Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät saa alennusta mistään?

Vierailija
30.07.2014 |

Miksi vain eläkeläiset, opiskelijat tai invalidit/sotilaat saavat alennusta lähes jokaisesta palvelusta, mutta usein ilmaan omaa syytään ilman kunnollista toimeentuloa olevat joutuvat maksamaan TÄYTTÄ hintaa niin matkustamisesta kuin vaikkapa muista juhlatapahtumalipuista?

Eläkeläisetkin saavat enemmän tuloja, kuin moni työtön - silti niin suurta osaa kansasta kohdellaan täysin eriarvoisesti!!

Nykyaikana, kun työttömäksi joutuu niin Nokian insinöörit kuin tohtoriVilletkin, ei pidä moittia ihmisiä että omapa on vika. NO KUN EI OLE! EI OLE ENÄÄ TÄSSÄ MAAILMASSA! 

Se oli ennen se. Yli 30-50 vuotta sitten. Moralisoijat, menkää kaivamaan kuoppaa helteellä ja lopulta täyttäkää se!

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:54"]Miten todistetaan esim. Siellä korkeasaaren lippuluukulla, että on työtön?

[/quote]

käyt vaikka kirjastossa tulostamassa (maksaa n. 20snt) kelan/liiton päätöksen työttömyysrahasta tai kelan sivuilta sen kun näkee koska on viimeksi maksettu. älä minkään kuukausia vanhan lapun kanssa mene kuitenkaan, tai voi olla ettei alennuksia heru..

Vierailija
2/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspäiväraha on satasen vähemmän kuin arvon juuri koulutusputkessa oleva arvelee.. on nää hauskoja.

nämä newbiet kuvittelee, että se työpaikka odottaa heti valmistujaa. on se ssitten voi voi kun ei niin käykään. akateeminen työttömyyys on valtavassa nousussa edelleeen että tervemenoa jonon jatkeeksi vaan. ja lisää tulee romahduksia tulevaisuudessa.. työpaikat katoaa SUomesta, kiitos pölvästilastentarhapoliitikkojen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

gefr

Vierailija
4/48 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:55"]

peruspäiväraha on satasen vähemmän kuin arvon juuri koulutusputkessa oleva arvelee.. on nää hauskoja.

nämä newbiet kuvittelee, että se työpaikka odottaa heti valmistujaa. on se ssitten voi voi kun ei niin käykään. akateeminen työttömyyys on valtavassa nousussa edelleeen että tervemenoa jonon jatkeeksi vaan. ja lisää tulee romahduksia tulevaisuudessa.. työpaikat katoaa SUomesta, kiitos pölvästilastentarhapoliitikkojen.

[/quote]

llman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e).

Ylläoleva suoraan Kelan sivuilta. On nämä vaan hauskoja...

Vierailija
5/48 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 11:08"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:55"]

peruspäiväraha on satasen vähemmän kuin arvon juuri koulutusputkessa oleva arvelee.. on nää hauskoja.

nämä newbiet kuvittelee, että se työpaikka odottaa heti valmistujaa. on se ssitten voi voi kun ei niin käykään. akateeminen työttömyyys on valtavassa nousussa edelleeen että tervemenoa jonon jatkeeksi vaan. ja lisää tulee romahduksia tulevaisuudessa.. työpaikat katoaa SUomesta, kiitos pölvästilastentarhapoliitikkojen.

[/quote]

llman korotuksia peruspäivärahan suuruus on keskimäärin 702 e/kk (21,5 x 32,66 e).

Ylläoleva suoraan Kelan sivuilta. On nämä vaan hauskoja...

Muista myös vähentää siitä verot. Kahden lapsen korotuksella jää käteen 640 e.

[/quote]

Vierailija
6/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän aikaa olen ihmetellyt samaa ainakin julkisen liikenteen osalta, mutten enää. Katsos, kun Suomen valtiolla on ollut monopoli esim. julkiseen liikenteeseen jo hyvin pitkän aikaa ja sillä on ollut täten myöskin mahdollisuus määrittää niitä hintoja ja alennuksia eri ryhmille. Nyt, kun tämä monopoli on ilmeisesti tulossa tiensä päähän kilpailun avauduttua muillekin toimijoille, niin näitä ns. alennuksia tietyille ryhmille ollaan poistamassa näiden kilpailijoiden toimesta, koska ne kilpailevat suoralla hinnalla (Onnibus, Norwegian yms.) näiden valtionyhtiöiden kanssa; hintamekaniikka on vaan erilainen näillä halpisyhtiöillä. Toisaalta onhan valtion johtamilla yhtiöilläkin alennuskampanjoita, mutta ne ovat lähinnä sidottuja pidemmän aikajanan takana oleviin ajankohtiin, kun taas näillä halpiksilla on se etu, että ne liput on mahdollista saada lyhyelläkin aikajanalla.

Mutta tuleeko tämä hintasota johtamaan samankaltaiseen tilanteeseen, kuten Englannissa? Eli kun valtiollinen toimija on saatu alta pois, niin sen jälkeen hinnat määräytyvät suunnilleen samaan pisteeseen, missä nyt valtion konsernin lippuhinnat ovat, paitsi ilman mitään ryhmäetuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei mistään? Saa esim. museoista ja uimahalleista. Tietysti olisi kiva, jos esim. paikallisliikenteessä olisi työttömyysalennus.

Vierailija
8/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa alennusta. Mm. päivähoitomaksut, uimahallit jne. Työttömillä on myös hyvät mahdollisuudet käyttää esim. Vr:n halvempia hintoja ja ainakin joissakin kaupungeissa on keskipäivällä voinut matkustaa busseilla edullisemmin. Työttömät voivat myös matkustaa Vikingin ja Siljan paateilla sellaiseen aikaan, jolloin työssäkäyvät eivät voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että kyseessä on pohjimmiltaan ihan se perinteinen että täytyyhän tässä yhteiskunnassa olla edes joku taho jota voi monottaa huolella päähän että säilyy tietty kauhun tasapaino sekä kastijärjestelmä. Nyt se viitta on langennut työttömien harteille. Mitäpä ne työttömät millään alennuksilla tekisi, tokkopa kunnon kansalaiset haluaisivat että työttömät matkustaisivat samassa vaunussa, tai että työttömät kävisivät taidenäyttelyssä. Joo no totta tietenkin että ainahan työtön voi toki säästää ja olla vaikka syömättä jos haluaa, eikä valtion tarvitse subventoida julkista matkustelua.

Vierailija
10/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:22"]

Saa alennusta. Mm. päivähoitomaksut, uimahallit jne. Työttömillä on myös hyvät mahdollisuudet käyttää esim. Vr:n halvempia hintoja ja ainakin joissakin kaupungeissa on keskipäivällä voinut matkustaa busseilla edullisemmin. Työttömät voivat myös matkustaa Vikingin ja Siljan paateilla sellaiseen aikaan, jolloin työssäkäyvät eivät voi.

[/quote]

 

Eipä ole työttömille erikseen mitään päivähoitoalennusta! Jos puoliso on normaalipalkkaisessa työssä, menee täysi päivähoitomaksu. Ja kuka nyt sitten yksinään haluaa matkustaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömillä on aikaa kävellä, mitä he joukkoliikenteen alennuksila tekisivät. ;) 

Vierailija
12/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alennuksen taitaa saada tässä kaupungissa ainakin teatteriin, konserttisaliin, lätkäpeliin jne. Lisäksi työttömällä on tosiaan mahdollisuus tehdä asioita silloin, kun se on edullisempaa (esim päiväkortti kuntosalille)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeasaaressa saa alennuksen sisäänpääsymaksusta. Ahkerasti vaan eläimiä katsomaan.

Vierailija
14/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä haluaisit alennusta? Mietin vain, kun tarjotut ehdotukset uimahalleista risteilyihin eivät kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:22"]

Saa alennusta. Mm. päivähoitomaksut, uimahallit jne. Työttömillä on myös hyvät mahdollisuudet käyttää esim. Vr:n halvempia hintoja ja ainakin joissakin kaupungeissa on keskipäivällä voinut matkustaa busseilla edullisemmin. Työttömät voivat myös matkustaa Vikingin ja Siljan paateilla sellaiseen aikaan, jolloin työssäkäyvät eivät voi.

[/quote]

 

Eipä ole työttömille erikseen mitään päivähoitoalennusta! Jos puoliso on normaalipalkkaisessa työssä, menee täysi päivähoitomaksu. Ja kuka nyt sitten yksinään haluaa matkustaa?

[/quote]

jos ei halua itsekseen matkustella, niin miksi pitäisi olla alennuksia junalipuista?

Vierailija
16/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuntosalilta saa ainakin ihan saman alennuksen kuin opiskelijat.

Vierailija
17/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotohoidontuella olevat eivät todellakaan saa mistään alennuksia, työttömät edes jostain, vaikka työttömyyskorvaus on isompi.

Vierailija
18/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:46"]

Kotohoidontuella olevat eivät todellakaan saa mistään alennuksia, työttömät edes jostain, vaikka työttömyyskorvaus on isompi.

[/quote]

kotihoidontuella, korjaan.

Vierailija
19/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänmatkan busseista ja junista pitäisi saada alennusta. Sama ale pitäisi saada kuin opiskelijat saavat. Jos matkustaa lasten tai puolison kanssa, matkustaa tietty ruuhka-aikoina.

Siis samat alet samoista paikoista kuin oposkelijoillekin olisi ok.

Vierailija
20/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan työttömien tuet monta sataa euroa enemmän kuin opiskelijoiden niin onko tuo ihmekään että opiskelijoilla on alennuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme