Kun epäilys syö elävältä
Muutaman viimeisen vuoden ajan on parisuhdettamme koetellut miehen tekemiset. Olen tuttavamme kautta kuullut miehen tekemisistä esim. illanvietoissa (ei silti mitään äärimmäisen raskauttavaa) ja sen myötä itsellekin selvinnyt erinäisiä asioita miehen vastakkaisen sukupuolen kanssa käymistä keskusteluista, jotka ei päivänvaloa kestä.
Viimeisin tempaus oli se, että mies saapui illanvietosta vasta aamulla kotiin eikä suostunut kertomaan missä on ollut. Tämän jälkeen on mielikuvitus tehnyt tehtävänsä ja nyt on tilanne se, että tämä epäilys syö minut sisältäpäin. Mitään keinoa asian selvittämiseen en keksi, koska olen kahdesti yrittänyt keskustelua avata (ensin ei niin rauhallisesti ja toisella kerralla ihan asiallisesti, painottaen sitä, että asia vaivaa minua kovasti). Mies ei halua puhua, enkä uskalla enää ottaa asiaa puheeksi, koska en halua olla se av:llakin parjattu jankkaaja.
Vaan miten selvittää tilanne ja saada itselle edes jokseenkin normaali olotila? Kesäloma on ollut aivan ihana, mutta takaraivossa paukuttaa koko ajan ahdistus tuosta yöstä. Vaikka kuinka yritän antaa asian olla ja unohtaa, ei se vaan onnistu.
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:29"]
Tällä hetkellä on jo vähän helpottunut olo, kun sai purettua ajatuksia jonnekin. Kiitoksia kannustavista viesteistä. Kun tämmöistä asiaa itsekseen päässään pui niin tuntuu saavan välillä ihan järjettömät mittasuhteet. Täytyy yrittää ensin saada asia järjestykseen omassa päässä niin on ehkä mahdollisuus avata keskustelu ilman syytöksiä ja tunnekuohuja. Lasten läsnäollessa en halua keskustelua avata, joten tilaisuutta keskustelulle joutuu suunnittelemaan etukäteen.
[/quote]
Viisas vaimo!!! Jospa miehesi tajuaa, millaisen vaimon on saanut, ja osaa rakentaa luottamussuhteen kanssasi, niin tuokin ongelma olisi pian selvitetty ja rakkaus välillänne leimuaisi ilman tarvetta flirttailla vieraille!
Kun kerran mies ei halua puhua, niin ei sinulla ole kuin 2 vaihtoehtoa: joko jättää koko mies tuon takia, tai sitten vaan sopeutua elämään hänen kanssaan ja sietää omat epäilyksesi. Kyllä ne ajallaan ohi menee, jos ei miehen käytös anna lisäsyytä epäilyihin.
Onpas erikoista jos ei edes valetta keksi missä on ollut, hänhän suorastaan kerjää epäilyksiä.
Kyllä minä ainakin kyselisin edes syytä miksi ei halua kertoa missä on ollut.
Tapahtuneesta on nyt muutama kuuakausi ja olo vaan pahenee. Vaikea on riuhtaista itsensä irti koko elämästä vain pelkän epäilyksen takia ja pistää lastenkin elämä sekaisin samalla. Omasta päästähän tämä on enimmäkseen kiinni. Toki mies pystyisi tekemään asialle jotain, mutta kun se keskusteluyhteys tämän asian osalta on poikki. En haluaisi pilata parisuhdetta jatkuvalla tenttaamisella, mutta ei tämä oikein näinkään toimi, kun itsellä alkaa jo mielenterveys horjua. Ahdistaa.
Kyllä sulla on oikeus pyytää selitystä. Niin Se mun mielestä parisuhteessa menee. Et ole jankkaaja jos sanot, että asia vaivaa ja haluat tietää! Jos ukkelilla ei ole mitään salattavaa, miksei voi kertoa?
Jaa-a. Jos ei ole luottamusta niin hankala siinä on olla, kun se kuluttaa sinut sisältäpäin , niinkuin kirjoitat.
Jos et voi luottaa, niin olisiko sinun parasta erota suhteesta?. Ruveta elämään omaa elämää. Muutenkin. Suhteessakin voi elää omaa elämää.
Voimia. Ei pahassa pelossa kannata roikkua.hyvvääkin oloa on tarjolla. Ne vaatii muutoksen. Ja se vie energiaa. Voimia. Olet arvokas.
Yön poissa, eikä edes yritä puhua paskaa. Mitäs tästä nyt voisi päätellä?
Luultavasti tätä kyseistä yötä et tule saamaan mieheltäsi selväksi. Olet kertonut, että haluat eron, jos selviää, että mies on pettänyt. Mitä todennäköisimmin mies on pettänyt ja ei siksi halua puhua tuosta yöstä. Se miksi mies ei halua puhua, voi taas olla se, että tietää, että siitä tulisi suoraan monon kuva ja haluaa kuitenkin pitää sinut.
Pari vaihtoehtoa:
- kerrot miehelle, että haluat tietää, että mitä ko. yönä tapahtui ja lupaat, että siitä ei eroa kuitenkaan tule
- odotat, että mies pettää seuraavan kerran
Molemmissa tapauksissa varmaankin on lopputulos ihan sama - et eroa nyt vaan eroat sitten, kun mies pettää seuraavan kerran. Jos nyt saat nostettua kissan pöydälle, niin on myös mahdollista, että sitä toista kertaa ei tulekaan, jos sitten päätätte yhdessä hakea apua parisuhteeseenne.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:18"]
Neljänkympin nurkilla olemme. Parisuhteen alussa ja vuosien varrellakin olemme tämän pettämisasian puhuneet ja sopineet. Mies on ollut aina ihan yhtä mustavalkoinen kuin minä, mitä pettämiseen tulee. Eli se on kerrasta poikki - ei selityksiä. Siksi on vaikea käsittää miehen käytöstä nyt.
En itse saisi mitään irti yöllisestä seikkailusta. Luultavasti jäisi vaan paska fiilis. Mielummin sitten rehellisesti lusikat jakoon ja uusille vesille, kuin soutaa ja huovata edestakaisin oman ja muiden miesten välissä.
Ap.
[/quote]
Miten ihmeessä olette uskaltaneet perustaa perheen, kun näkemyksenne ovat noin jyrkät? Olette valmiit saman tien hajoittamaan lastenne kodin niin tyhjänpäiväisten asioiden kuin seksin ja fyysisen uskottomuuden takia.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:18"]
Neljänkympin nurkilla olemme. Parisuhteen alussa ja vuosien varrellakin olemme tämän pettämisasian puhuneet ja sopineet. Mies on ollut aina ihan yhtä mustavalkoinen kuin minä, mitä pettämiseen tulee. Eli se on kerrasta poikki - ei selityksiä. Siksi on vaikea käsittää miehen käytöstä nyt.
En itse saisi mitään irti yöllisestä seikkailusta. Luultavasti jäisi vaan paska fiilis. Mielummin sitten rehellisesti lusikat jakoon ja uusille vesille, kuin soutaa ja huovata edestakaisin oman ja muiden miesten välissä.
Ap.
[/quote]
Miten ihmeessä olette uskaltaneet perustaa perheen, kun näkemyksenne ovat noin jyrkät? Olette valmiit saman tien hajoittamaan lastenne kodin niin tyhjänpäiväisten asioiden kuin seksin ja fyysisen uskottomuuden takia.
[/quote]
Kyse on enemmästäkin, nimittäin luottamuksesta. Kun kerran on pettänyt luottamuksen, sitä on enää vaikea saada palautettua.
kamalaa jos jo muutama kuukausi tuosta episodista aikaa! kyllä itsekin epäilisin jos ei mitään selitystä saa. ihme ettei ole edes mitään hätävalhetta loruillut.
yksi hyvä konsti: juota se humalaan. silloin usein kielenkannat alkaa laulamaan. ei tietenkään fiksua, mutta jospa saisit mielenrauhan?
Kyllä mun mielestä tuollainen aamulla kotiutuminen baarista on aika selvä merkki että on pettänyt. Sanoipa mitä sanoi