Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnyttänyt nainen järkyttyi kohtelustaan

Vierailija
31.07.2014 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014073018529286_uu.shtml

Siis onko tämä nainen tosissaan? :D Voi hyvää päivää.

"On käynyt mielessä, että haluanko toista lasta tämän jälkeen."

Kommentit (283)

Vierailija
101/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kyllä tarpeeksi ruokaa. Melkein joka aterialla, kun olin pari suullista saanut syötyä, vauva rupesi huutamaan ruokaa. Imetin vauvan ajatuksena syödä sitten itse. Melkolailla siinä vaiheessa kun olin saanut tissin vauvan suuhun, tuli joku hakemaan tarjotinta pois "ai sulle ei maistunukaan" ja vei ruuat mennessään. Joka kerta sanoin, että syön kyllä vielä kunhan saan vauvan tyytyväiseksi, mutta siihen sain vastauksen, että ruokakärri lähtee kohta, pitää saada nämä astiat kyytiin. Vain yksi hoitaja/kätilö jätti tarjottimen viemättä ja sanoi että voin jättää astiat aulassa olevaan kärriin, johon laitettiin astiat, jos oli jääkaapista käynyt syötävää hakemassa. Onneks ei tarvinnu olla ku kolme päivää nälässä ja pääs kotiin syömään.

Vierailija
102/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin kk:n prenataaliosastolla ennen esikoisen syntymää. Ruokaa oli runsaasti ja se tuotiin huoneeseen. Tosin minulla oli vain wc-lupa, muuten ei saanut liikkua. Toisen ja kolmannen muksun synnytyksen jälkeen synnytyssaliin tuotiin ruokaa ja kaffit jälkkäriksi. Kätilöt olivat aivan huippuja. Synnytyksistä kaksi on ollut vaikeaa, mutta koska tahansa voisin mennä uudestaan. Kiitokset siitä kuuluu Seinäjoen keskussairaalan synnärin henkilökunnalle. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:20"]

Nälkä synnärillä oli aivan järkyttävää! Sairaalan pöperöillä olisin tuupertunut jo ekana päivänä. Aamiainen (puuroa, leipää, jogurttia, hedelmää...) lounas (makaronilaatikko, lihapullat muusilla...) ok, mutta sitten taso romahti! Päivällinen oli aina joku kasvissosekeitto(olisi sopinut paremmin sen tuhdin aamiaisen jälkeen) ja iltapalaksi sai jonkun sämpylän. Ja koko yö tuli valvottua vauvan kanssa eli klo 16-08 aika olisi pitänyt pärjätä sosekeitolla ja sämpylällä?! Toki jotain mehukeittoa ja näkkäriä sai hakea vapaasti mutta eihän niillä nyt mikään nälkä lähde! Joten mies toi aina pizzaa tai hampurilaisen tullessaan (älkääkä nyt saarnatko niiden epäterveellisyydestä).

Joten jos olisin ollut tuo jutun nainen, olisin takuulla vaatinut lisää ruokaa, mutta ei kyllä olisi tullut mieleenkään ruveta lehdistölle asiasta huutelemaan...

[/quote]

paljonko sä oikein syöt päivässä? järkyttävää.

[/quote] no kuulkaas, normaalisti tuo olisikin ihan normaali päivän ruokamäärä, mutta synnytyksen jälkeen kun valvoo koko yön vauva rinnassa kiinni niin todellakin tarvitsin enemmän! Ihan normaalipainoinen olen ja samaa olen kuulluut ystäviltäni, synnärillä on kauhea nälkä!

Vierailija
104/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:20"]Nälkä synnärillä oli aivan järkyttävää! Sairaalan pöperöillä olisin tuupertunut jo ekana päivänä. Aamiainen (puuroa, leipää, jogurttia, hedelmää...) lounas (makaronilaatikko, lihapullat muusilla...) ok, mutta sitten taso romahti! Päivällinen oli aina joku kasvissosekeitto(olisi sopinut paremmin sen tuhdin aamiaisen jälkeen) ja iltapalaksi sai jonkun sämpylän. Ja koko yö tuli valvottua vauvan kanssa eli klo 16-08 aika olisi pitänyt pärjätä sosekeitolla ja sämpylällä?! Toki jotain mehukeittoa ja näkkäriä sai hakea vapaasti mutta eihän niillä nyt mikään nälkä lähde! Joten mies toi aina pizzaa tai hampurilaisen tullessaan (älkääkä nyt saarnatko niiden epäterveellisyydestä).

Joten jos olisin ollut tuo jutun nainen, olisin takuulla vaatinut lisää ruokaa, mutta ei kyllä olisi tullut mieleenkään ruveta lehdistölle asiasta huutelemaan...

[/quote]

Herranen aika tuossahan on ihan normaali määrä ruokaa:D kyllä tolla pitäs pärjätä. Sitten vielä hampurilaista tai pitsaa mätät päälle.. Huhhuh

Vierailija
105/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalan huono "aamupala"! Ja joku toinen saanut vain jogurtin!? Synnyttänyt nainen tarvitsee kunnon ravintoa, imettämisenkin takia, synnytys kuluttaa paljon kaloreita. Sitä paitsi potilas maksaa ruoasta, älkää unohtako. Kiva, jos on vaikka sänkypotilas tai yh, sukulaiset kaukana tms. Mistä silloin saa syötävää? Ja tuolla naisella oli tainnut olla vielä pahempaakin kuin laaduton ruoka. Surkeaa toimintaa sairaalalta. Ensimmäiset päivät vauvan kanssa ovat tärkeitä, kaikkien kuuluisi saada mukava alku.

Vierailija
106/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:20"]

Nälkä synnärillä oli aivan järkyttävää! Sairaalan pöperöillä olisin tuupertunut jo ekana päivänä. Aamiainen (puuroa, leipää, jogurttia, hedelmää...) lounas (makaronilaatikko, lihapullat muusilla...) ok, mutta sitten taso romahti! Päivällinen oli aina joku kasvissosekeitto(olisi sopinut paremmin sen tuhdin aamiaisen jälkeen) ja iltapalaksi sai jonkun sämpylän. Ja koko yö tuli valvottua vauvan kanssa eli klo 16-08 aika olisi pitänyt pärjätä sosekeitolla ja sämpylällä?! Toki jotain mehukeittoa ja näkkäriä sai hakea vapaasti mutta eihän niillä nyt mikään nälkä lähde! Joten mies toi aina pizzaa tai hampurilaisen tullessaan (älkääkä nyt saarnatko niiden epäterveellisyydestä).

[/quote]

[/quote] no kuulkaas, normaalisti tuo olisikin ihan normaali päivän ruokamäärä, mutta synnytyksen jälkeen kun valvoo koko yön vauva rinnassa kiinni niin todellakin tarvitsin enemmän! Ihan normaalipainoinen olen ja samaa olen kuulluut ystäviltäni, synnärillä on kauhea nälkä!

[/quote]

Sä et liiku sen päivän aikana juuri, pärjäät vähemmälläki.

Vierailija
107/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä sitä täällä kritisoidaan, jos joku on avautunut lehdelle huonosta kohtelusta sairaalassa, mutta jos sairaalan tilalla on sossu, kaikki ovat heti komppaamassa?!

Vierailija
108/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ensisynnyttäjänä olin viikon sairaalassa hätäsektion jälkeen, olin ihan romuna ja lapsen isä oli päivät mun tai lapsen luona, joka oli keskolassa.

Iltapalaksi sai hakea jogurttia pienestä keittiöstä huoneiden vierestä. Samalla söi minun mieskin, haki siis aina useamman purkin eri makuja illan mittaan.. Heräsin joka aamu samaan huutoon: Saatana taas on kaikki jogurtit syöty! :D

Vierailija
109/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän keskussairaalassa ainakin ollut hyvät ruuat ja nälkä ei oo jääny. Synnytyksen jälkeenkin tuotiin niin runsas tarjotin että en jaksanut edes syödä kaikkea. Kyllähän siellä sairaalassa olosta maksetaankin, olis se nyt kumma jos sinne pitäis omat eväät kulettaa.

Vierailija
110/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:42"]Ihan kamalan huono "aamupala"! Ja joku toinen saanut vain jogurtin!? Synnyttänyt nainen tarvitsee kunnon ravintoa, imettämisenkin takia, synnytys kuluttaa paljon kaloreita. Sitä paitsi potilas maksaa ruoasta, älkää unohtako. Kiva, jos on vaikka sänkypotilas tai yh, sukulaiset kaukana tms. Mistä silloin saa syötävää? Ja tuolla naisella oli tainnut olla vielä pahempaakin kuin laaduton ruoka. Surkeaa toimintaa sairaalalta. Ensimmäiset päivät vauvan kanssa ovat tärkeitä, kaikkien kuuluisi saada mukava alku.

[/quote]

No kanttiinista voi hakea jotain hiukopalaa jos muka jää nälkä

Vierailija
111/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] tämähän on jo kuin tuntemattomasta sotilaasta, taulukko kertoo ettei voi olla nälkä...

Vierailija
112/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna synnytin Tyksissä, synnytyssalissa olin 15 tuntia ja kaikki ei mennyt putkeen eli lopulta tehtiin hätäsektio. Hoitajat ja lääkärit kävivät vaan silloin tällöin huoneessa katsomassa tilanne ja mies oli koko sen ajan kanssani, kuunnellen itkunsekaista vaikerrusta. Ei tullut mieleen vaatia, että hoitohenkilökunta olisi koko 15 tuntia seissyt rinnallani. Aamupalasta en muista mitään, ei ollut mikään kummempi nälkä, kova jano vaan, vaikka en ollut pystynyt syömään enää 48 tuntiin.

Vierailija
113/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mä olin niin nälissä, et elin ruoasta ruokaan ja nautin hyvällä ruokahalulla.

Vierailija
114/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:49"]

Jyväskylän keskussairaalassa ainakin ollut hyvät ruuat ja nälkä ei oo jääny. Synnytyksen jälkeenkin tuotiin niin runsas tarjotin että en jaksanut edes syödä kaikkea. Kyllähän siellä sairaalassa olosta maksetaankin, olis se nyt kumma jos sinne pitäis omat eväät kulettaa.

[/quote]

kyllä se on yhteiskunta joka sitä lystiä maksaa. sinun osuutesi on kärpäsenriukku summasta mitä

itsekäs synnytyksesi maksaa.

Vierailija
115/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote] tämähän on jo kuin tuntemattomasta sotilaasta, taulukko kertoo ettei voi olla nälkä...

[/quote] piti yläpeukuttaa!

Vierailija
116/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:49"]

[/quote]

kyllä se on yhteiskunta joka sitä lystiä maksaa. sinun osuutesi on kärpäsenriukku summasta mitä

[/quote] eikö se synnytys ruokineen maksa. Sen n.300e? 2 päivästä sairaalaolosta. Että kyl sillä pitää ne ruoat ainakin saada kahtena päivänä .

Vierailija
117/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 13:49"]

Hoitovuorokausi maksaa potilaalle 34,80 ja sillä saa kaiken, myös sektion. Ei kovin kallista.

[/quote]

[/quote] eikö se synnytys ruokineen maksa. Sen n.300e? 2 päivästä sairaalaolosta. Että kyl sillä pitää ne ruoat ainakin saada kahtena päivänä .

[/quote]

Vierailija
118/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on 32,50 e /päivä, tai jotain vastaavaa. 3 vrk niin summa on hiukan alle satasen. Minkäläisen nukkumapaikan ja aamiasen tuolla saa muualta? puhumattakaan tietsyti varsinaisesta asiasta eli lääketieteellisestä puolesta...

Vierailija
119/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:00"]

[/quote]

[/quote]

olin 3 vrk sairaalassa, laskua tuli 130e

Vierailija
120/283 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 12:28"]

Mulle tuotiin supistusten välissäkin punajuuri-lihakeiton leipien kannsa( voita ja kinkkua päällä) ihan tarjoittimella huoneeseen, vaikka kipu oli kova, silti söin kuin viimeistä päivää. Nälkä oli mieletön . Synnytyssaliin tuotiin mehukannun ja täytettiin aina kun join loppuun. Ruoka oli hyvää, ei mitään valittamista , lieneekö syy miks maito nousi nopeasti ja sitä oli paljon

[/quote]

MItä? Ruokaa supistusten välissä? Mehukannu synnytysaliin?! Miksi mun ei sitten annettu koko synnytyksen (16h) aikana syödä eikä edes juoda muuta kuin n. suullinen vettä? Olin varsinkin janoissani, mutta kiellettiin syomästä ja juomasta. Mies salakuljetti pienen pahvimukin vettä, kun kätilö oli poissa.