Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen synnytyssairaalassa, jännittää!

Vierailija
29.07.2014 |

Saatan synnyttää koska vain ja nyt mua jännittää tosi paljon!! Oisko kellään neuvoja ja vinkkejä sun muuta? Ei täällä ole muuta tekemistä kuin odottelu..

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jäi sanomatta, että jaksat paremmin ponnistaa levänneenä. Toki jos ei saa unta millään niin sitten ei saa. Keksi jotain mukavaa ja rentouttavaa tekemistä. :) tsemppiä!

Vierailija
22/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kohdunsuu yleensä katsotaan? Siis että kuinka paljon on avautunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä levätä ja rentoudu! Mitä rennompi olet sitä paremmin paikat aukee! :) Toivottavasti itekki vaikka jo tällä viikolla pääsis esikoista punnaamaan! :) 

Vierailija
24/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin oman kehon kuuntelu on tärkeää. Mulla oli kova tarve olla kontallaan ja heilutella takamusta. Se  asento helpotti supistuksia ja kuopuksen synnytinkin polvillaan sängynpäätyyn nojaten. Tsemppiä!

Vierailija
25/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa helvetin jännää. Moneskohan miljardis synnytys mahtaa ollakaan meneillään..

Vierailija
26/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 08:36"]

Onpa helvetin jännää. Moneskohan miljardis synnytys mahtaa ollakaan meneillään..

[/quote]

Mä käsitin, että ap:n eka.

Vierailija
27/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan tilanteesta koska kohdunsuu katsotaan. Voit pyytää myös kätilöä katsomaan kohdunsuun tilanteen.

Itselläni se katsottiin kun menin sairaalaan. Seuraavan kerran katsottiin 2h päästä, siitä taas 2h päästä kun pyysin jotain muuta lääkettä suihkun lisäksi. Taas katsottiin vajaa 2h päästä kun sain epiduraalin. Ja seuraavaksi vielä tunnin päästä, kun alkoi tuntua hassulta alapäässä ja pyysin kätilön katsomaan tilanteen ja kappas, vauvan tukka näkyikin jo. :)

Vierailija
28/41 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä menee??? Jännittävää :D

Vierailija
29/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:20"]Miten siellä menee??? Jännittävää :D

[/quote]

Pikku prinsessa rinnalla :)

Vierailija
30/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut!! Milloin neiti syntyi?

Vierailija
31/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea <3 Siitä se lähtee! 

Terkuin, kolmen äippä:)

Vierailija
32/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap.! <3

Vierailija
33/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea todellakin ap :) Ihan tulee kaipuu hankkia itse vielä kolmas iltatähdeksi, kun muistelee tuota tunnetta kun on pikkuinen ensimmäistä kertaa rinnalla :)

Vierailija
34/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Tämä on klisee, mutta sanon sen nyt kuitenkin: ota kaikki irti siitä, kun vauva on vastasyntynyt. Se kestää niin pienen hetken ja siinä on jotain maagista, jota ei oikein pysty sanoiksi pukea. Mulla syntyi vähän yli kk sitten toinen ja viimeinen lapsi, ja jo nyt se on tuommoinen "iso" kaveri, joka hymyilee ja yrittää jo sanoakin jotain.  On hyvin haikeat tunnelmat tässä :)

Vierailija
35/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reilu vuorokausi meni. Onnea!

Vierailija
36/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista :) en ollut nukkunut tai syönyt ollenkaan yli 24 tuntiin, mulla oli koko ajan antibioottia ja supistukset oli tappoa... Ponnistusvaihe kesti noin tunnin kun välillä lähti taju (tai sit nukahtelin) siis ponnistusten välissä, mut leikattiin sitten (kätilön mukaan tylpillä saksilla) ja ommeltiin. Sen jälkeen en voinutkaan lähteä suihkuun, kun pyörrytti ja lopuksi pyörryinkin onneksi sänkyyn (väsymys ja nälkä) miehen nostaessa vauvaa, ja heräsin siihen, että hemoglobiini, verenpaine ja ilmeisesti verensokerit olivat alhaalla, ja mulle laitettiin lisäverta ja jotain sokerisuolaliuosta kumpaakin kaksi pussillista. Päivä oli ehkä elämäni kauhein mutta samalla ihanin, ja en vaihtaisi tätä pikkuneidin vieressä makoilua mihinkään :) tuossa se kiukuttelee, kun ei saa tissistä kunnon otetta, ja naurattaa, kun alle vuorokauden ikäinen pullaposki osaa olla niin vaativa :)

- ap

Vierailija
37/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:49"]Kiitos onnitteluista :) en ollut nukkunut tai syönyt ollenkaan yli 24 tuntiin, mulla oli koko ajan antibioottia ja supistukset oli tappoa... Ponnistusvaihe kesti noin tunnin kun välillä lähti taju (tai sit nukahtelin) siis ponnistusten välissä, mut leikattiin sitten (kätilön mukaan tylpillä saksilla) ja ommeltiin. Sen jälkeen en voinutkaan lähteä suihkuun, kun pyörrytti ja lopuksi pyörryinkin onneksi sänkyyn (väsymys ja nälkä) miehen nostaessa vauvaa, ja heräsin siihen, että hemoglobiini, verenpaine ja ilmeisesti verensokerit olivat alhaalla, ja mulle laitettiin lisäverta ja jotain sokerisuolaliuosta kumpaakin kaksi pussillista. Päivä oli ehkä elämäni kauhein mutta samalla ihanin, ja en vaihtaisi tätä pikkuneidin vieressä makoilua mihinkään :) tuossa se kiukuttelee, kun ei saa tissistä kunnon otetta, ja naurattaa, kun alle vuorokauden ikäinen pullaposki osaa olla niin vaativa :)

- ap

[/quote]

Ihana! Paljon onnea :)

Vierailija
38/41 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä puudutus sulla oli? Sattuiko?

Vierailija
39/41 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:49"]Mikä puudutus sulla oli? Sattuiko?
[/quote]
Epiduraali. Ei sattunut kun laitettiin mutten enää oikein osannut ponnistaa...
T: ap, vauva 1v vieressä leikkii :)

Vierailija
40/41 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyyneleet silmissä tätä luin. Onnea, ap! Iloa elämään pikkuneidin kanssa ja tsemppiä toipumiseen, imetykseen ja mahdolliseen univelkaan! Äitiys on ihan parasta. Nim. 4 lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä