Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml
Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.
"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."
Kommentit (283)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:12"]
Kyllähän tuoollainen, että potilas itse ehdottelee jotain tiettyä kipulääkettä aika usein indikoi ongelmasta, mutta ei sitä pitäisi tuolla tavalla ääneen möläyttää, ammattitaitoinen hoitohenkilökunta kohtelee kaikkia potilaita kunnioittavasti. Mutta niitä samoja ihmisiä, jotka esim. täälläkin huutaa wt:tä kaikille ja muita alentamalla pönkittää itseään, on myös terveydenhoitoalalla.
[/quote]
Tai sitten siitä, että kyseinen henkilö tuntee kipulääkkeet esim. työnsä puolesta, kuten vaikkapa minä ja saattaisin ehdottaa jotain itsekin tajuamatta, että mua luullaan väärinkäyttäjäksi.
Itselläni ei ollut synnärillä yhtään nälkä, vaikka imetin/lypsin. Sain oikein pakottaa itseni syömään. Ei se mun aamupalani juuri tuon hääppöisempi ollut ja pääasia se kai synnärilläkin on, ettei ole nälkä, kai sitä voi pyytää lisää aamupalaa jos tuo ei riitä. Aivan ihmeellistä valitusta, vaikka ymmärsinkin, ettei se pääasiallinen paha mieli nyt vain tuosta aamiaisesta tullutkaan, mutta silti.
Jotkut eivät sitten millään käsitä omaa asemaansa = samalla viivalla siellä ollaan kuin kaikki muutkin.
[/quote]
Miksi tämä saa vain alapeukkuja?
Mitä urputatte kipulääkkeistä, johan iso kirjakin kertoo että kivulla sinun on synnyttämän.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018530234_uu.shtml < Sairaalahenkilökunnan kommenttia.
No hahah :D Mä sain samassa sairaalassa synnärillä aamupalaksi palan jotain valkoista juustoa, jonka päällä oli pieni salaatinlehti. Mutta se ei kyllä kelpaisi syyksi, etten haluaisi enää synnyttää!
No ei se sairaala mikään hotelli ole. Omat eväät mukaan tai puoliso käy ostamassa jotain ruokaa. Kauheeta urputusta. On taas totuttu liikaa hyvään. Olisi kiitollinen että sai edes rasvaa leipänsä päälle.
Ihan tyypillistä toimintaa synnytyssairaaloissa. Pitää tietää realiteetit ennen kuin menee synnyttämään. Jos luulee, että siellä paapotaan tai kohdellaan kuin kuninkaallista - väärä luulo. Itse sain kolme vuorokautta synnytyksen jälkeen syödä vain mehukeittoa ja mehua. Selvittiin siitä hengissä. Mutta tietty uusi äiti on hormoonihumalassa ja siksi kaikki sanomiset tuntuu vähintään kunnianloukkauksilta.
Mitäs rouvat sanoisi, jos kyseessä olisi jonkun oma lapsi jolle tarjoillaan tuommoinen aamupala sairaalahoidossa?
Niin siis tuo kommentti toisesta lapsesta liittyi ilmeisesti enemmän siihen vaikeaan synnytykseen kuin tuohon aamupalaan.
Ei sillä, aika turhasta taas naristaan, ois pyytänyt lisää ruokaa. Vaan sanoipa jutussa myös ettei ollut edes nälkäinen.
No tuosta kuuluu sanoa hoitohenkilökunnalle, eikä nettiin. Niin tekee normaalit ihmiset. Myös miehelle voi sanoa, että tuopa jotain purtavaa jostain.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:04"]
No ei se sairaala mikään hotelli ole. Omat eväät mukaan tai puoliso käy ostamassa jotain ruokaa. Kauheeta urputusta. On taas totuttu liikaa hyvään. Olisi kiitollinen että sai edes rasvaa leipänsä päälle.
[/quote]
No ei ole kyllä Suomessa sellaista että kun on sairaalassa niin pitäisi omat eväät tuoda mukaan. Kyllä siellä ravinnon saa. Ei mitään herkullista yleensä, mutta sellaista millä nälkä lähtee.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:10"]
Mitäs rouvat sanoisi, jos kyseessä olisi jonkun oma lapsi jolle tarjoillaan tuommoinen aamupala sairaalahoidossa?
[/quote]
Sairaalahan kommentoi asiaa, että lisää ruokaa oli tarjottu. Ja kyllä pitäisi osata pyytää itsekin. Minä pyysin aamupalaksi teetä maidolla, sain mustan kahvin. En alkanut porata iltalehteen vaan ilmoitin henkilökunnalle, että tainnut tulla väärä juoma.
Tälle naiselle tiedoksi, että 13 tuntia on täysin normaali eikä edes pitkä synnytys. On myös normaalia että huoneessa ollaan yksin puolison kanssa (paitsi ponnistusvaiheessa). Erityistoiveista voinee kertoa etukäteen. Tuntuu vähän uikuttaja tyypiltä tämä, ainut joka "pieleen" on mennyt on veren liiallinen menetys ja hätäsektio, jotka nekään ei missään nimessä harvinaisia. Tais olla vaan ruusuinenkuva koko puuhasta...
No voi apua. Mitä oikeen kuvittelet kun sairaalassa yövyt? Ja ärsyttää vielä enemmän tällaiset jutut kun itse sain kuulla synnärillä rasistia kommentteja henkilökunnalta kun lapsen isä on afrikkalainen ja vihjailuja siitä että mies ei kauaa pysy kuvioissa sekä siitä etten tule pärjäämään taloudellisesti (olen nuori, 20) SEKÄ KYSELYITÄ onko minulla epäselvyyksiä lapsen isästä???? Ja tämän takia minut pistettiin puhumaan SOSIAALITYÖNTEKIJÄLLE koska eräs hoitajista epäili etten tule pärjäämään lapsen kanssa taloudellisesti. Ja lapsen isän kanssa kumminkin seurusteltiin ja hän on yrittäjä, joten rahaa riittää. Näin siis Kättärillä.
Oikeesti ongelma on se, että näitä synnäreitä suljetaan kovaa vauhtia. Omaa kuoppaa kaivetaan, jos hirveesti turhasta valitetaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:16"]No voi apua. Mitä oikeen kuvittelet kun sairaalassa yövyt? Ja ärsyttää vielä enemmän tällaiset jutut kun itse sain kuulla synnärillä rasistia kommentteja henkilökunnalta kun lapsen isä on afrikkalainen ja vihjailuja siitä että mies ei kauaa pysy kuvioissa sekä siitä etten tule pärjäämään taloudellisesti (olen nuori, 20) SEKÄ KYSELYITÄ onko minulla epäselvyyksiä lapsen isästä???? Ja tämän takia minut pistettiin puhumaan SOSIAALITYÖNTEKIJÄLLE koska eräs hoitajista epäili etten tule pärjäämään lapsen kanssa taloudellisesti. Ja lapsen isän kanssa kumminkin seurusteltiin ja hän on yrittäjä, joten rahaa riittää. Näin siis Kättärillä.
[/quote]
joopa Joo.
Olis kiva jos ihan sanasta sanaa kirjoittaisitte nuo kokemanne loukkaukset. Väliin on niin vaikea uskoa lukemaansa.
Sinne se kitisijä palaa kuitenkin maha pystyssä, jalat levällään, parin vuoden päästä valittamaan.
Jäin 6 päivän sairaalassaolon aikana 2 kertaa ilman ruokaa. Ekana aamuna synnytyksen jälkeen olisi kyllä aamupala maistunut mutta se oli unohdettu tilata joten piti tyytyä kahviin ja jogurttiin. Toisen kerran joku toinen äiti oli syönyt ruokani kun sille ei oltu muistettu tilata.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:44"]
Olen synnyttänyt -08 ja -10 EKKS:ssa, ja ei siellä kyllä ruokapulaa ollut... aamuisin oli "seisova pöytä", eli kärri käytävässä, jossa oli puuroa, maitoa, mehua, kahvia, teetä, jugurttia ja leipää sekä leivänpäällisiä. Osastolla oli jääkaappi, josta sai hakea leipää, jugurttia jne. kun halusi. Lämmin ruoka oli riittävä myöskin, ja sitäkin sai hakea itse ja santsata jos halusi.
[/quote]
Pointti on tuossa "sai hakea". Jotkut ovat leikkauksen jälkeen siinä kunnossa, ettei kävely, saati tarjottimen kantaminen onnistu, jos vauvaakin pitää mukana kärrätä.
[/quote]
Missäs se mies on? Sairaala ei ole mikään hotelli. Jos haluatte parempaa niin sitten kaivamaan euroja pöydälle.
[/quote]
Mulla oli ainakin kotona isompien lasten kanssa.
Mun mielestä ei olisi edes paha vaikka ilmainen ruokatarjoilu synnytyssairaaloissa loppuisi. Silloin asiasta olisi kuitenkin tiedotettava ja otettava käytäntö omista eväistä tai sairaalalta ostettavista ruuista - mitkä tarvittaessa tultaisiin tarjoilemaan vuodepotilaille. Niin ettei kenenkään tarvisi jäädä nälkäiseksi, riittävä ravinto kun on tärkeä imettäjälle.
Silloin jos mä olen siinä tiedossa että sairaalalta saan sen tarvimani ruuan niin oletan kanssa saavani sen, silloinkin kun en vielä itse pysty liikkumaan ja mies ei ole paikalla. Tosin, jos mulle tuotaisiin mielestäni vajaa ruoka-annos niin tottakai huomauttaisin siitä henkilökunnalle ja pyytäisin lisää ruokaa sen sijaan että ilmottaisin iltapäivälehdistölle.