Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

väärien ihmisten ympäröimä

Vierailija
29.07.2014 |

kuinka moni jakaa tämän tunteen just nyt. mistä löytäisi niitä ns. oikeita ihmisiä joka saa juuri sut kukoistamaan?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiä ei sioille kannata heittää sen olen huomannut. Ystävällisyys tulkitaan heikkoudeksi ja hyvä maksetaan pahalla. Kun joutuu tyhmien ihmisten pariin huomaa, että asiat käännetään nurin. Juoppo häirikkö on säälin arvoinen, rikollinen saa tehdä rötöksiään.

Vierailija
22/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:02"]

Helmiä ei sioille kannata heittää sen olen huomannut. Ystävällisyys tulkitaan heikkoudeksi ja hyvä maksetaan pahalla. Kun joutuu tyhmien ihmisten pariin huomaa, että asiat käännetään nurin. Juoppo häirikkö on säälin arvoinen, rikollinen saa tehdä rötöksiään.

[/quote]

Näin on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se menee. Mikä ihmisiä vaivaa???

Vierailija
24/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:51"]

Ei se pelkkä hyvyyskään vaan merkitse kaikkea vaan myös fiksuus. Sama aaltopituus.  

[/quote]

Nimenomaan. Täytyy olla oikeanlaista kemiaa. Ei joku kiltti mutta tyhmä paljon lämmitä. Aina se on niin: samanlaiset lapset leikkii parhaiten keskenään. 

[/quote]

Kiltteys ei tee tyhmäksi! Kiltti voi olla, ja silti fiksu! Miksi AV:lla saa AINA lukea, että kiltti on aina lähes pääsääntöisesti myös tyhmä (siis linkitetään kiltteys ja tyhmyys aina yhteenä palstalla)? Kiltti voi olla esim. sovittelunhaluinen, ei pidä riitelystä jne! Moni kiltti, haluaa olla reilu ja auttavainen, se ei tee tyhmää tossukkaa. Olen itse huomannut esim. työelämässä, että moni ilkeä ja vähän vittumainen tyyppi, on tosipaikassa vastuunpakoilija, ja sitten ne kiltit hoitavat vaikeat mutta tärkeät asiat, mihin ikivalittaja, seläntakanapuukottaja, ja "vain minä tiedän miten tämä asia hoidetaan" -tyyppi autuaasti jättää toisille tehtäväksi kun tulee todella vaikea työdilemma eteen....

[/quote]

Kiltteys ei tosiaankaan ole tyhmyyden synonyymi. Monesti kuitenkin ajatellaan, että kiltit ihmiset ovat myös luottavaisia, sinisilmäisiä ja hyväuskoisia. Siis ihmisiä, joita muiden on helppo vain käyttää hyväkseen. Ja siitä varmaan tulee ajatus, että on ainakin jossain määrin tyhmää antaa käyttää itseään hyväkseen. 

Mä olen huomannut, että jotkut kiltit ovat vähän tylsää seuraa. Heillä ei ole oikein mitään mielipiteitä mistään tai jos onkin, he eivät koskaan halua olla eri mieltä kenenkään kanssa. He yrittävät olla kaikkien kavereita, mutta samalla he eivät ole oikeastaan kenenkään ystäviä. Ei liiallinen muiden ihmisten miellyttämishalukaan ole hyvä asia. 

[/quote]

Sinä ymmärsit nyt aivan väärin. Luepa lihavoimani kohta. Pointtini oli, että kiltteys hienoa, mutta jos niitä oikeita ihmisiä etsii (siis omasta näkökulmasta), niin henkilön on oltava myös älykäs ja samalla aaltopituudella. Eli on älykkäitä ja kilttejä, ja sitten on niitä vähän yksinkertaisempia (ja kilttejä). Mulla ei vaan kärsivällisyys riittäisi tyhmään ystävään. Sori.

Ilkeitä ja muista piittaamattomia ihmisiä taas en lähelleni tahdo, vaikka olisivat kuinka älykkäitä. 

Vierailija
25/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:21"]

Ei se pelkkä hyvyyskään vaan merkitse kaikkea vaan myös fiksuus. Sama aaltopituus.  

[/quote]

Nimenomaan. Täytyy olla oikeanlaista kemiaa. Ei joku kiltti mutta tyhmä paljon lämmitä. Aina se on niin: samanlaiset lapset leikkii parhaiten keskenään. 

[/quote]

Kiltteys ei tee tyhmäksi! Kiltti voi olla, ja silti fiksu! Miksi AV:lla saa AINA lukea, että kiltti on aina lähes pääsääntöisesti myös tyhmä (siis linkitetään kiltteys ja tyhmyys aina yhteenä palstalla)? Kiltti voi olla esim. sovittelunhaluinen, ei pidä riitelystä jne! Moni kiltti, haluaa olla reilu ja auttavainen, se ei tee tyhmää tossukkaa. Olen itse huomannut esim. työelämässä, että moni ilkeä ja vähän vittumainen tyyppi, on tosipaikassa vastuunpakoilija, ja sitten ne kiltit hoitavat vaikeat mutta tärkeät asiat, mihin ikivalittaja, seläntakanapuukottaja, ja "vain minä tiedän miten tämä asia hoidetaan" -tyyppi autuaasti jättää toisille tehtäväksi kun tulee todella vaikea työdilemma eteen....

[/quote]

Kiltteys ei tosiaankaan ole tyhmyyden synonyymi. Monesti kuitenkin ajatellaan, että kiltit ihmiset ovat myös luottavaisia, sinisilmäisiä ja hyväuskoisia. Siis ihmisiä, joita muiden on helppo vain käyttää hyväkseen. Ja siitä varmaan tulee ajatus, että on ainakin jossain määrin tyhmää antaa käyttää itseään hyväkseen. 

Mä olen huomannut, että jotkut kiltit ovat vähän tylsää seuraa. Heillä ei ole oikein mitään mielipiteitä mistään tai jos onkin, he eivät koskaan halua olla eri mieltä kenenkään kanssa. He yrittävät olla kaikkien kavereita, mutta samalla he eivät ole oikeastaan kenenkään ystäviä. Ei liiallinen muiden ihmisten miellyttämishalukaan ole hyvä asia. 

[/quote]

Sinä ymmärsit nyt aivan väärin. Luepa lihavoimani kohta. Pointtini oli, että kiltteys hienoa, mutta jos niitä oikeita ihmisiä etsii (siis omasta näkökulmasta), niin henkilön on oltava myös älykäs ja samalla aaltopituudella. Eli on älykkäitä ja kilttejä, ja sitten on niitä vähän yksinkertaisempia (ja kilttejä). Mulla ei vaan kärsivällisyys riittäisi tyhmään ystävään. Sori.

Ilkeitä ja muista piittaamattomia ihmisiä taas en lähelleni tahdo, vaikka olisivat kuinka älykkäitä. 

[/quote]

Sinä puhut tyhmästä ja minä tylsästä. Lopujen lopuksi hyvin lähellä toisiaan nuo ominaisuudet. Ihminen voi olla hyvinkin fiksu, jopa niin fiksu, ettei näytä sitä. Silloin sinä pitäisit häntä tyhmänä ja minä tylsänä. 

Vierailija
26/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 22:22"]

Noinhan se menee. Mikä ihmisiä vaivaa???

[/quote]

Niin, mikä ihmisiä vaivaa? Sitä voisi varmaan pohtia maailman tappiin asti. Hedelmällisempää tietysti olisi pohtia, miten nämä oikeat ihmiset kohtaisivat toisensa.

Mä olen löytänyt "oikeita ihmisiä" omasta lähipiiristäni eli sisaruksistani ja muista sukulaisistani. Lapsuudenystävistä on jäänyt jokunen matkaan, samoin opiskelukavereista. Entisiä ja nykyisiä työkavereita kuuluu ystäviini. Lasten ollessa pieniä muutama pitkään kestänyt ystävyyssuhde syntyi leikkipuistossa ja hiekkalaatikon reunalla. Harrastuksista on löytynyt uusia ystäviä vielä keski-iässäkin. Ja netistä. 

Vierailija
27/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalta tietenkin. :)

Ole itse se oikea ihminen muille, niin huomaat kukoistavasi.

Vierailija
29/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä muille ja muut ovat sinulle helpommin hyviä. Hyvyyden kierre jatkuu kun sitä ruokkii <3 potkaise ikävät ihmiset kertaheitolla sun elämästä! Jos joku ihmissuhde on kurja vaikka yrittää parhaansa niin ei muuta kuin jätä se suhde siihen. Turhaa kuormaa. Kerran vaan eletään täällä, jokainen tarvitsee hyvyyttä.

Vierailija
30/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää muille hyvän tekeminen ja vastavuoroinen hyvän saaminen ala olla yhtä höpö juttu, kuin se kuuluisa suomalaisten rehellisyys? On meinaan sen verran omakohtaista kokemusta asiasta, että seison mielipiteeni takana, ja vankasti. On tullut auteltua, omaa tyhmyyttäni tietenkin, sen verran, että luulisi jo jotain hyvän rippeitä tulevan takaisinkin päin, mutta vielä mitä, vietäis tuhkatkin pesästä, jos ei toppuuttelis.

Ja apuni on ollut todellakin pyyteetöntä. Hatuttaa vaan, kun jotain pientä jeesiä itse kysyy, niin eihän se toki käy, edes vuoden varotusajalla. Kiire on, paitsi silloin, kun on aikaa puhelimessa vongata rahaa ja palveluja  päiväkausia.

Vierailija
31/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

veit sanat suustani... missä on ne tyypit jotka osaa arvostaa saamaansa ja antaa myös muille, pyytteettömästi.

Vierailija
32/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:43"]

veit sanat suustani... missä on ne tyypit jotka osaa arvostaa saamaansa ja antaa myös muille, pyytteettömästi.

[/quote]

No minä ainakin. Mutta monesti käy niin, että se, jolta  saa ja se, jolle antaa, eivät ole sama henkilö. Pyyteettömyyshän tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei odota toiselta vastapalvelusta eikä kiitollisuudenvelkaan jäämistä. Joku tekee asian, mistä mulle tulee hyvä mieli, ja mä taas teen jonkun asian, mistä jollekin kolmannelle tulee hyvä mieli. Se on pyyteettömyyttä eikä suinkaan se, että kun mä tein sulle näin, niin nyt sun velvollisuutesi on tehdä mulle kans näin. Sitä voisi kutsua pikemminkin oman edun tavoitteluksi.

Vierailija
33/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vastaus: hyvin harvassa. Niistä ihmisistä kannattaa pitää tässä ahneessa ja kylmässä yhteiskunnassa kiinni.

Vierailija
34/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:49"]

[/quote]

No minä ainakin. Mutta monesti käy niin, että se, jolta  saa ja se, jolle antaa, eivät ole sama henkilö. Pyyteettömyyshän tarkoittaa nimenomaan sitä, ettei odota toiselta vastapalvelusta eikä kiitollisuudenvelkaan jäämistä. Joku tekee asian, mistä mulle tulee hyvä mieli, ja mä taas teen jonkun asian, mistä jollekin kolmannelle tulee hyvä mieli. Se on pyyteettömyyttä eikä suinkaan se, että kun mä tein sulle näin, niin nyt sun velvollisuutesi on tehdä mulle kans näin. Sitä voisi kutsua pikemminkin oman edun tavoitteluksi.

[/quote]

En ole sen kommentin kirjoittaja, jolle vastasit, mutta luitko kommentin ensimmäisen osan?

Vierailija
35/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

En ole sen kommentin kirjoittaja, jolle vastasit, mutta luitko kommentin ensimmäisen osan?

[/quote]

No en ajatellut, että mun pitää vielä erikseen mainita arvostavani saamaani. Eli kyllä meitä on, jotka arvostamme. Meitä löytyy ihan samoista paikoista kuin löytyy muitakin uusia kavereita. 

Vierailija
38/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:54"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No en ajatellut, että mun pitää vielä erikseen mainita arvostavani saamaani. Eli kyllä meitä on, jotka arvostamme. Meitä löytyy ihan samoista paikoista kuin löytyy muitakin uusia kavereita. 

[/quote]

Ei tarvitse mainita. Kyllä sen huomaa muutenkin arvostaako vai ei. Vaikutat aika kirjaimelliselta tyypiltä.

Vierailija
39/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla enee niin että tykkään antaa ja auttaa toisia niin paljon kuin pystyn koska saan siitä itselle tosi hyvän mielen mutta se harmittaa suuresti jos itse tarvitsisin jotain pientä tai vähän suurempaakin palvelusta tai vaikkapa vain kuuntelijaa kun on urheita niin eipä näitä kavereita silloin jonoksi asti ole.

Vierailija
40/46 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]