Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI syötät lapsillesi sokeria?

Vierailija
27.07.2014 |

Mulle tuli eilen niin paha mieli kun käytiin Tuurissa, siellä oli pomppulinna. Vajaa 3v poika ei pystynyt hyppimään siellä ylipainonsa takia :( punaisena ja hikisenä vyöryi sieltä pois, arvatenkin äitinsä painoi 150+, isä (jos se oli sen isä) oli suht normaali, ehkä 100kg todella pitkä kuitenkin. Kärryssä näytti olevan kasapäin karkkipusseja koska olihan ne tarjouksessa 3pss/5e niin onhan niitä syötävä. Tivolissa näin saman pojan, se ei päässyt kaikkiin lasten laitteisiin kun ei mahtunut ratin ja penkin väliin, mun olis niin mieli käydä kysymässä siltä äidiltä että aikooko se syöttää lapsensa hengiltä :( limsaa tietenkin hörpittiin välissä kun on kuuma päivä ja jano, mä en voi ymmärtää, itse rinnastan sokerin ihan yhtä pahaksi kuin alkoholin tai tupakan jos sen käytössä ei ole mitään rajaa, voi lapsiraukkaa kun kouluun menee, oikein kiusaajien ykköskohde :(

MIKSI teillä lapset juo mehuja, limsoja, syövät sokeroituja jogurtteja, muroja, jäätelöä, karkkeja? (kohtuukäytön ja karkkipäivät ymmärrän, kysymys on heille jotka niitä käyttää päivittäin)

Nämä kaikki olisi korvattavissa terveellisimmilläkin vaihtoehdoilla

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä teidän ruokavalio kuulostaa järkevältä, en halua omiakaan lapsia opettaa sokeriin. Rakastan leipomista, miten leivot vhh valiolla vai leivotko? Kaupasta ei ainakaan taida saada mitään vhh sopivaa valmista?

Vierailija
82/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

leivon paljonkin, eilenkin mustikkapiirakkaa. Pohjaan tuli voita, manteli ja kookosjauhoja, 0,5dl kookossokeria, 1muna, leivinjauhetta, täytteeseen kuohukermaa, turkkilaista jogurttia, aitoa vaniljaa, 2munaa, mascarpone juustoa, 0,5dl kookossokeria. Koko ohjeessa siis 1dl kookossokeria, alkuperäisessä ohjeessa sokeria olisi pohjaan tullut 1dl ja täytteeseen 1,5dl, aivan törkee määrä, tämä piirakka oli näinkin vähällä sokerilla mun suuhun jo aavistuksen liian makeaa, enskerralla vähennän vielä määrää vaikka täytteestä. Raaka-kakkuja leivon joka vko, niistä tykkää kaikki. Alussa oli kyllä vaikeaa ja tuntui että mitään ei voi koskaan enää leipoa, onneksi on netti ja monia karppiblogeja, kun sai kaikki kaapit siivottua kaikesta paskasta ja sai ostettua tilalle sallittuja aineita mistä leipoa niin helppoa on kuin heinänteko! ja ei tosiaan tartte olla ilman herkkuja kun opettelee tekemään terveellisempiä herkkuja :) vaniljakastiketta kaipasin vähän kaveriksi, mutta maito oli loppu niin en voinut tehdä

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en tosiaan osta kaupasta mitään valmista leivosta ym ne on lähes aina margariinipohjaisia ja täynnä E-aineita

AP

Vierailija
84/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 08:08"]No kokeilkaapa tehdä jäätelöä ilman rasvaisia tuotteita, saatte ihanan hileistä sorbettia, jos olen kermajäätelöä tekemässä niin totta helvetissä teen sen rasvaisista aineista niin saa ihanan täyteläistä ja pehmeää. Syökää te rasvakammoiset kaupan kevyt jäätelöitä joissa ei ole muuta kuin lisäaineita. AP

[/quote] Miksi kammoksut sokeria mutta mielestäsu rasvaa sä mättää mielin mrin? Ei sokeri oikeasti ole mikään niin paha asia kuin minkä te siitä teette. Jos syö sitä kohtuudella.

[/quote]

Ymmärtäisit, jos tietäisit jotain ravinnosta ja sen vaikutuksesta kehoon.

Vierailija
85/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mieluummin lapselle jugurtissa sokeria kuin keinomakeutusaineita! Samoin limsaa juodessa lapselle valitaan mieluummin sokerinen kuin light-versio. Eli joo, kyllä meillä varmasti joka päivä syödään sokeria vähän, joskus enemmänkin. Karkkipäivä on erikseen. Normaalipainoisia ollaan.

Vierailija
86/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

84, miksi jogurteista on valittava se sokerillinen kun luonnonjogurtissa ei ole lisättyä sokeria?  Eikö se kelpaa lapsille marjojen,banaanin ja vaikka hunajan kanssa?

Vierailija
87/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeyttäni. Aamu aloitetaan sokeripalatonkalla, päivälliseksi viiliä johon laitettu 2 desiä sokeria. Päivällisellä syödään pastaa kermalla, jälkiruuaksi jäätelöä jonka päälle laitetaan 5 desiä sokeria. Iltapalaksi kokista ja karkkia.

Vierailija
88/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten teet perus arkiruokia esim kastikkeita ilman jauhoja?

Vierailija
89/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://wholenewmom.com/health-concerns/high-fat-diet-healthy-fats/

siinä 7 syytä miksi syödä rasvaa jos englantia ymmärtää, AP

Kastikkeet teen paseeratusta tomaatista, kermasta, kookosmaidosta/kermasta joten onnistuu kyllä, ei ole parempaa jauhelihakastiketta kun kunnolla haudutettu tomaattikastike ja siihen loraus kermaa, monesti raastan porkkanaa ja kesäkurpitsaa vielä joukkoon.  Kanakastikkeissa käytän kookosmaitoa/kermaa, se vaan käy niin hyvin kanan kanssa. Pihvin kanssa on aina kerma-sipulikastiketta

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi