Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI syötät lapsillesi sokeria?

Vierailija
27.07.2014 |

Mulle tuli eilen niin paha mieli kun käytiin Tuurissa, siellä oli pomppulinna. Vajaa 3v poika ei pystynyt hyppimään siellä ylipainonsa takia :( punaisena ja hikisenä vyöryi sieltä pois, arvatenkin äitinsä painoi 150+, isä (jos se oli sen isä) oli suht normaali, ehkä 100kg todella pitkä kuitenkin. Kärryssä näytti olevan kasapäin karkkipusseja koska olihan ne tarjouksessa 3pss/5e niin onhan niitä syötävä. Tivolissa näin saman pojan, se ei päässyt kaikkiin lasten laitteisiin kun ei mahtunut ratin ja penkin väliin, mun olis niin mieli käydä kysymässä siltä äidiltä että aikooko se syöttää lapsensa hengiltä :( limsaa tietenkin hörpittiin välissä kun on kuuma päivä ja jano, mä en voi ymmärtää, itse rinnastan sokerin ihan yhtä pahaksi kuin alkoholin tai tupakan jos sen käytössä ei ole mitään rajaa, voi lapsiraukkaa kun kouluun menee, oikein kiusaajien ykköskohde :(

MIKSI teillä lapset juo mehuja, limsoja, syövät sokeroituja jogurtteja, muroja, jäätelöä, karkkeja? (kohtuukäytön ja karkkipäivät ymmärrän, kysymys on heille jotka niitä käyttää päivittäin)

Nämä kaikki olisi korvattavissa terveellisimmilläkin vaihtoehdoilla

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en pidä sokeria mitenkään pahana. Kuten en pidä mitään muutakaan ruoka-ainetta.

Murot, jugurtit, karkit, jätskit ym. mahtuvat kyllä normaaliin ruokavalioon. Sokerista ei tarvitse tehdä mitään peikkoa.

Vierailija
42/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, kuulostaa kaamealta! Miten tuon rasvamäärän saa edes alas :O [quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:39"]

ei mulla tarkkoja ohjeita ole kun laittelen aina mitä mieli tekee, mutta mansikkajäätelöön laitoin mansikoita soseena ja pilkottuna, turkkilaista jogurttia, kuohukermaa, kookoskermaa, mascarponejuustoa, smetanaa, kaikki sekaisin ja jäätelökoneessa 15-20min, miehen mielestä parasta jäätelöä ikinä ja lapsetkin veti 3annosta :)

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä nyt on jo aika sairas meiniki. Varokaa, ettette kasvata syömishäiriöisiä lapsia! Esim. ap:n jutut ei kyllä kovin tasapainoisilta kuulosta.

Vierailija
44/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kuin yrittäisi kertoa suomalaisille kohtuukäyttäjille, ettei alkoholi ihan oikeasti ole terveellistä edes pari kertaa viikossa nautittuna.

Vierailija
45/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:56"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 06:28"]Itse olen raskaana ja mua pelottaa, että jos mentäis anopille (asuvat naapurissa eli tullaan varmasti vierailemaan paljon niinkuin nytkin), niin he mättäisivät lapsen täyteen sokeria yms :( he kaikki pitävät karkeista sun muista ja ovat suhteellisen ylipainoisiakin, ja vieraillessamme näen, miten he ahtavat sokereita 3v siskonpoikaansa. Pelkään, että jos kiellän, niin olen se "paha, nipo miniä", joka luulee olevansa parempi kuin me muut tms. Apua, osaako kukaan auttaa :(

[/quote]

minulla on vastaava tilanne omien vanhempieni kanssa. Eivät kylläkään ole mitenkään erityisen lihavia mutta herkkuja on aina tarjolla ja lapset tietty oppii mistä löytyy ja keneltä pyytää. Lapset siis vielä nyt siskon mutta itse ole nyt viimeisilläni raskaana ja kyllä aion olla tiukka nipo. Toki isovanhemmat saavat hemmotella eri tavalla ja siellä lapsi voi syödä eri juttuja kuin kotona mutta käymme monesti useamman kerran viikossa heillä joten ei se nyt niinkään enää toimi että joka kerta jotain.

tilanne on nytkin jo ollut välillä hankala koiriemme takia eli niillekin pitäisi aina antaa makkaraa, juustoa tms. Ekstraa kun siellä ollaan. Nyt olen vasta kunnolla saanut asiaan jotain kontrollia ja koirat ovat 4- ja 2-vuotiaat. Isäni on siis hankalampi ja hänen kanssaan tätä vääntöä on käyty. On ihmisenä muutenkin vaikea ja vanhanaikainen, hän on oikeassa ja hänen tapansa on oikea. Etenkin ns. Lapselta eli tässä tapauksessa minulta on hänen vaikea ottaa käsky vastaan.

[/quote]

Voi kauheaa :( ja sitten varmasti vielä heittävät päälle, että "ollaanhan me sutkin kasvatettu" tai jotain siihen tyyliin, että he ovat vanhempia kuin itse ja siks tietävät paremmin, kun ovat x määrä lapsia kasvattanut. Kuitenkin, mä vähän luulen, että kuitenkin omalle perheelle on jotenkin helpompi puhua kuin appiperheelle. Ja jos keskustelen asiasta miehen kanssa (jotta tukisi minua), niin hän loukkaantuu verisesti ja puolustelee omia vanhempiaan, mikä on tietenkin täysin ymmärrettävää, mutta inhottavaa. On hirveätä alkaa oman aviomiehen kanssa riitelemään tuollaisesta asiasta.

Ja itse ketjun aiheeseen: huomaan, että joskus esim. mieheni sisko (joka on muuten todella hyvin tähän asti kasvattanut lapsensa 3v) antaa lapselle jotain makeaa tms, jottei hän "pyytäisi sitä muilta", hän kun käy jonkinlaisessa kerhossa lapsen kanssa ja kaikilla on kädessä oma sipsipussi tai muuta vastaavaa (vanhemmat kasvattavat lapsensa lahjomalla, ettei lapsi nolaisi heitä julkisesti huutamalla tai itkemällä). Täälläpäin vanhemmat nolostuvat helposti, eikä asiaa yhtään paranna se, että toisen lapsen äiti sitten tulee tarjoamaan oman lapsen karkeista tai vaatii omaa lasta antamaan toiselle lapselle karkkia, kun heitä "säälittää" lapsi, joka ei saa "tehdä tai syödä mitään kivaa". ARGH

[/quote]

Isäni on saattanut todeta jotain tyyliin "tiedä enää mitä saa tehdä ja sanoa" mutta on onneksi vihdoin sisäistänyt jotakin. Äidilleni olen suoraan sanonut että mun lapsi ei tule syömään kuten minä. Olen siis oikeasti sokeriaddikti ja ihan kotoa lähtöisin. Totta kyllä että appivanhemmille tuommoisesta sanominen on eri asia. Meillä on muutenkin eri tilanne kun olemme mieheni kanssa hyvinkin samoilla linjoilla tämän asian suhteen. Mutta on kyllä hankala muiden eri mieltä olevien keskellä pitää oma päänsä! Tsemppiä, ymmärrän sinua täysin ja vähintäänkin seuraisin millaiseksi tilanne kehittyy. Voihan olla etteivät tyrkytä ruokiaan lapselle mutta puutut sitten rohkeasti tarvittaessa, lapsesi parhaaksi.

Vierailija
46/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 00:03"]

No täällä nyt on jo aika sairas meiniki. Varokaa, ettette kasvata syömishäiriöisiä lapsia! Esim. ap:n jutut ei kyllä kovin tasapainoisilta kuulosta.

[/quote]

Ne syömishäiriöiset lapset tulevat yleensä rasvakammoisista perheistä, joiden ravinto koostuu pääasiassa hiilihydraateista. Ap näyttää vetävän eri linjaa, joten en olisi huolissani.

T. sh

Vierailija
47/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 06:28"]Itse olen raskaana ja mua pelottaa, että jos mentäis anopille (asuvat naapurissa eli tullaan varmasti vierailemaan paljon niinkuin nytkin), niin he mättäisivät lapsen täyteen sokeria yms :( he kaikki pitävät karkeista sun muista ja ovat suhteellisen ylipainoisiakin, ja vieraillessamme näen, miten he ahtavat sokereita 3v siskonpoikaansa. Pelkään, että jos kiellän, niin olen se "paha, nipo miniä", joka luulee olevansa parempi kuin me muut tms. Apua, osaako kukaan auttaa :(

[/quote]

Meillä anoppi asuu naapurissa ja lapset käyvät siellä päivittäin. Ja anoppi, appi ja lapsistaan 2/3 rutkasti ylipainoisia. Jos annettaisi anopin tehdä niin kuin lystää, niin ahtaisi meidän lapsiin päivittäin karkkia, jätskiä, piparia, mehua. Tylsäähän se on laittaa anopille rajoja kuin pikkulapselle, mutta ei siinä muukaan auttanut, kun se makean tyrkyttäminen meni ihan kohtuuttomaksi. Ja tylsää on se, että pari kertaa vuodessa asiasta on anopin kanssa keskusteltava, kun se on taas keksinyt jonkin uuden makean, jota ei olla erkseen kielletty antamasta.

Mun mies on halunnut hoitaa nuo keskustelut ja rajanvedot ihan itse äitinsä kanssa. Kieli keskellä suutahan se on tehtävä, sillä tottahan anoppi on sitten vielä herkästi loukkaantuvaa sorttia. Kurja tilanne kaikenkaikkiaan, mutta pakko olla tiukkana, sillä kyllä meillä ainakin lapset alkoi hurjan lihomisen tässä anopin vaikutuspiirissä. Nyt on painonnousu tasaantunut.

Vierailija
48/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on haitallista, mutta ei kyllä tuollainen terveysnatsismikaan jollaiseksi tämä ketju on kääntyny, luo tervettä suhdetta syömiseen. Reippaasti miinuskäyrillä painon puolesta menevillä lapsilla hudastuu kasvu ja kehitys, ei se ole mikään hyvä asia kuten joku ilmeisesti kuvittelee. Ja lasten pitäminen hiilarittomalla ruokavaliolla ei opeta heille mitään siitä miten noita ruokia käytetään myöhemmässä elämässä kohtuudella, enkä muutenkaan ymmärrä tuollaisia ääridiettiä kasvuikäiselle joka tarvitsee myös niitä hiilareita siihen että ruokavalio pysyy tarpeeksi monipuolisena.

Turha moittia sokerihiirten makean tuputusta jos itse on siellä sekopää asteikon toisessa ääripäässä läskikammonsa kanssa.

Vierailija
49/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilkaapa tehdä jäätelöä ilman rasvaisia tuotteita, saatte ihanan hileistä sorbettia, jos olen kermajäätelöä tekemässä niin totta helvetissä teen sen rasvaisista aineista niin saa ihanan täyteläistä ja pehmeää. Syökää te rasvakammoiset kaupan kevyt jäätelöitä joissa ei ole muuta kuin lisäaineita. AP

Vierailija
50/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain 1 lapsi ja lapsi meni tarhaan vasta 3,5 vuotiaana. Tähän mennessä hän ei ollut syönyt yhtään karkkia. Makeaa vähän, mm jäätelöä, mutta ihan karkkia ei.

Vieläkään ei tykkää karkeista. Xylitolia syö yhden pastillin ruuan jälkeen mutta siinäpä se.

Ja lisäksi on kova kiipeilemään, poika kun on. Miinuskäyrillä täälläkin mennään.

Tarhakaverina on hyvin pyöreä poika ja olin aivan ihmeissään kun kävin viemässä lapsen heille synttäreille, kaikki muut perheen jäsenet ovat hoikkia. Kun vuorostaan hän tuli meille synttäreille, poika istui pöydän ääreen ja söi mm irtokarkkeja niin kauan kun niitä oli. Sitten otti keksilautasen ja söi kaikki keksit.

Irtokarkkeja oli ehkä 200 g ja keksejä sellainen 2 tötsän paketti. Söi nämä alle 1/2 h.

Kyseessä ei voi olla ihan tavallinen poika, joku syömishäiriöjuttu siellä on taustalla.

Vierailija
51/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:24"]Eipä ole sokerin syönnistä ollut mitään haittaa. Kato kun on olemassa kohtuuskin.

[/quote]

Sokeri ja alkoholi on keholle tasan yhtä terveellistä, siinähän vedät kohtuudella.

Vierailija
52/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 17:21"]Lihavuus on haitallista, mutta ei kyllä tuollainen terveysnatsismikaan jollaiseksi tämä ketju on kääntyny, luo tervettä suhdetta syömiseen. Reippaasti miinuskäyrillä painon puolesta menevillä lapsilla hudastuu kasvu ja kehitys, ei se ole mikään hyvä asia kuten joku ilmeisesti kuvittelee. Ja lasten pitäminen hiilarittomalla ruokavaliolla ei opeta heille mitään siitä miten noita ruokia käytetään myöhemmässä elämässä kohtuudella, enkä muutenkaan ymmärrä tuollaisia ääridiettiä kasvuikäiselle joka tarvitsee myös niitä hiilareita siihen että ruokavalio pysyy tarpeeksi monipuolisena.

Turha moittia sokerihiirten makean tuputusta jos itse on siellä sekopää asteikon toisessa ääripäässä läskikammonsa kanssa.

[/quote]

Puhut asiaa. Terveisin nuorten syömishäiriöklinikalla töissä oleva sh.

Vierailija
53/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 19:20"]18, itse en rasvaa pelkää ollenkaan, siis hyviä rasvoja. Meidän perheessä käytetään ainoastaan voita, oliiviöljyä, kuohukermaa, kookosöljyä..syödään VHH ruokavaliolla koko perhe (tammikuusta lähtien) rasva ja sokeri yhdessä on pahin yhdistelmä.

Meillä lapset ei ole eläissään syöneet yhtäkään vanukasta, partajogurtti tai luonnonjogurtti hedelmillä tai marjoilla on lasten herkkua, pähkinöitä napsivat "karkkeina",lauantaisin saavat lakun tai tikkarin tai jäätelön, teen jäätelökoneella päivittäin itse jäätelöä näin kuumalla, siinä ei ole yhtään sokeria, aina kelpaa. Eli kyllä meilläkin herkutellaan paljon, mutta terveellisesti :)

AP

[/quote]Meillä oli lapsuuden kodissa juuri noin. Karkkipäivänä ehkä viisi karkkia sai maksimissaan, jatkuva kohkaus sokerista ja sen pahuudesta. Sittenhän se riemu repesi teininä,kun muutin pois kotoa. Sillä sokerin mättämisellä ei ollut rajoja... Se äitini yltiöpäinen sokerin rajoittaminen toimi ihan päinvastoin. Toki nyt aikuisena syön terveellisesti ja lapseni eivät päivittäin herkkuja syö. Mutta kohtuu mielestäni kaikessa ja maalaisjärki mukana.

Vierailija
54/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:25"]Karkkipäivähän EI ole sitten mitään kohtuukäyttöä. Kohtuukäyttöä on vaikka 1 keksi, tai suklaakonvehti tai karkki heti ruokailun jälkeen. Meillä lapset on painokäyrällään -20% tai -25%, eli näin lomalla kyllä saattaa mennä limutölkki päivässä ja/tai annos jätskiä. Ja saa mennä, tärkeämpää on tosiaan oppia se KOHTUUkäyttö, kielloilla ja rajoituksilla ei saa aikaiseksi kuin kapinan.

[/quote]

Liika laihuuskaan ei ole tervettä!

Vierailija
55/89 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:48"]

Anoppini on sairaalloisen ylipainoinen. Mieheni on myös ylipainoinen, minä normaalipainoinen, onneksi myös lapsemme. Anopilla käydessämme tarjolla on aamusta lähtien kaupan kääretorttuja, kuivakakkuja ym. herkkuja. Lapsille hän tykkää tarjota suklaamuroja, koska nehän ovat lasten muroja ja lapsethan tykkäävät niistä. Leipääkin on tarjolla, päälle tietysti aitoa voita, metwurstia, korkeintaan kurkkua vihanneksena, kahviin täysmaitoa ja sokeria aikuisille. Jos teen lapsille puuroa, hän on lappamassa sekaan kunnolla suolaa ja sokeria, voisilmä pitää tietenkin olla, koska eihän se muuten miltään maistu. Ruuan kanssa on lihaa ja perunaa, harvoin mitään salaattia tai raastetta. Selväksi on tullut, mistä miehellenikin on aikoinaan ylipaino kertynyt!

Kotonamme syödään monipuolisesti ja terveellisesti. Puolet päivän ruuasta on hedelmää, vihannesta tai juuresta. Siitä olen pitänyt huolen, koska en halua lapsistamme ylipainoisia ja haluan opettaa heille terveellisen ruokakulttuurin ja rytmin. Herkkuja, kuten jäätelöä, mehua tai limsaa on ainoastaan juhlissa ja joskus viikonloppuisin. Olen ehkä hiukan liian tiukka sokerin ja rasvan suhteen, mutta ääripään nähtyä, pidän sitä vain huolehtumisena ja välittämisenä.

Mies on välillä onnistunut laihtumaan tiukalla salitreenillä ja hiilihydraatittomalla ruokavaliolla. Toisinaan kiloja tulee takaisin, fyysisestä työstään huolimatta, koska hänellä on niin selkäytimessä itsensä hemmottelu ja palkitseminen ylimääräisellä ruualla. Anoppilassa käydessä annan anopin hemmotella lapsiamme omalla tavallaan, mutta kohtuudella. On kurja olla aina toppuuttelemassa ja kertomassa, että kyllä ne lapset voivat juoda ihan vettä janojuomaksi ja välipalaksi voi syödä omenan ja leivän leivonnaisten sijaan.

No, tällaista tuli mieleen, en ihan nyt vastannut kysymykseen...

[/quote]

Ihan vaan ohimennen kokkina totean että suolaus on hyvä asia, varsinkin kun muistetaan laittaa jodioitua suolaa.. Plus rasvan käyttö on hyvä asia: pää tarvitsee rasvaa sekä se pitää näläntunnetta poissa. Mutta tämä nyt ei tähän ketjuun tainnut kuulua, kuten sinunkaan viestisi.. ;)

Se mitä tulee lihavuuteen niin minusta suurimmassa osassa on kohtuullisuus. Kyllä herkkujaKIN saa syödä. Kunhan ei kahvipöydässä kaikkea syö. Ja se ikuinen pahe: sohva/tietokoneella istuminen, liikuntaa pitäisi harrastaa päivittäin! On se kumma kun ihmiset turpoaa kun autolla ajetaan kotiovelta työpaikalle ja kaupan ovelle, käytetään hissit ja työnnetään vaunuissa helposti ostokset. Mutta kun on vaan niin kova kiire saada perä sohvalle ja herkkuruokaa eteensä.

Valmisruokakaan ei ole aina se kammotus: koska sinä teet kotona samoista raaka-aineista saman makaroonilaatikon kuin ruokatehdas. Jaa lisä/säilöntäaineet? Ei niitäkään monessa edes ole. Tämä lukee pakkauksessa, ajattele siis itse -älä niele sinulle tarjottua "totuutta".

Kun ihminen liikkuu, voi niitä herkkujakin syödä. Tämä on monen "läpipaskan" salaisuus: kävelyttää koiraa ihan huomaamattaan 3 h päivittäin (eikä mielestään harrasta liikuntaa) samanlainen itsehuijaus on kun lihava vähittelee syömisiään, johan meni viikko hyvin laihduttaessa niin kahvipöydässä voi vetää överit tai tilata parina päivänä pizzaa ja kebabbia (ja unohdetaan niiden tuomat kalorit).

Vierailija
56/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 16:30"]Ihmettelen ihan samaa. Se lapsi varmasti jossain vaiheessa nuoruudessa tutustuu väistämättä karkkien ja muiden sokeristen herkkujen maailmaan. Niitä herkkuja ehtii syödä sitten vanhempanakin (joskaan silloinkaan ei kyllä kannattaisi). Pienille (ja isommillekin) lapsille riittää normaali terveellinen ruoka. Lapsi ei tarvitse mihinkään karkkia. Ei se lapsi edes ymmärrä kaivata jotakin, mitä se ei ole ikinä saanut.

Olin itse ylipainoinen lapsena (en tosin vielä alle kouluikäisenä), joten minun tekee erityisen pahaa katsella näitä nykypäivän lihavia lapsia. Heillä ei tule olemaan helppoa. Koulussa voidaan kiusata ja ainakin liikuntatunneilla on ikävää.

[/quote] No kyllä lapsi saa karkkia syödä, muttei tietenkään suuria määriä eikä todellakaanvjoka päivä. Kerran viikossa karkkipäivä ja synttärit sekä muut juhlat ovat erikseen.

En kannata karkin ja muun sokerin syömistä ylenpalttisesti, mutten kyllä ymmärrä niitäkään, jotka kieltävät lapsiltaan karkin kokonaan. Kyllä lapsen kuuluu saada joskus herkutellakin, ja juuri ninä päivinä mitkä luettelin.

Vierailija
57/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 08:08"]No kokeilkaapa tehdä jäätelöä ilman rasvaisia tuotteita, saatte ihanan hileistä sorbettia, jos olen kermajäätelöä tekemässä niin totta helvetissä teen sen rasvaisista aineista niin saa ihanan täyteläistä ja pehmeää. Syökää te rasvakammoiset kaupan kevyt jäätelöitä joissa ei ole muuta kuin lisäaineita. AP

[/quote] Miksi kammoksut sokeria mutta mielestäsu rasvaa sä mättää mielin mrin? Ei sokeri oikeasti ole mikään niin paha asia kuin minkä te siitä teette. Jos syö sitä kohtuudella.

Vierailija
58/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:44"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 12:32"]Itse syön karkkia päivittäin ja olen 15 v tyttö enkä lihoa ollenkaan :)

[/quote]

Sokerista saat maksakirroosin ja muita kivoja vaivoja.

[/quote] Ai jos syö kerran pari viikossa?

Vierailija
59/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä nyt helteillä lapset syövät todella eoäterveellisesti: jäätelöä & lihapiirakoita. siis sitä, mikä menee alas. välillä grillataan kanaa  & makkaraa. ruokanajuoma toimii kuitenkin vesi, mehuja tai limsoja ei ostella! normaalisti on karkkipäivä kerran viikossa, mutta nyt  näillä  superhelteillä , kun itsekin olen vielä viimeisilläni raskaana on jäätelönkulutus riistäytynyt vähän käsistä.. :D lapset ovat kuitenkin hoikkia, samoin mies. minulle on painoa tullut vähän lisää, mutta ei niin paljon että esim. neuvolassa nipotettaisiin asiasta

Vierailija
60/89 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 08:16"]Minulla on vain 1 lapsi ja lapsi meni tarhaan vasta 3,5 vuotiaana. Tähän mennessä hän ei ollut syönyt yhtään karkkia. Makeaa vähän, mm jäätelöä, mutta ihan karkkia ei.

Vieläkään ei tykkää karkeista. Xylitolia syö yhden pastillin ruuan jälkeen mutta siinäpä se.

Ja lisäksi on kova kiipeilemään, poika kun on. Miinuskäyrillä täälläkin mennään.

Tarhakaverina on hyvin pyöreä poika ja olin aivan ihmeissään kun kävin viemässä lapsen heille synttäreille, kaikki muut perheen jäsenet ovat hoikkia. Kun vuorostaan hän tuli meille synttäreille, poika istui pöydän ääreen ja söi mm irtokarkkeja niin kauan kun niitä oli. Sitten otti keksilautasen ja söi kaikki keksit.

Irtokarkkeja oli ehkä 200 g ja keksejä sellainen 2 tötsän paketti. Söi nämä alle 1/2 h.

Kyseessä ei voi olla ihan tavallinen poika, joku syömishäiriöjuttu siellä on taustalla.

[/quote] Pahempi se alipaino kuin ylipaino. Yöipainoon ei kuole nopeasti, mutta jos laihtuu ja laihtuu niin silloin kuolema voi olla parin kuukauden sisällä ovella. Haukutte toisten lapsia ylipainon takia, mutta omanne on miinuskääytillä? Ja olette tyytyväisiä? Ei teidänkään lapsenne terve ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän