Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö lapsista aina mainita deittiprofiilissa? (Ei mainintaa = ei lapsia?)

Vierailija
20.07.2021 |

Kun olin sinkku ja aktiivisesti etsimässä kumppania, minulle selvisi eräillä treffeillä, että naisella oli kaksi lasta. Deittiprofiilissa ei ollut asiasta mitään mainintaa. Olin olettanut, että jos ei mainita lapsista, lapsia ei ole, niin en ollut kysynyt mitään. Miten tämä etiketti oikeasti menee? Asia ei koskaan selvinnyt, ja muut deittini olivat kaikki lapsettomia.

Tästä on neljä vuotta aikaa, jos sillä on väliä. (Tavat muuttuvat nopeasti.) Alustana oli Tinder. Olimme molemmat n. 30-vuotiaita, jos iällä on merkitystä.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä mitä hakee. Jos joku jättää kertomatta lapsista, niin väkisinkin tulee sellainen käsitys että pelkkää seksiseuraa oltiin hakemassa. Ja silloin ei toki tarvitse lapsista puhuakaan.

Vierailija
22/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin kerran monta viikkoa tyypin kanssa joka sitten ohimennen tokaisi että joo muksu on joka toinen vkl.

Meni maku täysin jo siitä ettei koe omaa lastaan niin tärkeäksi ettei siitä viikkokausiin mainitse mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni sanoo nou thänks lapsellisille sinkuille. Siksi lapset varmaan jätetään mainitsematta että ois enemmän mahiksia.

Vierailija
24/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun puolesta tarvitse, jos ei haeta parisuhdetta sille lapselle.  Osaan kysyä itse. 

Vierailija
25/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu siitä mitä hakee. Jos joku jättää kertomatta lapsista, niin väkisinkin tulee sellainen käsitys että pelkkää seksiseuraa oltiin hakemassa. Ja silloin ei toki tarvitse lapsista puhuakaan.

Sekin olisi muuten ihan hyvä mainita, että hakee vain seksiseuraa tai tapailee ihan vain ajankuluksi. Joillakin tuntuu olevan vallalla se käsitys, että seuraa haetaan vain avioitumistarkoituksessa.

Vierailija
26/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun puolesta tarvitse, jos ei haeta parisuhdetta sille lapselle.  Osaan kysyä itse. 

Olet saanut joka kerta rehillisen vastauksen?

Vierailija
27/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlainen vilppi on ihan järjetöntä, kun niistä jää aina kiinni, enkä oikein usko, että ikinä käy niin, että totuuden paljastuessa huijattu onkin jo niin rakastunut, että ei haittaa. Ihan sama onko kyse lapsista tai vaikka ulkonäöstä.

Vierailija
28/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin monen naisen profiilissa ei ole mitään mainintaa asiasta, vaikka aikuisväestöstä yli 80% on lapsia. Oletuksena on minulla siis aina, että mätsäämäni naiset ovat "lapsellisia", kuten ovat suurimmaksi osaksi olleetkin. Eikä asialla ole itselleni mitään väliä, onko naisella lapsia vai ei, mutta lapseton mies tuntuu olevan joillekin naisille ongelma.

Itse olen lapseton, minkä kerron myös profiilissani, niin saavat lisääntyneet ihmiset painaa ruksia tarvittaessa. :D Pitäisikö myös tuoda se asia ilmi, etten myöskään enää haaveile perheen perustamisesta?

M__46

Vierailija
29/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sanoo nou thänks lapsellisille sinkuille. Siksi lapset varmaan jätetään mainitsematta että ois enemmän mahiksia.

Ja sitten voidaankin haukkua toista kun tämä ei jatka sitä tapailua tai pyydä treffeille.

Vierailija
30/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsia on se on no deal.

Vierailija
31/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa. Yritin tapailla miestä, jolla lapsia, mutta vaikeaa oli, kun suunnitelmat saattoivatkin muuttua lasten takia. Lemmikit hyvä ilmoittaa myös.

Vierailija
32/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin kerran monta viikkoa tyypin kanssa joka sitten ohimennen tokaisi että joo muksu on joka toinen vkl.

Meni maku täysin jo siitä ettei koe omaa lastaan niin tärkeäksi ettei siitä viikkokausiin mainitse mitään.

En tajua, miksi jotkut juttelevat monta viikkoa ennen tapaamista. Tuntuu ihmeelliseltä ajanhukalta, kun sitten tavatessa voi alle minuutissa nähdä, ettei tästä mitään romanttista suhdetta tule koskaan.

Vierailija
33/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi mainita, asia tulee kuitenkin selville ja samalla molemmat välttyisivät niiltä tyypeiltä, joille se toisen lapsi/lapset ovat " ei kiitos".

Vierailija
34/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulevatko tällaiset tyypit, ettei lapset "paljastu" jossakin vaiheessa kuitenkin? Silloinhan se vasta epämiellyttävää on, jos asia selviää vasta, kun on jo jonkin aikaa deittailtu. Tuollainen salailu olisi varmasti kynnyskysymys kaikille, vaikkei lapset olisikaan haitanneet muuten.

Itse ajattelisin, ettei tyyppi hirveästi lapsistaan välitä tai ainakin häpeää heitä. Muutenkin luottamus menisi täysin.

Vierailija
35/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monen naisen profiilissa ei ole mitään mainintaa asiasta, vaikka aikuisväestöstä yli 80% on lapsia. Oletuksena on minulla siis aina, että mätsäämäni naiset ovat "lapsellisia", kuten ovat suurimmaksi osaksi olleetkin. Eikä asialla ole itselleni mitään väliä, onko naisella lapsia vai ei, mutta lapseton mies tuntuu olevan joillekin naisille ongelma.

Itse olen lapseton, minkä kerron myös profiilissani, niin saavat lisääntyneet ihmiset painaa ruksia tarvittaessa. :D Pitäisikö myös tuoda se asia ilmi, etten myöskään enää haaveile perheen perustamisesta?

M__46

Ainakin Helsingissä keskimääräinen ikä saada ensimmäinen lapsi taitaa olla n. 34 vuotta, joten jos kolmikymppisiä tapailee, ei voi oikein tehdä mitään oletuksia pelkän iän perusteella.

Vierailija
36/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miksi jotkut juttelevat monta viikkoa ennen tapaamista. Tuntuu ihmeelliseltä ajanhukalta, kun sitten tavatessa voi alle minuutissa nähdä, ettei tästä mitään romanttista suhdetta tule koskaan.

Kaikki eivät halua tuhlata aikaa ja rahaa tapaamiseen, kun ei tiedä onko mitään yhteisiä kiinnostuksen kohteita edes. Parhaat treffit on aina olleet, kun ensin ollaan rauhassa juteltu ja selvitetty syntyykö keskustelua. Karseimmat treffit taas on aina ollut sellaisten kanssa, jotka kiirehtivät tapaamaan yhden tai kahden viestin jälkeen.

Vierailija
37/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla monia, tässä tapauksessa syy oli se että asuttiin eri kaupungeissa, olin vähän epäileväinen (syystäkin) ja toisella osapuolella hektistä aikaa töissä (tämäkin toki saattoi olla kusetusta :D).

Vierailija
38/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä keskimääräinen ikä saada ensimmäinen lapsi taitaa olla n. 34 vuotta, joten jos kolmikymppisiä tapailee, ei voi oikein tehdä mitään oletuksia pelkän iän perusteella.

Hyvä pointti. Mutta oma haarukka on +-8 vuotta, koska ei minulla ole mitään yhteistä kolmikymppisten kanssa, ja toiveissa on siis parisuhde.

M__46

Vierailija
39/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitääkö lapsista aina mainita deittiprofiilissa?"

No oletko kuullut sellaisesta laista? Joka määrää että deittiprofiilissa pitää mainita että on lapsia. 

Niin. Ei pidä. Se on ihan jokainen oma päätös. Etiketti ja sääntö ja laki ja hyvät tavat on kaikki eri asioita. 

Suurin osa mainitsee, osa ei. Itse en oleta kenenkään deittiprofiilista yhtään mitään, vaan laitan oikealle ne jotka nyt jollain tasolla kiinnostaa ja sen jälkeen käyn mahd. nopeasti kynnyskysymykset läpi. Itse olen nainen ja mainitsen lapsistani deittiprofiilissani. Miehet ei kaikki mainitse lapsistaan profiilissa, ehkä joka 3 tai 4 jättää ne mainitsematta. Ollaan +30 vuotiaita, joten en nyt sinänsä järkytykkään jos paljastuu että miehellä on lapsia. 

Vierailija
40/89 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treffit ei itselläni ainakaan järjesty minuutissa. Siihen menee kyllä aikaa ja rahaa. Treffailu on kohtuu kallista. Usein sattuu vielä niin, että asumme eri paikkakunnilla, niin molemmilla menee aikaa ja rahaa menee jo paikalle tulemiseen. Lisäksi tietysti usein mennään syömään, joka ei toki ole ilmaista. Itse ainakin käytän myös jonkin verran aikaa laittautumiseenkin. Ja meneehän treffeihin yleensä se koko lauantai, kun ei voi oikein muita suunnitelmia tehdä. Minulle viikonloput ovat tärkeitä, koska teen hyvin pitkiä päiviä.

Eli haluan siis ensin viestitellä ja selvittää, että tulemme toimeen ja, että meillä on samanlaiset arvot. En myöskään ole samaa mieltä siitä, että ensinäkemältä tietää tuleeko suhteesta mitään. Sitä ei varsinkaan voi tietää, jos ei koskaan aiemmin edes ole juteltu. Hyvin pinnallista, jos vain ulkonäöstä tietää tuleeko suhteesta mitään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi