Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömät eivät saa alennusta mistään?

Vierailija
30.07.2014 |

Miksi vain eläkeläiset, opiskelijat tai invalidit/sotilaat saavat alennusta lähes jokaisesta palvelusta, mutta usein ilmaan omaa syytään ilman kunnollista toimeentuloa olevat joutuvat maksamaan TÄYTTÄ hintaa niin matkustamisesta kuin vaikkapa muista juhlatapahtumalipuista?

Eläkeläisetkin saavat enemmän tuloja, kuin moni työtön - silti niin suurta osaa kansasta kohdellaan täysin eriarvoisesti!!

Nykyaikana, kun työttömäksi joutuu niin Nokian insinöörit kuin tohtoriVilletkin, ei pidä moittia ihmisiä että omapa on vika. NO KUN EI OLE! EI OLE ENÄÄ TÄSSÄ MAAILMASSA! 

Se oli ennen se. Yli 30-50 vuotta sitten. Moralisoijat, menkää kaivamaan kuoppaa helteellä ja lopulta täyttäkää se!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei se elämä vaan toimi niin että annetaan alennuksia ihmisille jotka eivät tee töitä.

Työttömiä on monenlaisia: oikeasti työttömiä jotka haluavat työtä mutteivat saa tarjonnan takia ja sitten niitä laiskoja huijareita. Jos annetaan kaikille niitä alennuksia niin sitten myös ne huijarit saavat ne.

Nykyään saa ihan liikaa kaikkea sossusta!

Vierailija
42/48 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois kannattanut äänestää sahuri-hakkaraista ja oinos penttiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
17.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
44/48 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:29"]

ateriatuet... maksat noin 2-3 euroa ruuasta per päivä?? matkustat 50 prosentin alella.. näitä etuja ei esim työttömät saa.. eivätkä pääse esim tapahtumiin puoleen hintaan kuten vasta työttömäksi opiskelevat.

Mitä jos ryhtyisit opiskelijaksi kun he niin rypevät rahassa? Varmasti johonkin perähikiän amikseen pääset ja saat joukkoliikenteen alennukset ja yhden ilmaisen aterian arkipäivisin, hurraa!

Olen eri tyyppi ja aikaa on kulunut mutta vastaanpa kuitenkin..

Olen ollut itsekin opiskelija, tuolloin ajattelin että olisi parempi olla työtön kun heidän tulonsa olivat suuremmat. Nyt toivon että pääsisin opiskelemaan ja että saisin säästettyä siihen rahaa töissä ollessa.

Mutta miten? Olen työtön ja maksan nyt sitä opintolainaa, jonka opiskelijana otin. Kaverit muuttivat opiskelujen ym vuoksi kauaksi. Olen menossa katsomaan kaveriani, lipun hinta 59 euroa per SUUNTA. Molemmilla ollut elämässä murheita, olisi kiva nähdä useamminkin kuin kerran vuodessa. Kun olin opiskelija, matkustin paljon enemmän.

Opiskelijaelämä on väliaikainen vaihe elämässä ja ajoittuu usein aikaan ennen perhettä. Joissakin perheissä molemmat vanhemmat ovat jääneet työttömiksi, on lainaa ym. Jokatapauksessa työttömyys on osalla hyvin pitkäaikaista mikä voi tarkoittaa kaikkien opiskelu- ja työttömyysvuosien jälkeen köyhyyttä. Osa on työttömänä vain vähän aikaa, mutta osa saattaa olla työttömänä hyvin kauan ilman että sitä oikeasti haluaa. Itsekin luulin saavani vakipaikan tässä keväällä, mutta toisin kävi.

Vierailija
45/48 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas olis yks napsu kannustinloukkuun! Laiskottelijat ja työtävieroksujat kyllä tykkäis kun sais vielä alennustakin!

Vierailija
46/48 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:10"]

Siis opiskelijat saavat opintotuen lisäksi yhteikunnan maksaman koulutuksen. Sehän on selvää rajan siirtoa opiskelijoille. Onko tätä vaikea käsittää.

Väännetäänpä näille "koulutuksen hinta" -vänkääjille ihan rautalangasta yksinkertainen laskelma:

Opiskelija saa yhteiskunnan rahallista tukea lukuvuoden ajan, useimmilla se on yhdeksän kuukautta vuodessa. Tämä tekee opintorahana (ei huomioida ennakonpidätyksiä, eikä asumistukia ja -lisiä) 300 e/kk x 9 kk = 2700 euroa. Asumisen tukia ei huomioida siksi, että niitä on mahdotonta vertailla työttömän ja opiskelijan välillä, koska työttömän asumistuki on riippuvainen millaisessa asunnossa asuu. Todetaan kuitenkin tähän väliin myös se, että myös opiskelijan asumislisä on lähtökohtaisesti huonompi kuin yleinen asumistuki.

 

Sellainen opiskelija, joka käy päivittäin koulussa ruokailemassa (suuri osa ei käy, mutta tuleepahan laskelma yläkanttiin) saa valtiolta epäsuorasti 40 euroa per lukuvuosikuukausi, koska valtio tukee opiskelijaravintoloita maksamalla ateriatukea, jotta ravintolat tarjoavat opiskelijalle kohtuuhintaista ruokaa. Tämä ruokailu tekee 360 euroa lukuvuodessa.

 

Opiskelijan rahallinen tuki on siis 3060 euroa vuodessa. Koulutuksen hinta lukuvuositasolla on arviolta 5000 euroa vuodessa per opiskelija. Opiskelijan suorat ja epäsuorat tuet ovat siis vuodessa yhteensä 8060 euroa, eli 672 euroa kuussa.

 

Ja peruspäiväraha on 702 euroa kuussa, eli 8424 euroa vuodessa. Opiskelijan suora kustannus yhteiskunnalle on pienempi kuin työttömän vaikka kuinka huomioitaisiin koulutuksen hinta.

Työtönkin saa apua työvoimatoimistosta, Joten nämä kulut pitää myös laskea työttömien kustannuksiin. Lisäksi kaikki kurssit yms. Toiminta mitä työttömille tarjotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/48 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ideologinen valinta ja moralisoiva - koska olet poissa veronmaksajana ainakaan isommin, sinulle ei suoda matkojakaan edes halvemmalla.. kuten terhakkaille ikiopiskelijoille tai jo rikkaille eläkeläisille.. todella väärin! matkustaminen pitäisi virkeänä ihmiset jos ei työelämässä ja säästäisi sairaskuluja samalla.919

Vierailija
48/48 |
25.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin väärin tämä maassa, jossa viidennes kansasta ilman palkkatyötä - todellisuudessa!! kuka tekee korjausliikkeeen? anyone..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi