö että synnytyksessä voi mennä moni asia pieleen? oliko tämä uutta tietoa sinulle, jännää =)
ruokaan liittyvä kohtakin oli voimakkaasti väritettyä , joten miksi uskoisin muutakaan?
ja olisipa helppoa kaikille kun voisi kävellä sairaalaan ja kertoa millä aineilla tänään haluaa sekoittaa pään?
jos ei saa itselleen ruokaa hoidetuksi, vaikka lapasmiehen avustuksella,
miten onnistuu lapsen syöttö ja hoito?
En nyt jaksa lukea koko ketjua mutta olen synnyttänyt kolme lasta Naistenklinikalla ja yhden Hämeenlinnassa.
Ero oli kuin yöllä ja päivällä! Naistenklinikalla synnystä nopeutettiin kalvojen puhkomisella, oksitosiinilla ja epiduraali oli itsestäänselvyys. Hämeenlinnassa synnytys ei tahtonut lähteä kunnolla käyntiin mutta edellä olevia keinoja ei käytetty vaan minut pistettiin ulos pakkaseen kävelemään!
Synnytys kesti paljon pidempään kuin Naistenklinikalla ja nopeutuskeinoja sai vaatimalla vaatia ja minua katsottiin kuin hullua. Olin niin väsynyt, että vain itkin ja synnytyksen jälkeen en pysynyt enää pystyssä. Hirveä kokemus Hämeestä.
[/quote]
Tiedätkös, samankin naisen synnytykset eroavat toisistaan. Kävely on varsin hyvä synnytyksen edistäjä silloin, kun lapsivedet eivät ole menneet. Ja voi olla, että pienessä sairaalassa oli siinä vaiheessa ruuhkaa, joten synnytyssali oli varattu ja sinun olisi joko pitänyt odottaa vuodeosastolla (jossa ei kalvoja puhkaista eikä oksitosiinia anneta edes Naikkarilla) TAI tosiaan vähän jaloitella. Makoilu vuodeosastolla edistää synnytystä heikoiten noista, joten veikkaan, että Hämeenlinnan synnärin hoitaja teki aivan oikean ratkaisun.
Synnytysten kestoja ei kannata vertailla, kun ei tiedä tarkemmin eri yksityiskohtia eikä sitä, miten pitkälle avautumisesi oli edennyt siinä vaiheessa, kun Hämeenlinnassa menit synnärille ja tilanne tarkistettiin.
[/quote]
Ai vähän jaloitella kun pistetään kahdeksi tunniksi ulos kävelemään! Ei ollut ruuhkaa. Naistenklinikalla puhkottiin samassa tilanteessa kalvot ja laitettiin oksitosiinitippa käteen.
[/quote]
Sinähän et nyt kyllä TIEDÄ oliko ruuhkaa vai ei. Jos kohdunkaula ei ole avautunut kuin sentin pari, käveleminen on todella hyvä hoitotapa.
Ja haloo - et sinä tiedä, olivatko nuo tilanteet edes likimain samanlaisia.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:58"]
[/quote]
ja tiesitkö että synnytyksessä voi mennä moni asia pieleen? oliko tämä uutta tietoa sinulle, jännää =)
ruokaan liittyvä kohtakin oli voimakkaasti väritettyä , joten miksi uskoisin muutakaan?
ja olisipa helppoa kaikille kun voisi kävellä sairaalaan ja kertoa millä aineilla tänään haluaa sekoittaa pään?
[/quote]
TÖRKEÄ UKKO! Synnyttäjää hoidettiin väärin!
!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:56"]
Osaatteko lukea, lääkkeiden annosteluvirheet ym.ym.
Välinpitämätöntä, onneksi tuli julkisuuteen.
[/quote]
Mitkä ym ym.? Ainoa hoitovirhe oli supistavan lääkkeen väärä annostelu, ei muuta. Muut jutut olivat turhaa narinaa ja vikinää. Koskaan ei kätilö ehdi istua yhden synnyttäjän kanssa, vaan hoitaa samaan aikaan useampaa synnytystä. Hoitajan kommentti ei ollut asiaton, vaan viittasi siihen, että potilaan pyytämä lääke on tosiaan hyvin tehokasta, mutta sitä ei voi siinä tilanteessa ottaa (mm. siksi, että ponnistusvaiheessa se vie tehon ponnistuksesta). Ja aamiaista potilas olisi voinut itse pyytää lisää saman tien. Tarjottimelta vain on jäänyt siinä aamiaisenjakovaiheessa joku juttu pois, esim. jogurtti.
Kuka viitsii puolustaa, onneksi on JULKISUUS!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:58"]
[/quote]
[/quote]
TÖRKEÄ UKKO! Synnyttäjää hoidettiin väärin!
!
[/quote]
keskustelua mammapalstan tyyliin?
ihania vastauksia sinulla.
jos valehdellaan yhdessä asiassa, miksi ei toisessakin?
en usko ko. iltis-jutun mamman juttuihin, koska selkeästi valehtelee jo muutenkin.
huomiohuoraaminen on valitettavaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:59"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sinähän et nyt kyllä TIEDÄ oliko ruuhkaa vai ei. Jos kohdunkaula ei ole avautunut kuin sentin pari, käveleminen on todella hyvä hoitotapa.
Ja haloo - et sinä tiedä, olivatko nuo tilanteet edes likimain samanlaisia.
[/quote]
Kysyin asiaa ja sanottiin, että täällä Hämeessä on aikaa odotella. No ei ole kiva odotella, kun voimat loppuu siinä odotellessa. Monta tuntia jatkuneet supistukset väsyttää! Mielummin Naistenklinikan liukuhihnameininki kuin tuntikausien kärvistely.
Onko muilla joka aamu tuotu aamiainen huoneeseen? Itse sain ekana aamuna, yöllä leikatun sektion takia, mutta muuten kyllä itse piti hakea käytävän kärristä. Samoin myös iltapala piti hakea, kärristä sai sitten ottaa sitä mitä halusi syödä.
Kyllä on pienessä murheet. Kaikenlaisia kermaperseitä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:47"]
Nuorena ensisynnyttäjänä olin viikon sairaalassa hätäsektion jälkeen, olin ihan romuna ja lapsen isä oli päivät mun tai lapsen luona, joka oli keskolassa.
Iltapalaksi sai hakea jogurttia pienestä keittiöstä huoneiden vierestä. Samalla söi minun mieskin, haki siis aina useamman purkin eri makuja illan mittaan.. Heräsin joka aamu samaan huutoon: Saatana taas on kaikki jogurtit syöty! :D
[/quote]On aika vaikea sairaalan aina arvioida, kuinka paljon ruokaa varataan, kun jotkut isät tarvitsee enemmän ruokaa kuin toiset isät.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 15:12"]
Kyllä on pienessä murheet. Kaikenlaisia kermaperseitä.
[/quote]
Meillähän menee oikeastaan hyvin, onneksi on pienet murheet. Kuule et saa sympatiaa,toivottavasti sinulla on suuret murheet,siis ettei mene hyvin!!!!!!
Miehet eivät siis syö vain lasten vanukkaita, mutta myös synnyttäneiden äitien jogurtit! o_O
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:44"]
Ruoka ei ollut ainoa, joka meni pieleen.LUKEKAA KOKO JUTTU!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Niinpä, kaikki meni pikkuprinsessalla pieleen, otti itseensä, kun kun kätilö ei ollut pitämässä kädestä koko aikaa vaan joutui olemaan isäkandidaatin kanssa kahdestaan. Eikä annettu pyynnöstä (liian?) voimakkaita lääkkeitä (huumausainetason kamaa, sellainen mielikuva jäi IL tekstistä).
Isäkin oli hädissään, kun vaimolla oli kipuja. Olen ainakin tähän saakka luullut, että synnytyskivut ovat sellainen kaikkien tietämä tosiasia, jonka jopa uusavuttaomien ja/tai wt-yksilöiden, myös miesten pitäisi tietää.