Onko tuo totta, että sairaanhoitajia lähtee alalta nyt ryminällä? Onko hoitoalalla oikeasti niin kamalaa?
Miksi? Voisitteko laittaa kokemuksianne. Mietin tosissaan alaa ja nyt en ole ollenkaan enää varma.
Kommentit (1642)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele. Itse mietin joka päivä irtisanoutumista yli 20 vuoden vakituisesta työstä. Olen jatkuvassa lähikontaktissa maskittomien asiakkaiden kanssa yhden rokotteen saaneena. Palkkaus ja työolot samaa luokkaa hoitajien kanssa.
Sosiaaliala.
Ja sulla on varmaan oikea korkeakoulutus, eikä amiskorkeakoulutusta, joten sulle kuuluis isompi palkka.
Sosiaalityöntekijän palkka on yli 1000 e/kk isompi kuin sairaanhoitajan palkka. Osalla sairaanhoitajista on myös terveystieteiden maisterin tutkinto, mutta asiantuntijapuolella se ei juuri näy palkoissa. Osastonhoitajan palkka (mihin siin pohjavaatimuksena tuo TtM) on myös alle 3000 e/kk, ja lisäksi työssä on esimiesvastuut. Ei tule vuorolisiä, koska oh:t tekevät toimistotyöaikaa.
kun ei ole lainkaan kärryillä noista oh palkoista niin piti tehdä nopea haku joka kertoi että Tehyn taulukossa vuodelle 2019 oh:n peruspalkka oli naurettavat 2595€/kk ja esim. Vantaan kaupunki hakee tällä hetkellä kotihoitoon oohoota kk-palkalla 3332,34€/kk.
Vantaan kaupungilla on hyvät palkat, koska saatavuusongelmia. Esimerkiksi Helsingissä ja Espoossa on pienemmät. Yleensä oh:n palkat on 2800 e/kk tuntumassa. Oh on siinä mielessä huono vertailukohta, että työ on esimiestyötä, ja myös sostt saa parempaa palkkaa esimiestehtävissä. Hoitoalan tehtävistä kliininen asiantuntija ja hoitotyön asiantuntija ovat niitä nimikkeitä, joita useimmiten käytetään, kun haetaan TtM-tutkinnon suorittanutta sairaanhoitajaa.
Ei paljon noilla palkoilla esimiestehtävät houkuttele. Espoo kaupunki, sh, peruspalkka ~2700/kk. Ei kyllä tältä palkalta tulisi lähdettyä HUS:n listoillekaan, saisi vähemmän palkkaa ja ihanan Apotin käyttöön.
Kyllä, Espoo maksaa 2691 e/kk ihan perus vanhustenhoidosta ja vuodeosastohommista. Ei ihme, että yksityisillä hoivakodeilla on pulaa sairaanhoitajista, kun maksavat palkkaa 2195 e/kk.
Pohjapalkka 2691 ja jos tekee vuorotyötä, niinkuin palstan mukaan kaikki JOUTUU tekemään ja myös palstan mukaan yötyöstä maksetaan 7 euroa tunnille ja uskoisin sunnuntaina saavan tuplapalkan, niin äkkiähän tuolla pääsee siihen 4000 euron kuukausi palkkaan. Ei mielestäni kovin surkea palkka.
Tottakai neljä donaa on hyvä palkka, mutta pointti on että sitä ei saa juuri kukaan, vaan pelkästään ne, jotka tekee kolmivuorotyötä. Vaikka (Porvoon yliopistosairaalan hoitajan mukaan) ainakin melkein kaikki sairaanhoitajat tekee yötyötä, niin totuus on kyllä jotain aivan muuta, minkä tällä alalla työskentelevät hyvin tietää.
Aika ääliömäistä ajatella, että sairaanhoitajat lähtis pois hoitoalalta jostain muusta syystä ja ilmoittais syyksi huonon palkan.
Minkäs takia ne sairaanhoitajat sitten lähtee pois alalta?
Vierailija kirjoitti:
Ahneus, uskomus, että ruohon on vihreämpää...
Tunnetteko ketään sairaanhoitajaa, joka olis lähtenyt pois hoitoalalta ja tullut sitten takaisin?
Painu Kyynikko ihan oikeasti POIS.[/quote]
Miksi?
Minusta oikein valaisevaa seurata kun sairaan- ja lähihoitajat puukottavat toisiaan ja muutama muu siinä seassa.[/quote]
Harhaisten keskusteluketjuhan tää enemmän on. Ei sillä ihan hupaisiahan noi ihmisten harhatkin usein on.[/quote]
Eikös vaan olekin. Töpselistä tulee iso joukko mykkiä ulkomaalaisia sairaanhoitajia, jotka vievät teidän työpaikkanne?
Minä en mitenkään saata ymmärtää, että samassa työpaikassa, samassa hoitoalan ketjussa ollaan näin verisesti napit tai puukot vastakkain. Ei teidän asemanne muutu koskaan jos te jatkatte tähän malliin.
Yrittäkää edes tulla toimeen keskenänne vaikka tiedättekin toistenne mielipiteet toisistanne.
vanhakyynikko kirjoitti:
Painu Kyynikko ihan oikeasti POIS.
Miksi?
Minusta oikein valaisevaa seurata kun sairaan- ja lähihoitajat puukottavat toisiaan ja muutama muu siinä seassa.
Harhaisten keskusteluketjuhan tää enemmän on. Ei sillä ihan hupaisiahan noi ihmisten harhatkin usein on.
Eikös vaan olekin. Töpselistä tulee iso joukko mykkiä ulkomaalaisia sairaanhoitajia, jotka vievät teidän työpaikkanne?
Minä en mitenkään saata ymmärtää, että samassa työpaikassa, samassa hoitoalan ketjussa ollaan näin verisesti napit tai puukot vastakkain. Ei teidän asemanne muutu koskaan jos te jatkatte tähän malliin.
Yrittäkää edes tulla toimeen keskenänne vaikka tiedättekin toistenne mielipiteet toisistanne.
Tuot mieleeni entisen naapurini. Omaa ääntään rakastava, mahtaileva, kaiken paremmin "tietävä" ja muita neuvova setä, josta kukaan ei oikeastaan pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tunnetteko ketään sairaanhoitajaa, joka olis lähtenyt pois hoitoalalta ja tullut sitten takaisin?
Keikkailevia tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa kerrottu aiheesta vain 68 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Luulevat että muualla saa ottaa rennosti, olla puolet työpäivästä feisbuukissa, saa palkallista lomaa omalla ilmoituksella ja palkka on vähintään 5000. Ja työaika on 10-14.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkailevia tiedän.
Aika outoa alapeukuttaa tällaista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkailevia tiedän.
Yyy, äää, idgupodkudraiveri, sain alapeukun...
Itsetunto...???
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen monta. Lähtivät paikalliseen tehtaaseen töihin, jossa sai 3500-4000 palkkaa ilman koulutusta. Tehdas meni konkurssiin ja käytännössä kaikki, joilla oli SH:n koulutus, palasivat sairaalamaailmaan.
Painu Kyynikko ihan oikeasti POIS.[/quote]
Miksi?
Minusta oikein valaisevaa seurata kun sairaan- ja lähihoitajat puukottavat toisiaan ja muutama muu siinä seassa.[/quote]
Hupinsa kullakin. Kuten jo todettu niin säälittävä äijä.[/quote]
Ei ole meilläpäin näkynyt.
Enemmänkin kannattaisi sääliä niitä, jotka täällä käyvät omiensa kimppuun jaottelemalla, polkemalla, haistattamalla, alistamalla ja perinteisen kaavan mukaan selkään puukottamalla. Ei respectiä ollenkaan.
Siinäpä kärvistelette omissa katkerissa liemissänne.
[/quote]
Tuot mieleeni entisen naapurini. Omaa ääntään rakastava, mahtaileva, kaiken paremmin "tietävä" ja muita neuvova setä, josta kukaan ei oikeastaan pitänyt.[/quote]
Tätäkään tyyppiä ei ole meilläpäin näkynyt.
Kelpaako sitten USA:n entisen ulkoministerin Madeleine Albrightin puuskahdus: "Helvetissä on erityinen paikka naisille, jotka eivät auta toisiaan." Ruotsinsiskot Liza Marklund ja Lotta Snickare ovat kirjoittaneet aiheesta rapsakan kirjan.
Jos ette keksi kirjalle muuta käyttöä, lyökää sillä toisianne päähän. Se vaikuttaa sivistyneemmältä.
Minä olen mm. yrittänyt patistaa hoitoalan siskoja edes sietämään toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keikkailevia tiedän.
Täällä on ilmeisesti joku alapeukku trollimafia, joka ikäänkuin selkäydinrefleksinä alapeukuttaa mielestään ala-arvoisia näkemyksiä perehtymättä sen tarkemmin jutun sisältöön. Joskus pelkkä nimimerkki riittää refleksin laukaisemiseen. Voi teitä Pavlovin koirat!
Nimimerkki "Kohteena ollut".
Mitään vastauksia tai perusteluja ei tule, eikä tarkentavia kysymyksiä. Esitin itse perusteet ja vastaan tulee tytöttelyä.
Äläkä ikinä käytä tuota hentovalkoinen- diminutiivista 50-luvun nimikettä ainakaan minusta.
Palkatkaa minun puolestani vaikka mitä sinne asiantuntijoiksi koppiin. Onhan näitä nähty joka alalla Ehdotin itse nykytilanteeseen nähden huomattavaa parannusta mutta ei sitten.[/quote]
Diminutiivit ovat mukavia. Niillä voidaan toinen pudottaa asteen tai pari itsensä alapuolelle.
Setämies näyttää olevan nykyään miehen diminutiivi.
Keksikää muita, niin päivänne piristyy.
Olen tänä syksynä aloittamassa lähihoitajaopinnot. Voisko joku kertoa, miksei Super tai Tehy tee mitään? Onko lakko ainoa vaihtoehto, ja onko sekin laitonta?
Mihinkähän sitä tuli lähdettyä, vähän jo kaduttaa :(
Lihavat lähtee aina ryminällä, laihat äänettömästi.
Olipa nokkelaa