Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-kihlattunu abortoi toivotun lapseni

Vierailija
27.07.2014 |

Viitaan kirjoituksellani tähän viestiketjuun, missä moni syytää miehiä vastuuntunnottomuudesta, kaksoismoraalista, naivismista ja vaikka mistä. Tapahtui aina mitä tahaansa, niin se on miehen vika. Tässä asiassa ei tasa-arvo tule toteutumaan koskaan. Tässä kerron oman tarinani, miehen näkökulmasta.

Tausta:

Olen toivottu lapsi yksilapsisesta perheestä. Lapsena olin kateellinen kavereille, joilla oli sisaruksia. Toivoinkin joulupukilta välillä lahjaksi leikkikaveriksi pikkusiskoa tai pikkuveljeä, mutta toiveeni ei koskaan tapahtunut. Päätin jo lapsena, että kun minusta tulee isä, hankin vähintään kaksi lasta, ettei niiden tarvitse kotona leikkiä koskaan yksin, vailla leikkikaveria.

Ex:

Seurustilimme kaksi vuotta, ja menimme kihloihin. Puhuimme perheen perustamisesta, oman talon hankkimisesta ja naimisiin menosta. Tuntui että molemmilla oli samat haaveet ja unelmat. Rakastin kihlattuani. Meni pari vuotta, ja sain maailman parhaan yllätyksen, kihlattuni ilmoitti olevansa raskaana! Minusta tulisi isä! Kului muutama viikko, kihalttuni käyttäytyi oudosti, ajattelin sen johtuvan alkuraskauden pahoinvoinnista. Olin ollut ylitöissä ja tulin kotiin, kysyin vauvan vointia, niin hän sanoi että lapsemme oli mennyt kesken. Masennuin, mutta yritin olla näyttämättä sitä kihaltulleni ja piristää häntä. "Voimme saada uuden" ajatuksella. Meni reilu puolivuotta, riitelimme jatkuvasti. Riidan välissä hän sitten mölöytti sen "tein abortin, en ollut vielä valmis äidiksi.. Odotetaan vielä muutama vuosi.." Olin odottanut jo muutaman vuoden, mistä pysytin olemaan varma että hän haluaa koskaan lasta? Erosimme. Tuntui että hukkasin elämästäni 5 vuotta ihmiseen jota luulin rakastavini, ja jonka luulin tuntevani. Luulin olevani hänen kanssaan aina, perustavani perheen, ja hän teki minulle näin. Miksi? En omasta mielestä painostanut vauvan hankintaan, vaan ilmoitin olevani valmis isäksi, kun hän on äidiksi. Luulin että lapsemme oli toivottu.

Vaijettu tabu; Miehen vauvakuume

Jo lapsesta saakka olen aina tiennyt että haluan isäksi. Isäksi joka leikkii töistä tullessaan lasten kanssa pelaamalla jalkapalloa takapahilla. Olla isä joka opettaa lapset pyöräilemään, isä joka lukee lapselle iltasatuja. Olla isä, joka on läsnä lapsen tärkeillä hetkillä.

Tällä hetkellä seurustelen ihanan naisen kanssa. Lapsista olemme puhuneet, mutta lapsiasiassa en ole vielä varma hänen kanssaan, sillä seurustelua on takana vasta muutaman kuukauden. En halua painostaa kumppania äidiksi, tässä vaiheessa minulle on tärkeämpää toimiva parisuhde. Ja tunne siitä, että hän on elämäni nainen jonka kanssa olla vielä sitten, kun lapset muuttavat pois kotoa. Se nainen jonka kanssa istua vanhana pihakeinussa juomassa kahvia, ja odottaa että lapsen lapset tulee mummolle ja papalle kylään.

En halua päätäpahkaa tehdä vauvaa, huomata ettei äidin kanssa tule toimeen ja tulla "viikonloppuisäksi". Haluan oman perheen ja olla "kokoaika isä". Minusta tuntuu että mies ei saa haluta perhettä, vaan se on aina naisen päätettävissä. On heikkous myöntää, että haaveilee omasta perheestä lapsista, omakotitalosta ja siitä kliseistä kultaisesta noutajasta. "Olet varmasti tossun alla oleva hintti, joka ei ole uskaltanut tulla vielä kaapista" Ei, olen vain mies joka haluaa isäksi. Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?

Ja olen myös sitä mieltä, että naisella on oikeus tehdä abortti. Mutta miksi miehillä ei ole tässä asiassa mitään tasa-arvoa? En ainakaan ole kuullut koskaan, että jos mies olisi halunnut pitää lapsen, olisi nainen sen synnyttänyt ja miehestä olisi tullut yh-isä, vaan aina lapsen pitää äiti.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 14:04"]

Vaijettu tabu; Miehen vauvakuume

[/quote]

Ei ole tabu vaan silkkaa legendaa. Hormonihirviöisten lehmien legendaa, niin kuin tämä provokin. 

Vierailija
42/47 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus ei ole riskitöntä. Naisella on oikeus päättää kehostaan ja siitä onko valmis ottamaan raskauteen liittyvät riskit esim kuoleminen pahimmassa tapauksessa. Siksi isällä on harvemmin sanavaltaa asiassa. Nainen teki kuitenkin mielestäni väärin siinäkohtaa ettei kertonut tekevänsä abortin kuin vasta jälkikäteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista yleistämistä väittää, että miehillä lastentekoikä olisi koko ikä. Itselläni meinasi jäädä saamatta, kun odotin liian pitkään. Ja kyllä, kliinisesti testattu.

Vierailija
44/47 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 18:32"]

AP sanot haluavasi olla se isä, joka leikittää ja on läsnä lapsen tärkeimpinä hetkinä. Onko tämä ainoa, mitä lapsilta haluat?

Missä olet, kun vaipat pitää vaihtaa? Tai silloin, kun lapsi huutaa yöt? Entäpä uhman ja kiukun aikaan? Hetkinä, jolloin tarvitaan kasvattajaa, kuria, itsensä ja oman hyvinhoinnin uhrausta? Missä sinä olet silloin? Töissä odottamassa, että pääset leikkimään.

[/quote]

Ap kyllä vastasi tuola aikaisemmin että haluaisi olla isyysvapailla ja olla koti-isänä jos lapsen äiti haluaisi töihin mennä. Joten kyllä luulen että hän olisi valmis myös vaippoja vaihtamaan ja sairata lapsia hoitamaan. Lue edelliset kommentit, ennen kun kommentoit..

Ihme naisnatseja täällä taas liikeellä.. Kai ne on nämä kuumat kelit mitkä pistää päät sekaisin? :D Miksi täällä aina vain haukutaan, arvostellaan ja kaivetaan puukkoa toisten selkään? Jos joku antaa jotain positiivista palautetta, niin sille annetaan alapeukkua. Katkeruutta tuntemattomia ihmisiä kohtaan, miksi?

Toisaalta mietin, miksi luen vauva.fi sivustoa.. Mutta taas toisaalta täältä saa parhaat naurut, on ihmisten kommentit sitä luokaa välillä.. :D Tulee mieleen feissarimokien "äitylit" melkein voisi fb:n liittyä, että tätä kyseistä "palstaa" voisi sielä käydä lukemassa.. :D

Vierailija
45/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 23:40"]

Mitä tekisit ap, jos elämässäsi olisi nainen jonka kanssa olisi todella hyvä suhde. Ainoana synkkänä pilvenä taivaala, selviäisikin ettei hän kykene saamaan lasta. Jättäisitkö sen takia ja manaisit, että meni vuosia hukkaan? Vai mitä tekisit?

[/quote]

Vastaukseni saattaa järkyttää sinua, varaudu! Adoptoisin lapsen/lapsia. Voisin myös seurustella naisen kanssa, jolla on jo ennestään lapsia eikä hän haluaisi tehdä niitä lisää kanssani. Totta kai valehtelisin, jos väittäisin etteikö oma biologinenlapsi olisi ensisijainen toiveeni, mutta eikö se ole jokaisen vanhemmaksi haluavan ensisijainen toive, saada oma lapsi?

Ja ei, en kirjoittanut kirjoitustani vain "haukkuakeseni ex:sääni" totta kai vikaa oli myös minussa, koska parisuhteemme ei kestänyt. Riitaan tarvitaan aina kaksi, kukaan ei voi riidellä yksin! Ja totta kai meilä oli myös hyviä hetkiä, emme muuten olisi ollut 5v yhdessä! Tämä asia vain satutti minua niin paljon, etenkin se että hän teki sen salassa minulta ja valehteli. Ja toivon että parisuhteemme olisi päättynyt jollain muulla tavalla.

Kirjoitukseni perinpohjimmainen tarkoitus oli se, että kaikki miehet ei ole paskiaisia. Paskiasia jotka haluavat vain seksiä, eikä halua kantaa vastuuta. Lähtevät kun nainen tulee raskaaksi, tai painostaa tekemään heti abortin. Myös nainen voi painostaa, ja valehdella. Oli kyse sitten raskaaksi hankkitumisesta "miehen seläntakana" tai kuten minun tapauksessa abortoida lapsi, vaikka olisin halunnut pitää sen.

ps. Äidit, antakaa isien osallistua! Me miehet olemme vähän yksinkertaisia ja tarvitsemme välillä ohjeistusta. Pyytäminen auttaa paremmin kun huutaminen! Huokailu, silmienpyörittely "tekisit sinäkin jotain" ei auta. Emme ole ajatustenlukijoita, sanokaa suoraan mitä haluatte! Yrittäkää uskaltaa luottaa, miehetkin on vain ihmisiä joilla on kaksi kättä. Olemme aluksi hitaita, mutta miten muuten voisimme osata kun harjoittelemalla?

pps. Lisää isä ajatuksia täältä toivottavasti itsekin pääsen joskus blogaamaan isänä olosta. :)

-Ap-

Vierailija
46/47 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että suhde ei ollutkaan sitä, mitä kuvittelit ja että nainen ei pystynyt olemaan näinkin tärkeässä asiassa rehellinen. Mitä lapsen abortointiin tulee, niin siihen naisella oli kyllä täysi oikeus. Varsinkin, kun käytti kerran ehkäisyä. Se on ikävä biologinen tosiasia, että miehet pääsevät lapsenteossa niiiiin paljon helpommalla. Itse asiassa on ihme, ettei useimmilla miehillä ole vauvakuumetta, siihen nähden, kuinka helpolla he pääsevät. Jos miesten pitäisi olla raskaana ja synnyttää, niin ihminen olisi varmaan kuollut jo sukupuuttoon. Raskaus ja synnytys ovat niin elämää mullistavia asioita, ettei ketään voi niitä pakottaa kokemaan, äitiydestä puhumattakaan.

Mutta parempaa onnea uuden naisystäväsi kanssa! Pysy nyt kuitenkin kärsivällisenä vielä tovi. Vahva parisuhde on kaiken A ja O.

Vierailija
47/47 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekisit ap, jos elämässäsi olisi nainen jonka kanssa olisi todella hyvä suhde. Ainoana synkkänä pilvenä taivaala, selviäisikin ettei hän kykene saamaan lasta. Jättäisitkö sen takia ja manaisit, että meni vuosia hukkaan? Vai mitä tekisit?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän