Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml
Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.
"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."
Kommentit (283)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:13"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Eiköhän se pahin tässä jutussa ollut huono kohtelu: annetaan liian paljon kohtua supistavaa lääkettä ja aiheutetaan paha verenvuoto (ei ole leikin asia, tiedän kokemuksesta!), päädytään hätäsektioon, vaikka sektio olisi ilmeisesti voitu ennakoida.
Pahinta on kuitenkin sairaanhoitajan tokaisu: "Kyllä minä tiedän, että siitä menee nuppi paremmin sekaisin." - Ihan kuin narkomaniksi olisi epäilty!
Näköjään on aika yleistä, että kipulääkettä ei saa tarpeeksi, kun kuvitellaan, että sairaalareissun aikana voi vaikka repsahtaa pahasti kipulääkkeeseen. Minuakin epäiltiin tulevaksi lääkkeiden väärinkäyttäjäksi, kun valitin leikkauksen jälkeistä kipua. Minua patisteltiin ja halusin itsekin nousta mahdollisimman pian vuoteesta, mutta en kyennyt kivuiltani. Piti rautalangasta vääntää, että tietysti minuun sattuu, kun maha on juuri leikattu auki. Ja tähän kipuun tarvitsen lääkkeen. Kun kipu helpottuu, en enää tarvitse lääkettä enkä enää sitä pyydä.
Jälkeenpäin leikannut lääkäri tunnusti määränneensä minulle ihan liian vähän kipulääkettä, ja pari sairaanhoitajaa kävi sanomassa minulle, että minulla on oikeus saada asianmukainen kivunlievitys, mutta siltä sairaanhoitajalta en saanut anteeksipyyntöä.
[/quote]
höpöhöpö, tuon lausahduksen voi tulkita tarkoittavan yhtä hyvin, että hoitaja tietää potilaan pyytämän lääkkeen olevan tehokkaampaa kuin s, mitä hän on juuri määrännyt. Nuppi sekaisin = ei tunnut kivut yhtään. Selokaasu, jota seillä useimmat synnyttäjät vetelee kivun liennyttämiseksi on huumaavaa ja panee nupin sekaisin, samoin iso osa kipulääkkeistä. Oikeasti, pitikö tämä sinulle selittää???
Ja joka tapauksessa täytyy olla aika hel..tin kermapersw, joka jättää lapset hommaamatta sen takia, että "voi voi kun joku sanoi mulle synnärillä yhden lauseen, jonka MINÄ tulkitsen ilkeäksi!". Sanoisinpa, että ihan hyvä, että jättääkin lapstenyeon yhteen...
ainoa virhe tuossa oikeasti oli se, että supistavaa lääkettä annettiin likaa. Siitä valitusta eteenpäin.
Mutta tuollaisen jutun tyrkyttäminen iltapäivälehdelle ilman, että saa suunsa auki siellä sairaalassa on suorastaan kusipäistä. Jos ko. Nainen olisi halunnut muuttaa asioita, hän olisi valittanut siellä sairaalassa.
Mutta kertoo kyllä ip-lehtien tasosta tehdä tuollainen yksipuolinen juttu ja antaa sairaalalle mahdollisuus kommentoida vasta erillisessä jutussa.
[/quote]
Onko joku syönyt sun eväät?
Itse valitin nimenomaan siellä synnärillä ja ihan oikeasta virheestä. Sain vastauksen ylilääkäriltä, että kaikki ensisynnyttäjät ei osaa asennoitua oikeen synnytkyseen!!!!!
[/quote]
oiskohan sulta pikemminkin elämisen eväät jääneet vähiin, kun alat omia huonoja kokemuksiasi lukea jokaisesta lehtijutustakin. Kas kummaa, kun ei tuossa jutussa kenenkään muun mukaan lukenut tuommoisia.
Hoitovirheestä tehdään kyllä valitukset ja korvaushakemukset Potilasvakuutuskeskukselle, jos et sattunut tietämään.
[/quote]
En nyt jaksa sun kanssa tapella, laitoin ekan kommenttini ketjuun n:o 209...
Vaikka valitus olisi tehtävä presidentille, ei minulle olisi ylilääkärin kuulunut noin vastata.
[/quote]
säsäsä. Tässä ei puhuta nyt susta ja valituksestasi, josta en tiedä mitään, enkä quite frankly ole tippaakaan kiinnostunut kuulemaankaan. Älä kumminkaan sotke itseäsi tuohon lehtijuttujn tai siihen, että ko. jutun äidin olisi ollut fiksua valittaa Potilasvakuutuskeskukselle, JOS oli tapahtunut, kuten hän tuossa kertoi (eikä siis valehtele kuten aamupala-asiassa tai ymmärtänyt tapahtumia väärin - oikein hoidetussakin synnytyksessä voi olla merkittävä verenhukka) EIKÄ kitiatä nimettömänä iltapäivälehdelle.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:31"]
"Missä se oli todettu valehteluksi?
Oliko kuva lavastettu vai oliko kuvanoton jälkeen tuotu lisää ruokaa?"
On hyvä, että tieto tulee kansalaisten tietoon, sillä lyhyellä ajalla tämä on jo kolmas kerta julkisuudessa, jolloin voi todella kyseenalaistaa laitoksien tarjottavan ruuan, jotka säästösyitä on kilpailutettu moneen kertaa alihankkijalta alihankkijalle ja kuka pystyy eniten säästämään kustannuksissa. Edellinen kerta oli vanhusten tarjottavalla kotiruualla jossa oli vain kaksi perunaa ja litkuinen valkokastike ja vanhukselta perittiin 9.30 euroa.
Jo nyt kunnat käyttävät erilaisia ruoka-automaatteja, josta ruoka valitaan pakasteesta ja ruuan valmistus maa saattaa olla vaikka Kiina tai Intia eli se joka pysyy tarjouskilpailussa mukana halvimmalla hinnalla, ilman laatuvaatimusta.
[/quote]
kolmas kerta?
jos armeija on se kolmas, olet heikolla pohjalla tietämyksiesi kanssa.
itse olen armeijan käynyt mies.
ja se vanhuksen peruna-annoskin oli vain osa ruoka-kokonaisuutta, älä meuhkaa jos et ole lukenut lehtiä.
ja tämä prinsessa sai kyllä lisää ruokaa ja sitä on tämänkin ketjun perusteella aina tarjolla. sopivasti "unohti" kertoa. kertoo ko. naisesta paljon.
mutta toki nykypäivän nauravilla nakeilla kasvaneet eivät voi syödä ruokaa
jos se ei ole pikaruokaa tai piloille prosesssoitua mössöä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 16:44"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 10:58"]
[/quote]
Eiköhän se pahin tässä jutussa ollut huono kohtelu: annetaan liian paljon kohtua supistavaa lääkettä ja aiheutetaan paha verenvuoto (ei ole leikin asia, tiedän kokemuksesta!), päädytään hätäsektioon, vaikka sektio olisi ilmeisesti voitu ennakoida.
Pahinta on kuitenkin sairaanhoitajan tokaisu: "Kyllä minä tiedän, että siitä menee nuppi paremmin sekaisin." - Ihan kuin narkomaniksi olisi epäilty!
Näköjään on aika yleistä, että kipulääkettä ei saa tarpeeksi, kun kuvitellaan, että sairaalareissun aikana voi vaikka repsahtaa pahasti kipulääkkeeseen. Minuakin epäiltiin tulevaksi lääkkeiden väärinkäyttäjäksi, kun valitin leikkauksen jälkeistä kipua. Minua patisteltiin ja halusin itsekin nousta mahdollisimman pian vuoteesta, mutta en kyennyt kivuiltani. Piti rautalangasta vääntää, että tietysti minuun sattuu, kun maha on juuri leikattu auki. Ja tähän kipuun tarvitsen lääkkeen. Kun kipu helpottuu, en enää tarvitse lääkettä enkä enää sitä pyydä.
Jälkeenpäin leikannut lääkäri tunnusti määränneensä minulle ihan liian vähän kipulääkettä, ja pari sairaanhoitajaa kävi sanomassa minulle, että minulla on oikeus saada asianmukainen kivunlievitys, mutta siltä sairaanhoitajalta en saanut anteeksipyyntöä.
[/quote]
höpöhöpö, tuon lausahduksen voi tulkita tarkoittavan yhtä hyvin, että hoitaja tietää potilaan pyytämän lääkkeen olevan tehokkaampaa kuin s, mitä hän on juuri määrännyt. Nuppi sekaisin = ei tunnut kivut yhtään. Selokaasu, jota seillä useimmat synnyttäjät vetelee kivun liennyttämiseksi on huumaavaa ja panee nupin sekaisin, samoin iso osa kipulääkkeistä. Oikeasti, pitikö tämä sinulle selittää???
Ja joka tapauksessa täytyy olla aika hel..tin kermapersw, joka jättää lapset hommaamatta sen takia, että "voi voi kun joku sanoi mulle synnärillä yhden lauseen, jonka MINÄ tulkitsen ilkeäksi!". Sanoisinpa, että ihan hyvä, että jättääkin lapstenyeon yhteen...
ainoa virhe tuossa oikeasti oli se, että supistavaa lääkettä annettiin likaa. Siitä valitusta eteenpäin.
Mutta tuollaisen jutun tyrkyttäminen iltapäivälehdelle ilman, että saa suunsa auki siellä sairaalassa on suorastaan kusipäistä. Jos ko. Nainen olisi halunnut muuttaa asioita, hän olisi valittanut siellä sairaalassa.
Mutta kertoo kyllä ip-lehtien tasosta tehdä tuollainen yksipuolinen juttu ja antaa sairaalalle mahdollisuus kommentoida vasta erillisessä jutussa.
[/quote]
Tiedätkö kokemuksesta, että äidit vetävät ilokaasua ja nappeja naamaan niin, että pää on sekaisin?
Minun molemmat synnytykseni olivat mahdollisimman luomuja, sillä uskon ihmisen pystyvän hallitsemaan synnytyskipujaan normaalissa synnytystilanteessa. En halunnut epiduraalia, sillä olisi lähtenyt kivut välittömästi. En halunnut myöskään ilokaasua, sillä halusin olla täysillä mukana synnytyksessä. Halusin myös turvata syntyvien lasten turvallisuuden kieltäytymällä kaikista toimenpiteistä, joissa heidän hyvinvointinsa voisi vaarantua.
Valitettavsti molemmat synnytykseni jouduttiin käynnistämään, mikä onkin melkoisen viheliästä hommaa. Se nimittäin tekee todella kipeää. Siltikään en halunnut kipulääkkeitä. Ensimmäisellä kerralla minut kuitenkin pakotettiin ottamaan ilokaasua ja toisella kerralla pääsin synnyttämään vesialtaaseen.
Omat epäonnistuneet kivunlievitystapaukseni ovat leikkauksesta, jossa vatsani avattiin sairaudesta johtuvasta syystä, ei siis synnytyksestä. ja minä olin todella kipeä leikkauksen jälkeen. Ja sitten kohdalleni sattui tohelo lääkäri, joka kämmäsi kipulääkityksen kohdalla ja kirsikkana kakussa kohdalleni sattui todella ylimielinen sairaanhoitaja, joka oli sitä mieltä, että minulla ei voi olla kipuja, koska sain jo kipulääkettä.
Samantapaisista sairaalakokemuksista olen kuullut myös sukulaisiltani ja tuttaviltani, kun olen ensin kertonut omasta leikkauskokemuksestani. Kertaakaan kukaan tuntemani vanhempi ei ole kertonut minulle synnytystarinoista, joissa tuleva äiti olisi halunnut synnyttää lapsensa nuppi turvoksissa.