Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmatieteenlaitos varoittaa..

Vierailija
27.07.2014 |

..Erittäin tukalasta helteestä etelä-keskisuomessa.

Tätäkö te helteen rakastajat oikeasti haluatte??

Terv.eräs jolla jälleen kurkussa kun niin paha olla jatkuvan kuumuuden, kosteuden ja ilman seisovuuden vuoksi, oli aamu, päivä, ilta tai yö niin helvetillissä saa olla ja jos ei tämä pian, mieluusti heti, helpota niin vedän jumalauta ranteeni auki, ei tätä enää jaksa/kestä!!!!!!!

:"(

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, turha toivoa näiltä helteen palvojilta myötätuntoa. Tulevat vaan ilkkumaan ja ylistämään niitä ilmalämpöpumppuja, niin kuin kaikilla olisi niihin varaa / mahdollisuus asentaa niitä kotiin. Itse asun vanhassa kivitalossa vuokrayksiössä ja kaksi tuuletinta puhaltaa täysillä - ei auta. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, ja lämmönsäätely aivan sekaisin. Nämä viikot ovat olleet täyttä helvettiä ja nyt olen sairastunut fyysisesti. Minulla on kuumetta ja muita oireita. Yritän saada maanantaina ajan lääkärille. 

Tsemppiä, ap, kyllä ne helteet aikanaan loppuu. Mutta turha tosiaan odottaa täällä empatiaa muilta kuin melitä kanssakärsijöiltä. 

Vierailija
22/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:09"]

Ilmastointilaitteet ( pienet ) maksaa 200- 400€, lähde ostamaa sellainen

[/quote]

Olen työtön ja rahaa loppukuuksi 0e. Kustannatko mulle tollasen? 

ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:02"]

Onnea teille. Joku tuuletin btw on yks hyttysen paska tässä kärsimyksessä.

Muistakaa kuitenkin, että tässä maassa on tuhansittain henkilöitä jotka eivät tällaisesta kuumuudesta pidä ja hyvin paljon heitä joille se aiheuttaa jopa fyysisiä oireita ja osa joutuu turvautumaan myös sairaalan apuun, eikä he ole vain sydänvaivaisia vanhuksia.

ap

[/quote]

Mä vein 87-vuotiaalle äidilleni siirrettävän ilmaviilentimen. Ei sevalittaminen auta asiaa, mutta viilennin auttaa.

Vierailija
24/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt kämpän saa kylmäksi, mutta en minä ainakaan jaksa enää kököttää kotona. Kaupassa käynti on ihan tuskaa. Uimarannalla ei voi olla, koska kaikki varjopaikat on jo varattu ja vesikin on jo liian lämmintä. Mitään kivaa ulkotekemistä ei voi tehdä. Pitää vaan kökkiä kotona tai kruisailla ilmastoidulla autolla.

Vierailija
25/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:16"]

Kyllähän nyt kämpän saa kylmäksi, mutta en minä ainakaan jaksa enää kököttää kotona. Kaupassa käynti on ihan tuskaa. Uimarannalla ei voi olla, koska kaikki varjopaikat on jo varattu ja vesikin on jo liian lämmintä. Mitään kivaa ulkotekemistä ei voi tehdä. Pitää vaan kökkiä kotona tai kruisailla ilmastoidulla autolla.

[/quote]

Sinä ainakaan et taida koskaan lomailla missään etelässä? Tai Thaimaassa tms.?

Vierailija
26/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisit ottaa huomioon senkin tosiasian, että monille myös kylmyys ja talven kovat pakkaset aiheuttavat suurta kärsimystä. Nämä henkilöit eivät valita yhtä suuriäänisesti kuin helteen vihaajat. Loppujen lopuksi se on omaa syytä, jos ei järjestä itselleen helpotusta vuosittain toistuvaan tilanteeseen omassa kodissaan. Ulkona oloa vain joutuu välttämään ihan samalla tavalla kuin kylmästä kärsivätkin.

Vierailija
27/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään perusta NÄIN kovista helteistä, mutta yritän löytää jotain positiivista asiasta. Esim. Istahdan penkille ja nautin ohikulkevista maisemista. :)

Vierailija
28/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 08:56"]

..Erittäin tukalasta helteestä etelä-keskisuomessa.

[/quote]

Kyllä, ja mieluusti ainakin elokuun loppuun saakka. En toki valita, vaikka vielä syyskuussakin saisi nauttia sopivan lämpimistä keleistä.

Vierailija
29/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:29"]

En itsekään perusta NÄIN kovista helteistä, mutta yritän löytää jotain positiivista asiasta. Esim. Istahdan penkille ja nautin ohikulkevista maisemista. :)

[/quote]

Jos sulla maisemat kulkee ohi kun penkillä istut, niin on tosiaan tainnut se helvetin helle pehmittää pään.

Vierailija
30/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva tunne, että ap. hiertää joku muukin asia, kuin helteet.

Vierailija
31/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:34"]Vahva tunne, että ap. hiertää joku muukin asia, kuin helteet.

[/quote]

Hiekka pimpissä

Vierailija
32/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:02"]

Onnea teille. Joku tuuletin btw on yks hyttysen paska tässä kärsimyksessä.

Muistakaa kuitenkin, että tässä maassa on tuhansittain henkilöitä jotka eivät tällaisesta kuumuudesta pidä ja hyvin paljon heitä joille se aiheuttaa jopa fyysisiä oireita ja osa joutuu turvautumaan myös sairaalan apuun, eikä he ole vain sydänvaivaisia vanhuksia.

ap

[/quote] Miksi ihmeessä syyllistät muita?! Eihän tämä helle ole kenenkään vika! 

Vierailija
33/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan harrasta kaukomatkoja vielä kuumimpiin paikkoihin? Jos teet niin anna meidän köyhempien nauttia lämmöstä täällä kotona järven ääressä.

Vierailija
34/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 08:56"]..Erittäin tukalasta helteestä etelä-keskisuomessa.

Terv.eräs jolla jälleen kurkussa kun niin paha olla jatkuvan kuumuuden, kosteuden ja ilman seisovuuden vuoksi, oli aamu, päivä, ilta tai yö niin helvetillissä saa olla ja jos ei tämä pian, mieluusti heti, helpota niin vedän jumalauta ranteeni auki, ei tätä enää jaksa/kestä!!!!!!!

:"(

[/quote]

eiköhän tämä ole ihan luonnonilmiö, eikä kenenkään syy?

[/quote]No eiks joskus joku ole soittanut ilmatieteen laitokselle ja haukkunut ne luvattujen säiden vuoksi...

Vierailija
35/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:09"]

Ilmastointilaitteet ( pienet ) maksaa 200- 400€, lähde ostamaa sellainen

[/quote]

Olen työtön ja rahaa loppukuuksi 0e. Kustannatko mulle tollasen? 

ei ap

[/quote]

No turha niitä tähän aikaan kesästä on  edes etsiä, kaikki loppuunmyyty...

Vierailija
36/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:02"]Onnea teille. Joku tuuletin btw on yks hyttysen paska tässä kärsimyksessä.

ap

[/quote]

Saa kai siitä helteestä silti itse nauttia? Eihän se nauttiminen hellettä tuo tai lisää...

Vierailija
37/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, oon asunu 19 vuotiaaksi 300km päiväntasaajalla etelää niin oon tottunut. Mulle tää on normaali kesä

Vierailija
38/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän helteestä. Ihana kuumuuden aalto kun avaa oven ja menee ulos. Syön jäälastuja ja tuuletin on täysillä. Talvella taas minun on niin kylmä, KOKO AJAN, aivan sama mitä minulla on päälläni mutta talvella minä jäädyn luita ja ytimiäni myöten. Kesällä on ihanaa.

Vierailija
39/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 09:12"]

Ap, turha toivoa näiltä helteen palvojilta myötätuntoa.

Mutta turha tosiaan odottaa täällä empatiaa muilta kuin melitä kanssakärsijöiltä. 

[/quote]

Tarkoitatko sitä asennetta, jota te osoitatte muille? Lainaus ketjusta http://www.vauva.fi/keskustelu/4233494/ketju/vihaa_helletta_vihaanvihaamvihaan

"Haistakaa vaan kaikki pitkä paska, jotka pidätte oksettavasta helteestä!!!"

Onneksi te olette niin "ystävällisiä" muille. En ole nähnyt tuollaista asennetta teidän suuntaan.

Vierailija
40/42 |
27.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen jos tä'stä ottaisi äkkilähdön esim Kreetalle, Mallorcalle, Ibizalle. Tuollaisen 290,00 eu oon valmis maksamaan. Uisin välimeressä ja samalla lähtisi talviturkki pois. Suomessa nyt levää.