Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö täällä saa esittää valtavirrasta eriävää mielipidettä homoudesta?

Vierailija
27.07.2014 |

Äsken poistettiin se ketju, jonka aloittaja ei hyväksynyt lapsenvahtinsa homoutta. Olen huomannut, että homoutta koskevia ketjuja on poistettu ennenkin. Eikö tällaisella yleisellä keskustelupalstalla tosiaan saa esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä? Itse en homoutta hyväksy, enkä aio muuta väittääkään, vaikka suuri osa varsinkin täällä kirjoittelevista ihmisistä hyväksyisikin. Vastustan jyrkästi homojen avioliittolakiehdotusta, eikä homoille mielestäni todellakaan pitäisi antaa adoptio-oikeutta. Lapsella on oikeus äitiin ja isään!

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 24, jos palkkaatte lapsenvahdin niin montako miestä (heteroa tai homoa) teille on hommaan tarjoutunut?

Vierailija
42/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:45"]

No niin, ap. Kerrohan rehellisesti mitä mieltä olen minusta.

Olen 13-vuotias tyttö ja olen täysin sinut oman seksuaalisuuteni kanssa, olen nimittäin lesbo. Tiedän, ettei tämä ole mikään ohimenevä vaihe, sillä en ole kertaakaan elämässäni ihastunut poikaan. Tämä ei voi myöskään johtua mistään "ympäristön vaikutuksesta", sillä tiesin jo hyvin pienenä, etteivät pojat kiinnosta. Väitä mitä väität, mutta lesbous/homous/bi-seksuaalisuus on synnynnäistä. Tällä hetkellä seurustelen minun ikäiseni maailman ihanimman tytön kanssa.

Kuvitellaanpas, että sinä olet minun äitini. Mitä tekisit, jos näkisit minun kehittymässä tällaisena kuin olen, lesbona? Entä miten toimisit, jos näkisit minun ja tyttöystäväni suutelemassa kotisohvallasi?

Kerro myös rehellisesti, mistä sinä ajattelet lesbouteni johtuvan. Puhu sydämesi kyllyydestä!

Ai niin, ehkä tähän kannattaisi mainita, että olen tullut kaapista ulos ja samoin tyttöystäväni. Meidät hyväksytään, ja me voimme huoletta vaikkapa pussailla vanhempieni nähden.

No niin, lava on sinun. :)

[/quote]

Kertoo jo aika paljon vanhempiesi kyvyistä tai kyvyttömyydestä kasvattajana, että sinä, 13-vuotias lapsi, roikut keskellä yötä aikuisten keskustelupalstalla. Sinut on selvästi kasvatettu väärällä tavalla. 13-vuotias on sitä paitsi aivan liian nuori seurustelemaan saati pussailemaan, myös heterosuhteissa. En todellakaan tajua, mitä vanhempasi ajattelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyseletkö lastenvahtien seksuaalisuudesta muutenkin? S/M seksiä? Anaalia? Suuseksiä? Miten se littyy lasten vahtimiseen...weird. Huh.

Vierailija
44/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helppo vastustaa asiaa joka ei kosketa tai jonka ei usko koskettavan itseä. Siinä vaiheessa kun tajuaa että rakkaalla lapsella, sisaruksella tai muulla läheisellä on vain kaksi vaihtoehtoa; olla ikuisesti yksin tai tulla ulos kaapista, alkaa toivoa ettei se yksinäisyys toteudu. Mitä tahansa muuta sille jota rakastaa. Se homous tai lesbous tuntuu vain helpotukselta siinä vaiheessa kun on pelännyt että ihminen jota rakastaa on tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen. Niin se on. Joka toivoo toiselle ikuista yksinäisyyttä ei kyllä rakasta sitä ihmistä, oli se vaikka oma lapsi.

Vierailija
45/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous on synti. Se on synti -kysymys. EI TASA-ARVO tai IHMISOIKEUS -kysymys! Jokainen ihminen on Jumalan luoma ja Jumalalle rakas. Jumala vihaa syntiä, ei ihmistä! Tämä halutaan aina ymmärtää väärin. Jos minun lapsestani tulisi lesbo, niin rukoilisin Jumalaa vapauttamaan lapsi siitä synnistä. En hylkäisi lastani koskaan. Näin on. Ei siinä auta mitkään puheet. Rukous on ainut ase.

Vierailija
46/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muista ihmisryhmistä olisi asiallista laatia vastaavia aloituksia? Joudumme luopumaan lastenvahdistamme, koska hän paljastui kristityksi. Naapuri suositteli hyvää lastenvahtia, mutta emme voi häntä ottaa koska hän on mustaihoinen. Lastenvahtimme on lihonut/laihtunut, pakko luopua hänestä. Vahti paljastui vasenkätiseksi, joten emme voi enää käyttää häntä. Lastemme ihana hoitaja äänesti väärää puoluetta, joten pakko etsiä uusi hoitaja.

Mitä ap tykkäisit tällaisista aloituksista? Täysin asiallista ja hyväksyttävää, vaiko sittenkin jotain muuta?

Vierailija
47/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä on monenlaisia, mutta ei se homoutta muuta, poista tai vähennä. Homous ei ole mielipide tai kasvatuksen tulostus, vaan biologinen ominaisuus ihmisessä. Niinkuin jotkut on vaaleatukkaisia ja toisilla taas on pisamia.

Toivotan sinulle kuitenkin onnea elämässäsi.

Vierailija
48/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:08"]

Homous on synti. Se on synti -kysymys. EI TASA-ARVO tai IHMISOIKEUS -kysymys! Jokainen ihminen on Jumalan luoma ja Jumalalle rakas. Jumala vihaa syntiä, ei ihmistä! Tämä halutaan aina ymmärtää väärin. Jos minun lapsestani tulisi lesbo, niin rukoilisin Jumalaa vapauttamaan lapsi siitä synnistä. En hylkäisi lastani koskaan. Näin on. Ei siinä auta mitkään puheet. Rukous on ainut ase.

[/quote]

Mutta miksi se on synti? Eihän siinä kaksi toistaa rakastavaa tee kenellekään pahaa. Come on uskovaiset, yrittäkää nyt edes vähän paremmin perustella. Miksi se on synti? Mikä on synti?

Vierailija
49/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoistapa hyvinkin.

Mitä ihmeen päänsärkyä kukaan nyt siitä ottaa jos joku onkin homo, kaikessa rauhassa mun puolestani. Niinpä, helppohan mun on sanoa kun itse olen, en ole koskaan asiasta mitään numeroa tehnyt, miksi? Joo joo ja kuitenkin ole myös kolmen lapsen isä. 17 vuotta on lyhyt aika kun toista rakastaa, noin pitkä suhde mulla on kaverini kanssa, ei siinä mielestäni mitään kummallista ole, jotakin niin käsittämätöntä kun on joku jota rakastaa, olen onnellinen, keltä se on pois?? Kyllä tässä eloni aikana joskus olen hymyillyt niitä tuttaviani jotka suorastaan bongailevat homoja eivätkä harmiksensa tiedä että yksi seisoo juuri kasvotusten kanssaan, varmaan mä oon maailman onnellisin homo, voin ihan vilpittömästi sanoa et voi miten paljon tuota miestä rakastan, se on mulle suotu oikeus eikä se ole keltään pois. Hei!!! mitä jos keskityttäisiin rakentamaan tätä omaa pikkuista ja niin lyhyttä omaa elämää ja ollaan kaikki onnellisia

Vierailija
50/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:08"]

[/quote]

Miksi se on niin kamalaa rakastaa samaa sukupuolta olevaa? Miksi se on synti? Miksi Jumala päättää että joku juttu on syntiä, vaikka siitä ei ole mitään haittaa kenellekkään, vain iloa. Eikö teitä koskaan häiritse järjenvastaiset säännöt joita Jumala on laatinut? Eikö voi vaatia että kerrotaan edes miksi?

Vierailija
51/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus joo, isään ja äitiin.. Entä jos ne äiti ja isä eroo? Tai jotenkin muuten katoaa tai menehtyy tai ei voi olla lapsen kanssa?

Turvalliisia  aikuisia lapsi tarvitsee ja siihen mielestäni lapsella on oikeus.

Vierailija
52/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletäänhän Raamatussa myös esim äyriäisten syönti, mutta en ole kuullut että kukaan uskovainen rukoilisi että voi kunpa lapseni ei söisi enää katkarapuja. Miksi tuo homous on se johon takerrutaan? 

Vierailija
53/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lapsella on oikeus isään ja äitiin. Jos toinen näistä puuttuu muista, kuin luonnollisista syistä, niin kuitenkin lapsi kaipaa isää tai äitiä.

Aina mainitaan, että homous on luonnollista, ja itse ei voi valita, kummaksi syntyy. Ajatellaas, jos näin todella olisi. Olisi satumainen tuuri, että ensimmäiset ihmiset ei olleet heti homoja. Muutenhan meitä ei olisi täällä ketään.

Miksikö rakkaus toista kohtaan olisi synti? Ei tietenkään ole synti, mutta eihän rakkaudesta nyt ollutkaan kyse, vaan homoseksuaalisuudesta.

Homoudelle voi saada ihmisten hyväksynnän, mutta ei Jumalan hyväksyntää. Jumala ei hyväksy syntiä. Tosin Jeesus on kantanut kaikki meidän syntimme ja jos otamme Hänet vastaan, niin Hän myös sovittaa meidät ja vapauttaa meidät synnistä.

J-P

Vierailija
54/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos esim. lapsesi on kaikin puolin aivan ihana ja rakas, sekä mielestäsi "täydellinen" lapsi sinulle, mutta parikymppisenä hän tuleekin kaapista ulos. Sinäkö sitten vain ajat sinulle tärkeän ihmisen pois, vain sen homouden takia? Mielestäni yhtä typerää olisi vaikka karttaa ihmisiä joiden ulkonäkö ei sinua miellytä, sillä he ovat syntyneet sellaisiksi kuin ovat, aivan kuten homot/heterot jne.

Vierailija
55/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:31"]

Joo lapsella on oikeus isään ja äitiin. Jos toinen näistä puuttuu muista, kuin luonnollisista syistä, niin kuitenkin lapsi kaipaa isää tai äitiä.

Aina mainitaan, että homous on luonnollista, ja itse ei voi valita, kummaksi syntyy. Ajatellaas, jos näin todella olisi. Olisi satumainen tuuri, että ensimmäiset ihmiset ei olleet heti homoja. Muutenhan meitä ei olisi täällä ketään.

Miksikö rakkaus toista kohtaan olisi synti? Ei tietenkään ole synti, mutta eihän rakkaudesta nyt ollutkaan kyse, vaan homoseksuaalisuudesta.

Homoudelle voi saada ihmisten hyväksynnän, mutta ei Jumalan hyväksyntää. Jumala ei hyväksy syntiä. Tosin Jeesus on kantanut kaikki meidän syntimme ja jos otamme Hänet vastaan, niin Hän myös sovittaa meidät ja vapauttaa meidät synnistä.

J-P

[/quote]

Edelleen, mikä on synti? Miksi se on synti?

Vierailija
56/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus rakastaviin VANHEMPIIN, se ei aina valitettavasti tarkoita isää ja äitiä. Se voi monestikkin olla äitix2 tai isäx2.

Vierailija
57/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:31"]

J-P

[/quote]

Ja sitten sama palopuhe niistä katkaravuista, kiitos!

Vierailija
58/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei pitäs sun persettäs kutittaa jos joku nyt sattuukin olemaan homo :))))

Vierailija
59/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synti on laittomuus, eli rikkomus Jumalan Sanaa vastaan.

J-P

Vierailija
60/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:38"]

Se pieni ero: On ok olla sitä mieltä että homous on väärin mutta ei ole ok antaa potkut palkolliselleen homouden takia.

Tai jos et ymmärrä, sama logiikka toimii myös toisinpäin. Jos pomosi tulisi nyt kaapista ulos, hänen ei tarvitse ymmärtää heterouttasi mutta hän ei tosiaankaan voi irtisanoa sinua siksi ettet ole homo.

[/quote]

Jos muistan lapsenvahtiketjun aloituksen oikein, niin kysehän oli vain satunnaisista lapsenvahtikeikoista. Kai nyt lapsen vanhemmilla on oikeus olla antamatta lisää keikkoja ihmiselle, jota eivät koe soveliaaksi lapsenvahdiksi, oli syy sitten mikä tahansa? Eri asia jos kyse olisi ollut ns. oikeasta työsuhteesta.

[/quote]

Itseasiassa ei ole oikeutta. Syrjintäsuoja on perustuslaillinen, ei työsuojelullinen asia joten periaate pätee oli kyseessä ns. oikea työsuhde tai ei, työsuhteen irtisanominen, työsuhteen jatkamatta jättäminen tai työsuhteen solmimatta jättäminen tai työelämän ulkopuolinen syrjintä seksuaalinen suuntautuminen perusteena.

Käytännössä sitten on asia erikseen, viitsiikö kukaan lähteä käräjille jonkun lastenvahtikeikkojen takia, joiden loppumisen syystä on hyvin vaikea hankkia todisteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi