Pelkään sairastavani kohtusyöpää :(
Lääkäri soittaa huomenna mutta nyt on otettu ihan vasta perus veri-ja virtsakokeita. Crp, hb, trombosyytit ja leukosyytit ainakin ok mitä itse jo tuloksia näin. Lisäksi vielä klamydia tippuri raskaus kilpirauhas papa testit mutta itse jo raskaustestejä tehnyt ja negoja. Papassa kestääkin 3-4 viikkoa.
Oireena siis kuukauden jatkunut tiputteluvuoto ja alavatkivut, normaalit kuukautiset katosi yhtäkkiä ja minulla on hormonikierukka kohta 2v ollut.
Oireet sopivat täysin kohdunrungon tai kaulan syöpään. Riskitekijätkin on, ylipaino ja verenpaine. Toivon että pääsen nopsaan ultraan tai jatkotutkimuksiin ja hoitoon..minulla on 3 lasta, nuorin vasta 3v, en voi sairastua nyt syöpään! :(
Kommentit (58)
En tiedä kiinnostaako ketään mutta tänään taas lääkäri soitti, klamydia nega kuten arvasin ja laittoi lähetteen gynepolille. Pitäisi tulla 1kk sisään aika. Kai ultrataan ja otetaan näyte kohdun limakalvolta. Nyt kyllä entisestään pelottaa ja voi olla monta pitkää viikkoa odottamista :(
Voih, epätietoisuus on niin raastavaa. Yritä pitää itsesi kiireisenä, niin jos ajatukset pysyisivät muualla.
Kiva kun tulit kertomaan. Toivottavasti saat ajan pian ja asiat selviää! Sitten niille voi alkaa tekemäänkin jotain ja odottelu loppuu. Toivon sinulle hyviä uutisia myös jatkotutkimuksista!
Voimia! Tiedän, että sitä varmasti ajattelee pahinta, mutta uskon ja toivon, että selviät säikähdykselllä. Minulta itseltä on leikattua lihaskasvaimia, eli myoomia kohdusta. Sekään ei helppoa ollut, mutta onneksi ne ovat hyvälaatuisia miltein aina.
Voimia odotteluun. Toivon (ja uskon) että on jotain helpommin hoidettavaa kuin kohtusyöpä.
Yksityiselle gynelle saa heti ajan, ultraus maksaa n.100€ kela-korvausten jälkeen. Pieni hinta mielenrauhasta. En kyllä epäilisi ensimmäisenä syöpää pelkästään tuolla oireistolla. Onko sinulla yleisoireita kuten lämpöilyä/ painonlaskua/ väsymystä tai yhdyntäkipuja?
Katson nyt ensin kuinka pitkälle se aika menee, lääkäri sanoi että voi tulla viikon päähän tai kuukauden päähän ettei osaa sanoa. Ei ole yleisoireita, tai no väsymystä jonkun verran mutta voi tämä helle tehdä sen. Ja nyt kun kysyit lämpöilystä niin mittasin juuri lämmön ja se on 37.2!!! Voi helkatti... :(
No tuollainen lämpö voi selittyä tuolla stressaamisellakin.. luulisi että veriarvoissa olisi ollut jotain pielessä jos jotain vakavampaa olisi.
Nyt tuli itku. Postiluukusta kolahti kutsu polille KUUDEN viikon päähän!! Tältä päivältä soittoaika oli jo ehtinyt päättyä, mutta soitan polille maanantaina ja kysyn jos pääsisi jonottamaan peruutusaikoja. Onkohan se ylipäätään mahdollista? Pääsen kyllä ihan muutaman tunnin varoitusajalla jos peruutusajan saisi. Yksityisen ultran hintojakin katselin ja taksat menee johonkin 200e paikkeille, tiukkaa tekee jos sen joutuu maksamaan mutta koitan nyt ensin niitä peruutusaikoja.. :/
Mene ihmeessä yksityiselle ultraan niin saat samantien mielenrauhan.
Heippa taas... ajattelin nyt raportoida kun sain gynepolille peruutusajan ja kävin siellä tänään. Toisesta munasarjasta löytyi kysta, tai itseasiassa kolmen kystan muodostama n. 2cm kokoinen muodostelma. Lääkäri sanoi että se näyttäisi hyvänlaatuiselta, mutta määräsi verikokeista kasvainmerkkiaineet. 2-3 kk kuluttua menen kontrolliin, jos kystat kasvavat ja vaivaavat niin sitten ehkä leikataan. Ei tämä nyt hirveästi helpottanut, koska nyt pelkään että se muodostelma on pahanlaatuinen kasvain eikä harmiton kysta...
No hyvä, ettei mitään kamalia uutisia. Toivotaan, että hyvänlaatuinen, norm.kysta.
Ja sitten kn se kysta patologisia todetaan hyvänlaatuisrksi niin mitä sitten pelkäät ja epäilet.. Nyt olisi hyvä aika rauhoittua
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 12:40"]
Ja sitten kn se kysta patologisia todetaan hyvänlaatuisrksi niin mitä sitten pelkäät ja epäilet.. Nyt olisi hyvä aika rauhoittua
[/quote]
Samaa ajattelin sanoa minäkin. Rauhoitu sisko hyvä, odottelet nyt rauhassa ja hyvillä mielin seuraavaa kontrollia. Jos jotain ongelmia on, niin sittten saat ne hoidettua.
Lähes jokaisella ihmisellä on jossain elimistössä kysta. Minulla on kallon sisällä pikkuaivojen reunalla pieni kysta. Vaikka se vastaa kuulostaa karmealta, niin se ei aiheuta mitään ongelmia. En ainakaan ole itse mitään huomannut eikä ympäristökään ihmettele. Sitä ei kannata leikata, koska leikkaus olisi vaarallisempi kuin itse viaton pallero.
Absolutisti-työkaverilla on kysta maksassa ja sitä ei leikata....
No kystahan on ihan perus homma naisilla...ei siitä kannata stressata...ehkä nyt olisi aika rauhoittua...
Äidilläni on myös kysta munasarjoissa. On ollut jo 7v ja hyvin äiti vielä porskuttelee. Huoli pois ap. Varmasti lääkäri olisi sanonut, jos epäilisi sen olevan pahanlaatuinen. Aika hyvin he käsittääkseni näkevät heti jos on jotain hälyyttävää.
Kystia on melkein kaikilla ja oireesi sopii täysin hormoonikierukkaan. Mulla tiputtu koko ajan ja otin sen paskan pois.
Anteeksi panikointini :/ En pelkää syöpää omasta puolestani vaan 3 pienen lapseni puolesta..ja saatan ylihysterisoida juu.. Voiko ultralla nähdä varmaksi että on kysta eikä kasvain...? Tämä kysta oli ns monilokeroinen ja kun googlasin niin siinä on jonkunlainen syöpäriski...
ap
no tuliko soittoa? onko Ap saanut diagnoosin?
Tulin nyt kertomaan mitä lääkäri sanoi. Kaikki oli ok mutta klamydia tuloksia ei ollut vielä tullut. Ja lääkäri haluaa ehdottomasti odottaa ne. Uusi soittoaika viikon päähän, huoh :/
Jos klamydia nega ( ja varmasti on) niin sitten vastajotain ultraa luvassa. Kauan se vaan kestää että diagnoosin saa jos jotain on :/ Nyt pitää vaan viikko koittaa keskittyä johonkin muuhun.