Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistelkaa omaa nuoruuttanne ainakun puhutte nykyajan nuorista, ymmärrätte heitä paremmin, mihin tämä taito on kadonnut?

Vierailija
31.08.2024 |

Eikö ihmiset tosiaan muista ollenkaan omaa nuoruuttaan, vai miksi nuorista puhutaan aina ihankuin ne olisi joku pahan ilmentymä mikä vaan tulee jostain esille ja tekee pahaa?

Nuori on ymmärtämätön ihminen kuka menee aina muiden mukana, kaikissa villityksissä mukana (tottakai osa aikuisista menee myös, ikä ei katso henkistä kasvua)

Nää kaikki puheet nuorista, niiden pahanteko ja ties mitkä imppailuun liittyvät päihdeongelmat, mitä nyt lehdissä pusketaan, nää on kaikki asioita mitkä on jo tapahtunut miljoonaan kertaan meidän omassa nuoruudessa. Ei ne oo uus juttu

Miksi ihmiset kuvittelee että kaikki on jotenkin uutta kokoajan? 

Ymmärtäkää niitä itsenne ja oman nuoruutenne kautta, ehkä niin voi vaikuttaakkin paremmin!

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Sokrates valitti, että nuoriso on pilalla. 

Vierailija
2/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo Sokrates valitti, että nuoriso on pilalla. 

Niin, ainahan se tuntuu olevan. Ei uutta auringon alla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin kirjastossa ja ompelukoneen ääressä teininä. Siksi en ymmärrä nykypäivän nuoria. En koskaan kännännyt tms. ja olin eläinten oikeuksien  ja luonnon puolestapuhuja. Keräsin nimiä sdresseihin ovelta ovelle eläinkokeiden kieltämiseksi jne. Gretaa ymmärrän.

Vierailija
4/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuori on ymmärtämätön ihminen kuka menee aina muiden mukana, kaikissa villityksissä mukana."

No kun nimenomaan näin ei kaikilla ole siellä omassakaan nuoruudessa ollut, niin ei ainakaan sen pohjalta voi kyllä kaikkia hölmöilyjä oikein ymmärtääkään. Vielä vähemmän hyväksyä. Tosin syyttävä sormi osoittaa yleensä näistä nuorista vastuussa olleisiin aikuisiin.

Vierailija
5/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman ikäluokkani nuoret, minä mukaanlukien emme olleet niin fiksuja kuin  nykynuoret.  En lähde koskaan sille boomerien linjalle, jossa kehutaan itsensä ja oma ikäluokkansa taivaisiin ja haukutaan muut. Vastenmielistä ja älöttävää. Nykynuoret kasvavat sekaisin ja jatkuvassa nopeassa muutoksessa olevaan maailmaan. Helpompaa minun ikäluokalla oli nuorena. Olen syntynyt 80-luvun ihan alussa. 

Vierailija
6/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkojen kanssa riehumista eikä kouluammuskeluja ollut mun nuoruudessa. Eikä tarvinut pelätä että joku ryöstää vaatteet päältä. Nuorilla on paljon enemmän mt-ongelmia kuin ennen.

Vierailija
7/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin muistuu mieleen se omien käytöstapojen ja tietämyksen sekä sivistyksen rajallisuus - jotain minkä ei olisi pitänyt olla niin silloinkaan. Nykytekniikka on vienyt kusipäisyyden mahdollisuudet täysin uusiin sfääreihin. Onneksi ei ollut älypuhelimia kun itse eli nuoruuttansa, täysin uusi pelikenttä, joka on laittanut pelisäännöt uusiksi nuorten omassa hermeettisessä maailmassa.

Vierailija
8/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla kyllä heru ymmärrystä puukkojen kanssa heiluville ryösteleville nuorille. Ei mun nuoruudessa 15v sitten ollut tollasta. Internet ja some on vienyt kiusaamisen myös aivan uudelle tasolle. Ei voi kaikkea pahantekoa pistää sen piikkiin että aivot ei ole vielä kehittyneet.

Olin itse ja suurin osa kavereistanikin ihan kunnollisia teinejä. Luuhattiin joo kaupungilla, mutta pelattiin korttia ja syötiin karkkia. Joskus lähempänä täysi-ikää jotain alkoholikokeiluja, mutta niissäkin pysyi järki päässä kuitenkin. parikymppisenä olin pikaruokaravintolassa töissä ja teinit kyllä notkui pöydissä mutta sotkemisen lopettivat kun asiasta sanoi. Ne toivat jopa vähän turvaa hiljaisina iltoina kun ei tarvinut yksin tai kaksin olla. Nykyään varmaan pelottaisi jos jäisi teinilauman "armoille".

Luultavasti nykyäänkin on suurin osa ihan kunnollisia teinejä mutta kiitos somen ja netin, ne ongelmakäyttäytyjät saavat entistä enemmän huomioita ja ehkä myös jollain tasolla yllyttävät toisiaan huomion johdosta. Tähän kun lisätään että kukaan ei uskalla eikä saa laittaa heitä kuriin pelätessään oman persauksen vuoksi, niin kyllähän se ongelma räjähtää käsiin jossain vaiheessa.

Vierailija
9/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ihmiset väitä että nuoret ovat jotenkin ihmisinä automaattisesti huonompia kuin muut, vaan kritiikki kohdistuu nuorten tekemisiin, trendeihin, asenteisiin ja kasvatuksen puutteeseen. 

Vierailija
10/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma on kovasti muuttunut. omassa nuoruudessa kaikilla oli kesätyöpaikka. tienatulla rahalla ostettiin mopo, myöhemmin maksettiin ajokortti. opiskeltiin, seurusteltiin, työllistyttiin. säästettiin omaan asuntoon. elämä oli tavoitteellista. kellään ei ollut adhdeetä, aniharvalla huumeongelma, mielenterveys oli kunnossa. tietenkin uutisointi koskee nykyäänkin vain ehkä viittä prosenttia nuorisosta, mutta se porukka tuntuu olevan aika hukassa?

Vierailija
11/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän, että joillain tietty ikävaihe voi olla vaikea ja tulee hölmöiltyä, mutta en todellakaan oman kokemukseni kautta. Olin teini- ja nuoruusvuosina itse tasainen, urheilin, opiskelin, en koskaan lähtenyt mihinkään porukkahölmöilyihin mukaan, puutuin epäkohtiin ja kiusaamiseen usein ainoana koko ryhmässä, kohtelin muita hyvin jne. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole sama kokemus ja ihmiset ovat erilaisia, mutta ärsyttää jatkuvasti kuulla tätä olet itsekin ollut lapsi tai nuori -argumentointia.

Vierailija
12/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidät on täytetty globalistipaskalla, suomikin on muuttunut sen verran radikaalisti ettei tunnista enää 30v ollutta samaksi maaksi joitakin monumentteja lukuunottamatta. Suomesta tullut sulkeutunut, itseensä käpertynyt köyhä slummi slummiväestöllä. Tai ainakin helsinki.

Vierailija
13/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

maailma on kovasti muuttunut. omassa nuoruudessa kaikilla oli kesätyöpaikka. tienatulla rahalla ostettiin mopo, myöhemmin maksettiin ajokortti. opiskeltiin, seurusteltiin, työllistyttiin. säästettiin omaan asuntoon. elämä oli tavoitteellista. kellään ei ollut adhdeetä, aniharvalla huumeongelma, mielenterveys oli kunnossa. tietenkin uutisointi koskee nykyäänkin vain ehkä viittä prosenttia nuorisosta, mutta se porukka tuntuu olevan aika hukassa?

Aikamoista paskaa koko viesti. Pelkkiä älyttömiä yleistyksiä.

Vierailija
14/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä skidinä tajusi jokainen ettei ihmisiä puukoteta, ja jos puukotetaan niin siitä kannetaan myös seuraukset. Nyt pelin henki on eri, jokainen tietää oikeutensa ja sen ettei väkivallasta seuraa yhtään mitään - paitsi uhrille.

Älypuhelin-rinnakkaistyodellisuudessa julkisesti nolaaminen taas ajaa kakarat nurkkaan suuren seuraajayleisön edessä ja haasteeseen on vastattava ettei saa ikuisen surkimuksen ja sylkykupin mainetta - sekä asemaa. Säännöt ovat kuin jossain vankilassa, nuo ikiaikaiset säännöt: heikko ei saa olla, koska kaikki vihaavat ja halveksuvat heikkoutta. Asia joka ei tule muuttumaan koskaan.

Vierailija
15/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80%lla on mielenterveysongelmat sen verran pahoja että vetävät lääkkeitä vuositolkulla joita ei lääkkeiden ohjeiden mukaan saisi määrätä kellekkään yli 3 viikon ajaksi. Jos on yksikään mt lääke, lue ne ohjeet. Ne on kemiallisesti koukuttavia zombieaineita joista ei pääse irti mitenkään ilman vuosia kestävää lääkkeiden leikkaamista aina vain pienemmiksi. ja tuo vaatii ammattiapua jota tuskin saa suomen terveydenhuollosta joka taitaa peräti kieltää irti yrittämisen.

Mutta joo, täysin muukalaismaiseksi menny koko maa ja kansa.

Vierailija
16/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin perseilin niin paljon 70-luvulla ettei minulla ole varaa haukkua nykyajan nuoria. N65

Vierailija
17/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta olisko nuorista edes kivaa jos "vanhukset" tajuais niitä?

Vierailija
18/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta olisko nuorista edes kivaa jos "vanhukset" tajuais niitä?

Kyllä me niitä tajutaan, jostain syystä monilla ihmisillä ei vain ole aikaa, taitoa tai halua kasvattaa lapsiaan - ihan samalla tavalla kuin ennenkään.

Vierailija
19/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostelen vain niitä nuoria, jotka tekevät sellaisia pahuuksia, joita en itse nuorena tehnyt. :P Entisenä hiljaisena hissukkana minulla on varaa arvostella paikkojenhajottajia ja mummonpotkijoita, ym.

Vierailija
20/45 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli tapana sanoa, kun ihmeteltiin nuorten älyttömiäkin tempauksia: "Se ei lehmäkään muista vasikkana oloansa...."