Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä laadukkaita käyttövaatteita?

Vierailija
28.07.2014 |

Nyt on mitta täynnä tätä paskalaatuvaatetta. Olen kuluttanut tuhansia euroja vaatteisiin, jotka näyttää hyvältä kaupassa, mutta pese kerran ni jo on reikänen/nukkanen/virttynyt/venähtänyt tai muuten mennyt huonoksi. En ole suurituloinen, enkä siksi ole koskaan ostanut kovin kallita vaatteita, mutta pitemmällä tähtäimellä laskin, että noihin rätteihin on mennyt nyt sellainen omaisuus, että sillä olisin jo saanut suht hyvän kokoisen vaatekokoelman laaukkaitakin vaatteita.

Niinpä päätin että aion satsata määrän sijasta laatuun. Mistä löytäisin laadukkaita vaatteita? Linkkejä saa laittaa nettikauppoihin jne. Asun Pk-seudulla joten jos jollakin on täältä hyvä kauppa tiedossa, otan vinkin vastaan. Ikää mulla on 24, mutta tyyliltäni olen melko klassinen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjassa "Hyvän mielen vaatekaappi" on hyviä vinkkejä laadukkaiden vaatteiden tunnistamiseen.
täältä voit löytää jotain: www.r-collection.com
Boomerangilla on hyvännäköisiä ja laadukkaan oloisia vaatteita, samoin Luhta on laadukkaan oloinen. Henri Lloyd myös.

ja sitten sellainen perussääntö, että ne ihan kaikista halvimmat vaatteet kannattaa jättää väliin, ovat harvoin hyviä. jo, se, että vaate maksaa parikymppiä enemmän kuin halvempi versio, on yleensä sen merkki että kestää monta kymmentä pesua enemmän.

Vierailija
2/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hyviä täällä jo mainittu. Itse tykkään mm. Tiger of Sveden, Fransa, Gant, Tommy Hilfiger, Gerry Weber ja monia näistä myy Stockmann ja useat nettikaupat. Unohda halpaketjut, jos haluat kestäviä klassikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 21:54"]40 asteessa hajusteettomalla pesuaineella pestynä vaatteisiin pinttyy hiljalleen tunkkainen haju bakteerien vuoksi (hajusteet peittävät bakteerien hajun), joten pesen myös 40 asteen pyykiksi merkatun 60 asteessa ja kaikki vaatteet ovat tämän kestäneet.

[/quote]

totta. Olen huomannuttähän itsekin sorruttuani. Olen alkanut pestä 60 asteessa.

Vierailija
4/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille !! :) olen tutustunut jo joidenkin mainittujen valikoimiin ja alankin jo hahmottamaan mitä olen hakemassa.

Hintavampiahan nuo ovat kuin mihin olen totunnut, mutta yritän vertailla sitten montako halpis paitaa heitän roskiin silla yhden laadukkaan hinnalla.

Etenkin takkeja, neuleita ja housuja yritän löytää laadukkaita, ja hyviä mallistoja useimmilla näkyykin olevan. Aloitan syksyllä myös vaatealan opinnot, joten olisi jo tulevan ammattini edustajana hyvä vaihtaa laadukkaampaan. Eiköhän sielläkin tulla perehtymään tarkasti siihen kuinka valita ja tunnistaa ne laadukkaimmat.

Vierailija
5/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaate kuin vaate kuluu käytössä. Ei sellaista vaatetta olekaan, mikä ikuisesti pysyisi uuden näköisenä.

Vierailija
6/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paljon kirpparilta. Jos on kestänyt pesua siihen asti niin kestää jatkossakin. Luonnonkuituiset vaatteet on kestävämpiä kuin tekokuituiset. Suosin puuvillaa ja pellavaa. Lidllissä on edullisia käyttövaatteita. Just ostin kesämekon muutamalla eurolla kotimekoksi. Ei mennyt pesussa miksikään.

Pidän erikseen kotivaatteet, työvaatteet, puutarhavaatteet, juhlavaatteet ja ihmisten ilmoilla vaatteet. Pysyy hyvät parempina pitempään. Merkeillä ei ole niin minulle väliä, kankaan tuntumalla ja materiaalia enemmän.

Vierailija
7/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä? Tunnen joitakin merkkejä, mutta niiden laadusta ei ole mitään tajua. Ralph Laurenilla olisi mieleisiä vaatteita, mutta minkä laatuisia ovat?

Vierailija
8/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K

Vierailija
9/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero moda, lindex

Vierailija
10/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä liikkeissä tähän asti olet asioinut?

Ostan vaatteeni pääosin näistä liikkeistä: Your Face, Zaida, Aleksi 13 ja Esprit.

Vierailija
11/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 20:30"]Vero moda, lindex

[/quote]

Oletko nyt tosissasi?

Vierailija
12/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen satunnaisesti käynyt eri halpavaateliikkeissä, Vero moda, Gina Tricot, Zara, Lindex, Bik Bok jne. Joitakin vaatteita olen tilannut netistä.

Vierailija
13/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katopa COS ja & Other Stories

Vierailija
14/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekko

Vierailija
15/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann.

Gudrun Sjödenillä on kauniita, yksivärisiä pellava- ja villaneuleita.

Peter Hahnia morkataan palstalla säännöllisesti mummomaiseksi, mutta olen tilannut liikkeestä mm. kauniin kashmir-neuletakin. Liike myy mm. tyylikkäitä villakangastakkeja, hyvälaatuisia pitkiä housuja jne.

Marks & Spencerillä on kauniita alusvaatteita, pyjamia ja neuleita moitittujen mummovaatteiden lisäksi. 

Unohda ikuiset mummopuheet ja selaa yritysten valikoimaa.

Vierailija
16/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sovittelemassa kalliimpien liikeiden myymälöissä. Kun tiedät kokosi ja makusi, tilaa vastaavat nettikaupoista alesta.

Vierailija
17/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä, miten peset vaatteesi?

Mulla nimittäin vaatteet meni kanssa aiemmin huonoiksi nopeasti. Ostettuani uuden pesukoneen, alkoivat vaatteeni kestää paremmin. Aikaisempi kone oli tosin melkoisen rämä ja onneksi hajosikin. Nykyisessä koneessa on käsinpesuohjelma, joka selvästi säästää vaatteita. En käytä myöskään huuhteluainetta, joka pilaa monet materiaalit. Lisäksi käytän yleensä värillisille vaatteille tarkoitettua pesuainetta. Valkaisuaineellista vain täysin valkoisille.

Sen verran olen ollut laiska, että vain parhaat lempivaatteet jaksan alussa pestä käsin..,

-5-

Vierailija
18/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on n. 5vuotta vanha pesukone. Ihan hyvä mielestäni ollut. Käytän pesuainetta sen mukaan mitä väriä pesen, huuhteluainetta käytän vain lakanoihin. Mies pesee 40asteessa tunnin ohjelmalla, itse taas suosin 60asteen pesua reilun tunnin ohjelmalla. Käsinpesuohjelmaa olen käyttänyt herkille materiaaleille, kuten juhlavaatteille jne. Pyykit kuivataan narulla.

Tuossapa toinen ongelmani, kaikki valkoiset vaatteeni kellastuvat, vaikka käytän valkopesulle tarkoitettua pesuainetta... miksiköhän?

Vierailija
19/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippa K., Henri Lloyd, Sand, Gant, Marc O'Polo, Tiger of Sweden

Klassista ja laadukasta

Vierailija
20/33 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneenne varmaan on ok, kun noinkin uusi. Aika kuumassa peset vaatteita. Mitä niiden pesumerkeissä lukee?

Kuudessakympissä pesen itse vain puuvillaiset pyyhkeet ja vuodevaatteet. Mulla ainakin näyttää joillakin paitapuseroilla olevan vain pesu kolmessakympissä ja sekin hellävarainen pesu (käytän käsinpesuohjelma). Yleensä vaatteet pesen korkeintaan neljässäkympissä.

Serkkuni vinkkasi mulle taannoin valkaisevaksi pyykinpesuaineeksi tämän merkin pesuaineen http://www.vanish.fi/ Mulla se toimi, mutta käytän tosiaan vain täysin valkoisille.

-5-