Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö täällä saa esittää valtavirrasta eriävää mielipidettä homoudesta?

Vierailija
27.07.2014 |

Äsken poistettiin se ketju, jonka aloittaja ei hyväksynyt lapsenvahtinsa homoutta. Olen huomannut, että homoutta koskevia ketjuja on poistettu ennenkin. Eikö tällaisella yleisellä keskustelupalstalla tosiaan saa esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä? Itse en homoutta hyväksy, enkä aio muuta väittääkään, vaikka suuri osa varsinkin täällä kirjoittelevista ihmisistä hyväksyisikin. Vastustan jyrkästi homojen avioliittolakiehdotusta, eikä homoille mielestäni todellakaan pitäisi antaa adoptio-oikeutta. Lapsella on oikeus äitiin ja isään!

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset sanoo ettei Raamatusta saa poimia vain tiettyjä juttuja, mutta niinhän he itsekkin tekevät. Esimerkiksi juuri nuo ruokarajoitukset, avioero, uhrit, moniavioisuus... Sehän on täynnä vaatimuksia ja tapoja joille uskovaiset itsekkin kohauttavat vain olkiaan. Sen sijaan homouteen takerrutaan kuin se juuri olisi joku veden jakaja oikean ja väärän uskon välillä.

Vierailija
2/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:23"]

Uskovaiset sanoo ettei Raamatusta saa poimia vain tiettyjä juttuja, mutta niinhän he itsekkin tekevät. Esimerkiksi juuri nuo ruokarajoitukset, avioero, uhrit, moniavioisuus... Sehän on täynnä vaatimuksia ja tapoja joille uskovaiset itsekkin kohauttavat vain olkiaan. Sen sijaan homouteen takerrutaan kuin se juuri olisi joku veden jakaja oikean ja väärän uskon välillä.

[/quote]

Tietenkin vain niillä kielloilla on merkitystä, jotka eivät koske minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:57"]

Suomessa ei saa omata omia mielipiteitä. Valtakoneisto päättää mitä mieltä asioista pitää olla. Mediakonsultit ovat palkattuina valtiontukirahoilla tarkoin harkittuihin virkoihin, joiden avulla varmitetaan, että vain oikeinajattelu hyväksytään.

Ilmastonmuutos, homoasia, naisten samanpalkkaisuus, julkisen sektorin koko, koulutuksen laatu. On paljon asioita Suomessa, josta ei saa olla kuin yhtä mieltä.

[/quote]

Saat julistaa mielipidettäsi ja minulla on sama oikeus olla pitämättä sinun mielipiteestäsi ja julistaa sinun sanaasi vastaan. Yleensähän kaltaisillasi ihmisillä se mielipiteenoikeus toimii vain toiseen suuntaan: minulla on oikeus sanoa mitä sylki suuhun tuo ja muut ei saa arvostella. Väärin, saat sanoa ja saan arvostella. Jos et kestä arvostelua tais pysty pysymään sanojesi takana selkä suorana, niin kannattaisi hiemat pohdiskella asioita ennen ulosantia. Kaikki se mitä sanot, on vapaata riistaa.

Vierailija
4/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:39"]

Itse en homoutta hyväksy, enkä aio muuta väittääkään, vaikka suuri osa varsinkin täällä kirjoittelevista ihmisistä hyväksyisikin...

[/quote]

Varmaan uskallat esittää tämän mielipiteesi myös omilla kasvoillasi? Jos tapaan sinut ja joudun asiakaspalvelussa palvelemaan sinua, niin tulet saamaan erittäin p*skaa palvelua. Tai mahdollisesti et saa palvelua minulta ollenkaan. Syy: en hyväksy sinua. En tarvitse siihen järjellisiä perusteita, koska sinullakaan ei niitä ole.

Vierailija
5/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää niputtako kaikkia kristittyjä samaan nippuun. T. kristitty äiti, jonka rakkaista lapsista yksi on homoseksuaali.

Vierailija
6/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse homoseksuaali ja koen homoseksuaalisuuden tuoneen elämääni paljon hyvää. En missään nimessä haluaisi heteroksi, vaikken siinäkään suuntauksessa koe mitään pahaa. Yksi asia, jonka homous on "aiheuttanut" minussa on kapina. Koska en ole lain edessä tasa-arvoinen ihminen heteroiden kanssa, on minun hyvin hankalaa suhtautua kansanedustajien päätöksiin esimerkiksi laeista kovin vakavasti. Olen joutunut itse "päättämään" että olen ihmisenä ja lain edessä yhtä arvokas kuin kuka tahansa toinenkin. Samalla tavalla toimin muissakin asioissa: päätän itse, olkoon laitonta tai ei. Jollei aloite tasa-arvoisesta avioliittolaista mene syksyllä läpi, kertoo se mielestäni siitä, ettei minunkaan tarvitse hyväksyä muita ihmisiä. Olkoon syy mikä vaan. Rumatkaan ihmiset eivät voi mitään rumuudelleen, joten yhtä suuri oikeus minulla on alkaa syrjiä heitä.

P.S. Todella toivoisin, ettei minun tarvitsisi edes miettiä tällaista muiden ihmisten hyväksymättömyyttä, koska lähtökohtaisesti pidän ihmisistä. Alkaa kuitenkin jo kyllästyttää tämä, että jotkut ihmiset haluavat rajoittaa toisten ihmisoikeuksia siksi, etteivät hyväksy - olkoon järkisyitä eli ei.

Katso: http://www.ksml.fi/yhteiso/blogit/markolla/homot-aviohelvettiin/1305256?fb_action_ids=682485685140412&fb_action_types=og.recommends

Vierailija
7/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J-P taitaa olla helluntailainen tai viidesläinen.

itse olen ev.lut. Meidän käsityksemme mukaan Jeesus nimenomaan sanoi että valtava sääntömäärä ei ole tarpeen, pitää keskittyä olennaiseen: rakasta lähimmäistäsi ja pidä käskyt (ne 10)

Vierailija
8/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:31"]

Aina mainitaan, että homous on luonnollista, ja itse ei voi valita, kummaksi syntyy. Ajatellaas, jos näin todella olisi. Olisi satumainen tuuri, että ensimmäiset ihmiset ei olleet heti homoja. Muutenhan meitä ei olisi täällä ketään.

J-P

[/quote]

Sinustako evoluutio-oppi on hölynpölyä? Uskotko oikeasti, että ensin tehtiin Aatami ja Aatamin kylkiluusta Eeva? Tuossa tapauksessa kerrotko, miten ihmiset lisääntyivät, kun Aatamilla ja Eevalla oli vain kaksi poikaa?

Vierailija
9/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:39"]Äsken poistettiin se ketju, jonka aloittaja ei hyväksynyt lapsenvahtinsa homoutta. Olen huomannut, että homoutta koskevia ketjuja on poistettu ennenkin. Eikö tällaisella yleisellä keskustelupalstalla tosiaan saa esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä? Itse en homoutta hyväksy, enkä aio muuta väittääkään, vaikka suuri osa varsinkin täällä kirjoittelevista ihmisistä hyväksyisikin. Vastustan jyrkästi homojen avioliittolakiehdotusta, eikä homoille mielestäni todellakaan pitäisi antaa adoptio-oikeutta. Lapsella on oikeus äitiin ja isään!

[/quote]

Aina saa esittää mielipiteensä, on eriasia teiltaanko sut vai ei.

Vierailija
10/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 14:41"]

Aina mainitaan, että homous on luonnollista, ja itse ei voi valita, kummaksi syntyy. Ajatellaas, jos näin todella olisi. Olisi satumainen tuuri, että ensimmäiset ihmiset ei olleet heti homoja. Muutenhan meitä ei olisi täällä ketään.

J-P

[/quote]

Sinustako evoluutio-oppi on hölynpölyä? Uskotko oikeasti, että ensin tehtiin Aatami ja Aatamin kylkiluusta Eeva? Tuossa tapauksessa kerrotko, miten ihmiset lisääntyivät, kun Aatamilla ja Eevalla oli vain kaksi poikaa?

[/quote]

Auts, aika paha! Nythän tämä meni mielenkiintoiseksi ;). Vastauksia odotellessa! Ja mites, eikös se Nooakin ollut perheineen kasvissyöjiä? Ja jonkun raamatun tulkinnan mukaan elävän ravinnon (eli lihan) syöminen on kiellettyä? Kuinkas moni tosiuskovainen veteleekään sitä pihviä posket täynnä...

Vierailija
11/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naurettavaa tuo itkeminen siitä, että miksi ei suvaita erilaisia mielipiteitä. Jos joku saa olla suvaitsematta toista homouden takia, niin kyllä minä saan keksiä vaikka idioottimaisuuden tai ruman naaman syyksi siihen, etten suvaitse jotain. Ei noukita niitä rusinoita pullista, vaan suodaan muillekin se mahdollisuus vihata ja olla suvaitsematon ;).

Vierailija
12/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu on niin kuin se luetaan. Halutessaan sieltä voi löytää säännön vaikka siitä että kalakeittoon saa käyttää vain Norjalaista pakasteseitä ja sen saa nauttia vain kello 16.00 isoäidiltä perityiltä kukkalautasilta. Ja pyhähenki tottakai vahvistaa tämän säännön kuiskaamalla että näin juuri se tulee tulkita.

Vierailija
13/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi satumainen tuuri, että ensimmäiset ihmiset ei olleet heti homoja. Muutenhan meitä ei olisi täällä ketään.

[/quote]

Vapaa seksi sen sijaan oli heille luontevaa.

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/seksin_luonnonhistoria_20_minuutissa

Vierailija
14/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 00:08"]

Mistä muista ihmisryhmistä olisi asiallista laatia vastaavia aloituksia? Joudumme luopumaan lastenvahdistamme, koska hän paljastui kristityksi. Naapuri suositteli hyvää lastenvahtia, mutta emme voi häntä ottaa koska hän on mustaihoinen. Lastenvahtimme on lihonut/laihtunut, pakko luopua hänestä. Vahti paljastui vasenkätiseksi, joten emme voi enää käyttää häntä. Lastemme ihana hoitaja äänesti väärää puoluetta, joten pakko etsiä uusi hoitaja.

Mitä ap tykkäisit tällaisista aloituksista? Täysin asiallista ja hyväksyttävää, vaiko sittenkin jotain muuta?

[/quote]

Tähän vastausta odotellaan edelleen! Joten arvon homovastaiset, kertokaahan nyt mistä muista ihmisryhmistä olisi hyvä alkaa laatimaan vastaavia aloituksia, kuin poistettu oli? Aloitetaanko sananvapauden ja tasapuolisuuden nimissä vaikka kristityistä? 

Vierailija
15/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
16/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 22:39"]

Äsken poistettiin se ketju, jonka aloittaja ei hyväksynyt lapsenvahtinsa homoutta. Olen huomannut, että homoutta koskevia ketjuja on poistettu ennenkin. Eikö tällaisella yleisellä keskustelupalstalla tosiaan saa esittää valtavirrasta poikkeavia näkemyksiä? Itse en homoutta hyväksy, enkä aio muuta väittääkään, vaikka suuri osa varsinkin täällä kirjoittelevista ihmisistä hyväksyisikin. Vastustan jyrkästi homojen avioliittolakiehdotusta, eikä homoille mielestäni todellakaan pitäisi antaa adoptio-oikeutta. Lapsella on oikeus äitiin ja isään!

[/quote]

Tasa-arvoisen avioliittolain vastustajat tuovat toistuvasti esiin mielipidetutkimusta (http://yle.fi/uutiset/avioliittolain_uudistaminen_jakaa_voimakkaasti_suomalaisia/7288786), jonka mukaan 46 % suomalaisista vastustaa tasa-arvoista avioliittolakia. Siksi kummeksun sitä, että sanot homouden vastustamista "valtavirrasta poikkeavaksi näkemykseksi"?

Saisinko hieman perusteluja?

Vierailija
17/97 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa ennenkuin tulee lokaa niskaan :) Eli piti vielä täsmentää, että 40 % vastaajista kannattaa tasa-arvoista lakia ja 14% ei ota kantaa.

Vierailija
18/97 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos lapsesi on homo, katkaiset välit?

Vierailija
19/97 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta ap olisi parempi että sinun kaltaistesi takia homot salaisivat homoutensa, ettei heidän tarvitse kestää tuomitsemistasi ja voit elää elämääsi pelkäämättä homoja? Koska siihen tuo, mitä avauksessasi esitit, johtaa.

Vierailija
20/97 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeutta, silloin kun mielipide on lainvastainen. Et saa mitään muutakaan kansanryhmää tai vähemmistöä syrjiä tai haukkua julkisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi