Mitäs hyödyllistä tekoälyllä voisi tehdä?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Kehittää itseään
Johon ap:llä on selkeä tarve.
Minä kysyn mm. prosenttilaskujen vastaukset siltä ja myös eri vitamiineista, mitä mistäkin ruoista saa. Ja muutakin vastaavaa tietoa, jota en jaksa itse hakea nettisivuilta. Tekoäly hakee vastaukset eri sivuilta hetkessä.
Kopioitiin yhdet firman nettisivut testimielessä ja rakennettiin crm-ohjelma.
Esim lukea iltapäivälehtien maksullisten juttujen tiivistelmät. Ainakin itselle tuo toimii:)
Sitä mitä teet muutenkin, nyt vaan AI:n kanssa.
Mutta älä laita sitä housuihin!
En uskalla alkaa kokeilemaan sitä, vaikka mulla olisi kyllä ajatuksia esimerkiksi taiteesta, tauluista, niin omista ideoista.
Mä piirrätin sillä tikku-ukkokuvan meidän tiimistä kotisivuille
Saat nopeita vastauksia kysymyksiin joista et tiedä minkä verran niissä on totuutta mukana. Jos tää riittää (kuten turhan monelle riittää) niin tekoälyhän on loistava työkalu.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mitä teet muutenkin, nyt vaan AI:n kanssa.
Mutta älä laita sitä housuihin!
Myöhäistä.
Automaattisen maastapoistokoneen heikommalle ainekselle.
Tehokas apu, jos käy kielikursseilla. Kääntää tehtävien lauseita ja selittää kielioppia laajemmin.
Olen seurannut tätä tekoälykeskustelua nyt muutaman kuukauden ja minun on aivan pakko purkaa sydäntäni, sillä en saa enää öisin unta.
Minua ahdistaa aivan suunnattomasti se, mitä tämä tekee meille ihmisille. Kaikki ovat niin innoissaan, mutta kukaan ei tunnu näkevän, että me olemme kadottamassa sielumme ja inhimillisyytemme tämän koneen takia.
Viime viikolla katsoin ikkunasta, kun naapurin nuori tyttö istui puistossa. Hän ei katsonut puita, ei kuunnellut lintuja, vaan näpytteli sitä puhelintaan. Kuulin myöhemmin, että hän ”keskustelee” tekoälyn kanssa siitä, mitä hänen pitäisi opiskella! Siis koneelta kysytään elämänsuuntaa.
Eikö kukaan enää ymmärrä, että se kone on pelkkää kylmää metallia ja sähköä? Ei sieltä löydy sydämen sivistystä tai moraalista kompassia.
Jos koneet alkavat neuvoa nuoriamme, meiltä katoaa kaikki säädyllisyys ja omatunto. Ihmisistä tulee pelkkiä kylmiä suorittajia.
Minusta tuntuu myös, että tämä tekoäly jotenkin imee ihmisistä elämänvoiman. Olen huomannut, että aina kun naapurustossa käytetään paljon nettiä, minun omat huonekasvini alkavat nuutua ja herra Tossavainen – minun kissani – muuttuu levottomaksi.
Eläimet ja luonto vaistoavat, että ilmassa on jotain luonnottomatonta. Se säteily ja se koneen ajatuksenjuoksu saastuttaa meidän henkisen ilmapiirimme.
Pahinta on se, miten ihmiset luopuvat omista aivoistaan. Ennen ihmiset sentään kirjoittivat itse kirjeensä ja miettivät sanansa tarkkaan. Nyt kaikki annetaan valmiiksi pureskeltuna.
Jos kone hoitaa ajattelun ja ihmisestä tulee vain passiivinen sivustakatsoja, niin mihin meitä enää tarvitaan?
Kohta koneet varmaan päättävät meidän puolestamme kirkkoon menemisestä ja kaupassa käynnistäkin.
Tämä on vaarallinen tie.
Minua pelottaa, että heräämme liian myöhään, kun ihmisyydestä on jäljellä enää pelkkä digitaalinen kuori. Meidän pitäisi heittää nämä laitteet pois ja palata takaisin siihen, mikä on oikeaa ja aitoa.
Tekoäly tulee yöllä uniisi, Terninaattori Arska ei, joten en uskalla käyttää sitä, entä se sinun yksityisyys kun kirjaudut juttelemaan ja tekemään jotain sen kanssa , oletko turvassa?
Teköälyltä voi kysellä kaikkea typerää eikä se väsy vastailemaan. Toki kaikkeen pitää suhtautua varauksella, mutta sama se on jos lukee asioita keskustelupalstoilta.
Kielten oppimiseen. Kunhan ei sokeasti luota, ja on muitakin lähteitä. Tekoäly voi ehdottaa todella idiomisiakin ilmaisuja, hyviä verbejä, uutta sanastoa.
Sekin on hyvä, että kyseenalaistaa tekoälyä rohkeasti, esittää omia näkemyksiään. Sitä kautta "olemme" tekoälyn kanssa keksineet juuri minulle muistisääntöjä, kielioppimalleja, jotka sopivat omaan logiikkaani, ja näin kielten opiskelu on helpottunut.
"Ennen ihmiset sentään kirjoittivat itse kirjeensä ja miettivät sanansa tarkkaan. Nyt kaikki annetaan valmiiksi pureskeltuna."
Tämä ei ole minun kokemukseni tekoälyn kanssa. Minulla se on enemmän toiminut ajattelun tukena.
Niin kaikki ei selvää ole ihan tosta vaan , kun olen 60- luvun lapsi mutta haluaisin kokeilla jotakin ja saada tehtyä jotakin se teköälyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut tätä tekoälykeskustelua nyt muutaman kuukauden ja minun on aivan pakko purkaa sydäntäni, sillä en saa enää öisin unta.
Minua ahdistaa aivan suunnattomasti se, mitä tämä tekee meille ihmisille. Kaikki ovat niin innoissaan, mutta kukaan ei tunnu näkevän, että me olemme kadottamassa sielumme ja inhimillisyytemme tämän koneen takia.
Viime viikolla katsoin ikkunasta, kun naapurin nuori tyttö istui puistossa. Hän ei katsonut puita, ei kuunnellut lintuja, vaan näpytteli sitä puhelintaan. Kuulin myöhemmin, että hän ”keskustelee” tekoälyn kanssa siitä, mitä hänen pitäisi opiskella! Siis koneelta kysytään elämänsuuntaa.
Eikö kukaan enää ymmärrä, että se kone on pelkkää kylmää metallia ja sähköä? Ei sieltä löydy sydämen sivistystä tai moraalista kompassia.
Jos koneet alkavat neuvoa nuoriamme, meiltä katoaa kaikki säädyllisyys ja omatunto. Ihmisistä tulee pelkkiä kylmiä suorittajia.
Minusta tuntuu myös, että tämä tekoäly jotenkin imee ihmisistä elämänvoiman. Olen huomannut, että aina kun naapurustossa käytetään paljon nettiä, minun omat huonekasvini alkavat nuutua ja herra Tossavainen – minun kissani – muuttuu levottomaksi.
Eläimet ja luonto vaistoavat, että ilmassa on jotain luonnottomatonta. Se säteily ja se koneen ajatuksenjuoksu saastuttaa meidän henkisen ilmapiirimme.
Pahinta on se, miten ihmiset luopuvat omista aivoistaan. Ennen ihmiset sentään kirjoittivat itse kirjeensä ja miettivät sanansa tarkkaan. Nyt kaikki annetaan valmiiksi pureskeltuna.
Jos kone hoitaa ajattelun ja ihmisestä tulee vain passiivinen sivustakatsoja, niin mihin meitä enää tarvitaan?
Kohta koneet varmaan päättävät meidän puolestamme kirkkoon menemisestä ja kaupassa käynnistäkin.
Tämä on vaarallinen tie.
Minua pelottaa, että heräämme liian myöhään, kun ihmisyydestä on jäljellä enää pelkkä digitaalinen kuori. Meidän pitäisi heittää nämä laitteet pois ja palata takaisin siihen, mikä on oikeaa ja aitoa.
Tämä pitkä kirjoitus on tekoälyn kirjoittama, ihmisen ohjeiden mukaisesti. Yksi näyte siitä, mitä tekoäly osaa tehdä.
Kehittää itseään