Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

väärien ihmisten ympäröimä

Vierailija
29.07.2014 |

kuinka moni jakaa tämän tunteen just nyt. mistä löytäisi niitä ns. oikeita ihmisiä joka saa juuri sut kukoistamaan?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:43"]

veit sanat suustani... missä on ne tyypit jotka osaa arvostaa saamaansa ja antaa myös muille, pyytteettömästi.

[/quote]

No minä ainakin. Mutta monesti käy niin, että se, jolta  saa ja se, jolle antaa, eivät ole sama henkilö. Pyyteettömyyshän tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei odota toiselta vastapalvelusta eikä kiitollisuudenvelkaan jäämistä. Joku tekee asian, mistä mulle tulee hyvä mieli, ja mä taas teen jonkun asian, mistä jollekin kolmannelle tulee hyvä mieli. Se on pyyteettömyyttä eikä suinkaan se, että kun mä tein sulle näin, niin nyt sun velvollisuutesi on tehdä mulle kans näin. Sitä voisi kutsua pikemminkin oman edun tavoitteluksi.

[/quote]

En ole sen kommentin kirjoittaja, jolle vastasit, mutta luitko kommentin ensimmäisen osan?

[/quote]

No en ajatellut, että mun pitää vielä erikseen mainita arvostavani saamaani. Eli kyllä meitä on, jotka arvostamme. Meitä löytyy ihan samoista paikoista kuin löytyy muitakin uusia kavereita. 

[/quote]

Ei tarvitse mainita. Kyllä sen huomaa muutenkin arvostaako vai ei. Vaikutat aika kirjaimelliselta tyypiltä.

[/quote]

Niin mä olenkin :) Ei pidä puhua pyyteettömyydestä, jos tarkoittaakin vastavuoroisuuden odotusta. Sekin on tietysti ihan ok, että haluaa vastavuoroisuuteen perustuvan ystävyyssuhteen. Mutta sen varmaan voi sanoa kaverilleen ääneen eikä esittää, että teen tämän kuule ihan pyyteettömästi, mutta ... Miksei voi reilusti sanoa, että joo, teen tämän, mutta jäät mulle sitten palveluksen velkaa?

Vierailija
42/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:21"]

Ei se pelkkä hyvyyskään vaan merkitse kaikkea vaan myös fiksuus. Sama aaltopituus.  

[/quote]

Nimenomaan. Täytyy olla oikeanlaista kemiaa. Ei joku kiltti mutta tyhmä paljon lämmitä. Aina se on niin: samanlaiset lapset leikkii parhaiten keskenään. 

[/quote]Hienoa - sosiopaattien vuosikokousta odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:43"]

veit sanat suustani... missä on ne tyypit jotka osaa arvostaa saamaansa ja antaa myös muille, pyytteettömästi.

[/quote]

No minä ainakin. Mutta monesti käy niin, että se, jolta  saa ja se, jolle antaa, eivät ole sama henkilö. Pyyteettömyyshän tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei odota toiselta vastapalvelusta eikä kiitollisuudenvelkaan jäämistä. Joku tekee asian, mistä mulle tulee hyvä mieli, ja mä taas teen jonkun asian, mistä jollekin kolmannelle tulee hyvä mieli. Se on pyyteettömyyttä eikä suinkaan se, että kun mä tein sulle näin, niin nyt sun velvollisuutesi on tehdä mulle kans näin. Sitä voisi kutsua pikemminkin oman edun tavoitteluksi.

[/quote]

En ole sen kommentin kirjoittaja, jolle vastasit, mutta luitko kommentin ensimmäisen osan?

[/quote]

No en ajatellut, että mun pitää vielä erikseen mainita arvostavani saamaani. Eli kyllä meitä on, jotka arvostamme. Meitä löytyy ihan samoista paikoista kuin löytyy muitakin uusia kavereita. 

[/quote]

Ei tarvitse mainita. Kyllä sen huomaa muutenkin arvostaako vai ei. Vaikutat aika kirjaimelliselta tyypiltä.

[/quote]

Niin mä olenkin :) Ei pidä puhua pyyteettömyydestä, jos tarkoittaakin vastavuoroisuuden odotusta. Sekin on tietysti ihan ok, että haluaa vastavuoroisuuteen perustuvan ystävyyssuhteen. Mutta sen varmaan voi sanoa kaverilleen ääneen eikä esittää, että teen tämän kuule ihan pyyteettömästi, mutta ... Miksei voi reilusti sanoa, että joo, teen tämän, mutta jäät mulle sitten palveluksen velkaa?

[/quote]

Ja tykkäät näköjään myös jankuttaa... 

Vierailija
44/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tarkoittanut vastavuoroisuuden odottamista vaikka tuosta voi ehkä niin ymmärtää :) t. ap

Vierailija
45/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:32"]

en tarkoittanut vastavuoroisuuden odottamista vaikka tuosta voi ehkä niin ymmärtää :) t. ap

[/quote]Toisten kautta elämistäkö tarkoitat? Itse päätin tehdä niin; hoin itselleni ajatusta "ei ole mitään syytä olla auttamatta". Noh, en ollut täysin rehellinen itselleni ja kadotin itseni moneksi vuodeksi tuon edisodin takia.

Tai sitten tarkoitit positiivisuutta ja yhteenkuulumisen tunnetta? Vastaus on: löydä heimosi.

Vierailija
46/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jälkimmäinen osui. Tänäpäivänä yhteisöllisyys on aikalailla hukassa. Monelle tuntuu olevan oma hyvinvointi maailman tärkein asia, muista välittämättä.