Miten joku voi olla menemättä isänsä hautajaisiin??
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä on ollut huono isä
Tai tytär on huono?
No, huono tytär ei siinä tapauksessa mene huonon isän hautajaisiin. Isänsä tytär, omena ei ole pudonnut kauas puusta.
Olen poika.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei voisi mennä isänsä hautajaisiin, koska hän ei tiedä isästään edes etunimeä. Pikkaisen vaikea siltä pohjalta arpoa, minkä miehen hautajaiset olisivat juuri ne oman isän.
Mutta, kun perunkirjoitus otettava yhteyttä. Siis, jos tunnustanut isyytensä.
Miten otat yhteyttä ihmiseen, josta et tiedä edes etunimeä? Sehän tarkoittaa automaattisesti, ettei isyyttä ole tunnustettu. Jos olisi, nimen saisi helposti selville esimerkiksi syntymätodistuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tytär on huono?
No, huono tytär ei siinä tapauksessa mene huonon isän hautajaisiin. Isänsä tytär, omena ei ole pudonnut kauas puusta.
Olen poika.
Ap
Poikana päätät ihan itse menetkö vai et. Ei kuulu meille.
Olin liian hieno istumaan siellä kalliit jakkupuvut päällä ja hiuskieukurani käherrettynä suurille korkkiruuveille, alkkisten tai laitapuolenkulkijoiden keskellä, ja Seiska lehti olisi kuvannut kaiken ja julkaissut lehdissä. Olin liian hieno ja ylpeä. Lespokasvattajani eivät myöskään tykänneet että oma isä olisi saanut kunniallisen hautauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tytär on huono?
Olen poika.
ApPoikana päätät ihan itse menetkö vai et. Ei kuulu meille.
Eikö täällä pojat saa kysellä apuja ongelmiinsa?
Ap
On ihmisiä jotka ahdistuvat paljon kuolemasta, kirkosta, papista, uskonlahkosta, perunkirjoituksesta /monien eri asioiden hoidosta, ruumiista arkussa tai ahdasmielisistä sukulaisista. Voi ymmärtää hyvin miksi joku ei pysty menemään hautajaisiin automaattisesti, jos on vaikka sillä hetkellä huonovointisuutta. Koti, kävely tai muu voi olla silloin se ympäristö missä sureva tai shokissa oleva pysyy jotenkuten kasassa. Esimerkiksi jos äiti tai kumppani on kuollut. Oli aika kolkon oloista kyllä hautajaisissa ainakin ennen. Lisäksi pitäisi muka saada ruokia alas pitopalvelupaikassa tai ravintolassa, ruuan tuoksukin voi olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin liian hieno istumaan siellä kalliit jakkupuvut päällä ja hiuskieukurani käherrettynä suurille korkkiruuveille, alkkisten tai laitapuolenkulkijoiden keskellä, ja Seiska lehti olisi kuvannut kaiken ja julkaissut lehdissä. Olin liian hieno ja ylpeä. Lespokasvattajani eivät myöskään tykänneet että oma isä olisi saanut kunniallisen hautauksen.
Oliko sinunkin isä hyväksikäyttäjä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tytär on huono?
Olen poika.
Ap
Saa toki. Mutta tässä asiassa päätös on vain ja ainoastaan sinun. Me emme voi sitä puolestasi tehdä eikä sinun missään nimessä pidä tehdä päätöstä muiden mielipiteen perusteella.
No jaa. Naantalissa oli ihmisiä bailaamassa isän hautajaisten jälkeen.
..
Aikoinaan olin hautajaisissa missä poika ei kantanut äitinsä arkkua. Syynä oli se, että poika oli liian humalassa. Hän oli alkoholisoitunut jo nuorena ja asui äitinsä kanssa kahdestaan. Hyvä, että viitsi tulla edes paikalle.
Kutsukaa vain vanhoilliseksi, mutta kyllä nyt joku roti pitäisi olla.
Minä en menny pahan sosiaalisten tilanteiden pelon takia, en uskaltanut mennä kun sinne tuli sukulaisia joita en ollut vuosiin nähnyt.
Kävin kyllä katsomassa isän ruumista, vaikka sielläkin oli muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tytär on huono?
Olen poika.
ApSaa toki. Mutta tässä asiassa päätös on vain ja ainoastaan sinun. Me emme voi sitä puolestasi tehdä eikä sinun missään nimessä pidä tehdä päätöstä muiden mielipiteen perusteella.
Olen nähnyt täällä monta aloitusta, millainen ihminen ei mene isänsä hautajaisiin (outoa, ettei vastaavaa kysellä äidin hautajaisista). Ja paljon paheksuvia vastauksia, jos jättää menemättä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai tytär on huono?
Olen poika.
ApSaa toki. Mutta tässä asiassa päätös on vain ja ainoastaan sinun. Me emme voi sitä puolestasi tehdä eikä sinun missään nimessä pidä tehdä päätöstä muiden mielipiteen perusteella.
Olen nähnyt täällä monta aloitusta, millainen ihminen ei mene isänsä hautajaisiin (outoa, ettei vastaavaa kysellä äidin hautajaisista). Ja paljon paheksuvia vastauksia, jos jättää menemättä.
Ap
Varmaan olet, kun olet itse ne kaikki tehtaillut. Kummallinen pakkomielle sinulla aiheeseen.
Eiköhän yleensä syynä ole huonot välit. Myös vääryyden kokeminen, huono kohtelu jne.
Vierailija kirjoitti:
Minä en menny pahan sosiaalisten tilanteiden pelon takia, en uskaltanut mennä kun sinne tuli sukulaisia joita en ollut vuosiin nähnyt.
Kävin kyllä katsomassa isän ruumista, vaikka sielläkin oli muita.
Vähän sama. Kävin kirkossa ja haudalla, mutta muistotilaisuus ois ollut mulle liikaa.
Koska minua ei sinne viety enkä edes tajunnut koko asiaa. Tosin olin vasta muutaman viikon ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kyllä katsomassa isän ruumista, vaikka sielläkin oli muita.Vähän sama. Kävin kirkossa ja haudalla, mutta muistotilaisuus ois ollut mulle liikaa.
Lisään, että syy oli täysin henkilökohtainen. Minä olin heikossa hapessa tuolloin.
En saanut kutsua = en tiennyt, milloin pidettiin, veljeni ei ilmoittanut, oli varmaan vainajan tahto. Isääni rakastin, muuta ydinperhettä en.
Syynä eukon blokkaaminen elämästäni, minkä vuoksi isäni blokkasi minut.
Ei muuten tullut tietoa myöskään veljeni hautajaisista, leski ei vaivautunut ilmoittamaan, veljeni ei koskaan ymmärtänyt minun suhtautumistani synnyttäjääni, koska esikoispoikana sai aivan eri kohtelun kuin minä, tyttö.
Sanottakoon vielä, etten koskaan pyytänyt veljeltäni hyväksyntää tunteilleni, ainoastaan sitä, että hän olisi edes yrittänyt ymmärtää!
Narsku-eukko oli ensimmäinen raato.
Olen siis poika ja iskä käytti mkmua hyväkseen. Älä sotke omia traumojasi mimun keskusteluun.
Ap