Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kanssa-autoilijoissa ärsyttää eniten?

Vierailija
20.07.2021 |

Tänään taas todistin tilannetta, jossa päättyvästä kaistasta oli ilmoitettu ajoissa, selkeästi ja näkyvin merkein. Silti porhalletaan sinnikkäästi päättyvää kaistaa eteenpäin, ja koitetaan tunkea jonon etummaiseksi. Parhaassa tapauksessa nämä kuskit vielä heristelevät kiukkuisina nyrkkejänsä, mikäli vuoroaan kiltisti odottaneet ja jonottaneet eivät laske näitä oman elämänsä rallikuskeja eteensä. Miksi ei voi vain valita kaistaa ajoissa, vaan pitää väkisin änkeä ja puurouttaa liikennettä, joka sujuisi jouhevasti mikäli nämä sankarit eivät yrittäisi väkisin säästää aikaa kahta sekuntia!

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ĶIIHDYTYSkaistalta tulijat. Tullaan 60-70 km/h ja ihmetellään kun ei pääse väliin. Olkoon sit siellä,en vaihda kaistaa.

Sellaiset jostka estävä liikenteen jouhevan sujumisen, esim. eivät vaihda kaistaa vaikka voisivat turvallisesti tehdä niin.

Ai se on sujuvaa liikennettä kun tullaan motarille 60-70 nopeutta???

Tarvitseeko se jouhevuus pilata kaksin verroin ja aiheuttaa vaaraa olemalla mielenosoituksellisesti väistämättä?

Vierailija
62/108 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealta ohittelu ja kaistapujottelu, etenkin tunkeminen väkisin ja vilkkua näyttämättä eteen, jos itse yrittää pitää asiallista turvaväliä. Tämän vuoksi varmaan turvavälejä ei pidetäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeus

Vierailija
64/108 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 80km/h alueella ajetaan kilometritolkulla 65km/h. Miksi? Ja tämä on todella yleistä täällä eikä ohitusmahdollisuuksia mutkaisella tiellä juuri ole.

Minulla on tästä hypoteesi!

Luultavasti hiljaa ajava kuljettaja valmistautuu siihen, että auton yllättävä juuttuminen toffeeseen ei aiheuta niskavammoja.

Vierailija
65/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemattomat turvavälit, pujotteluohittelu ja tässäkin ketjussa esiintyvät nopeusnatsit, joiden mielestä on vääryys jos ajaa auton mittarin mukaan tasan suurinta sallittua nopeutta, kun oikeasti muka pitäisi ajaa vähän yli ettei vaaaaan tulisi ajattelua hivenenkään hitaammin, kuin mikä periaatteessa on mahdollista/sallittua. Minkä takia niissä autoissa on nopeusmittarit, jos niitä ei saa katsoa?

Nämä kolme tietysti myös liittyvät toisiinsa. Raivostuttaa suunnattomasti, kun itse ajan juuri rajoitusten mukaan ja yritän pitää turvaväliä, niin joka välissä on joku tyyppi ensin kiinni takalasissa, sitten on pakko ohittaa koska "hidasteluni" on niin sietämätöntä > tullaan suoraan eteen, jolloin minun on pakko laskea nopeutta jotta saisin turvallisen välin edessä ajavaan, ja taas joku takana tuleva hermostuu kun hidastelen (tällä kertaa oikeasti, kun nopeutta on pakko hetkeksi laskea siitä oikeasta nopeudesta näiden idiootti ohittelijoiden takia).

Usein nämä turhaan ohittelijat eivät myöskään arvioi lainkaan kokonaisuutta: ajelin tuossa yksi päivä rekan perässä pientä alinopeutta, koska olin väsynyt enkä halunnut lähteä ohittamaan rekkaa. Useampi ohittaja kurvasi suoraan minun ja rekan väliin, kun ei voitu havainnoida sen vertaa, että hidas vauhti on rekan eikä minun määräämä. Sitten tietysti heti perään rekan ohi, paljon turvallisempaa olisi tietysti ollut mennä (kaksikaistaisella tiellä) ohi samantien molemmista. 

Ymmärrän että alinopeuden ajaminen ärsyttää: minuakin ärsyttää jos en pääse ohi ja joudun köröttelemään 80 alueella kuuttakymppiä. Itse yritän kuitenkin ajatella, että siihen alinopeuden ajamiseen on yleensä joku syy, kuten että ajaja on kokematon, ei voi hyvin, on väsynyt tms. Jos kuskista tuntuu, että on parasta ajaa alinopeutta, on oikeasti paljon parempi ajaa niin, vaikka se muista ärsyttävää onkin. Alinopeutta ajavat EIVÄT aiheuta onnettomuuksia vaan ne ääliöt, jotka eivät osaa hillitä itseään liikenteessä! 

Kaupunkinajossa vituttaa myös se, ettei anneta tilaa kaistaa vaihtaessa: Helsingissä on paljon tosi lyhyitä kääntyviä kaistoja, jos haluat kääntyä niin sinne kaistalle on vaan pakko mennä juuri siitä kohdasta, ja turvallisempaa se olisi, jos voitaisiin sen verran hidastaa ja antaa tilaa, ettei ole pakko kiilata 10cm välillä eteen. 

Vierailija
66/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ei osata ajaa liittymiin. Liittymään ajavat odottavat, että koko muu liikenne väistää heitä.

Osa taas moottoritiellä ajavista yrittää jopa estää liittymästä tulevien tulon liikenteen sekaan kiihdyttämällä.

Outo kaupunki.

Vierailija
67/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymiesten naismainen "pujotteluohittelu" tyyli.  Ohittava ja tulevat heti eteen. Ei ohituskaistalla ajaminen ole kielletty. Itse ohitan nämä pujottelijat saman tien. Tämä on nimenomaan nuorten miesten ongelma.

Vierailija
68/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavat naiset jotka jollakin vanhalla Audin romulla tai kiinalaisella Volvolla ajaessaan kuvittelevat itseään muuta liikennettä paremmaksi.

Vierailija
69/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ĶIIHDYTYSkaistalta tulijat. Tullaan 60-70 km/h ja ihmetellään kun ei pääse väliin. Olkoon sit siellä,en vaihda kaistaa.

Sellaiset jostka estävä liikenteen jouhevan sujumisen, esim. eivät vaihda kaistaa vaikka voisivat turvallisesti tehdä niin.

Ai se on sujuvaa liikennettä kun tullaan motarille 60-70 nopeutta???

Tarvitseeko se jouhevuus pilata kaksin verroin ja aiheuttaa vaaraa olemalla mielenosoituksellisesti väistämättä?

Oletko kuullut sellaisestaliikennesäännöstä, kuin tarpeeton kaistan vaihto?

Vierailija
70/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Persiissä roikkuminen kilometrikaupalla (en aja alinopeutta) vaikka täällä periferiassa tilaa riittää.

-Alinopeuden ajaminen, sitten ohituskaistalla kiihdytetään hulluna, taas kaistan päätyttyä pudotetaan alinopeuteen.

Vierailija
71/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun sillä autolla ei päästä eteenpäin.

Siis, eteenpäin.

Ei, vissiin kaikki pelottaa ja sitten tukitaan liikenne.

Jos sulla ei oo kiire, mee vaikka fillarilla, nopeus yhtä hidas.

Vierailija
72/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puskurissa roikkuminen ja ohituksen jälkeen suoraan eteen kiilaaminen moottoritiellä kun voisi ajaa sitä ohituskaistaa vähän pidemmällekin.

Varsinkin he, jotka ajavat muutaman metrin etäisyydellä mun etupuskurista. Olen myös nähnyt liikenteessä sellaisia kaahareita, etten meinaa päästä ohi.

Vierailija
73/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevaloissa kaivetaan nenää tai näpelöidään kännykkää, kun odotellaan valojen vaihtumista. Sitten valot vaihtuvat, mutta nenä onkin edelleen kännyssä ja tämä jää huomaamatta. Takaa tulee tööttiä, jolloin nenänkaivelija hätkähtää niin että saa autonsa sammumaan. Käynnistellään, käynnistellään - ja lopulta hän on ainoa, joka valoista ennättää mennä niiden vielä ollessa vihreänä, eikä keltaisina. Aivan sai-ras vitutus tästä.

Toki on myös täältä niin ikään annettava ääni vilkkua käyttämättömille. Lisäisin, että se ei aivan hirveästi tuo enää lisäarvoa, jos vilkku laitetaan siinä vaiheessa kun auto jo on puoliksi (tai jopa kokonaan) toisella kaistalla. Näistä tulee väistämättä mielikuva, että ratissa on vain itsestään kiinnostunut, välinpitämätön narsisti.

Vierailija
74/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että ne ylipäätään on siellä. Kun saiski aina olla liikenteessä ihan yksinään.

Mutta jos nyt jotain niin törttöilevät vanhukset. Kortti pitäis ottaa pois viim. 70-vuotiailta.

Vierailija
75/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rinnalla kiihdyttäjät ohitustilanteessa

Eikö sun mehumaijassa piisaa paukut, häh?!

Vierailija
76/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset karavaanarit jotka köröttelee 80 alueella alinopeutta!

Vierailija
77/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän turvaväliä, eikö siihen väliin tunge joku.

Uho ärsyttää myös, jos ohitetaan hitaampi, lähtee tämä kilpailemaan ja ohittamaan takaisin, ei kestetä esim. jos pienempi auto ohittaa.

Ei anneta tilaa rampilta tulijoille.

Muutenkaan Suomessa liikenne ei tunnu olevan yhteispeliä, kohteliasuudesta ei ole tietoakaan, minä-minä teiden sankari ja muut tolloja ja törppöjä - tämä asenne vallitsee.

Paljon olis opittavaa.

Vierailija
78/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki köröttelijät, voisi ajaa mitä taulu näyttää hyvällä kelillä.

Sekä nämä jotka uskaltaa ajaa ohituskaistoilla 100km/h mutta ohituskaistan loppuessa mennään 70-80km/h.

Minä olen huomannut, että osa ihmisistä ajaa sen mukaan, minkälainen tie on kyseessä, nopeusrajoituksesta viis. Sama auto saattaa ajaa 80-alueella kuuttakymppiä, koska tie on kaksikaistainen, mutta kun se sama 80-alue muuttuu nelikaistaiseksi, tämä kyseinen kuski ajaakin satasta. 

Vierailija
79/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pienet turvavälit. Varsinkin, kun raskaalla kalustolla ajetaan ihan puskurissa kiinni!

Päästä see raskas kalusto ohitsesi. Problem solved.

Tämä. Ajat itse liian hiljaa.

Itse olen huomannut, että monet roikkuvat puskurissa kiinni, vaikka ajaisi ruuhkassa. Mielelläni ajaisinkin nopeampaa, mutta en valitettavasti voi ajaa edessä junnaavien autojen läpi, vaikka kuinka roikut puskurissa.

Vierailija
80/108 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiskuskit. Ajaa jatkuvasti 10-15 km/h alinopeutta, kaistanvaihdot erittäin epävarmoja, rampeilta pois tulo äärimmäisen epävarmaa yms yms. 90% todennäköisyydellä tunnistan onko ratissa mies tai nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi