Asuuko joku kerrostalossa, jossa on pääosin hiljaista?
Täällä on jatkuvaa ryskettä, töminää, pauketta, imurin kolistelua, koiran hauketta, vauvan itkua, kovaäänistä puhetta, pallon heittelyä jne. Tuun hulluksi.
Kommentit (121)
Asuin monta vuotta. Oli pieni kerrostalo, siinä rapussa oli vain 6 asuntoa.
Tällä taas on hiljaista kuin huopatossutehtaalla aina. Ihmettelen välillä miten näin hiljaisesti elävät ihmiset on osannutkin samaan taloon muuttaa.
Kyllä, naapurit ovat hiljaisia ja minä täällä lähinnä metelöin. Aamulla neljältä käytin koiran ulkona ja varmasti kuului naapureille. Otan laulutunteja ja laulaa luritan kerran viikossa. Pianoa sentään soitan kuulokkeilla.
Toista vuotta asun. Todella rauhallinen rappu. Muut asukkaat pääosin eläkeläisiä.
Minä. Putket tietysti kohisee, mutta ei kai sitä varsinaisesti meteliksi voi laskea.
Olet varmaankin sinkku, jolla ei käy vieraita, et kuuntele musiikkia, et katso telkkaria, et puhu puhelimessa, sulla ei ole lemmikkejä. Teet kotona etätyötä ja vaadit, että ympärilläsi olisi täydellinen hiljaisuus myös päivällä?
Minä. Täällä ei kuulu ikinä mistään suunnasta mitään. Vaikka naapurit ei näytä edes vanhuksilta kukaan.
Meidän perhe varmaan äänekkäin kun esiteinit mekastaa isoon ääneen joskus ja isä karjuu kun heitä komentaa.
Kyllä. Melkeinpä ainoat merkit naapureista on, että roskakatos täyttyy ja pyykkituvan varauslistassa on nimiä. Muuten on aivan tavatonta nähdä tai kuulla naapuria.
Minä. Iso talo, yli sata asuntoa, kaikki vuokra-asuntoja. Mutta seinät on betonia eikä paperia.
Vierailija kirjoitti:
Tällä taas on hiljaista kuin huopatossutehtaalla aina. Ihmettelen välillä miten näin hiljaisesti elävät ihmiset on osannutkin samaan taloon muuttaa.
Sama.
Tässä talossa vanhempaa väkeä.
Minä. En varsinaisesti pidä asunnosta muuten, sillä vuokranantajaani ei juuri kiinnosta pitää asunnosta huolta. Talo on kuitenkin todella rauhallinen ja se on niin suuri plussa, että sen tähden en viitsi tästä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaankin sinkku, jolla ei käy vieraita, et kuuntele musiikkia, et katso telkkaria, et puhu puhelimessa, sulla ei ole lemmikkejä. Teet kotona etätyötä ja vaadit, että ympärilläsi olisi täydellinen hiljaisuus myös päivällä?
Olen sinkku, ei käy vieraita, kuuntelen musiikkia kuulokkeilla, en pidä tv:ssä ääntä täysillä, en puhu puhelimessa, ei ole lemmikkejä. Olen pitkällä sairauslomalla fyysisen sairauden takia ja haluaisin levätä rauhassa ja hiljaisuudessa.
Ap
Joo. 70-luvun alussa rakennettu, ei elementtitalo. Moni kaverikin ihmettelee kun meillä on niin hiljaista. Joskus luulin että mun musiikki kuuluu läpi, ei kuulunutkaan.
Kyllä. Naapuri vaihtui, ja edellisestä tiedän että äänet kuuluu. Mutta tämä uusi naapuri. Ei pihaustakaan kuulu, vaikka oviliikenteestä ja valoista tiedän, että on paikalla. Vissiin luurit päässä tietokoneella?
Juu. Uudehko, jossa pääosin omistusasujia. Muutaman kerran vuodessa joku saattaa pitää jotkut istujaiset, joista kuuluu vähän mölinää, mutta siinäpä se.
Meidän talossa ei kuulu muita ääniä kuin hirveä huuto lätkän MM-kisojen aikaan kun Suomi tekee maalin. Mutta se ei haittaa kun katson itsekin otteluita.
täysin hiljaisessa kerrostalossa en ole koskaan asunut, mutta on näitä mitkä olleet vähän hiljaisempia. Nykyinen aso-talo on siedettävä äänitasoltaan, kuuluu täälläkin ääniä läpi mutta pääosin ei mitään superhäiritsevää. 2 eri kokonaan vuokra-asuntoja olevasta talosta ei niin mairittelevia kokemuksia tai sitten osui vain huono tuuri naapureiden suhteen, oli kurkku suorana 6 h putkeen eroahdistustaan huutava pitbull( jouduin hankkimaan vastamelukuulokkeet tämän takia, koska se ääni oli ihan jäätävä), joka ilta tappelevia pariskuntia, musaa jyskyttäviä teinejä, sekoilevia nistejä etc. Eli nykyinen on ihan kohtuullinen.
Minä.