Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät saa alennusta mistään?

Vierailija
30.07.2014 |

Miksi vain eläkeläiset, opiskelijat tai invalidit/sotilaat saavat alennusta lähes jokaisesta palvelusta, mutta usein ilmaan omaa syytään ilman kunnollista toimeentuloa olevat joutuvat maksamaan TÄYTTÄ hintaa niin matkustamisesta kuin vaikkapa muista juhlatapahtumalipuista?

Eläkeläisetkin saavat enemmän tuloja, kuin moni työtön - silti niin suurta osaa kansasta kohdellaan täysin eriarvoisesti!!

Nykyaikana, kun työttömäksi joutuu niin Nokian insinöörit kuin tohtoriVilletkin, ei pidä moittia ihmisiä että omapa on vika. NO KUN EI OLE! EI OLE ENÄÄ TÄSSÄ MAAILMASSA! 

Se oli ennen se. Yli 30-50 vuotta sitten. Moralisoijat, menkää kaivamaan kuoppaa helteellä ja lopulta täyttäkää se!

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että työttömät saavat ainakin kaksinkertaisesti rahaa sen mut opiskelija? Todennäköisesti enemmänkin.

.

Vierailija
22/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:58"]Tiesitkö, että työttömät saavat ainakin kaksinkertaisesti rahaa sen mut opiskelija? Todennäköisesti enemmänkin.

.

[/quote]

Opiskelijat saavat saman rahan sitten, kun valmistuttuaan jäävät työttömäksi. Turha siis kadehtia työttömien "suuria" korvauksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruspäivärahasaajat eivät saa - sitäpaitsi opiskelijat saavat kaikenlaisia puolet halvemmalla matkustamislannuksia, lähes ilmaiset ruuat per päivä.. opintotuet.. halvat opintolaint jne kotiavut.. joten on naurettavaa, että noin satojatuhansia ihmisiä potkitaan päähän vain sikisi että meillä on maailmankaikkeuden huonoin HALLINTO ollut vuosikausia - joka osaa vain nostella omia palkkojaan, keksiä työllistämistemppuja ottaa velkaa niin maan prkeelstii. sitten lähdetään lipettiin brysselliin, kun asiat on ryssitty. NO RESPECT! lastantarhahallitus tuhosi Suomen ja kunnon interrailaikalaisten tavoin lähti heti pakoon, kun homma tuli päivänselväksi kaikille, miten KAIKKI on ryssitty!!

Kunnon perusturva KAIKILLE - ei vain ANSIOSIDONNAISILLE! Työttömiä ei pidä jakaa kahteen kastiin ja naurettavaa maksaa valtion kassasta 95 prosenttia näitä suurempia korvauksia - ilman palkkaa oleville! SAMAT korvaukset KAIKILLE!! AY POMOT HLvttiin.

Vierailija
24/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijat saavat paljon enemmän rahaa luin tuöttömät. Pitää huomioida se, että he saavat opintotuen lisäksi rahaa myös opiskelukustannusyen maksuun. Ei ole itsestääm selvää, että opetus on ilmaista! Yhteiskunta maksaa sen opiskelijan puolesta. Harmittaa, kun oposkelijat valittavat saavansa vähemmän ja sujuvasti unohtavat tämän

Vierailija
25/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:14"]

Opiskelijat saavat paljon enemmän rahaa luin tuöttömät. Pitää huomioida se, että he saavat opintotuen lisäksi rahaa myös opiskelukustannusyen maksuun. Ei ole itsestääm selvää, että opetus on ilmaista! Yhteiskunta maksaa sen opiskelijan puolesta. Harmittaa, kun oposkelijat valittavat saavansa vähemmän ja sujuvasti unohtavat tämän

[/quote]

 

ai mitä rahaa saa opintotuen lisäksi? Mielenkiintoista..

Vierailija
26/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ateriatuet... maksat noin 2-3 euroa ruuasta per päivä?? matkustat 50 prosentin alella.. näitä etuja ei esim työttömät saa.. eivätkä pääse esim tapahtumiin puoleen hintaan kuten vasta työttömäksi opiskelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömäthän ovat aiemmin olleet niitä kadehdittuja opiskelijoita jos siis kadehditut vasta työttömäksi opiskelevat. Olette siis jo sen osan onnesta nauttineet aiemmin. Olisitte venyttäneet opintoja ettei nyt tarvitsisi itku kurkussa heitä kadehtia.

Vierailija
28/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:29"]

ateriatuet... maksat noin 2-3 euroa ruuasta per päivä?? matkustat 50 prosentin alella.. näitä etuja ei esim työttömät saa.. eivätkä pääse esim tapahtumiin puoleen hintaan kuten vasta työttömäksi opiskelevat.

[/quote]

Mitä jos ryhtyisit opiskelijaksi kun he niin rypevät rahassa? Varmasti johonkin perähikiän amikseen pääset ja saat joukkoliikenteen alennukset ja yhden ilmaisen aterian arkipäivisin, hurraa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan työttömille vaikka maksutonta terveydenhuoltoa ja oikeutta matkustaa ilmaiseksi JOS osallistuvat vapaaehtoistyöhön.

Vierailija
30/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussilipuista pitäisi ainakin saada alennust siksi että olisi halvempaa käydä pimeästi töissä. Tai sitten pitäisi saada halvemmalla bensaa Teboililta. Muuten menee kaikki hyvät pimetä palkat matkusteluun kun niitä ei voi vähentää verotuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis opiskelijat saavat opintotuen lisäksi yhteikunnan maksaman koulutuksen. Sehän on selvää rajan siirtoa opiskelijoille. Onko tätä vaikea käsittää.

Vierailija
32/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:29"]

ateriatuet... maksat noin 2-3 euroa ruuasta per päivä?? matkustat 50 prosentin alella.. näitä etuja ei esim työttömät saa.. eivätkä pääse esim tapahtumiin puoleen hintaan kuten vasta työttömäksi opiskelevat.

[/quote]

Mitä jos ryhtyisit opiskelijaksi kun he niin rypevät rahassa? Varmasti johonkin perähikiän amikseen pääset ja saat joukkoliikenteen alennukset ja yhden ilmaisen aterian arkipäivisin, hurraa!

[/quote]

tiedätkö meitä on monta maistereita, tohtoreita insinöörejä jne, jotka ovat jo tuon hikisen opiskelutaipaleen moneen kertaan taittaneet.. sorry, jos se tulee sulle yllärinä, että nykyaikana kenenkään työpaikka ei ole varma.. ja todennäköisesti sinä et ainakaan tule työllistymään tuolla asenteellasi.. joten tervemenoa vaan peruspäivärahalle ja vittuilemaan sieltä käsin ;) good luck

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:29"]ateriatuet... maksat noin 2-3 euroa ruuasta per päivä?? matkustat 50 prosentin alella.. näitä etuja ei esim työttömät saa.. eivätkä pääse esim tapahtumiin puoleen hintaan kuten vasta työttömäksi opiskelevat.

[/quote]

Joo se ruoka onkin aina syömäkelpoista. Meillä koulussa esim mätää lihaa. Plus jos siitä maksaa 5x3x5=60 e, on aika äkkiä rahat loppu. Ei kaikilla ole vara käyttää opiskelijoina edes tuota rahaa, on pärjättävä yhdellä lämpimällä ruualla päivässä, jonka saa viikoksi noin 10 eurolla. Ja kerroppa mulle minne tapahtumiin opiskelijat pääsee puoleen hintaan? Alennus on yleensä 10-15% lipun hinnasta. Turha tulla pätemään, opinto-+asumistuki oli mulla viime vuonna verojen jälkeen 469 e/kk, josta vuokran jälkeen käteen jäi 129 euroa. Tuolla maksettiin kaikki laskut (sähkö, vesi, puhelin, netti, vakuutukset jne), ruoka ja muut pakolliset menot. Työtön saa enemmän ja voi vielä marssia sossuun vinkumaan lisää. Opiskelijan on hankalampi saada sieltä rahaa, koska ensin kaikki omaisuus täytyy myydä ja opintolaina nostaa. Tietääkseni työttömiä ei pakoteta velkaantumaan ennen kuin sieltä saa rahaa.

Että valita vaan siitä kuinka haluat kaiken puoleen hintaan. Mene töihin, puhelinmyyjille on aina paikkoja auki.

Vierailija
34/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt että miksi nuoret ja eläkeläiset saavat alennusta matkustaessa?!? Ihan samalla tavalla he vievät sen yhden istuimen kuin me muutkin. Saako liikennöitsiä tukea valtiolta, vai miten tämä alempi hinta rahoitetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:24"]

Luulisin että kyseessä on pohjimmiltaan ihan se perinteinen että täytyyhän tässä yhteiskunnassa olla edes joku taho jota voi monottaa huolella päähän että säilyy tietty kauhun tasapaino sekä kastijärjestelmä. Nyt se viitta on langennut työttömien harteille. Mitäpä ne työttömät millään alennuksilla tekisi, tokkopa kunnon kansalaiset haluaisivat että työttömät matkustaisivat samassa vaunussa, tai että työttömät kävisivät taidenäyttelyssä. Joo no totta tietenkin että ainahan työtön voi toki säästää ja olla vaikka syömättä jos haluaa, eikä valtion tarvitse subventoida julkista matkustelua.

[/quote]Kyllä se on kuule tavallinen keskituloinen työntekijä jota monotetaan koko ajan joka suunnasta. Mitään suoria tukia ei keskituoloilla saa ja kaikesta pitää maksaa täysi hinta. Sosioekonomiset alennukset ovat pelkkää tulonsiirtoa itsensä elättäviltä valtion elättämille.

Vierailija
36/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:10"]

Siis opiskelijat saavat opintotuen lisäksi yhteikunnan maksaman koulutuksen. Sehän on selvää rajan siirtoa opiskelijoille. Onko tätä vaikea käsittää.

[/quote]

Väännetäänpä näille "koulutuksen hinta" -vänkääjille ihan rautalangasta yksinkertainen laskelma:

Opiskelija saa yhteiskunnan rahallista tukea lukuvuoden ajan, useimmilla se on yhdeksän kuukautta vuodessa. Tämä tekee opintorahana (ei huomioida ennakonpidätyksiä, eikä asumistukia ja -lisiä) 300 e/kk x 9 kk = 2700 euroa. Asumisen tukia ei huomioida siksi, että niitä on mahdotonta vertailla työttömän ja opiskelijan välillä, koska työttömän asumistuki on riippuvainen millaisessa asunnossa asuu. Todetaan kuitenkin tähän väliin myös se, että myös opiskelijan asumislisä on lähtökohtaisesti huonompi kuin yleinen asumistuki.

 

Sellainen opiskelija, joka käy päivittäin koulussa ruokailemassa (suuri osa ei käy, mutta tuleepahan laskelma yläkanttiin) saa valtiolta epäsuorasti 40 euroa per lukuvuosikuukausi, koska valtio tukee opiskelijaravintoloita maksamalla ateriatukea, jotta ravintolat tarjoavat opiskelijalle kohtuuhintaista ruokaa. Tämä ruokailu tekee 360 euroa lukuvuodessa.

 

Opiskelijan rahallinen tuki on siis 3060 euroa vuodessa. Koulutuksen hinta lukuvuositasolla on arviolta 5000 euroa vuodessa per opiskelija. Opiskelijan suorat ja epäsuorat tuet ovat siis vuodessa yhteensä 8060 euroa, eli 672 euroa kuussa.

 

Ja peruspäiväraha on 702 euroa kuussa, eli 8424 euroa vuodessa. Opiskelijan suora kustannus yhteiskunnalle on pienempi kuin työttömän vaikka kuinka huomioitaisiin koulutuksen hinta.

Vierailija
37/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan työttömillä ilmainen työmatka :)    

Vierailija
38/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijoille katkerat elämäntapaloiset ovat ilmeisesti itse suoraan peruskoulusta heittäytyneet loisiksi...

Vierailija
39/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten todistetaan esim. Siellä korkeasaaren lippuluukulla, että on työtön?

Vierailija
40/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:10"]

Siis opiskelijat saavat opintotuen lisäksi yhteikunnan maksaman koulutuksen. Sehän on selvää rajan siirtoa opiskelijoille. Onko tätä vaikea käsittää.

[/quote]

Väännetäänpä näille "koulutuksen hinta" -vänkääjille ihan rautalangasta yksinkertainen laskelma:

Opiskelija saa yhteiskunnan rahallista tukea lukuvuoden ajan, useimmilla se on yhdeksän kuukautta vuodessa. Tämä tekee opintorahana (ei huomioida ennakonpidätyksiä, eikä asumistukia ja -lisiä) 300 e/kk x 9 kk = 2700 euroa. Asumisen tukia ei huomioida siksi, että niitä on mahdotonta vertailla työttömän ja opiskelijan välillä, koska työttömän asumistuki on riippuvainen millaisessa asunnossa asuu. Todetaan kuitenkin tähän väliin myös se, että myös opiskelijan asumislisä on lähtökohtaisesti huonompi kuin yleinen asumistuki.

 

Sellainen opiskelija, joka käy päivittäin koulussa ruokailemassa (suuri osa ei käy, mutta tuleepahan laskelma yläkanttiin) saa valtiolta epäsuorasti 40 euroa per lukuvuosikuukausi, koska valtio tukee opiskelijaravintoloita maksamalla ateriatukea, jotta ravintolat tarjoavat opiskelijalle kohtuuhintaista ruokaa. Tämä ruokailu tekee 360 euroa lukuvuodessa.

 

Opiskelijan rahallinen tuki on siis 3060 euroa vuodessa. Koulutuksen hinta lukuvuositasolla on arviolta 5000 euroa vuodessa per opiskelija. Opiskelijan suorat ja epäsuorat tuet ovat siis vuodessa yhteensä 8060 euroa, eli 672 euroa kuussa.

 

Ja peruspäiväraha on 702 euroa kuussa, eli 8424 euroa vuodessa. Opiskelijan suora kustannus yhteiskunnalle on pienempi kuin työttömän vaikka kuinka huomioitaisiin koulutuksen hinta.

[/quote]

 

jep ja tämän lisäksi opiskelija ottaa lainan omaan piikkinsä kun taas työtön käy hakemassa sossusta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi