Pelkään sairastavani kohtusyöpää :(
Lääkäri soittaa huomenna mutta nyt on otettu ihan vasta perus veri-ja virtsakokeita. Crp, hb, trombosyytit ja leukosyytit ainakin ok mitä itse jo tuloksia näin. Lisäksi vielä klamydia tippuri raskaus kilpirauhas papa testit mutta itse jo raskaustestejä tehnyt ja negoja. Papassa kestääkin 3-4 viikkoa.
Oireena siis kuukauden jatkunut tiputteluvuoto ja alavatkivut, normaalit kuukautiset katosi yhtäkkiä ja minulla on hormonikierukka kohta 2v ollut.
Oireet sopivat täysin kohdunrungon tai kaulan syöpään. Riskitekijätkin on, ylipaino ja verenpaine. Toivon että pääsen nopsaan ultraan tai jatkotutkimuksiin ja hoitoon..minulla on 3 lasta, nuorin vasta 3v, en voi sairastua nyt syöpään! :(
Kommentit (58)
Voi olla ihan viatonta hormonaalistakin... Itsellä ollut tuota jo vuosia, kaikki kokeet tehty kohdun tähystystä myöten, kaikki ok. Eli älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.
Ei ole ollut itsellä sukupuolikumppaneita kuin kaksi. Mieheni kanssa olen ollut 16-vuotiaasta lähtien ja nyt jo 31 :D
Yritän pitää mielessä että voi olla jotain harmitontakin. Mutta jotenkin vaan pakko varautua pahimpaan..
11, kun syödään tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, elimistö tekee itse sen tarvittavan määrän hiilaria, ihminen joka ei treenaa ja urheile paljon ei oikeasti tarvitse lisättyä sokeria yhtään grammaa, se vasta huuhaata on! riittävät hiilarit tulee kasviksista, marjoista, hedelmistä ja maitotuotteista. Ja kyllä tästä on ihan tutkimus tästä syövästä ja sokerista mutta en muista millä hakusanoilla se piti hakea kun en nyt löytänyt mutta ihan satavarmaa on se, että syöpäsolut elää sokerista ja se edistää syövän etenemistä tai puhkeamista
T. 9
15 jatkaa, siis se on huuhaata että tarvitsisi lisättyä sokeria antamaan energiaa, kirjoitin vähän sekavasti äsken T. 9 ja 15
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:06"]
11, kun syödään tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, elimistö tekee itse sen tarvittavan määrän hiilaria, ihminen joka ei treenaa ja urheile paljon ei oikeasti tarvitse lisättyä sokeria yhtään grammaa, se vasta huuhaata on! riittävät hiilarit tulee kasviksista, marjoista, hedelmistä ja maitotuotteista. Ja kyllä tästä on ihan tutkimus tästä syövästä ja sokerista mutta en muista millä hakusanoilla se piti hakea kun en nyt löytänyt mutta ihan satavarmaa on se, että syöpäsolut elää sokerista ja se edistää syövän etenemistä tai puhkeamista
T. 9
[/quote]
Menepäs takasin kouluun. Syöpäsolut käyttää myös rasvaa ja proteiineja, joten sinun logiikkasi mukaan pitäisi elää vedellä.
Lääkärin sanelu tuli tänään ja paperilla kaikki kuulostikin pahemmalta... isoin kysta oli 3x3,6cm ja sen reuna jotenkin paksu ja siinä kiinni sentin kokoinen papillaarinen tiheämpi kohta.. lisäksi 3x1,6cm ja halkaisijaltaan 1,6cm kystat. ei nestettä.. kasvainmerkiainekokeita otettin kaksi joista toinen ainakib yleensä kohoaa munasarjasyövässä. Näiden tulokset pitäisivalmistua huomenna joten tässäodotellaan sitten soittaako lääkäri... en nyt voi vaan vielä rauhoittua.. ole lueskellut että tuo monilokeroisuus ja papillaarisuus voivat viitata pahanlaatuiseen kasvaimeen ja munasarjasyöpä oireilee yleensä vasta levinneessä vaiheessa ja siksi ennuste voi olla huono...
No huomenna tai ylihuomenna luulisi lääkärin soittavan jos kasvai markkereissa jotain on..
Ap
Voi pientä, harmillinen tilanne. Toivotavasti jatkotutkimuksissa menee kuitenkin hyvin.
Nyt lopetat googlailun asian tiimoilta, jooko. Usko pois, kaikki menee hyvin.
Mulla oli aikanaan sama juttu ja pelkäsin yhden kesän ajan syöpää. Mulla löytyi tuollainen kysta ( tuntui ihan vatsan päälle, itse huomasin), joka lopulta todettiin endometrioosikystaksi ja leikattiin. Ne näkee ultralla kyllä, onko kyse pahanlatuisesta vai ei, siis näkevät selkeät viitteet siitä, vaikka eivät tietenkään voi sitä varmaksi sanoa. Ei tietenkään lääkäri voi ikinä sanoa varmaksi, mutta kuitenkin. Mulla noi muutokset ei hävinnet seuranta-ajan puitteissa ja leikattiin ja oli siis hyvänlaatuista. Itseltäni otettiin myös ne merkkiaineet, ja ne oli vähän koholla. Soitin hölmö sinne polille, jossa joku lähäri kertoi tuloksen, kun sen halusin kuulla. Sitähän ko. lähäri ei tietenkään kertonut, että ihan endometrioosissakin tuo tietty merkkiaine kohoaa, mutta syövässä ko. tulos olisi ollut ihan eri luokkaa.... Tämän jälkeen olin siis ihan varma, että on syöpä. Tuon jälkeen päätin, että en koskaan ala enää itse diagnosoimaan itseäni enkä pelkäämään asioita joihin ei voi vaikuttaa. Jos sulla ap olisi vahva syöpäepäily, sulle tehtäis leikkaus kiireellisyysluokassa 1 eli 1-2 viikon kuluessa, ei odoteltaisi ja seurattaisi yhtään. Joten ota ihan rauhassa!!!!
Kiitos kommenteista, yritän luottaa siihen että syöpä on epätodennäköinen vaihtoehto. Lääkäri puhui koko ajan vain kystista ja siitä että vaikuttavat hyvänlaatuisilta, silti pessimistinä ajattelin vaan ettei halua aiheuttaa turhaan huolta vielä.. ja juu en googlaile enää enempää, odottelen nyt vaan kuuluuko soittoa. Toivottavasti ei.
Ap
Juuri näin. Tämä koko prosessisi olisi mennyt huomattavasti nopeammin jos vahva epäilys pahemmasta olisi. Itselläni epäiltiin joskus en-enää-muista-mitä niin siinä ei kauaa nokka tuhissut. Ja kun yritin siirtää ultra-aikaa kun ei just nyt sopinut silloin aikatauluun, enkä tajunnut lainkaan että joku voisi olla vialla, niin sanottiin suoraan että tässä ei nyt mitään siirrellä, on kiire. Ja mitään ei onneksi ollut kuitenkaan.
Miten kävi tämän tarinan aloittajalle?
Vierailija kirjoitti:
Miten kävi tämän tarinan aloittajalle?
Aika tuuri kävisi, jos sattuisi tämän keskustelun huomaamaan 10 vuoden tauon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi panikointini :/ En pelkää syöpää omasta puolestani vaan 3 pienen lapseni puolesta..ja saatan ylihysterisoida juu.. Voiko ultralla nähdä varmaksi että on kysta eikä kasvain...? Tämä kysta oli ns monilokeroinen ja kun googlasin niin siinä on jonkunlainen syöpäriski...
ap
Sen verran voin sanoa että kun mun kohdalla epäiltiin syöpää, olin kuukaudessa leikkuupöydällä ensimmäisestä lääkärikäynnistä tutkimusjuoksentelun jälkeen. Mulla oli jokin veriarvo koholla joka voi merkata syöpää ja kuvausten tulokset hieman arveluttavia. Sulla kuuluu olevan normaaliarvot. Lopputuloksena multa löytyi jättimyooma joka teki alavatsakipuja yms. Yritä nyt rauhoittua ja odota lisää tutkimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi panikointini :/ En pelkää syöpää omasta puolestani vaan 3 pienen lapseni puolesta..ja saatan ylihysterisoida juu.. Voiko ultralla nähdä varmaksi että on kysta eikä kasvain...? Tämä kysta oli ns monilokeroinen ja kun googlasin niin siinä on jonkunlainen syöpäriski...
ap
Sen verran voin sanoa että kun mun kohdalla epäiltiin syöpää, olin kuukaudessa leikkuupöydällä ensimmäisestä lääkärikäynnistä tutkimusjuoksentelun jälkeen. Mulla oli jokin veriarvo koholla joka voi merkata syöpää ja kuvausten tulokset hieman arveluttavia. Sulla kuuluu olevan normaaliarvot. Lopputuloksena multa löytyi jättimyooma joka teki alavatsakipuja yms. Yritä nyt rauhoittua ja odota lisää tutkimuksia.
Katsos vähän tuota päiväystä
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle gynelle saa heti ajan, ultraus maksaa n.100€ kela-korvausten jälkeen. Pieni hinta mielenrauhasta. En kyllä epäilisi ensimmäisenä syöpää pelkästään tuolla oireistolla. Onko sinulla yleisoireita kuten lämpöilyä/ painonlaskua/ väsymystä tai yhdyntäkipuja?
hinta kyllä lähempänä kahtasataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ne lisätutkimukset taisivat tapahtua 10 vuotta sitten...
Samaa epäillyt. Verivuotoa puolet kuukaudesta, kiertoväli 3 viikkoa
Voimia!!! Toivon kovasti että kaikki on hyvin! <3