Peseekö teillä mies pyykkiä?
Ollaan lapseton nuori pariskunta ja meillä minä olen aina pessyt miehenkin pyykit. Olen koittanut saada miehen tajuamaan, että hän voisi edes joskus itse pestä omat kamppeensa, mutta eipä tunnu menevän kaaliin. Mitenkäs muilla? Ja mikä neuvoksi?
Kommentit (77)
Pesee omansa, mutta näkisittepä miten laittaa ne kuivumaan :D Naapuritkin varmaan nauravat niille ryppykasoille jotka pyykkinaurulla roikkuvat ja ties missä asennossa :D
Miten muilta onnistuu tuo pyykkien narulle ripustaminen?
Ei pese. Luulee välillä minua palvelijakseen. Jos valitan asiasta, niin sanoo että konehan ne pesee. Joskus menee v-käyrä mulla yli ja annan hänen vaatteiden olla. Ilmoitan vaan että kyllä kait kone ne joskus sitten pesee. Mutta yleensä en viitsi olla yhtä lapsellinen kuin hän. Omani ja lasten vaatteet pistän pesuun kuitenkin.
Meillä mies on jopa ahkerampi pyykinpesijä, kun minä. Ja mies viikkaa lähes aina vaatteet kaappiin. Se on mun pyykkimuija :) minä sit pesen lähes aina meillä vessan ja lattiat yms. Ukkeli häärää enempi pyykki- ja tiskikoneen kimpussa.
Ei pese koska en halua että pesee. Toki omia vaatteitaan saa pestä mutta minun ja lasten vaatteita ei. En halua että ne vähät rätit menee pilalle miehen käsittelyssä kun olen pienituloinen ja ostan itse lasten vaatteet :D
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:11"]
Pesee omansa, mutta näkisittepä miten laittaa ne kuivumaan :D Naapuritkin varmaan nauravat niille ryppykasoille jotka pyykkinaurulla roikkuvat ja ties missä asennossa :D
Miten muilta onnistuu tuo pyykkien narulle ripustaminen?
[/quote]
No minun miehellä on järki päässä, ja se osaa kyllä niin yksinkertaisen homman tehdä ihan oikein. Mitä älykääpiöitä teillä siellä kotona oikein on jos ei tuon vertaa tajua?
Oma moka kun olet ryhtynyt miehelle äidiksi.
Se on itsestään selvää että pesen omat urheilu- ja työvaatteeni. Pesen myös perheen muuta pyykkiä. Kaappiin viikkaamisen olen jättnyt vaimolle, koska teen sen muka aina väärin. Omani viikkaan kaappiin.
23 lisää että kylppäri on mun "siivousaluetta" sekä wc ja pyykkien viikkaus + kuivumaan ripustus.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:10"]
Odotin vastauksia tyyliin: No eihän oikea mies pyykkiä pese! On ihan lassukka jos näpertää jotain pyykkiä!
Mutta ei sentään. Plussat teille :)
[/quote]No eiköhän se asenne ole juuri tuo mainitsemasi niillä naisilla jotka hoitaa yksi pyykit. Kukaan näistä tuskin julkisesti tunnustaa että on ryhtynyt miehelle äidiksi.
Olisi varmaan aika leuhkaa olla sellainen alfaudos että voisi kohdella naisia huonosti ja olisi silti haluttu.
Ollaan oltu yhdessä 15v ja nykyisin pesee harvemmin kuin alkuvuosina. Silloin alussa pestiin aika tarkkaan tasan. Nykyisin ihan satunnaisesti joskus pesee, mutta yleensä se olen minä, joka sen tekee. Mennyt ihan luontevasti näin, koska olen kotiäitinä ollut viimeiset 10v ja mies töissä. Pesen päivisin kotona ollessani.
Aika moni tuntuu kuivattavan pyykkiä narulla. Meillä ei edes ole pihalla, saati sisällä pyykkinaruja. Melkein kaiken voi kuivata kuivausrummussa ja loput pienellä kuivaustelineellä. Hiljattain hankittiin lämpöpumppukuivuri ja nyt siinä telineessä kuivataan lähinnä jotain rintaliivejä, melkein kaiken voi kuivata kuivausrummussa.
Eikö esim. pyyhkeet ole järkyttävän karekeita, jos ne kuivaa narulla? Ai mutta nehän taisikin olla näitä talouksia joissa mies ei pyykkää, eli helpottavi koneita ei tarvita ;)
Meillä nainen hoitaa kotityöt ja minä palstailun. t mies
Mun mies nostaa pyykit narulle kuivumaan juuri sellaisena kun ne koneesta tulee. Erottelee ne toki toisistaan ensin. Hirveitä ryttyisiä läjiä miten sattuu. Mä olen monesti motkottanut, eli sanonut ja opastanut nätisti, että ne pitää ravistella ensin suoraksi ja laittaa vasta sitten roikkumaan.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:25"]Meillä nainen hoitaa kotityöt ja minä palstailun. t mies
[/quote]ai niin, piti vielä sanoa että suosittelen samaa työnjakoa muillekin :)
Pesee, koko meidän perheen pyykkiä. Minäkin pesen. Mies osaa laittaa vaatteet kuivuunkin tosi hyvin.
Mutta siivous ei niin miestä kiinnosta.
Ruokaa laittaa välillä, nyt kesällä tehnyt enemmän.
Meillä se on miehen homma. Minä vihaan sitä pyykkirumbaa ja mies tekee ihan mielellään.
Meillä me ja neljä lasta.
Minun hommani sitten on nurmenajo ja talvella lumityöt, niitä mies vihaa ja minä taas tykkään (yleensä)..=))
Pesisi se, mutten anna.
Kun pesen itse, ne tulee pestyä ja kuivattua just niinku (minun mielestä) pitääkin :-)
Mies sitten huolehtii enemmän mm. keittiön siistinä pitämisestä, tiskeistä, ruuanlaitosta.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:23"]
Aika moni tuntuu kuivattavan pyykkiä narulla. Meillä ei edes ole pihalla, saati sisällä pyykkinaruja. Melkein kaiken voi kuivata kuivausrummussa ja loput pienellä kuivaustelineellä. Hiljattain hankittiin lämpöpumppukuivuri ja nyt siinä telineessä kuivataan lähinnä jotain rintaliivejä, melkein kaiken voi kuivata kuivausrummussa.
Eikö esim. pyyhkeet ole järkyttävän karekeita, jos ne kuivaa narulla? Ai mutta nehän taisikin olla näitä talouksia joissa mies ei pyykkää, eli helpottavi koneita ei tarvita ;)
[/quote]
Meille ei ainakaan mahdu kuivausrumpua ja pyyhkeistä saa pehmeitä huuhteluaineella.
Osaa kyllä pestä, on yksinkin sentään asunut pitkään. Mutta harvoin pesee, johtuen lähinnä siitä että kotiäitinä laitan koneen päivällä pyörimään. Eipä tuo pyykinpesu nyt iso homma ole, kaikki perheenjäsenet vievät omat likapyykit pyykkikoreihin (värin/materiaalin mukaan omat korit), sieltä heitän koneeseen ja sopiva ohjelma pyörimään. Pyykkien ripustamiseen, viikkaamiseen ja kaappiin laittoon osallistuu usein sekä mies että lapset (jotka ovat muuten poikia).
Ei, laittaisi kaikki (40 ja 60 asteen, vakoiset ja tummat) sekaisin ja rytyssä kuivumaan.. Varmaan osaisi tehdä oikein, mutta ei jaksa välittää, niinpä minä pesen aina.
Odotin vastauksia tyyliin: No eihän oikea mies pyykkiä pese! On ihan lassukka jos näpertää jotain pyykkiä!
Mutta ei sentään. Plussat teille :)