Pelkään sairastavani kohtusyöpää :(
Lääkäri soittaa huomenna mutta nyt on otettu ihan vasta perus veri-ja virtsakokeita. Crp, hb, trombosyytit ja leukosyytit ainakin ok mitä itse jo tuloksia näin. Lisäksi vielä klamydia tippuri raskaus kilpirauhas papa testit mutta itse jo raskaustestejä tehnyt ja negoja. Papassa kestääkin 3-4 viikkoa.
Oireena siis kuukauden jatkunut tiputteluvuoto ja alavatkivut, normaalit kuukautiset katosi yhtäkkiä ja minulla on hormonikierukka kohta 2v ollut.
Oireet sopivat täysin kohdunrungon tai kaulan syöpään. Riskitekijätkin on, ylipaino ja verenpaine. Toivon että pääsen nopsaan ultraan tai jatkotutkimuksiin ja hoitoon..minulla on 3 lasta, nuorin vasta 3v, en voi sairastua nyt syöpään! :(
Kommentit (58)
Kilpoarilääkitys auttoi mulla tiputteluun
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:38"]Lääkäri soittaa huomenna mutta nyt on otettu ihan vasta perus veri-ja virtsakokeita. Crp, hb, trombosyytit ja leukosyytit ainakin ok mitä itse jo tuloksia näin. Lisäksi vielä klamydia tippuri raskaus kilpirauhas papa testit mutta itse jo raskaustestejä tehnyt ja negoja. Papassa kestääkin 3-4 viikkoa.
Oireena siis kuukauden jatkunut tiputteluvuoto ja alavatkivut, normaalit kuukautiset katosi yhtäkkiä ja minulla on hormonikierukka kohta 2v ollut.
Oireet sopivat täysin kohdunrungon tai kaulan syöpään. Riskitekijätkin on, ylipaino ja verenpaine. Toivon että pääsen nopsaan ultraan tai jatkotutkimuksiin ja hoitoon..minulla on 3 lasta, nuorin vasta 3v, en voi sairastua nyt syöpään! :(
[/quote]
Toivon mukaan ei ole syöpää. Miksi PAPA~kokeen tuloksen saamisessa kestää noin kauan? Itse aikanani vastaavassa tilanteessa, sain tuloksen keskiviikkona kun se maanantaina otettiin. Sytologi tutki sen tiistaina. Missä päin kestää noin kauan tuloksen saanti?
Anteeksi, aloitus olikin vanha.
T.48
Minulla samoja oireita aiheutti ehkäisykapseli. Kävin yksityisellä gynellä joka ultrasi, eikä mitään löytynyt. Poistettiin kapseli ja oireet hävisivät. Kapseli oli ollut jo yli vuoden paikoillaan eikä tiputtelua aiemmin ollut. Nykyisin en käytä mitään hormoniehkäisyä ja kuukautiset tulevat ja loppuvat ajallaan. Riskitekijöitä itselläni ei ollut. Menisin yksityiselle..
Pipelle-näytteen voi ottaa yksityiselläkin. Luulen ainakin. Se on joku imunäyte kohdun limakalvolta.
Voimia :( <3 eiköhän kaikki kuitenki käänny parhain päin..
Älä huoli, eikä jo pelkästään hormoonikierukka voi aiheuttaa ao.oireita (tiputteluvuotoa ja alavatsakipuja)? Eikö vuoto olisi hälyyttävän väristä jos kyseessä syöpä? Eiköhän kyse ole kierukasta tai jostain tulehduksesta. Kun selviät tästä säikähdyksestä, hoida riskitekijät horisonttiin.
Hormonikierukka voi tehdä tuota ihan itsessään, lisäksi se yhdistettynä polyyppeihin (vaarattomia) tai klamydiaan ainakin minun tietojeni mukaan aiheuttaa kaikenlaisia vuotoja.
Joten älä nyt ihan pahinta ainakaan pelkää ensisijaisesti.
tulethan kertomaan tulokset kun selviää?
Juu hoidan kyllä riskitekijät se on tässä työn alla koko ajan. Koko tilannetta ei helpota sekään että reilu vuosi sitten kierukan kontrollissa hoitaja ihmetteli kohdun paksua limakalvoa. Nyt vasta luin että sellaisesta voi kehittyä tms syöpä :( En miehellekään ole uskaltanut kertoa pelostani ennen kuin tiedän onko syytä oikeasti hätäillä...
Ja en usko sukupuolitautiinkaan tai sitten on mies käynyt vieraissa..
Tulen kertomaan, mutten usko että huomisista tuloksista kuulen mitään infoa muuten kun että on pois suljettu raskaus ja sukupuolitaudit.
Jotenkin en usko että kierukka enää kohta 2v jälkeen tällaista aiheuttaa. Ellei ole jotenkin pois tulossa tai muuta outoa. Mutta siihenkin tarvittais ultraus.
itsekin olen ylipainoinen ja laihdutan, pelkään myös syöpää, niin moni tuttu on tässä lähiaikoina kuollut levinneisiin syöpiin aivan liian nuorena, 28v ja 32v :( noudatan VHH-ruokavaliota koska syöpäsolut elää sokerista, kun liika sokeri karsitaan ruokavaliosta pois, syövällä ei ole voimaa levitä niin nopeasti, monet ovat parantuneet syövästä kun ruokavaliosta on jätetty sokeri pois, syöpä pitää siinä tapauksessa havaita ajoissa eikä se saa olla levinnyt, silloin se on mahdollista, mutta yleensäkin terveelläkin ihmisellä sokeri on vain haitaksi, oli sairauksia tai ei. Toivotaan kuitenkin ettei ole se pahin mahdollinen vaihtoehto! muista tulla kertomaan mitä lääkäri sanoi :)
Onko sinulla ollut paljon sukupuolikumppaneita? Onko HPV-tartunta mahdollinen?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:52"]
itsekin olen ylipainoinen ja laihdutan, pelkään myös syöpää, niin moni tuttu on tässä lähiaikoina kuollut levinneisiin syöpiin aivan liian nuorena, 28v ja 32v :( noudatan VHH-ruokavaliota koska syöpäsolut elää sokerista, kun liika sokeri karsitaan ruokavaliosta pois, syövällä ei ole voimaa levitä niin nopeasti, monet ovat parantuneet syövästä kun ruokavaliosta on jätetty sokeri pois, syöpä pitää siinä tapauksessa havaita ajoissa eikä se saa olla levinnyt, silloin se on mahdollista, mutta yleensäkin terveelläkin ihmisellä sokeri on vain haitaksi, oli sairauksia tai ei. Toivotaan kuitenkin ettei ole se pahin mahdollinen vaihtoehto! muista tulla kertomaan mitä lääkäri sanoi :)
[/quote]
Huuhaata. Sokerien poistaminen ruokavaliosta ei ole mikään syöpähoito.
Kaikki ihmiset tarvitsevat sokeria, koska keho ei selviä ilman energiaa.
2