Miten kerroitte vanhemmillenne (etenkin arassa tilanteessa) raskaudestanne?
10 kuukauden yrityksen jälkeen olen vihdoinkin raskaana :)!
Pulma on, että haluaisin kertoa vanhemmilleni vasta syksyllä kun keskenmenoriski on ohi. Pelkään keskenmenoa aivan älyttömästi kun raskautumiseenkin meni näin "kauan"... He tulevat tänne tapaamaan mieheni vanhempia jo ensi viikolla ja mieheni haluaisi kertoa jo nyt ilouutisesta. Toinen pulma on että kun viimeksi kävin vanhemmillani äitini oli sitä mieltä, että meidän ei kannata hankkia lasta vielä vuosiin koska ollaan meneviä ja lapsi vain pilaisi vapautemme. Isäni olisi varmasti otettu uutisista ja mieheni vanhemmat ikionnellisia. (Heille lapsi on 4. lapsenlapsi...)
Miten te, joilla oli "arka tilanne" meneillään kerroitte raskaudestanne? Miten vanhempanne reagoivat? Miltä tuntui? Entä menikö kelläkään kesken uutisten jälkeen? Kertokaa toki muutkin miten vanhempanne reagoivat! Mieheni aikoo pamauttaa asian päivällisellä esille. Apua.
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:38"]
10kk yritystä on todella lyhyt aika.
[/quote]
No älkääpä nyt takertuko. Monessa paikassa ihmiset itkee kun ei ole tärpännyt tokasta kierroksesta niin alkoi jo pikkuhiljaa tuntumaan pahalta. - AP
Mikä ihmeen arka tilanne teillä on päällä?
Ihan tiedoksi: synnytyskin on riski, siitäkään ei kaikki lapset selviä.
Kerrotte sitten kun haluatte. Syksyllä parempi, saatte ihan kahdestaan totutella asiaan ensin.
Tee itse omat päätöksesi. Jos et halua kertoa, kumppanisi kaiketi kunnioittaa päätöstäsi.
Kerro sitten, kun se tuntuu sinusta oikealta.
Mä en oikein osannu kertoa, oli niin monta jolle piti samaan aikaan sanoa...lähetin sitten runomuodossa tekstiviestin..ainoastaan toinen veljeni sai tietää ennen, vietimme heillä vappua ja en juonut niin en osannut oikein olla kertomatta. En tiedä miten mies kertoi omalle suvulleen, he joka tapauksessa saivat tiedon samaan aikaan kun omakin perhe..
Nyt olen uudestaan raskaana ja varmaan samalla tavalla...yksi km oli välissä joka meni 11+4 kesken, ei onneksi oltu kerrottu kenellekkään
Lähetin kotiin kirjeenä ultrakuvan 7+jotain. Eihän siinä ollut kuin pieni piste ihmeteltävänä, mutta toimi. Lisäksi siskolle laitoin saman kirjeen ja loppuun kirjoitin Ps. Tuletko kummitädiksi? Me ei kerrottu muille kuin kummeille ja perheille, loput saivat huomata asian vatsan kasvamisesta.
Me kerrottiin kaikille vasta 35 viikolla silloin alkoi vasta vatsa näkymään ja en ole lihava itse, ihan 158cm ja 57kg.
Mutta vatsa alkoi näkymään kunnolla vasta 35 viikolla ja sitä ennen kukaan ei älynny että oon raskaana:)
10kk yritystä on todella lyhyt aika.